Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2011, 11:33   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waalse staatszender? Het is de openbare omroep van de Franstalige gemeenschap en sinds wanneer is dat het officiëel persorgaan van die gemeenschap?
BS Waalse Staatszender en ik wik mijn woorden.

ge kent het dossier niet blijkbaar ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 12:24   #142
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zegt Fonteyn ook hé, maar de realiteit is toch volledig anders dan wat de gewone Vlaming denkt.

zo zal je sneller in het Nederlands bediend worden in "La Wallonie profonde" dan in Brussel.

dat de werkende bevolking wederom gegijzeld wordt door rijke profiteurs was ons al een tijdje duidelijk; het is pijnlijk om zien hoe wij keer op keer meewerkende profiteurs verkiezen boven werkmensen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 12:49   #143
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zoals Guido Fonteyn (Wallonië-kenner) vandaag schrijft in De Standaard: de èchte doodgravers van België zijn de Brusselse francofonen.

Na het hele Morel-incident heb ik al van vele mensen gehoord (en gelezen) dat er bij hun iets "geknakt" is. Ze waren voorheen niet voor een splitsing en namen in de communautaire discussies steeds een gematigd, zelfs belgicistisch, standpunt in.

Tot nu dus. Ik denk dat de RTBF voor vele 'gematigde' en 'ongeïnteresseerde' Vlamingen gisteren de spreekwoordelijke 'druppel' heeft laten vallen waardoor het potje overloopt.

De steun voor België, die reeds historisch laag is, kalft nóg verder af. Het point of no return zijn we al lang gepasseerd.

België is dood. Vlaanderen staat op.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 12:52   #144
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

zo zal je sneller in het Nederlands bediend worden in "La Wallonie profonde" dan in Brussel.
Ben vorige week nog eens door de Brusselse 'Rue des bouchers' gewandeld. De toeristen worden er om de oren geslagen met allerhande menu's en uithangborden.

Geen woord Nederlands, geen woord.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 13:27   #145
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Volledig mee eens. Een reactie van de federale regering ook, trouwens. En ééntje van de Franstalige gemeenschap. Als de emmer al niet lang geleden was overgelopen, dan is dit toch de spreekwoordelijke druppel.

Dit is echt haatzaaierij. Wie denken die van de RTBF wel dat ze zijn?

Bende haatzaaiend gespuis. In hun poging om de moreel superieure uit te hangen, hebben ze bewezen dat ze a) geen stijl hebben; b) geen benul van de notie "respect" hebben; c) Vlaanderen niet begrijpen.

