Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat is je netto inkomen, zonder extra's?
> 2500€ 12 14,29%
2000€ - 2500€ 9 10,71%
1500€ - 2000€ 19 22,62%
1000€ - 1500€ 24 28,57%
500€ - 1000€ 5 5,95%
0 - 500€ 15 17,86%
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2004, 19:21   #141
SeaSquid
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar SeaSquid
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Het is en blijft een feit dat voor de eerste keer de generatie jongeren , die zullen moeten werken voor UW pensioen, met minder zullen zijn als de pensioentrekkenden.

Wij beseffen maar al te goed dat wij zullen moeten afdragen voor jullie, maar zelf binnen 40 jaar kunnen fluiten naar een pensioen.

Daar al eens bij stilgestaan ?
tijden veranderen jongen,en tijd brengt raad en waarschijnlijk werk,voor mij zult u in ieder geval niet moeten afdragen.
ik ben werknemer bij belgacom en die hebben juist 5 miljard euro in de kas van staat gedeponeerd ,namelijk ons pensioenfonds dat wij nu delen met iedereen,we mogen er toch zelf ook iets van hebben he,na 36 jaar dienst.
Nogmaals: máár 36 jaar?

"en tijden veranderen jongen,en tijd brengt raad en waarschijnlijk werk"

... en als het niet zo is, dan creperen we maar hé.. doornroosje zit dan tóch al lang onder de grond dus wat kan hém het schelen..
SeaSquid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 19:23   #142
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het momenteel slecht gaat met de economie is volgens mij in grote mate te danken aan de globalisering van de wereld,hoeveel kan ik op de kap van mijn werknemers binnenrijven
Wat houdt u tegen uw hebben en houden te verkopen om zelf een zaak te starten en zo zelf op de kap van uw werknemers beginnen binnen te rijven? Ik dacht het al.
Citaat:
voldoet men niet direkt dankt men u af,men creeert nepjobs,waar men de werknemer minder moet voor betalen en die hun de kans niet geeft door te groeien in hun job.
Als u niet past in de job, wordt het hoog tijd dat men iemand anders die meer geschikt is op die plaats zet. Als u met een vork uw soep probeert op te eten en er zijn lepels voor handen, dan is dat uw zaak dat u met de vork verderdoet, ik gebruik de lepel.
Citaat:
de overproduktie
Dit is de echte reden waarom het economisch wat minder gaat.
Citaat:
en het stilvallen van de economie door oorlogen ,dreigingen allerhande,de kost ,de kiotonorm enz... enz...
doen de capaciteit van werknemers dalen,en de stress stijgen bij de overblijvenden.
Dus uw capaciteiten nemen af als de economie slecht gaat. Gij werkt bij de vakbond zeker?
Citaat:
met andere woorden men heeft keuze genoeg tussen de weknemers en dat merkt men ook aan de lonen.
Correct, maar twee jaar geleden hadden we het omgekeerde. Zo werkt de economie nu eenmaal.
Citaat:
Tel dan nog eens de enorme loonkost in Belgie erbij,het uitbreiden van de EU en ik moet er geen tekeningske meer bijmaken zeker.
Goed, we gaan de loonskost verlagen door op korte termijn het ambternarencorps met 80% terug te dringen, de vakbond en politieke partijdotaties, het koningshuis en de sponsoring van de godsdiensten af te schaffen, alsook het leger. Ik steun uw oplossing.
Citaat:
Maar dit alles op de kap van de ouderen steken,is heel naief.
vriendelijke groeten.
100% mee eens. (Met dat laatste)
Oud 2 juni 2004, 19:38   #143
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

@SeaSquid

Als jij vandaag kan genieten van een welvaart en een levensstandaard die de hoogste is die we ooit in onze menselijke geschiedenis hebben bereikt, dan is dat dankzij de mensen die je nu aan het uitschelden bent.

Als jij vandaag nog nooit een oorlog hebt meegemaakt in je voortuin, achtertuin of zelfs nog maar in de buurt van je voortuin,... dan is dat dankzij de mensen die je nu aan het beledigen bent. (breng misschien eens een bezoekje aan Ieper deze zomer, 't is maar een idee)

Als jij vandaag überhaupt je mond mag opentrekken (enfin, je gedacht mag uittypen) zonder het risico te lopen om voor een flink tijdje achter de tralies te draaien, dan is dat dankzij de mensen die je nu aan het beladen bent met alle zonden Israëls.

