Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2011, 10:36   #141
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wie vraagt of schrijft dat.
Lees het N-VA programma eens zonder uw rode bril op te zetten.
Het kleine verschil tussen minimumloon en werkloosheidsvergoeding zorgt ervoor dat de mensen het niet meer de moeite vinden om te gaan werken.

Hoe kunnen we het minimumloon opkrikken?
Misschien wel door meer mensen aan het werk te krijgen.
Hoe krijg je meer mensen aan het werk?

Juist ja.
Geef eens een concreet antwoord op de vragen die je zelf stelt. Hoe en waar ga je meer mensen aan het werk krijgen ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 15:26   #142
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

In de openingspost heb ik geschreven dat we met een ernstig probleem zitten. Breivik is voor mij een van de zovele signalen dat we de verkeerde kant uitgaan. Spijtig genoeg is elk signaal een extra wind in het zeil van de verkeerde richting. Emotionaliteit is onze grootste kracht en tegelijkertijd de demper op ons rationeel denken.

Citaat:
Breivik gokte op burgeroorlog in Nederland

In het manifest 'Europese Onafhankelijkheidsverklaring' heeft de Noorse schutter Anders Breivik het regelmatig over Nederland. Meerdere bronnen waarin Nederland uitgebreid aan bod komt worden geciteerd. De termen Nederland, Holland en Nederlands komen tientallen keren in het document voor.

Volgens de auteur was ons land eeuwenlang een toevluchtsoord voor mensen die meer vrijheid van meningsuiting zochten. "Maar Nederland wordt meer en meer een totalitaire samenleving als een direct gevolg van massa-immigratie en in het bijzonder de instroom van moslims."

Burgeroorlog

Breivik adviseert westerlingen om zich te bewapenen, zowel mentaal als "fysiek met vuurwapens en om te leren hoe ze te gebruiken". Hij denkt dat Nederland een goede kans maakt om als eerste land in het Westen een burgeroorlog te voeren over moslimimmigratie. "De autochtone Nederlanders zullen moeten vechten, of ze zullen hun land moeten achterlaten en van een afstand toekijken hoe het sterft."

De Nederlandse autoriteiten willigen de eisen in van islamitische landen en knielen aan de voeten van hun nieuwe moslimmeesters, vindt Breivik. Autochtonen die kritisch zijn over islamieten worden vervolgd, zegt hij, terwijl er in het tegenovergestelde geval niet wordt opgetreden. "Autochtonen zijn de facto tweedeklas burgers in hun eigen land geworden, wat volgens de sharia precies de bedoeling is. De autoriteiten brengen nu dus de sharia ten uitvoer."

Vloedgolf

Met Fortuyn is wellicht de laatste hoop voor de redding van Nederland gestorven, denkt Breivik. Hij citeert PVV-leider Geert Wilders en arabist Hans Jansen en vertelt over ex-moslim Ehsan Jami, de onrust in Gouda in 2008 en de situatie in de Amsterdamse wijk Slotervaart. Ook noemt hij cartoonist Gregorius Nekschot en Ayaan Hirsi Ali.

Fjordman

Breivik citeert in zijn manifest regelmatig ene Fjordman, die geldt als een van de grote inspiratiebronnen voor het manifest. Onder meer het stuk met de titel 'Zal Nederland de 21ste eeuw overleven', dat gaat over de islamisering van Nederland, is in het manifest (.pdf) opgenomen. In september 2008 publiceerde Fjordman ook een artikel op een anti-islam weblog.

Eerder werd gedacht dat Fjordman een pseudoniem was van Breivik, maar inmiddels wordt op het blog ontkend dat Breivik en Fjordman iets met elkaar te maken te hebben. "Ik ben hem niet. Ik heb hem ook nooit ontmoet", zou Fjordman hebben geschreven onder de naam Baron Bodyssey, super moderator van het blog.
Bron: http://nos.nl/artikel/258737-breivik...nederland.html
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 15:56   #143
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
In de openingspost heb ik geschreven dat we met een ernstig probleem zitten. Breivik is voor mij een van de zovele signalen dat we de verkeerde kant uitgaan. Spijtig genoeg is elk signaal een extra wind in het zeil van de verkeerde richting. Emotionaliteit is onze grootste kracht en tegelijkertijd de demper op ons rationeel denken.