Helaas zien de mensen van de RTBF het zelf niet in. Of ze het niet willen begrijpen of er intellecueel niet toe in staat zijn het te begrijpen, laat ik in het midden.
Mensen toch ! Misschien moet Vlaanderen zijn ambassadeur uit Walloniê terugroepen ?
waarover gaat het hier eigenlijk ? Over de verslaggeving van een fait divers. Meer niet. Ik persoonlijk vind in de reportage van de RTBf, behalve dat ze misschien beter volgende week was uitgezonden, niets, maar dan ook niets verkeerds. Ik begrijp als Vlaming ook niet waarom mevrouw Morel plots al die aandacht krijgt, behalve uit sensatiezucht.
En ik vrees ook dat, ook al was dat niet haar bedoeling, het hele circus errond ervoor zorgt dat het 'extreem-rechtse' gedachtengoed er als toch niet zo onaanvaardbaar zal uitkomen, maar dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Feit is dat, zelfs al nam ze ontslag uit de partij, niemand kan ontkennen dat ze dat deed niet omdat ze het niet eens meer was met het gedachtengoed van het Vlaams Belang, maar enkel met de wijze waarop de partij georganiseerd was.
Feit is ook dat mevrouw Morel haar ziekte gebruikt heeft. Daar is niets mis mee. Iedereen heeft het recht om iets wat hem/haar overkomt te beleven zoals hij/zij dat wil. Men moet daar wel de gevolgen van dragen, en rekening houden met de gevolgen die dat kan meebrengen voor de entourage. U gaat mij toch niet vertellen dat de huwelijksfoto's etc die nu in Dag Allemaal staan gepubliceerd zijn voor 'het goed' van haar kinderen ? Nogmaals, ze heeft het het recht dat allemaal te doen, maar niemand, ook de pers niet, hoeft daar mee akkoord te gaan, en heeft het recht, gezien de persoon in kwestie zich op publiek terrein begeeft, daar op te reageren. .
Iedereen doet hier alsof de RTBf vindt dat mevrouw Morel alles wat haar overkomen is, verdiend heeft. Wie goed kijkt, en goed leest zal begrijpen dat de RTBf de vooral de vraag stelt waarom er zoveel aandacht naar het overlijden van een tenslotte toch niet zo belangrijk figuur, laten we wel wezen.
Maar blijkbaar is het tegenwoordig in Vlaanderen zo dat kritisch zijn over de 'Vlaamse' zaak niet meer mag, of je krijgt een hysterische leider die excuses eist voor iets waar hij ten eerste niets mee te maken heeft, en ten tweede voor iets waar geen excuses moeten worden voor aangeboden, behalve dan eventueel aan de familie, niet voor wat is gezegd, maar voor de manier waarop het is gezegd en het tijdstip.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 13:32   #146
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Feit is ook dat mevrouw Morel haar ziekte gebruikt heeft.
en vertel eens waar juist Morel haar ziekte gebruikt heeft? en met welk doel juist?
Oud 15 februari 2011, 13:33   #147
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mensen toch ! Misschien moet Vlaanderen zijn ambassadeur uit Walloniê terugroepen ?
waarover gaat het hier eigenlijk ? Over de verslaggeving van een fait divers. Meer niet. Ik persoonlijk vind in de reportage van de RTBf, behalve dat ze misschien beter volgende week was uitgezonden, niets, maar dan ook niets verkeerds. Ik begrijp als Vlaming ook niet waarom mevrouw Morel plots al die aandacht krijgt, behalve uit sensatiezucht.
En ik vrees ook dat, ook al was dat niet haar bedoeling, het hele circus errond ervoor zorgt dat het 'extreem-rechtse' gedachtengoed er als toch niet zo onaanvaardbaar zal uitkomen, maar dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Feit is dat, zelfs al nam ze ontslag uit de partij, niemand kan ontkennen dat ze dat deed niet omdat ze het niet eens meer was met het gedachtengoed van het Vlaams Belang, maar enkel met de wijze waarop de partij georganiseerd was.
Feit is ook dat mevrouw Morel haar ziekte gebruikt heeft. Daar is niets mis mee. Iedereen heeft het recht om iets wat hem/haar overkomt te beleven zoals hij/zij dat wil. Men moet daar wel de gevolgen van dragen, en rekening houden met de gevolgen die dat kan meebrengen voor de entourage. U gaat mij toch niet vertellen dat de huwelijksfoto's etc die nu in Dag Allemaal staan gepubliceerd zijn voor 'het goed' van haar kinderen ? Nogmaals, ze heeft het het recht dat allemaal te doen, maar niemand, ook de pers niet, hoeft daar mee akkoord te gaan, en heeft het recht, gezien de persoon in kwestie zich op publiek terrein begeeft, daar op te reageren. .
Iedereen doet hier alsof de RTBf vindt dat mevrouw Morel alles wat haar overkomen is, verdiend heeft. Wie goed kijkt, en goed leest zal begrijpen dat de RTBf de vooral de vraag stelt waarom er zoveel aandacht naar het overlijden van een tenslotte toch niet zo belangrijk figuur, laten we wel wezen.
Maar blijkbaar is het tegenwoordig in Vlaanderen zo dat kritisch zijn over de 'Vlaamse' zaak niet meer mag, of je krijgt een hysterische leider die excuses eist voor iets waar hij ten eerste niets mee te maken heeft, en ten tweede voor iets waar geen excuses moeten worden voor aangeboden, behalve dan eventueel aan de familie, niet voor wat is gezegd, maar voor de manier waarop het is gezegd en het tijdstip.
2

