Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2004, 12:55   #141
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
... als de partij die de Vlaamse onafhankelijkheid mogelijk maakte.
8) Allee, een onafhankelijk land dat twee �* driemaal zo groot is als New York 8) ( als DAT geen goed nieuws is ) *proest het even uit *
Zelfs één persoon kan onafhankelijk zijn. Haal de snot uit uw neus en denk volgende keer even na.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 12:55   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Een erkende godsdienst die erkenning afnemen op basis van.. ?

Jan?

is dat 'racistisch' ?
Op basis van de overtuiging dat enkel christelijke godsdiensten erkenning kunnen genieten in België. Zo eenvoudig is het. Christendom en Europa zijn immers nauw met elkaar verbonden. Islam en Europa niet.

Voor de rest mogen de moslims naar hartelust hun religie belijden; dat valt immers onder de godsdienstvrijheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 12:57   #143
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zou het Vlaams Blok de erkenning van de islam intrekken. Alleen onze christelijke belijdenissen kunnen doorvoor in aanmerking komen (zoals dat trouwens in heel veel landen het geval is: Denemarken, Finland, Spanje...). Voor de rest vallen de andere niet-christelijke godsdiensten onder de vrijheid van godsdienst.
Yeah right, wat een gelul alweer! "onze christelijke belijdenissen"? Die van U bedoelt ge! Als de christelijken mogen geloven, mogen de moslims dat voor mijn part ook. Voor mij zijn alletwee de godsdienten dikke crap, maar dat wil niet zeggen dat ik uw geloof moet gaan afbreken. Als gij het recht hebt om mijn belastingcentjes op te gaan bidden in de naam van God dan moet een moslim dat ook maar kunnen.

We leven in de 21ste eeuw en als ge u niet kunt aanpassen aan de moderne tijden vertrek dan naar Irak en ga daar wat uw godsdienstoorlog uitvechten.

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 13:01   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Zelfs één persoon kan onafhankelijk zijn. Haal de snot uit uw neus en denk volgende keer even na.
De grote fout die dergelijke mensen maken is dat ze de belangrijkheid van een land gaan afmeten aan de oppervlakte. Maar dat bepaalt nu eenmaal die impact van een land niet. Rusland is bijvoorbeeld een mastodont van een land, maar heeft alle economische en militaire macht verloren sedert de instorting van het communisme. Er zijn andere factoren die de macht van een land bepalen: bevolkingsaantal, economische en militaire invloed.
Oud 29 mei 2004, 13:03   #145
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Een erkende godsdienst die erkenning afnemen op basis van.. ?

Jan?

is dat 'racistisch' ?
Op basis van de overtuiging dat enkel christelijke godsdiensten erkenning kunnen genieten in België. Zo eenvoudig is het. Christendom en Europa zijn immers nauw met elkaar verbonden. Islam en Europa niet.

Voor de rest mogen de moslims naar hartelust hun religie belijden; dat valt immers onder de godsdienstvrijheid.
Ik voel dus absoluut geen verbondenheid met het christendom
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 13:04   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daarover gaat het dan ook niet.
Oud 29 mei 2004, 13:05   #147
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De grote fout die dergelijke mensen maken is dat ze de belangrijkheid van een land gaan afmeten aan de oppervlakte. Maar dat bepaalt nu eenmaal die impact van een land niet. Rusland is bijvoorbeeld een mastodont van een land, maar heeft alle economische en militaire macht verloren sedert de instorting van het communisme. Er zijn andere factoren die de macht van een land bepalen: bevolkingsaantal, economische en militaire invloed.
Inderdaad en waar staat Belgie? Aan de top mijn beste! Wij kunnen het ons zelfs veroorloven om te zeggen "Bush ga ne keer wandelen met uw leugens"

Dat zou ik ons eens willen zien doen met vlaanderen. Flanders? Who? Oh the Simpsons neighbour?!

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
Oud 29 mei 2004, 13:08   #148
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het draait wel over de scheiding tussen Kerk & Staat. Geef mij een goede reden waarom de RKK en/of Christendom meer privileges zou moeten krijgen dan de andere religies?
Oud 29 mei 2004, 13:12   #149
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod
Yeah right, wat een gelul alweer! "onze christelijke belijdenissen"? Die van U bedoelt ge! Als de christelijken mogen geloven, mogen de moslims dat voor mijn part ook. Voor mij zijn alletwee de godsdienten dikke crap, maar dat wil niet zeggen dat ik uw geloof moet gaan afbreken. Als gij het recht hebt om mijn belastingcentjes op te gaan bidden in de naam van God dan moet een moslim dat ook maar kunnen.
We leven in de 21ste eeuw en als ge u niet kunt aanpassen aan de moderne tijden vertrek dan naar Irak en ga daar wat uw godsdienstoorlog uitvechten.
Als u logeert bij iemand (lees: op die zijn kosten) dan moet U zich aanpassen aan die persoon zijn regels. Enkel als U een gelijkwaardige tegenprestatie levert dan kunt U ook eisen stellen om alzo tot een overeenkomst te komen.

