Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2011, 16:23   #141
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

in onze westerse wereld hebben mensen het recht om te betogen en ook hier loopt een betoging wel eens uit de hand en moet er harder worden opgetreden maar tot nu toe heeft men nog nooit met scherp geschoten op eender welke betoging ook al liep die uit de hand dus waarom zouden palestijnen niet mogen betogen voor iets wat in hun ogen onrechtvaardig is.

Dat er dan misschien een paar criminelen tussen zitten met een andere agenda kan zijn maar je gaat me toch niet zeggen dat het israëlische leger niet genoeg slagkracht heeft om net die mensen uit een massa te plukken zonder lukraak op een massa te schieten???

in de jaren 30 en 40' dacht er nog een europees volk dat ze beter waren dan alle andere mensen en hebben dit netjes in de praktijk ook nog gruwelijk uitgevoerd, het is dan ook vol walging om te weten dat het net dat volk is wat toen slachtoffer was dat deze een even erge politiek voeren tegen een ander volk.

Als joden het volk van God moet voorstellen dan zegt dit veel over GOD en ben ik blij dat ik niet geloof, het lijkt mij eerder een volk van lucifer te zijn met hun hedendaagse daden
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2011, 16:36   #142
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silo Bekijk bericht
Jesus heeft er voor gewaarschuwd!
ja, feitelijk voor een christenen zijn het dan ook nog eens de joden die de zoon van GOD hebben vermoord, althans volgens hun geloof

maar soit, ik ga echt ook niet alle joden over dezelfde kam scheren want niet elke palestijn is een terrorist zo is ook niet elke jood een palestijnen hater.

maar ik vind wel dat kritiek op het israëlisch leger mag en moet.
We weten ook dat tal van joden liever een vreedzame politiek verkiezen in het midden oosten maar tot nu toe heeft er altijd een regering de macht gehad die een vergelijking met nazi duitsland in mijn ogen waard is

men kiest duidelijk voor een agressieve politiek met alle gevolgen van dien en vrede zal nooit haalbaar zijn maar is dit wel iets wat al die israêlische regeringen tot nu toe ooit wel gewild hebben? Volgens mij zijn zij meer gebaat bij deze politiek omdat deze hun in staat stelt te pas en te onpas gebieden te koloniseren van buurlanden met als rechtvaardiging dat deze het terrorisme zouden steunen en met steun van de VS is hun politiek wereldwijd helaas aanvaard en doet europa zijn ogen toe alsook de rest van de wereld
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2011, 16:40   #143
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
blabla...

Het gaat hier namelijk over "Zionisten".
Inderdaad. Een mooie en voorbeeldige beweging waar de wereld een voorbeeld aan zou moeten nemen.

Het supermodern, vooruitstrevend, vrij en democratisch Israel van vandaag is een wonder op een plaats die 65 jaar geleden zo goed als een leeg woestijngebied was, laat staan zo iets te kunnen verwezelijken op een landje omringd door een megagebied van gruweldictaturen die alleen maar bezig zijn met haat en bloeddorst .

Laatst gewijzigd door Antoon : 16 mei 2011 om 16:41.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2011, 17:26   #144
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ja, feitelijk voor een christenen zijn het dan ook nog eens de joden die de zoon van GOD hebben vermoord, althans volgens hun geloof

maar soit, ik ga echt ook niet alle joden over dezelfde kam scheren want niet elke palestijn is een terrorist zo is ook niet elke jood een palestijnen hater.

maar ik vind wel dat kritiek op het israëlisch leger mag en moet.
We weten ook dat tal van joden liever een vreedzame politiek verkiezen in het midden oosten maar tot nu toe heeft er altijd een regering de macht gehad die een vergelijking met nazi duitsland in mijn ogen waard is

men kiest duidelijk voor een agressieve politiek met alle gevolgen van dien en vrede zal nooit haalbaar zijn maar is dit wel iets wat al die israêlische regeringen tot nu toe ooit wel gewild hebben? Volgens mij zijn zij meer gebaat bij deze politiek omdat deze hun in staat stelt te pas en te onpas gebieden te koloniseren van buurlanden met als rechtvaardiging dat deze het terrorisme zouden steunen en met steun van de VS is hun politiek wereldwijd helaas aanvaard en doet europa zijn ogen toe alsook de rest van de wereld
Een uitermate heldere en realistische kijk op de zaak!
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2011, 17:31   #145
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Neen, dat is niet zo.