Met die nuance dat de RTBf reportage slordig was (toch wel essentiele feiten werden niet vernoemd) en tactvoller had kunnen zijn.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 13:54   #148
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
2

Met die nuance dat de RTBf reportage slordig was (toch wel essentiele feiten werden niet vernoemd) en tactvoller had kunnen zijn.
3

Er zijn inderdaad mensen die de manier waarop Marianne Thys even moedig met haar ziekte omgaat veel kiezer vinden.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 13:59   #149
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
3

Er zijn inderdaad mensen die de manier waarop Marianne Thys even moedig met haar ziekte omgaat veel kiezer vinden.
da's idd ieder zijn keuze ...

in onze familie zijn we de laatste 10 jaar een paar keer keihard met kanker geconfronteerd ...

... bij ons niemand die zich niet gesteund voelde door de manier waarop MRM daarmee omging, ongeacht hoe anderen daarmee omgaan

en daar ben ik MRM persoonlijk heel dankbaar voor.
Oud 15 februari 2011, 14:01   #150
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen toch ! Misschien moet Vlaanderen zijn ambassadeur uit Walloniê terugroepen ? ...
dat zou een goeie start zijn, mochten we dat hebben ...
Oud 15 februari 2011, 14:01   #151
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zegt Fonteyn ook hé, maar de realiteit is toch volledig anders dan wat de gewone Vlaming denkt.

de gewone Vlaming, wie is dat mss ?
Oud 15 februari 2011, 14:02   #152
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2

het was het zinnetje dat Morel haar ziekte gebruikt heeft om haar extreem-rechts gedachtengoed uit te dragen dat zovele Vlamingen heeft gedegouteerd.
Oud 15 februari 2011, 14:03   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de gewone Vlaming, wie is dat mss ?
De Vlaming die oa Het Laatste Nieuws leest en dus de kop "De Walen verstaan er niets van" niet kan nuanceren laat staan begrijpen dat deze titel in feite fout is. Aan de reacties hier en op andere fora van kranten te zien, kan men dat toch concluderen.
Oud 15 februari 2011, 14:05   #154
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
het was het zinnetje dat Morel haar ziekte gebruikt heeft om haar extreem-rechts gedachtengoed uit te dragen dat zovele Vlamingen heeft gedegouteerd.
Op haar blog vermengde ze systematisch de berichten over haar ziekte met die waarin ze haar verwerpelijke politieke ideeën uitdroeg. Mensen die wilden weten hoe mevrouw Morel met haar ziekte omging en daar online naar zochten kwamen op die blog terecht.

Dat zinnetje was op de keper beschouwd dus helemaal niet verkeerd.
Oud 15 februari 2011, 14:18   #155
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Zoals Guido Fonteyn (Wallonië-kenner) vandaag schrijft in De Standaard: de èchte doodgravers van België zijn de Brusselse francofonen.

Na het hele Morel-incident heb ik al van vele mensen gehoord (en gelezen) dat er bij hun iets "geknakt" is. Ze waren voorheen niet voor een splitsing en namen in de communautaire discussies steeds een gematigd, zelfs belgicistisch, standpunt in.

Tot nu dus. Ik denk dat de RTBF voor vele 'gematigde' en 'ongeïnteresseerde' Vlamingen gisteren de spreekwoordelijke 'druppel' heeft laten vallen waardoor het potje overloopt.

De steun voor België, die reeds historisch laag is, kalft nóg verder af. Het point of no return zijn we al lang gepasseerd.