Als jij denkt dat je het vandaag moeilijk hebt, dan moet ik eens heel hard lachen... "de veeleisende consumptiemaatschappij", "hoge eisen op schoolvlak" my heart is bleeding...

Wat er blijkbaar in jouw botte hersentjes niet inkan, is het feit dat iedereen moet knokken voor z'n voortbestaan; dat iedereen initiatief moet nemen en dat IEDEREEN daarbij wel eens fouten maakt. Wie niks doet en verwacht geboren te worden en op te groeien in een knus wollig nestje, die maakt uiteraard geen fouten, die is gewoon rotverwend...

Ga nog maar wat in je hoekje zitten zeuren en leuteren over "de puinhoop" waarin je nu moet leven. Ondertussen zullen anderen wel jouw uitkering betalen, de handen uit de mouwen steken en zorgen voor de continuïteit van die indrukwekkende welvaart die we DANKZIJ de door jou zo gehekelde soixantehuitards hebben bereikt. En als we die dan kunnen bestendigen, dan zal het ONDANKS verzuurde zeurkousen zoals jij zijn.

Zo simpel is het, zoutwaterweekdiertje.
Oud 2 juni 2004, 19:44   #144
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid
Ik ga niet zeggen da'k gans mijn jeugd met zorgen rondgelopen heb, maar mijn jeugd was BESLIST een stuk oncomfortabeler dan de uwe!! Daar ben ik vrij zeker wan. Of was er toen ook al die veeleisende consumptie-maatschappij, de hogere eisen op schoolvlak, etc..?
Nee hoor, de eisen op school waren inderdaad minder hoog.
Het grootste deel vloog vanaf hun veertiende of nog vroeger in een fabriek. Heel comfortabel inderdaad.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 21:31   #145
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Wat nooit verandert is dat de jeugd van tegenwoordig lamzakken zijn, en dat de ouwe tijd veel beter was als nu.

Zo schreef Plato een paar eeuwen voor Christus.
Oud 2 juni 2004, 21:33   #146
SeaSquid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
@SeaSquid

Als jij vandaag kan genieten van een welvaart en een levensstandaard die de hoogste is die we ooit in onze menselijke geschiedenis hebben bereikt, dan is dat dankzij de mensen die je nu aan het uitschelden bent.

Als jij vandaag nog nooit een oorlog hebt meegemaakt in je voortuin, achtertuin of zelfs nog maar in de buurt van je voortuin,... dan is dat dankzij de mensen die je nu aan het beledigen bent. (breng misschien eens een bezoekje aan Ieper deze zomer, 't is maar een idee)

Als jij vandaag überhaupt je mond mag opentrekken (enfin, je gedacht mag uittypen) zonder het risico te lopen om voor een flink tijdje achter de tralies te draaien, dan is dat dankzij de mensen die je nu aan het beladen bent met alle zonden Israëls.

Als jij denkt dat je het vandaag moeilijk hebt, dan moet ik eens heel hard lachen... "de veeleisende consumptiemaatschappij", "hoge eisen op schoolvlak" my heart is bleeding...

Wat er blijkbaar in jouw botte hersentjes niet inkan, is het feit dat iedereen moet knokken voor z'n voortbestaan; dat iedereen initiatief moet nemen en dat IEDEREEN daarbij wel eens fouten maakt. Wie niks doet en verwacht geboren te worden en op te groeien in een knus wollig nestje, die maakt uiteraard geen fouten, die is gewoon rotverwend...

Ga nog maar wat in je hoekje zitten zeuren en leuteren over "de puinhoop" waarin je nu moet leven. Ondertussen zullen anderen wel jouw uitkering betalen, de handen uit de mouwen steken en zorgen voor de continuïteit van die indrukwekkende welvaart die we DANKZIJ de door jou zo gehekelde soixantehuitards hebben bereikt. En als we die dan kunnen bestendigen, dan zal het ONDANKS verzuurde zeurkousen zoals jij zijn.

