![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Op wie zou U stemmen bij de volgende verkiezingen? | |||
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
86 | 64,18% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,24% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,24% |
GROEN! |
![]() ![]() ![]() |
9 | 6,72% |
Open VLD |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,99% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
17 | 12,69% |
LDD |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,49% |
PS |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,49% |
MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
CDH |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ecolo |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
8 | 5,97% |
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En nee het is niet omdat er geen zuivere democratie is dat we "deze situatie" hebben.
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Enkel het feit dat hij door BDW opgesteld was waarschijnlijk. De franstaligen hebben nota VDL ook afgeschoten. |
|
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 16 februari 2011 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
#144 | |||
|
![]() Idem uiteraard... Het verschil tussen de twee nota's moet je toch doen beseffen dat het gaat om pietlulligheden. De nota VDL heeft natuurlijk het voordeel onderbouwd te zijn met cijfers en berekeningen. Dat is niet de fout van De Wever hij kreeg niet genoeg tijd.
Citaat:
Citaat:
Maar je bent aan het veranderen van onderwerp; het gaat over het feit dat die nota's mooi aangeven dat men aan het vitten is op mini symbooldossiers. Dat het zuiver gaat om kleine onbelangrijke zaken. De rest wil ik hier niet meer herhalen... ze werden al meermaals geschreven en herschreven en draaien steeds rond dezelfde zever.
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
![]() Citaat:
Mag ik U (nogmaals!!!) vragen om beleefd te blijven?
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je over kleine dossiers al geen akkoord kan krijgen dan gaat dit voor grote dossiers ook niet gaan. |
|
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Maar dat is het net... over de grote dossiers IS al een afspraak. Heb je de nota Vandelanotte gelezen? Is BHV daar geregeld? Zijn er aanpassingen aan de financieringswet? Geeft men meer bevoegdheden aan de gemeenschappen en gewesten? Is de herfinanciering van Brussel geregeld?
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() Ja, maar op welke manier. Het ging de situatie nog moeilijker maken dan ze al was. Als ik Belgie mag vergelijken met een bedrijf, dan is het beter dat je zoveel mogelijk structuren die onnodig zijn kwijt raakt. Het land Belgie zelf is zo al een structuur. Als je elk gewest als autonoom deel onder Europa laat vallen zou dit veel efficienter werken en kan elk landsdeel zijn eigen beslissingen nemen.
|
![]() |
![]() |
#149 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat 'democratie' gebruikt wordt om monopolies te verdoezelen wordt steeds duidelijker, dat wij in die rangschikking 3de zouden staan boezemt dan ook totaal geen vertrouwen in, eerder omgekeerd.
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() De confederale logica als tussenstap naar een separatisme is een foute logica. Het is een beetje zoals je huis helemaal herbouwen met het idee ze later volledig te slopen of je kamer volledig herinrichten met de idee ze morgen te herschilderen. Je merkt dat niemand dat eerste goed zal doen met het oog op dat tweede (het ultieme doel). Dat is de fout die velen maakten... alle confederale logica's gelijk stellen. Dit legt ook het succes van de N-VA uit. Het succes van de N-VA legt dan weer de totale blokkage uit... (zie de tekst van Eva Brems).
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De totale onwil ligt eerder bij de PS als ze daar geen responsabilisering willen voor hun uitgave,.... ik veronderstel dat jij je vrouw ook al je geld laat uitgeven zonder dat ze er verantwoording voor aflegt? |
|
![]() |
![]() |
#154 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Het zou goed zijn moest je niet zo sloganesk antwoorden je speelt vrij veel in mijn kaarten ![]()
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Jij mag me wel eerst eens volledig uitleggen waarom je voor een dictatuur bent aangezien je zegt dat een democratie niet werkt. |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() ik ben tegen een dictatuur dat is tevens de reden dat ik tegen absolute democratie ben... je las mijn citaat toch?
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je geen volledige democratie wil heb je bijna automatisch een dictatuur. Tenzij dat iedere mens van goede wil is. (een droom dus) moest dat zo zijn dan was ik een communist geweest ![]() |
|
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat vind jij van het Zwitsers model? teveel democratie of genoeg beschermingsmaatregelen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Een na te streven voorbeeld! Zeker en vast... al is het nogal utopisch te denken dat je dat model zomaar zou kunnen spiegelen op België. Maar van alle bestaande modellen denk ik dat zij toch het voorbeeld zijn om te volgen. Let bijvoorbeeld hoe zij het probleem van regio's tackelen. Het is zeker niet optimaal maar toch een goeie voorzet. Ikzelf ben eerder aanhanger van meer representatieve democratie dan van directe democratie. Ook heb ik een probleem met directe democratie waar men niet verplicht is te stemmen...
![]() |
![]() |
#160 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |