![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat zeeen regering willen die een beleid voert, en zorgt voor welvaart en welzijn voor alle landgenoten. En stop nu toch eens met te doen alsof alles wat misloopt de fout is van de walen, en alles wat goed loopt te danken is aan de Leider. Kijk, we leven in een systeem waar meerdere partijen aan de macht zijn, dus als er regering wordt gevormd wordt er over het beleid onderhandeld. Dat betekent dus gewoon dan geen enkele partij alles wat ze wenst uit verwezenlijken in dat beleid kan laten inpassen. Dat is nu eenmaal zo. Ik denk niet dat u uit mijn tussenkomst kan uitmaken dat ik het, gezien ik het niet eens ben met de Leider, het eens ben met de Waalse politici. Ik denk dat de oplossing ligt in het uitdenken van nieuwe regelingen die enerzijds rekening houden met de realiteit, gedurfd zijn en anderzijds toekomstgericht zijn, maw langetermijnvisie. Maar ja, dan kan het wel zijn dat sommigen de volgende verkiezingen gaan verliezen, en dat willen ze niet. Het is dus hoog tijd dat niet eigenbelang voorrang krijgt, maar welzijn en welvaart. En ik denk dat het nu net dat is wat studenten, die nog in idealen geloven, willen. Als de Leider daarvoor zijn broek moet laten zakken, het zij zo, al zal het geen schoon zicht zijn. Maar zelfs daar zijn er liefhebbers voor... |
|
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Burgemeester
|
![]() Te wapen, te wapen!
Ter land en ter zee, Te wapen, te wapen! Vechten voor het Vaderland Tegen de Vlamen marcheren, marcheren! Ontvouw de onoverwinnelijke Vlag In het heldere licht van jouw hemel Europa schreeuwt naar heel de wereld uit: België is niet vergaan Jouw gelukkige land wordt gekust Door de Allemaan, brullend van liefde, En jouw overwinnende arm Heeft de Wereld nieuwe werelden gegeven! ![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die betoging valt trouwens midden in de examens, dus ik twijfel enigszins aan het potentieel succes ervan, zeker bij Vlaamse studenten. Hoe moet men dergelijke acties trouwens interpreteren? Nogal vage opzet. Ik denk niet dat er veel mensen voorstander zijn van een eindeloze regeringsvorming op zich, dus niets houdt mij tegen als Vlaamsgezinde student om daar ook te gaan meelopen. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 13 januari 2011 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ironisch eigenlijk dat ze de facto dan juist gaan betogen om in de toekomst nog méér te moeten bijdragen.
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Burgemeester
|
![]() Zouden de studenten niet beter dit eens lezen en dan daarvoor gaan betogen in plaats van 't schaap uit te hangen?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grotendeel van die studenten zijn linkse Brusselaars, waarvan de meeste uit een 2-talig gezin of zoiets komen.
Politiek correcter kan haast niet. Valt ook niet met te discussiëren. |
![]() |
![]() |
#154 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Gouverneur
|
![]() Hmmm de studentenvereniging/studentenclub waar ik vroeger lid van was, was toch redelijk vlaams nationalistisch. En naar de oudledenactiviteiten met de huidige generatie heb ik niet de indruk dat dit sterk veranderd is.
|
![]() |
![]() |
#159 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Burgemeester
|
![]() En zou die meedoen aan zo'n daguitstappen?
|
![]() |