Zo simpel is het, zoutwaterweekdiertje.
Zal ik jou 's wat mededelen, ventje? Ik ken jou niet, maar tóch ben ik er vrij zeker van dat stúkken harder werk dan jij. Je zou nogal uit je sloffen schieten als je mijn (onbetaalde) overuren te zien krijgt. Dus steek die uitkering aar waar ik denk dat je hem kan steken. Wat denk jij wel? Nog 's beweren dat ik gemakzuchtig ben. Ik heb verdomme 5 jaar serieus mogen studeren voor dat universitair diploma. En ik ben nu reeds enkele jaren nog véél harder aan het werk. Nu gij weer ventje.

Nogmaals (wat lezen is blijkbaar niet je sterkste kant): ik beweer niet dat ik verwacht dat alle problemen de wereld uit zijn, maar als je van je collectieve zelf beweert tot de generatie van de "love, peace and understanding" te behoren, en "bezorgd te zijn om de jeugd van tegenwoordig" dan zijn er mijns inziens heel wat zéér eigenaardige zaken aan de gang in de wereld. En je mag dan wel zeggen dat het hier vandaag de dag goed leven is, op de meeste plaatsen op aarde is men er de voorbije decennia niet op vooruit gegaan - intégendeel. Ze zijn door uw en mijn ouders nog wat méér uitgezogen om hun democratische samenleving (die jij hierboeven bewierookt) te voeden.

En ik zal je nóg een gratis les in 'begrijpend lezen' geven:
Ik heb nooit gezegd dat "dat ik het vandaag moeilijk heb". Ik heb gezegd (100% terecht overigens) dat ik het op mijn bijvoorbeeld 10 jaar het een pák moeilijker zal gehad hebben als doornroosje op zijn/haar 10 jaar. Als je nog durft te ontkennen dat het onderwijs veeleisender is geworden, ben je helemáál een ongeloofwaardige discussie-partner. Ik heb tevens gezegd (nogmaals 100% terecht) dat ik het op mijn 50e óók een stúk moeilijker zal hebben als doornroosje. En wat meer is: ik besef dat het einde van deze evolutie nog niet in zicht is. Ik mérk ook dat jongeren die iets jonger zijn dan mij het er niet makkelijker op krijgen.

Quote: "Wat er blijkbaar in jouw botte hersentjes niet inkan, is het feit dat iedereen moet knokken voor z'n voortbestaan; dat iedereen initiatief moet nemen en dat IEDEREEN daarbij wel eens fouten maakt. Wie niks doet en verwacht geboren te worden en op te groeien in een knus wollig nestje, die maakt uiteraard geen fouten, die is gewoon rotverwend..."

Ik hóóp tenminste dat je nu beseft dat niets van de hierbovenstaande quote van toepassing is op mezelf. Althans, ik wéét dat ik het zélf zal moeten realiseren, want als ik op de 68-ards zal moeten rekenen zal het vet zijn.

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen verzuurde zeurkous geworden ben ondanks alles, maar als ze me uitdagen met hun VB-achtige slogans en nonsens zoals "de jeugd van tegenwoordig weet niet meer wat werken is" of "ze willen allemaal alles zonder er voor te werken" of "we zijn toch zo bezorgd om de jeugd", wel dan kan ik het gewoon niet laten ze eens GOED en STEVIG op hun plaats te zetten. Ze moeten niet denken dat ze beter zijn of tijdens hun juegd zoveel beter waren - zoals ze zo klaarblijkelijk doen.
Oud 2 juni 2004, 21:43   #147
SeaSquid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Ik ga niet zeggen da'k gans mijn jeugd met zorgen rondgelopen heb, maar mijn jeugd was BESLIST een stuk oncomfortabeler dan de uwe!! Daar ben ik vrij zeker wan. Of was er toen ook al die veeleisende consumptie-maatschappij, de hogere eisen op schoolvlak, etc..?
Nee hoor, de eisen op school waren inderdaad minder hoog.
Het grootste deel vloog vanaf hun veertiende of nog vroeger in een fabriek. Heel comfortabel inderdaad.
Van de 68-ards? I think not. Van de oorlogsgeneratie, ja. En akkoord, ons sociaal model is veranderd. En da's niet slecht. Ik heb ook nooit beweerd dat alles slecht was. Ik merk echter op dat deze sociale trend in ons land echter reeds lang vóór de 68-ards was ingezet, dus die pluim kunnen ze ook al niet op hun hippie-hoed zetten.

en zou 't niet vreemd zijn als we met al die rijkdom die we vergaard hebben NIET alles een beetje aangenamer gemaakt hebben? 't zou maar érg zijn!!! De vraag is: hadden we het niet véél béter kunnen doen? Ik was bijvoorbeeld content geweest´met iets minder welvaart en wat minder uitbuiting van de 3e wereld en milieuvervuiling in de wereld.

