Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat doen de Franstaligen met het voorstel VDL?
Ze wijzen het af als 'trop flamand' 14 41,18%
Ze aanvaarden het met veel drama. 2 5,88%
Ze aanvaarden het onder nieuwe voorwaarden en amendementen. 18 52,94%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 15 december 2010, 17:55   #141
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Tenminste nog iemand die het begrijpt.
tuurlijk begrijp je hem.
belgicisten onder mekaar begrijpen elkaar héél goed
Shadowke is offline  
Oud 15 december 2010, 17:59   #142
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
tuurlijk begrijp je hem.
belgicisten onder mekaar begrijpen elkaar héél goed
Is Fredo een belgicist?
BWarrior is offline  
Oud 15 december 2010, 18:02   #143
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Belgicist, moi? Minuutje, aub, ik stem al >15 jaar voor de enige separatistische partij die opkwam bij de verkiezingen. Ik heb dat 'acquis' pejoratief gebruikt natuurlijk. Voor mij is elk akkoord over de Fin wet die de vennootschapsbelasting en soc. zekerheid buiten beschouwing laat TIJDSVERLIES en niet meer dan een schaamlapje.
fredo2008 is offline  
Oud 15 december 2010, 18:11   #145
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Belgicist, moi? Minuutje, aub, ik stem al >15 jaar voor de enige separatistische partij die opkwam bij de verkiezingen. Ik heb dat 'acquis' pejoratief gebruikt natuurlijk. Voor mij is elk akkoord over de Fin wet die de vennootschapsbelasting en soc. zekerheid buiten beschouwing laat TIJDSVERLIES en niet meer dan een schaamlapje.
mijn excuses, maar je post rook naar belgicisme.

je begrijpt tenminste dat belziek ten dode is opgeschreven
het is gewoon wachten tot de Franstalige partijen de stekker eruit trekken

Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 december 2010 om 18:12.
Shadowke is offline  
Oud 15 december 2010, 19:14   #146
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, maar dit is op z'n minst weer een 'acquis', en onderhandelingen opblazen is hoe langer hoe meer onmogelijk. Bon, we zien wel wat er gebeurt, ondertussen ga ik mijn Frans wat bijschaven, op aanraden van Shadowke.

Geen 'accord' dus maar een 'acquis'
Dat stond toch in de sterren geschreven, man!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 15 december 2010, 19:15   #147
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is het dat. Dat is toch evident. Elke onderhandeling over iets federaals is tijdverlies en een schaamlapje.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 15 december 2010, 19:17   #148
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenminste nog iemand die het begrijpt.
Zo moeilijk is dat ook niet. Het is gewoon evident. De vraag is dan ook niet "beschrijf eens de toestand die in de sterren geschreven stond", dan wel, wat nu? Verder aanmodderen zoals ze al jaaaaren bezig zijn? Of eindelijk eens keihard een knoop doorhakken? Vraag blijft dan: waarmee en wat dan?
Txiki is offline  
Oud 15 december 2010, 19:24   #149
fredo2008
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zo moeilijk is dat ook niet. Het is gewoon evident. De vraag is dan ook niet "beschrijf eens de toestand die in de sterren geschreven stond", dan wel, wat nu? Verder aanmodderen zoals ze al jaaaaren bezig zijn? Of eindelijk eens keihard een knoop doorhakken? Vraag blijft dan: waarmee en wat dan?
Dat is juist. Toch ga ik nog eens zeggen wanneer het is misgegaan. Na het afschieten van de nota VDL zei BDW "Dit is mijn minimumbod". En dat bleek dus helemaal niet waar. Toen had hij trouwens ook weer over de venn.belasting moeten beginnen, zodat hij nog onderhandelingsmarge had. Waar staat hij nu: 40% PB via een techniek die voor interpretatie vatbaar is, 0% in de venn.belasting. En in de laatste peiler waar responsabilisering mogelijk is, de soc. zekerheid zal het ook 0 zijn. Dat de doornsee kiezer dat niet weet, OK, maar de 'achterban'... Wanneer laat die van zich horen?
fredo2008 is offline  
Oud 15 december 2010, 21:11   #150
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist. Toch ga ik nog eens zeggen wanneer het is misgegaan. Na het afschieten van de nota VDL zei BDW "Dit is mijn minimumbod". En dat bleek dus helemaal niet waar. Toen had hij trouwens ook weer over de venn.belasting moeten beginnen, zodat hij nog onderhandelingsmarge had. Waar staat hij nu: 40% PB via een techniek die voor interpretatie vatbaar is, 0% in de venn.belasting. En in de laatste peiler waar responsabilisering mogelijk is, de soc. zekerheid zal het ook 0 zijn. Dat de doornsee kiezer dat niet weet, OK, maar de 'achterban'... Wanneer laat die van zich horen?
Je kan hem altijd gaan assisteren, he.
Txiki is offline  
Oud 15 december 2010, 23:20   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard Wat gebeurt er vandaag?

Misschien zijn ze aan 't uitzoeken hoe ze een sprotje kunnen opblazen om er een grote vis van te maken.
Garry is offline  
Oud 16 december 2010, 00:39   #152
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Misschien zijn ze aan 't uitzoeken hoe ze een sprotje kunnen opblazen om er een grote vis van te maken.
Allez, voor de honderste keer: de splitsing van een significant deel van de personenbelasting, van de hele organisatie van justitie, de opleiding en benoeming van de magistraten, het jeugdsanctierecht, de wegcode en verkeersveiligheid, de arbeidsmarkt, de sociale economie, een significant deel v.d. gezondheidszorgen, van de kinderbijslagen, ontwikkelingssamenwerking en buitenlandse handel, grootstedenbeleid, alsook het hele vastgoedrecht, het rampenfonds, de preventie- en veiligheidsdiensten, van een pak federale instellingen (o.a. finexpo), alsook de confederalisering van een pak andere federale instellingen (o.a. NIS) is geen "sprotje". Als u dat ontkent, bent u te kwader trouw.