Of tolereert U dat iemand in uw huis op uw kosten leeft, niks bijdraagt, maar wel uw schilderijen op zolder smijt omdat ie ze lelijk vindt?

't is simpel: degene die betaalt beslist, zowel in eigen huis als op nationaal vlak.
Oud 29 mei 2004, 13:15   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het draait wel over de scheiding tussen Kerk & Staat. Geef mij een goede reden waarom de RKK en/of Christendom meer privileges zou moeten krijgen dan de andere religies?
Heel eenvoudig: heel onze westerse beschaving is gegroeid, gestoeld en doorademd van het christendom. Dat is trouwens niet mijn uitspraak, maar die van niemand minder dan professor Etienne Vermeersch.

Persoonlijk zie ik liever dat alle godsdiensten het financieel zelf moeten rooien. Daarbij vind ik het Oostenrijks en Duits voorbeeld het beste: alwie bij een bepaalde Kerk is aangesloten betaalt een belasting die aan die Kerk wordt doorgestort.
Oud 29 mei 2004, 13:16   #151
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Omdat de meerderheid van de bevolking die aanhangt? En wie betaalt de belastingen?
Oud 29 mei 2004, 13:17   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de meerderheid van de bevolking die aanhangt? En wie betaalt de belastingen?
Natuurlijk. Liever zag ik evenwel het Duitse systeem ingevoerd.
Oud 29 mei 2004, 13:26   #153
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als u logeert bij iemand (lees: op die zijn kosten) dan moet U zich aanpassen aan die persoon zijn regels. Enkel als U een gelijkwaardige tegenprestatie levert dan kunt U ook eisen stellen om alzo tot een overeenkomst te komen.

Of tolereert U dat iemand in uw huis op uw kosten leeft, niks bijdraagt, maar wel uw schilderijen op zolder smijt omdat ie ze lelijk vindt?

't is simpel: degene die betaalt beslist, zowel in eigen huis als op nationaal vlak.
Dus uw voorstel is om alle priesters buiten te gooien, want die leven hier op onze kosten en moeien zich inderdaad met ons dagelijks leven. Vermits er niemand naar de kerk gaat, hebt ge misschien wel gelijk. Weg met de kerken, de profiteurs!

-Jurgen Verstrepen-
Oud 29 mei 2004, 13:26   #154
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad en waar staat Belgie? Aan de top mijn beste! Wij kunnen het ons zelfs veroorloven om te zeggen "Bush ga ne keer wandelen met uw leugens"
Dat zou ik ons eens willen zien doen met vlaanderen. Flanders? Who? Oh the Simpsons neighbour?!
Als U een huis nabij een brede rivier hebt, en U hebt een brug gebouwd, mag U dan iets vragen van degene die er gebruik van maken? België ligt niet in een uithoek van Groenland. België ligt dus strategisch. Getuige de vele oorlogen die hier uitgevochten werden, los van of België er iets te maken had met de oorzaken of niet.
U doet precies alsof 'aan de top staan' enkel te maken heeft met macht. Ooit gehoord van wetenschap en invloed?
(en even eerder zei U of iemand anders de grootte van het land, over enkele posts hebben we alle redenen gehad. )
Ik wil maar zeggen: er zijn veel zaken die een land op de wereldkaart kan doen meetellen, positieve en negatieve, en Wallonië 'hindert' Vlaanderen door de onwil van de politici daar om een beleid op lange termijn te voeren, meestal is het een profiteer wat je kan en dan is de volgende legislatuur aan de beurt. Als die door droogleggen van de inkomsten hun macht kwijtraken, dan kunnen de langetermijn oplossingen aan bod komen, niet eerder.
Oud 29 mei 2004, 13:33   #155
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als U een huis nabij een brede rivier hebt, en U hebt een brug gebouwd, mag U dan iets vragen van degene die er gebruik van maken? België ligt niet in een uithoek van Groenland. België ligt dus strategisch. Getuige de vele oorlogen die hier uitgevochten werden, los van of België er iets te maken had met de oorzaken of niet.
U doet precies alsof 'aan de top staan' enkel te maken heeft met macht. Ooit gehoord van wetenschap en invloed?
(en even eerder zei U of iemand anders de grootte van het land, over enkele posts hebben we alle redenen gehad. )
Ik wil maar zeggen: er zijn veel zaken die een land op de wereldkaart kan doen meetellen, positieve en negatieve, en Wallonië 'hindert' Vlaanderen door de onwil van de politici daar om een beleid op lange termijn te voeren, meestal is het een profiteer wat je kan en dan is de volgende legislatuur aan de beurt. Als die door droogleggen van de inkomsten hun macht kwijtraken, dan kunnen de langetermijn oplossingen aan bod komen, niet eerder.
Het vlaams blok denkt enkel op korte termijn. Wie gaat ons verzorgen als we oud en grijs zijn? Niet de kinderen die het vlaams blok ons voorspiegeld want die zullen er niet komen. Misschien hebt ge het nog ni gehord maar onze vruchtbaarheid gaat er op achteruit. De enige oplossing is de grenzen openstellen voor nieuwe immigranten zodat ik later geen 10u oet wachten voor mijn bedpan geleegd wordt.