Er is meer welvaart dan in de jaren '50, dat is onmiskenbaar, maar welke prijs hebben we ervoor betaald? Vergelijk de 3e wereld in de jaren '50 en de 3e wereld nu.. of meer bepaald de verhouding van de rijkdom van de 3e wereld met de geindustrailiseerde wereld van onze hippie-ouders? Zeer veel love en peace en understanding hé, Bobke?
Oud 2 juni 2004, 22:24   #148
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zal ik jou 's wat mededelen, ventje? Ik ken jou niet, maar tóch ben ik er vrij zeker van dat stúkken harder werk dan jij. Je zou nogal uit je sloffen schieten als je mijn (onbetaalde) overuren te zien krijgt. Dus steek die uitkering aar waar ik denk dat je hem kan steken. Wat denk jij wel? Nog 's beweren dat ik gemakzuchtig ben. Ik heb verdomme 5 jaar serieus mogen studeren voor dat universitair diploma. En ik ben nu reeds enkele jaren nog véél harder aan het werk. Nu gij weer ventje.
Kijk eens aan, het zoutwaterweekdiertje heeft heel hard moeten werken ... en nu nog harder !!! Welcome to the world, welcome to reality! Ik heb 10 jaar heel hard moeten knokken om m'n universitaire diploma's te halen, daarna werkweken van om en nabij de 70 uur vaak enkel om niet meer dan het minimumloon over te houden als zelfstandige. En... zonder zeuren hoor. Zonder geleuter over "hoeveel beter mijn ouders het wel niet hadden". Ik ben moegetergd en gedesillusioneerd door deze linkiewinkie ondernemersvijandige staat gevlucht naar de UK om daar nogmaals twee jobs te combineren om een stukje welvaart te hebben. En geniet nu van een job waar ik "maar" 44-50 uur per week moet werken voor een loon dat ik "interessant" mag noemen (overigens maar aan 37 uur betaald; overuren tellen niet mee). Maar op z'n minst heb ik na al die jaren een heel klein beetje rust en stabiliteit in m'n leven. En dat is ook goud waard. Dus als ik zo terugblik heb ik alle redenen om me af te zetten tegen al het gezeik van tegenwoordig. En ja, ik heb geen enkel vertrouwen in die sociale welvaartsstaat dus ik spaar me te pletter om m'n eigen pensioen te kunnen financieren. Zie je, ik wil namelijk binnen twintig jaar uit deze ratrace stappen en het iets rustiger aan doen. Da's nu al berekend en als er mij of m'n gezin geen "ongelukken" overkomen zal het ook zo geschieden.

Eén raad: neem verdomme zelf het initiatief in plaats van uit groene nijd anderen wat te zitten afzeiken met die leipige verhaaltjes over "hoe we de derde wereld hebben uitgezogen voor dit of dat"... Mijn ouders, noch ikzelf hebben daar enige schuld aan en ik pik het doodeenvoudig niet dat je die verantwoordelijkheid in onze schoenen durft te schuiven. Wil je de wereld veranderen? Fijn, verkoop je hele zooi en trek voor mijn part naar het donkerste stukje van donker Afrika en doe er iets aan. Eerder krijg je van mij voor al dat gratuite gekanker geen millimeter respect.

getekend "het ventje"...
Oud 2 juni 2004, 22:43   #149
Ex'er
Vreemdeling

Standaard

Het lijkt me dat de meest gestudeerden hier, het minst op niveau kunnen discussieëren

Mensen, nog es, stop eens met schelden. Wat voor een mentaliteit is dit nu? Jullie moesten je allemaal schamen, ouderen en jongeren !

Het is raar dat er niet wordt gereageerd op de posts die ik doe, met het onderwerp waar ik het in deze topic wou over hebben. In de plaats daarvan wordt er hier altijd maar rond de pot gedraait, niets zinnigs gezegd en verwijten gemaakt.

Is dit nu aan politiek doen?