Of, laat me het anders zeggen, als morgen ruimtelijke ordening, onderwijs, openbare werken, landbouw, milieu, sport, media, cultuur, toerisme... geherfederaliseerd worden, is dat ook peanuts zeker?
BWarrior is offline  
Oud 16 december 2010, 00:46   #153
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, voor de honderste keer: de splitsing van een significant deel van de personenbelasting, van de hele organisatie van justitie, de opleiding en benoeming van de magistraten, het jeugdsanctierecht, de wegcode en verkeersveiligheid, de arbeidsmarkt, de sociale economie, een significant deel v.d. gezondheidszorgen, van de kinderbijslagen, ontwikkelingssamenwerking en buitenlandse handel, grootstedenbeleid, alsook het hele vastgoedrecht, het rampenfonds, de preventie- en veiligheidsdiensten, van een pak federale instellingen (o.a. finexpo), alsook de confederalisering van een pak andere federale instellingen (o.a. NIS) is geen "sprotje". Als u dat ontkent, bent u te kwader trouw.

Of, laat me het anders zeggen, als morgen ruimtelijke ordening, onderwijs, openbare werken, landbouw, milieu, sport, media, cultuur, toerisme... geherfederaliseerd worden, is dat ook peanuts zeker?
en spreken we hier van volledige bevoegheidsoverdrachten.... ? Ik denk het niet... Geld laten passeren via Vlaanderen vanuit het federale niveau is geen overdracht, dat is gewoon de cheque doorgeven...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 december 2010 om 00:48.
lollysticky is offline  
Oud 16 december 2010, 00:58   #154
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
en spreken we hier van volledige bevoegheidsoverdrachten.... ? Ik denk het niet... Geld laten passeren via Vlaanderen vanuit het federale niveau is geen overdracht, dat is gewoon de cheque doorgeven...
Dus volgens u komt er na deze massale bevoegdheidsoverdrachten geen Vlaamse wegcode en kan het Vlaams gewest zijn eigen magistraten niet benoemen, noch een eigen doelgroepenbeleid voeren qua werkgelegenheid?
BWarrior is offline  
Oud 16 december 2010, 07:30   #155
fredo2008
Burgemeester

Standaard

Ik ben het beu, ik wil er zelfs niet meer over discussieren of het nu volle bevoegheidsoverdrachten zijn of niet en of die splitising in de PB nu significant is of niet. Het was juist de verwachting met NVA dat we dat slecht gevoel niet meer zouden hebben, maar het is niet anders. De staat wordt complexer ipv eenvoudiger. Het staatsapparaat, ook federaal, zal NOG aanzwellen om dat misbaksel draaiend te houden.
fredo2008 is offline  
Oud 16 december 2010, 07:58   #156
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben het beu, ik wil er zelfs niet meer over discussieren of het nu volle bevoegheidsoverdrachten zijn of niet en of die splitising in de PB nu significant is of niet. Het was juist de verwachting met NVA dat we dat slecht gevoel niet meer zouden hebben, maar het is niet anders. De staat wordt complexer ipv eenvoudiger. Het staatsapparaat, ook federaal, zal NOG aanzwellen om dat misbaksel draaiend te houden.
Ah... is er een akkoord? Sturen jullie eventueel eens een linkje door zodat ik zelf eens, "eigenogig" als het ware, kan lezen wat er nu allemaal al dan niet wordt overgedragen?

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 16 december 2010 om 07:58.
den ambetantsten is offline  
Oud 16 december 2010, 12:35   #157
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben toch benieuwd hoe N-VA hier alsnog onderuit gaat komen...

Ondertussen krijgt de 53% die dachten dat de Franstalige partijen dit voorstel gingen afschieten, ongelijk.

(deredactie.be)
Uw citaat: "185 dagen na de verkiezingen en met Vande Lanotte die al 54 dagen aan de slag is als bemiddelaar, lijkt er toch enig licht aan het einde van de tunnel."

Staat er toevallig ook vermeld hoe vér het nog kruipen is naar dat einde van die tunnel?

Moeten we nog in kilometers tellen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 december 2010, 13:53   #158
k9

Standaard

Citaat:
Dus volgens u komt er na deze massale bevoegdheidsoverdrachten g
Welke massale overdracht bevoegdheid? Denk je dat deze leugen ehrhalen hem waaar gaat maken? Of is alles boven de 1 bevoegdheid massaal?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 16 december 2010, 15:58   #159
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uw citaat: "185 dagen na de verkiezingen en met Vande Lanotte die al 54 dagen aan de slag is als bemiddelaar, lijkt er toch enig licht aan het einde van de tunnel."

Staat er toevallig ook vermeld hoe vér het nog kruipen is naar dat einde van die tunnel?

Moeten we nog in kilometers tellen?
Zoiets als de Saint Goddard-tunnel van 17 km lang met de snelheid van een marathon-slak. Kan nog wel eventjes duren dan.
Garry is offline  
Oud 16 december 2010, 16:01   #160
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ah... is er een akkoord? Sturen jullie eventueel eens een linkje door zodat ik zelf eens, "eigenogig" als het ware, kan lezen wat er nu allemaal al dan niet wordt overgedragen?
Niet ongeduldig worden hé Er is nog maar een basis tot.... Hier kan dat dus nog alle kanten op. In België is de kans op falen nog altijd 100 keer groter dan op slagen.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 16:01.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be