België is dood. Vlaanderen staat op.
Juste analyse, het is definitief over en uit.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GSI36BOP4
Dit stuk zegt ook meer dan genoeg erover. Geen denken aan excuus en ze hebben zelf de deur dichtgedaan.
Voor mij was het allang over en uit en dit bevestigd het nog meer.Vlaanderen en wallonie scheiden en niks geen poging tot regeringsvorming doen. Gewoon besprekingen boedelscheiding starten.
Het zijn twee verschillende culturen die apart zelfstandig maar verder moeten.
Oud 15 februari 2011, 14:18   #156
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Op haar blog vermengde ze systematisch de berichten over haar ziekte met die waarin ze haar verwerpelijke politieke ideeën uitdroeg. Mensen die wilden weten hoe mevrouw Morel met haar ziekte omging en daar online naar zochten kwamen op die blog terecht.

Dat zinnetje was op de keper beschouwd dus helemaal niet verkeerd.
Bent u dan van mening dat ze, omdat ze gefonfronteerd wordt met een vreselijke ziekte, haar politieke ideeën moet verbergen of wegstoppen?
Dat is toch absurd?
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 14:21   #157
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Bent u dan van mening dat ze, omdat ze gefonfronteerd wordt met een vreselijke ziekte, haar politieke ideeën moet verbergen of wegstoppen?
Dat is toch absurd?
Neen, dat vind ik niet. Ik vind zelfs niet dat ze niet te werk mocht gaan zoals ze tewerk is gegaan, dat is namelijk haar goed recht.

Maar ik stoor me wel aan het goedkope gehuil van Van der Kelen en anderen daarover wanneer een franstalige journalist daarop wijst.

Of zouden de dames en heren van de Vlaamse pers schrik hebben dat mensen zouden doorkrijgen hoever ze tegenwoordig de broek afsteken om toch maar een gazetje meer te verkopen?
Oud 15 februari 2011, 14:25   #158
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ja, maar men moet wel begrijpen wat er begrepen moet worden he.
In de reportage wordt niet gezegd dat mevrouw Morel zelf bewust haar ziekte daarvoor heeft gebruikt. Er wordt gezegd dat de mediatisering van haar ziekte er ongetwijfeld heeft toe bijgedragen (ik had liever gehoord : er toe bij zou kunnen dragen) dat het extreem-rechtse gedachtengoed minder 'verwerpelijk' wordt geoordeeld.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 14:25   #159
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat vind ik niet. Ik vind zelfs niet dat ze niet te werk mocht gaan zoals ze tewerk is gegaan, dat is namelijk haar goed recht.

Maar ik stoor me wel aan het goedkope gehuil van Van der Kelen en anderen daarover wanneer een franstalige journalist daarop wijst.

Of zouden de dames en heren van de Vlaamse pers schrik hebben dat mensen zouden doorkrijgen hoever ze tegenwoordig de broek afsteken om toch maar een gazetje meer te verkopen?
het was ook het moment waarop dat zo schokkeerde, ze was nog niet begraven.

Uiteraard mag er kritiek komen op de Vlaamse media die soms wat te ver gaat in het vereren van een BV. maar doe dat aub niet al dansend op het nog openstaande graf van iemand.
Oud 15 februari 2011, 14:26   #160
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar men moet wel begrijpen wat er begrepen moet worden he.
In de reportage wordt niet gezegd dat mevrouw Morel zelf bewust haar ziekte daarvoor heeft gebruikt. Er wordt gezegd dat de mediatisering van haar ziekte er ongetwijfeld heeft toe bijgedragen (ik had liever gehoord : er toe bij zou kunnen dragen) dat het extreem-rechtse gedachtengoed minder 'verwerpelijk' wordt geoordeeld.
Alle Vlaamse journalisten en een heel pak Franstaligen hebben het toch zo begrepen dat Morel haar ziekte wel bewust heeft gebruikt.

je mag nu zeggen wat je wilt over De Morgen, maar als zelfs zij hierop kritiek hebben, zou het dan héél misschien kunnen zijn dat die journalist helemaal niet wist waarover hij het had?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be