Kan er mij iemand eventueel een forum geven waar er wel deftig op niveau kan over politiek en maatschappij worden gepraat? Tenslotte zitten we er allemaal midden in !
Ex'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 22:47   #150
SeaSquid
Vreemdeling

Standaard

Het zal je misschien verbazen maar ik was helemaal niet op zoek naar jouw of iemand anders' respect.

Net zoals jij mijn 'gezaag' beu bent, ben ik die ouwe zeveraars beu die denken dat de "jeugd van tegenwoordig" lui is en alles voor niets wil. En ik NEEM zelfs initiatief zoals je adviseert, nl bijvoorbeeld door hier te repliceren op dit forum wanneer ze zo'n onzin uitkramen. Maar dan word je uitgescholden voor vanalles en nog wat. Wat me alleen nog maar meer motiveert.

Ik heb tevens nooit beweerd te wereld te willen veranderen. De 68-ards wél. Daaróm juist dat ik hen er met veel plezier op wij dat ze aardig in hun opzet gefaald zijn.

Een 70u-werkweek haal ik net niet (het scheelt wel niet veel), maar bon, er is een meerderheid van mensen die maar 40u (of minder nog) werken per week en dit gedurende 35 jaar en meer pensioen zullen krijgen - tijdens hun leven na de uren in 't zwart bijwerken - en nog zullen beweren dat ze hun pensioen verdienen ook.

Nogmaals: normaliter zou ik nooit leuteren "hoeveel beter mijn ouders het wel niet hadden". Ik wijs enkel op het simplistisch karakter van de redeneringen van sommige 'ouderen' op dit forum.

Ivm de uitbuiting van de derde wereld: ik veronderstel dat dit dan maar de bijdrage van mijn generatie aan de ontwikkeling van het mensenras zal moeten worden. Maar ontkennen dat de kloof tussen de 1e en de 3e wereld schandalig is toegenomen tijdens de laatste decennia, is gewoonweg zinloos. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt weliswaar niet op het niveau van het individu. Dat heb ik ook nooit beweerd (waarom lezen mensen enkel wat ze willen lezen?). De verantwoordelijkheid daarvoor ligt binnen een maatschappij. Diezelfde 68-ard maatschappij met hun indealen die haaks op de uitbuiting van de 3e wereld staan. Dus ik wijs die maatschappij nu eenmaal op hun verantwoordelijkheid? So what? Is het nodig? Misschien niet zomaar - iedereen heeft zijn gebreken. Maar als ze op dit forum zomaar gratuite beweringen beginnen doen oven 'mijn' generatie mogen ze gerust een pak voor hun broek terug verwachten - en ik heb (helaas) munitie genoeg om mee te schieten.
Oud 2 juni 2004, 23:02   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een 70u-werkweek haal ik net niet (het scheelt wel niet veel), maar bon, er is een meerderheid van mensen die maar 40u (of minder nog) werken per week en dit gedurende 35 jaar en meer pensioen zullen krijgen - tijdens hun leven na de uren in 't zwart bijwerken - en nog zullen beweren dat ze hun pensioen verdienen ook.
Voor iemand die 70 uren per week werkt heb je veel tijd om op het forum rond te hangen.
Ik vraag mij eigenlijk af of je wel weet wat werken is.
Oud 2 juni 2004, 23:02   #152
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

E n mijn kinderen hebben het allemaal stukken beter dan wij!!!

En, geloof me, dat jaagt me zelfs schrik aan, !!!

Ze werken er hard voor en door hun voorgeschiedenis weten ze wat het is om hard te werken.

Ze zijn nu allemaal dertigers en inderdaad ze moeten OOK hard werken, maar wij moesten dat ook!!

Hebben die jongeren die hier de ouderen aan het uitkafferen zijn dan allemaal ruzie met hun ouders??

Neem anders eens tijd om te luisteren naar hen en echt luisteren, dan zal je "misschien" ontdekken dat het overgrote deel van hen hun huidige welvaart niet in de schoot werd geworpen !!

Ik dacht dat alleen pubers afgaven op de vorige generatie, maar ik merk tot mijn grote verbazing dat zelfs afgestudeerde hoogstudenten nog echte pubermanieren hebben.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 23:04   #153
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: normaliter zou ik nooit leuteren "hoeveel beter mijn ouders het wel niet hadden". Ik wijs enkel op het simplistisch karakter van de redeneringen van sommige 'ouderen' op dit forum.
En dat doet u door uw betoog op even simplistische wijze te voeren? Proficiat! Het is even onzinnig om te beweren dat het vroeger allemaal beter was dan om te beweren dat het vandaag de dag allemaal veel harder, zwaarder, prestatiegerichter zou zijn!