Bron: http://nos.nl/artikel/258737-breivik...nederland.html
Hoe tragisch het geval Breivik ook is en hoe vreselijk dat zoveel mensen door zo iemand zijn moeten sterven, het is inderdaad een teken aan de wand. En ik hoop dat het voorval de mensen wakker schudt.
We zijn slecht bezig. De multiculturele maatschappij werkt niet en bij sommigen slaan de stoppen door. Er moeten dringend maatregelen getroffen worden.
Wat mij betreft, zie ik één voorlopige oplossing : een direkte volledige immigratiestop, liefst in heel West-Europa maar zeker in België. Dan kan men eens rustig de toestand overwegen en naar alle partijen luisteren en maatregelen treffen die de allochtonen vooruithelpen zonder dat ze de autochtonen het gevoel geven dat ze in de steek gelaten worden.
Maar ja, daar hebben we een paar wijze politici voor nodig en dat is een contradictio in terminis, vrees ik.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 5 augustus 2011 om 15:58.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 17:05   #144
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

En nu worden de daden van die psychopaat door de sossen en consoorten uiteraard gebruikt om alles wat een beetje naar rechts ruikt gevaarlijk en belachelijk te maken. In plaats van in te zien dat de beweegredenen van die vent eigenlijk hun eigen schuld is.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 23:29   #145
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoe tragisch het geval Breivik ook is en hoe vreselijk dat zoveel mensen door zo iemand zijn moeten sterven, het is inderdaad een teken aan de wand. En ik hoop dat het voorval de mensen wakker schudt.
We zijn slecht bezig. De multiculturele maatschappij werkt niet en bij sommigen slaan de stoppen door. Er moeten dringend maatregelen getroffen worden.
Wat mij betreft, zie ik één voorlopige oplossing : een direkte volledige immigratiestop, liefst in heel West-Europa maar zeker in België. Dan kan men eens rustig de toestand overwegen en naar alle partijen luisteren en maatregelen treffen die de allochtonen vooruithelpen zonder dat ze de autochtonen het gevoel geven dat ze in de steek gelaten worden.
Maar ja, daar hebben we een paar wijze politici voor nodig en dat is een contradictio in terminis, vrees ik.
100 % akkoord. En ik denk dat we met velen zijn om er zo over te denken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 09:34   #146
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Per direct een totale immigratiestop voor niet-westerse allochtonen is het enige dat misschien nog een toekomstige burgeroorlog kan doen voorkomen.
Daarbij is het belangrijk dat alle achterdeurtjes ook op slot gaan, dus geen familiehereniging hier, geen familievorming hier, geen dubbele nationaliteiten toestaan, asielzoekers meteen terugsturen naar het eerste veilige land dat ze op weg naar hier gepasseerd hebben, enzovoorts, enzovoorts.
Oud 6 augustus 2011, 10:18   #147
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
En nu worden de daden van die psychopaat door de sossen en consoorten uiteraard gebruikt om alles wat een beetje naar rechts ruikt gevaarlijk en belachelijk te maken.
Schrijft ge net na een post van iemand die de gebeurtenis misbruikt om meteen de schuld bij de kinderen die gestorven zijn te steken.

Walgelijk.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 augustus 2011 om 10:18.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 10:26   #148
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Schrijft ge net na een post van iemand die de gebeurtenis misbruikt om meteen de schuld bij de kinderen die gestorven zijn te steken.

Walgelijk.
De manier waarop jij hier anderen woorden in de mond legt die niet eens uitgesproken of zelfs maar geïnsinueerd zijn, is ronduit walgelijk, Alboreto. In die post waarnaar jij refereert wordt helemaal nergens de schuld bij die kinderen gelegd. Integendeel.
Oud 6 augustus 2011, 12:13   #149
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Walgelijk.
Wat kan je toch mooie stropoppen ineen flansen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 12:29   #150
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat kan je toch mooie stropoppen ineen flansen!
You like?