Maar wanneer dreigende massa's opgejutte mensen naar de grenzen met Israel worden gestuurd door Israel's vijandelijke buurlanden, dan zal het Israelisch leger - terecht - na een aantal waarschuwingsschoten in de lucht, ook op de hardtste noten gaan schieten.
Ze zijn inderdaad enorm gevaarlijk die demonstranten! tot de tanden bewapend !

En wanneer Israel de grens overgaat hebben de Palestijnen dan ook het recht soldaten af te gaan knallen, na een paar waarschuwingsschoten ?
Oud 17 mei 2011, 11:21   #146
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
in onze westerse wereld hebben mensen het recht om te betogen en ook hier loopt een betoging wel eens uit de hand en moet er harder worden opgetreden maar tot nu toe heeft men nog nooit met scherp geschoten op eender welke betoging ook al liep die uit de hand dus waarom zouden palestijnen niet mogen betogen voor iets wat in hun ogen onrechtvaardig is.

Dat er dan misschien een paar criminelen tussen zitten met een andere agenda kan zijn maar je gaat me toch niet zeggen dat het israëlische leger niet genoeg slagkracht heeft om net die mensen uit een massa te plukken zonder lukraak op een massa te schieten???

in de jaren 30 en 40' dacht er nog een europees volk dat ze beter waren dan alle andere mensen en hebben dit netjes in de praktijk ook nog gruwelijk uitgevoerd, het is dan ook vol walging om te weten dat het net dat volk is wat toen slachtoffer was dat deze een even erge politiek voeren tegen een ander volk.

Als joden het volk van God moet voorstellen dan zegt dit veel over GOD en ben ik blij dat ik niet geloof, het lijkt mij eerder een volk van lucifer te zijn met hun hedendaagse daden
Stop met onzin uit te bazuinen.
Het is daar oorlog en al die zogegenaamde betogingen daar hebben drie keer niets te maken met betogingen hier.IK moet nog meemaken hier dat personen met schietwapens deel uitmaken van een betoging. Of dat snotneuzen entoesiast van start gaan met plaveien of rotsen te smijten naar gelijk wie.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 14:20   #147
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ze zijn inderdaad enorm gevaarlijk die demonstranten! tot de tanden bewapend !

En wanneer Israel de grens overgaat hebben de Palestijnen dan ook het recht soldaten af te gaan knallen, na een paar waarschuwingsschoten ?
Sinds wanneer lossen de Palestijnen waarschuwingsschoten?
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 00:37   #148
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Hoe of u het probeert te draaien Francientje, dit is, en blijft een slachting.

Succes nog met het goedpraten van een misdaad tegen een volk, maar niemand volgt u nog.. 't is maar goed ook want anders zou het triestig zijn.

Laatst gewijzigd door Tamam : 18 mei 2011 om 00:37.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 08:21   #149
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Hoe of u het probeert te draaien Francientje, dit is, en blijft een slachting.
De massagraven die vandaag gevonden zijn in Daraa in Syrië zijn inderdaad een slachting.

Vreselijk.
Oud 18 mei 2011, 11:25   #150
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

goed voor u dat uw compassie selectief is
Oud 18 mei 2011, 11:27   #151
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
goed voor u dat uw compassie selectief is
bent u een zwarte pot of een zwarte ketel?
Oud 18 mei 2011, 15:35   #152
Tema
Lokaal Raadslid

Tema's schermafbeelding

Standaard

In 1948 wezen de Arabieren het voorstel om het gebied met de Joden te delen af. Met verenigde krachten vielen 8 Arabische legers de piepjonge Israelische staat met slechts 600.000 inwonders binnen. Ze gingen Israel vernietigen en alle Joden in zee drijven. Als gevolg van deze oorlog leden de Arabieren een smadelijke nederlaag en raakten velen ontheemd. Dat ze toen zo dom waren om niet meteen het Britse mandaatgebied met de Israeli te delen daar zijn ze nog altijd niet goed van. Eigen schuld dikke bult.

Laatst gewijzigd door Tema : 18 mei 2011 om 15:37.
Tema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 17:06   #153
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat heeft dat met de situatie van nu te maken ?
Oud 18 mei 2011, 17:21   #154
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ooit komt het wel goed.
Niets duurt voor altijd.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 21:35   #155
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wat heeft dat met de situatie van nu te maken ?
en even belangrijk: wat hebben de Palestijnse burgers daarmee te maken?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be