Citaat:
Maar ontkennen dat de kloof tussen de 1e en de 3e wereld schandalig is toegenomen
Een arm-rijk kloof is een compleet onbelangrijk gegeven zolang ieders welvaart stijgt.

Het zou misschien zinvol zijn, om zoals Ex'er terecht aangeeft, niet langer rond de pot te draaien, maar over het onderwerp van dit topic te praten.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 23:06   #154
SeaSquid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Voor iemand die 70 uren per week werkt heb je veel tijd om op het forum rond te hangen.
Ik vertrek van thuis naar m'n werk om 6u15 en ik had een namiddag vrijaf
Oud 2 juni 2004, 23:10   #155
SeaSquid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
E n mijn kinderen hebben het allemaal stukken beter dan wij!!!
En, geloof me, dat jaagt me zelfs schrik aan, !!!
Ze werken er hard voor en door hun voorgeschiedenis weten ze wat het is om hard te werken.
Ze zijn nu allemaal dertigers en inderdaad ze moeten OOK hard werken, maar wij moesten dat ook!!
Hebben die jongeren die hier de ouderen aan het uitkafferen zijn dan allemaal ruzie met hun ouders??
Neem anders eens tijd om te luisteren naar hen en echt luisteren, dan zal je "misschien" ontdekken dat het overgrote deel van hen hun huidige welvaart niet in de schoot werd geworpen !!
Ik dacht dat alleen pubers afgaven op de vorige generatie, maar ik merk tot mijn grote verbazing dat zelfs afgestudeerde hoogstudenten nog echte pubermanieren hebben.
Omaplop,
geluisterd heb ik. En veel geleerd. Ik wéét waar het fout zit. En beangstigend is het inderdaad de cijfers, bedragen die ik allemaal zal mogen ophoesten. Ik zou beter ook emigreren zoals de Vexeville.

Je doet je eigen zaak geen goed door zo'n posts. Die attitude kén ik. Geloof me. Vanaf uw eerste post zat het er al dik op met die neerbuigende uitlatingen tegenover jongeren. En káppen maar.
Oud 2 juni 2004, 23:11   #156
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ex'er
Het lijkt me dat de meest gestudeerden hier, het minst op niveau kunnen discussieëren

Mensen, nog es, stop eens met schelden. Wat voor een mentaliteit is dit nu? Jullie moesten je allemaal schamen, ouderen en jongeren !

Het is raar dat er niet wordt gereageerd op de posts die ik doe, met het onderwerp waar ik het in deze topic wou over hebben. In de plaats daarvan wordt er hier altijd maar rond de pot gedraait, niets zinnigs gezegd en verwijten gemaakt.

Is dit nu aan politiek doen?

Kan er mij iemand eventueel een forum geven waar er wel deftig op niveau kan over politiek en maatschappij worden gepraat? Tenslotte zitten we er allemaal midden in !
En wat is jouw vraag of stelling?
Dat leefloners het niet gemakkelijk hebben? Trust me, ik heb ook heel zwarte sneeuw gezien en ben ook ettelijke maanden belaagd geweest door het deurwaardersgespuis. Als jurist heb ik tenminste toch sommige van die gastjes een flink pak voor de broek kunnen geven. (eentje zelfs een fikse disciplinaire sanctie; hij mocht content zijn dat ie geen zware schadevergoeding aan z'n been had)

Voor uw informatie, na en buiten m'n werkuren zet ik me als vrijwilliger 2 avonden per week nog in om mensen die op één of andere manier in de juridische of financiële problemen zijn gekomen met raad en daad te helpen. Vaak is voor hen elke drempel nog een drempel te veel. En ja, dan mag ik vaak ontzettend veel miserie aanhoren. Maar ook ontzettend veel passiviteit en berusting in de "perceptie" van een uitzichtloze toestand die in werkelijkheid vaak niet eens uitzichtloos is. Het komt er enkel op aan om met een stukske vastberadenheid en ambitie door de wereld te stappen. En vooral hulp te zoeken wanneer je die nodig hebt (niet enkel financieel).

