![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Burger
|
![]() uiteraard zijn werk & privé 2 aparte zaken. Het 1 zou niets met het ander te maken moeten hebben.
Als je goed functioneert op de werkvloer, is dat het enige dat telt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() Het stellen van de vraag is al zwaar over de grens. Als je zegt dat dat privé is, gaan ze toch maar redeneren van: "moest het niet zo zijn had hij dat wel gezegd".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De maatschappelijke aanvaardbaarheid is een cirkelredenering. We zijn tegen iets omdat het niet maatschappelijk aanvaard zijn. Wanneer is iets niet maatschappelijk aanvaard? Juist ja, wanneer mensen ertegen zijn. In zo een redenering ontbreekt enkel een argument en wordt enkel gebruikt om subjectieve voordelen tov drugs te laten lijken op meningen gebaseerd op objectieve criteria. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Jean hier op de hoek kan dat veel goedkoper in het zwart. En dat is iemand die het met hart en ziel doet, iemand die er iets van kent. Vergelijk dat met een incompetente ambtenaar die het gaat regelen, in geen duizend jaar komt dat goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister
|
![]() Jaja daar heb ik het niet over, wel over een alcoholprobleem. Ik was trouwens hypothetisch bezig want ik zou nooit de vraag stellen: "heb je een alcoholprobleem?".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister
|
![]() Nee hoor, voorbeelden te over: alcohol en medicijnen (b.v. tranquillizers).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De democratie is een (niet-perfecte) manier om over bepaalde dingen te beslissen. Maar democratie legitimeert op zich niets. De meerderheid is ertegen, wil niet zeggen dat het goed is dat iets verboden wordt. Er bestaat ook nog zoiets als individuele rechten. Iets waaraan de democratie ondergeschikt is. Ik reageer dus op het pseudo-argument van sommigen die lijken te denken dat: "de meerderheid is voor een drugsverbod" ook automatisch wilt zeggen "een drugsverbod is goed". Dat is het natuurlijk niet. De meerderheid legitimeert niets. Misschien horen we op basis van andere argumenten wel drugs te verbieden, maar "de meerderheid is ervoor" is in ieder geval geen argument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, medicijnen is niet direct een markt waar de mensen thuis zich mee bezighouden. Maar, laat het ons bij het onderwerp houden, wiet. U als privèfirma die wiet kweekt, ik als entrepeneur die wiet kweekt. Mijn electriciteitsrekening is nul, de uwe gaat zeer hoog zijn. Ik denk dat dit merkbaar gaat zijn aan de prijs. En er zijn nog een aantal aspecten aan de zaak.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zet alle voor- en nadelen van zowel een verbod als een legalisering op een rij, en bekijkt dan wat het voordeligst/ minst schadelijk is voor de maatschappij en voor de gebruiker. Indien de wetgevende macht dit niet kan omdat ze geen kennis van zaken heeft; kan ze onderzoeken bestellen of kennis opdoen bij degenen die deze kennis reeds vergaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Staatssecretaris
|
![]() Die sociale activiteiten aan 24jaar kunnen wel al een beeld geven of die persoon 10-20jaar later vatbaar zou zijn voor een verslaving. Hoef je daarom niet te vragen of iemand een probleem heeft, gewoon eens zijn/haar Facebook pagina checken is tegenwoordig voldoende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() Allemaal. Over softdrugs, daar heb ik geen idee over.
Kijk, jullie gedragen jullie op dezelfde manier als Vlaams-nationalisten. Jullie hebben een leuk plannetje (softdrugs legaliseren - België splitsen) en dan verwachten jullie dat dit zal uitgevoerd worden hoewel er daarvoor geen maatschappelijk draagvlak te vinden is. Er moet een soort Godheid uit de hemel komen op het einde van de komedie die dat allemaal wel zal regelen. |
![]() |
![]() |