-Jurgen Verstrepen-
Oud 29 mei 2004, 13:34   #156
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus uw voorstel is om alle priesters buiten te gooien, want die leven hier op onze kosten en moeien zich inderdaad met ons dagelijks leven. Vermits er niemand naar de kerk gaat, hebt ge misschien wel gelijk. Weg met de kerken, de profiteurs!
Het aantal priesters neemt evenredig af met het aantal gelovigen die naar de kerk gaan. Een situatie die in evenwicht blijft dus. En kerken zijn onderdeel van het patrimonium. Als ze niet meer gebruikt worden, er zijn andere toepassingen voor, of die rendabel (verwarming/bezetting) gaan zijn is een andere vraag. Het hangt er ook vanaf hoeveel waarde U hecht aan een historisch verleden.
Wat noemt U moeien met het dagelijks leven? Stellen priesters eisen als ze op bezoek komen? U hebt een rare priester op bezoek gehad hoor. Zeker dat het wel één was?
Oud 29 mei 2004, 13:38   #157
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het aantal priesters neemt evenredig af met het aantal gelovigen die naar de kerk gaan. Een situatie die in evenwicht blijft dus. En kerken zijn onderdeel van het patrimonium. Als ze niet meer gebruikt worden, er zijn andere toepassingen voor, of die rendabel (verwarming/bezetting) gaan zijn is een andere vraag. Het hangt er ook vanaf hoeveel waarde U hecht aan een historisch verleden.
Wat noemt U moeien met het dagelijks leven? Stellen priesters eisen als ze op bezoek komen? U hebt een rare priester op bezoek gehad hoor. Zeker dat het wel één was?
Ge hebt de paus nog ni bezig gehoord zeker als het aan hem lag zou ik elke week naar de kerk moeten met mijn 15 kinderen.

-Jurgen Verstrepen-
Oud 29 mei 2004, 13:48   #158
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vlaams blok denkt enkel op korte termijn. Wie gaat ons verzorgen als we oud en grijs zijn? Niet de kinderen die het vlaams blok ons voorspiegeld want die zullen er niet komen. Misschien hebt ge het nog ni gehord maar onze vruchtbaarheid gaat er op achteruit. De enige oplossing is de grenzen openstellen voor nieuwe immigranten zodat ik later geen 10u oet wachten voor mijn bedpan geleegd wordt.
We zitten met 64% procent van de actieve bevolking die werken en 1100000 ambtenaren die betaald worden door werknemers uit de privé sector, die onder steeds hogere werkdruk komen te staan, terwijl er zoveel langs de kant staan niets te doen wegens werkloos. De overheid, tot in de kleinste gemeente, verkoopt haar vastgoedeigendommen, onlangs hebben ze zelfs een schatting laten maken van de waardevolle onderdelen van ons nationaal patrimonium, met als antwoord op de vraag waarom: "we gaan het echt niet verkopen". Waarom laat je dan schatten...
Het is dus uitverkoop en zoiets is haast altijd een zeer slecht voorteken.

Het huidig beleid en haar voorgangers falen dus op zogoed als alle vlakken, omdat ze van elke economische piek gebruikt maakt om de overheid nog groter te maken en nog meer middelen te laten opslorpen zonder iets aan de efficiëntie te doen.
Zie topic http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=16100 voor de rol die het Vlaams Blok daarin mogelijk speelt.
Dat zijn de problemen, en pas als die opgelost zijn, kun je je meer tolerant opstellen tov van andere zaken zoals immigratie. Terug kwestie van prioriteiten. Het huidig beleid en de voorgangers hebben bewezen dat ze het niet kunnen of willen. Het Vlaams Blok heeft nog niets bewezen maar er ook de kans nog niet toe gekregen omdat de andere partijen het uit alle middelen trachten te verhinderen.

Als U bovenstaande zaken negeert dan zal U als U oud en grijs bent, zeker niet geholpen worden, omdat er geen geld voor zal zijn (bekijk maar de huidige werkdruk bij de gezondheidswerknemers).
Of wilt U dat ze voor niks werken?
Oud 29 mei 2004, 14:00   #159
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt de paus nog ni bezig gehoord zeker als het aan hem lag zou ik elke week naar de kerk moeten met mijn 15 kinderen.
En even terug zei U:
Citaat:
Niet de kinderen die het vlaams blok ons voorspiegeld want die zullen er niet komen. Misschien hebt ge het nog ni gehord maar onze vruchtbaarheid gaat er op achteruit. De enige oplossing is de grenzen openstellen voor nieuwe immigranten zodat ik later geen 10u oet wachten voor mijn bedpan geleegd wordt.
Het lijkt erop dat U al 15 immigranten overbodig gemaakt hebt.
Weet U trouwens dat het Vlaams Blok U kiesstemmen wil toekennen op basis van uw aantal kinderen? Omdat U een grotere verantwoordelijkheid bezit in de maatschappij dan kinderloze mensen.
Oud 29 mei 2004, 14:14   #160
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het heidendom en de RKK zijn volkseigen, de rest niet. Bijgevolg dient de Vlaamse overheid die twee te subsidiëren en de rest te verbieden.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be