Daartegen is het gezeur van sommigen over de hoge prijs van gronden en bouwprojecten echt wel heel erg futiel.

En wat mij persoonlijk betreft... Neen, ik heb niet het gevoel dat m'n koopkracht is afgenomen; en de halve beroerte die ik krijg telkens ik het bruto op m'n loonfiche vergelijk met wat ik netto overhoud, neem ik er dan nog maar bij. Antwoord op de topic van deze thread.
Oud 2 juni 2004, 23:13   #157
SeaSquid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
En dat doet u door uw betoog op even simplistische wijze te voeren? Proficiat! Het is even onzinnig om te beweren dat het vroeger allemaal beter was dan om te beweren dat het vandaag de dag allemaal veel harder, zwaarder, prestatiegerichter zou zijn!

Citaat:
Maar ontkennen dat de kloof tussen de 1e en de 3e wereld schandalig is toegenomen
Een arm-rijk kloof is een compleet onbelangrijk gegeven zolang ieders welvaart stijgt.

Het zou misschien zinvol zijn, om zoals Ex'er terecht aangeeft, niet langer rond de pot te draaien, maar over het onderwerp van dit topic te praten.

Dies,

twijfel je er eerlijk aan dat het vandaag de dag allemaal veel harder, zwaarder, prestatiegerichter zou zijn?? Dat méén je niet, hoop ik.

En idd ALS ieders welvaart er op zou vooruit gegaan zijn is de onderlinge kloof nog te beargumenteren, maar IS dat wel zo? Ik denk dat ze er in grote delen van Afrika nu veel slechter aan toe zijn dan 30 jaar geleden.
Oud 2 juni 2004, 23:20   #158
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik vertrek van thuis naar m'n werk om 6u15 en ik had een namiddag vrijaf
Sommige ouderen vertrokken om vier uur van thuis en hadden zelden een namiddag vrij.
Oud 2 juni 2004, 23:41   #159
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

tijden veranderen jongen,en tijd brengt raad en waarschijnlijk werk,voor mij zult u in ieder geval niet moeten afdragen.
ik ben werknemer bij belgacom en die hebben juist 5 miljard euro in de kas van staat gedeponeerd ,namelijk ons pensioenfonds dat wij nu delen met iedereen,we mogen er toch zelf ook iets van hebben he,na 36 jaar dienst.
Nogmaals: máár 36 jaar?

"en tijden veranderen jongen,en tijd brengt raad en waarschijnlijk werk"

... en als het niet zo is, dan creperen we maar hé.. doornroosje zit dan tóch al lang onder de grond dus wat kan hém het schelen..
wat is dat hier zeg ne collectieve aanval op mij,. gij,wie nog.
Ge naait me de kast op en dan komt ge beweren,dat onze werkende generatie de schuld van alles is,zelfs van wat de opeenvolgende regeringen gedaan of nagelaten hebben.
ik hoop voor u vriend dat de goed werk vind en later een goed pensioen zult hebben,maar geef ni af op mensen die gedurende jaren hun eigen kinderen met de beste en de eerlijkste zorgen omringt hebben.
En als uw jeugd niet zo goed was als de mijne dan spijt mij dat voor u,maar daar kan ik toch niets aandoen,of andere toch ook niet.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 23:57   #160
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar IS dat wel zo?
De armoede neemt overal ter wereld af! Nu goed, daar zijn andere topics over.
(http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=14549)

Citaat:
twijfel je er eerlijk aan dat het vandaag de dag allemaal veel harder, zwaarder, prestatiegerichter zou zijn?? Dat méén je niet, hoop ik.
Ik heb nog maar weinig argumentatie, cijfermateriaal of bewijs gezien dat het tegendeel aantoont. Dergelijke veronderstellingen komen meestal voort uit foutieve veronderstellingen die men heeft over het verleden.

De stelling die naar voren werd geschoven in dit topic is volgens mij klinklare nonsens. Onze koopkracht is volgens mij de afgelopen jaren, decennia, centennia en eeuwen toegenomen. Het feit dat men op quasi alles belastingen dient te betalen, bemoeilijkt dergelijke vergelijkingen wel, maar het verwondert mij toch dat er eigenlijk nog niemand met een hoop cijfermateriaal op de proppen is gekomen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be