Geleerd van jullie.
Oud 6 augustus 2011, 12:34   #151
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De manier waarop jij hier anderen woorden in de mond legt die niet eens uitgesproken of zelfs maar geïnsinueerd zijn, is ronduit walgelijk, Alboreto. In die post waarnaar jij refereert wordt helemaal nergens de schuld bij die kinderen gelegd. Integendeel.
Dit was pas walgelijk:
Citaat:
Als ik dat zo lees, dan bekruipt mij het gevoel dat Breivik wel degelijk gelijk had toen hij in zijn manifest die jeugafdeling van de Noorse ArbeiderPartij met de hitlerjugend vergeleek.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 12:36   #152
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dit was pas walgelijk:
waarom?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 14:36   #153
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Dit was pas walgelijk:
Want?
Oud 6 augustus 2011, 14:39   #154
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want?
Die post is een walgelijke poging om de schuld van een politieke massamoord op kinderen bij de slachtoffers en hun ouders te leggen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 14:41   #155
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
You like?

Geleerd van jullie.
En dan durf jij telkens weer anderen "trollen" te noemen...
Je staat er weer mooi op Alboreto. Spagaat nummer zoveel.
Oud 6 augustus 2011, 15:12   #156
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dit was pas walgelijk:
Idd, vandaar dat die als een van de weinigen hier op m'n negeerlijst staat.
Oud 6 augustus 2011, 17:36   #157
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
En nu worden de daden van die psychopaat door de sossen en consoorten uiteraard gebruikt om alles wat een beetje naar rechts ruikt gevaarlijk en belachelijk te maken. In plaats van in te zien dat de beweegredenen van die vent eigenlijk hun eigen schuld is.
Citaat:

Walgelijk.
# 143
Hierboven leest u mijn post 143

Kwantum publiceert dan post 144 die u hier aanhaalt en waar u commentaar opgeeft.

Mag ik vragen hoe mijn post de gebeurtenis misbruikt om meteen de schuld bij de kinderen die gestorven zijn te steken.
144 volgt toch nog altijd op 143 dacht ik zo.
Oud 6 augustus 2011, 19:07   #158
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Die post is een walgelijke poging om de schuld van een politieke massamoord op kinderen bij de slachtoffers en hun ouders te leggen.
Ik raad je aan die post nog maar eens in zijn geheel te lezen, en dan gewoon lezen wat er staat en niet wat jij denkt wat er staat.
Oud 6 augustus 2011, 22:00   #159
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen hoe mijn post de gebeurtenis misbruikt om meteen de schuld bij de kinderen die gestorven zijn te steken.
Citaat:
Dat was inderdaad de mening van Breivik en het is ook de mening van velen op dit forum dat de schuld bij links ligt (de gesneuvelde kinderen).

Als de feiten ons een ding leren is dat extreem rechts met de anti-islamitische ideologie tot dezelfde feiten in staat is als was ze in de schoenen schuiven van de islam.

Ze zijn dus geworden wat ze menen te moeten bestrijden, of zelfs nog erger.

Ik ben het met u eens dat er dringend maatregelen moeten getroffen worden, vooral in het opsporen van mensen met dezelfde ideologie om ervoor te zorgen dat die feiten zich niet meer herhalen.

Extremisme moet bestreden worden.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 augustus 2011 om 22:01.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 22:12   #160
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was inderdaad de mening van Breivik en het is ook de mening van velen op dit forum dat de schuld bij links ligt (de gesneuvelde kinderen).

Als de feiten ons een ding leren is dat extreem rechts met de anti-islamitische ideologie tot dezelfde feiten in staat is als was ze in de schoenen schuiven van de islam.

Ze zijn dus geworden wat ze menen te moeten bestrijden, of zelfs nog erger.

Ik ben het met u eens dat er dringend maatregelen moeten getroffen worden, vooral in het opsporen van mensen met dezelfde ideologie om ervoor te zorgen dat die feiten zich niet meer herhalen.

Extremisme moet bestreden worden.
Met uw fluttheorietje, zie dan maar dat je niet wordt als Brevik. Zie dan maar dat je niet wordt wat je bestrijd of nog erger. Wees 'progressief'. Iedereen is welkom !

Veroordeelde Jihadist krijgt vluchtelingenstatuut in België
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Belgie.dhtml
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be