Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2011, 23:53   #141
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Mogelijk heb je daar zelfs gelijk in. Waar we waarschijnlijk echter in van mening zullen verschillen is dat ik vind dat de stigmatizering van VB'ers volkomen onterecht is.

Dewever doet er echter alles aan om dat stigma in stand te houden of nog te versterken. Ik vraag mij af wat zijn bedoeling daarmee is, maar dat het de vlaamse zaak niet dient en intellectueel zeer oneerlijk is, is mij duidelijk.
Zijn bedoeling is dat ie ironisch genoeg enerzijds constant kritiek geeft op de Linkse Kerk in Vlaanderen maar dat ie van hun instrument en argumentatie gebruik maakt om een politieke concurrent uit te schakelen. Nu iemand als Dewinter maakt hem dat ook makkelijk. Vergeet niet dat beiden ook in Antwerpen wonen!!!! VB (maar eigenlijk vooral Dewinter) verzamelt het kwade in Vlaanderen en aangezien ie geen lid is van VB kan ie eigenlijk niets verkeerd doen of zeggen. Wanneer is Morel aanvaardbaar geworden in de Vlaamse pers. Als ze afstand heeft gedaan van haar opvattingen of toen ze afstand deed van Dewinter...........?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 februari 2011 om 23:54.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 09:42   #142
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zijn bedoeling is dat ie ironisch genoeg enerzijds constant kritiek geeft op de Linkse Kerk in Vlaanderen maar dat ie van hun instrument en argumentatie gebruik maakt om een politieke concurrent uit te schakelen. Nu iemand als Dewinter maakt hem dat ook makkelijk. Vergeet niet dat beiden ook in Antwerpen wonen!!!! VB (maar eigenlijk vooral Dewinter) verzamelt het kwade in Vlaanderen en aangezien ie geen lid is van VB kan ie eigenlijk niets verkeerd doen of zeggen. Wanneer is Morel aanvaardbaar geworden in de Vlaamse pers. Als ze afstand heeft gedaan van haar opvattingen of toen ze afstand deed van Dewinter...........?
voor zover ik weet heeft het dispuut MRM / FDW niets met ideologie maar enkel met verpakkng te maken.

Ikzelf hou ook meer van een zachte verpakking
Oud 19 februari 2011, 09:44   #143
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat lijkt me zeer cynisch

mogelijk, maar ik denk toch eerder dat t gewoon medeleven was hoor ...

ok
heb ook ni veel op met politici, maar zo'n slechtheid vermoeden gaat erover denk ik
Best mogelijk, maar het resultaat is wel hetzelfde
Oud 20 februari 2011, 03:03   #144
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij is blijkbaar nog fier op het feit dat hij en zijn partij faalt ????
Tiens, voor mij faalt hij nochtans niet. En ik heb op die partij gestemd.

Dat De Wever en de N-VA in jouw ogen altijd zullen falen, staat dan weer als een paal boven water.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:33   #145
luc broes

Standaard

Citaat:
'vooral Dewinter verzamelt het kwade in Vlaanderen' !!??

solidarnosc, een beetje ernstig blijven hé!
je klinkt als een oude pater die dreigt met hel en verdoemenis.

FDW waarschuwde te vroeg en soms een beetje (te) brutaal voor de gevaren en wantoestanden van de multicul, die nu ook door Merkel, Sarkozy, Cameron en Verhagen aangeklaagd worden.

Jij gaat dus recht naar de rode hemel en alle bovenstaande sloebers naar de hel!?

Kom eens met argumenten voor de dag in plaats van nonsens te vertellen;

Laatst gewijzigd door luc broes : 20 februari 2011 om 09:35.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 11:12   #146
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
voor zover ik weet heeft het dispuut MRM / FDW niets met ideologie maar enkel met verpakkng te maken.

Ikzelf hou ook meer van een zachte verpakking
Merkwaardig hoe Blokkers elkaar aan het voorliegen zijn. De afrekening met Morel en Vanhecke had niets te maken met verpakking of ideologie, maar met een ordinaire afrekening tussen karakters en persoonlijke ambitie.
Een personenzaak omwille van de macht en invloed. De drie G's: Gat, God en Geld zei men vroeger. Ondertussen is God er wel afgevallen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:24   #147
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
het is ver gekomen met heel deze emo politiek
Ja, en ons landje is al zo klein

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 23:04   #148
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Terecht of onterecht, of we het graag hebden of niet het VB werd jarenlang zo erg gedemoniseerd dat 'deftige' mensen met die onverlaten niet willen samenwerken;

ik denk dat BDW daar mee rekening houdt;
Een cartel CD&V-NVA is mogelijk en een cartel CD&V-VB is dat niet.

Capito?
BDW doet veel meer dan er rekening mee houden dat dit (momenteel) niet mogelijk is. Hij doet er ook alles aan om dat stigma in stand te houden en zo ook toekomstige samenwerking uit te sluiten.

BDW zou op zijn minst zijn mond kunnen houden, er zijn genoeg anderen die het voor hem in zijn plaats zullen doen.

Het is mij duidelijk dat onder de vlaamse bevolking er al lang geen sprake meer is van een gevoel dat VB stemmers extremisten zijn die achter een cordon moeten gezet worden. Hoeveel vlamingen zouden er gaan betogen indien het VB in een regering zou zitten?

Een aantal organisaties die hierdoor bedreigd worden zoals de multicul-lobby en de klassieke vakbonden zouden ongetwijfeld proberen te mobiliseren en hun delegues zullen wel een paar keer betogen in Brussel. Verder valt er mogelijk publiek geweld te verwachten van een kleine groep extreem-linksen en opgehistste migranten.

Jan modaal? Die zal er écht niet van wakker liggen hoor. Ik heb al jaren geen enkele moeite meer om te zeggen dat ik VB stem(de). Ik heb echt nog nooit het gevoel gehad dat mensen mij daarop ineens anders bekeken of dachten dat ik een neo-nazi was.

Onder de Vlaamse bevolking heeft het Cordon volgens mij nooit geleefd en de dag van vandaag al helemaal niet meer. Waarom doet een BDW er dan alles aan om het toch in stand te houden en te garanderen dat het VB uitgesloten blijft?

- Is het platte partijpolitiek? I.e. ontmoedigde VB-stemmers binnenhalen?
- Is het om salonfähig te zijn bij Di Rupo en Gennez?
- Persoonlijke afkeer?

Combinatie van bovenstaande? Joost mag het weten maar een degelijke reden bestaat er m.i. niet voor.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 09:10   #149
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW doet veel meer dan er rekening mee houden dat dit (momenteel) niet mogelijk is. Hij doet er ook alles aan om dat stigma in stand te houden en zo ook toekomstige samenwerking uit te sluiten.

BDW zou op zijn minst zijn mond kunnen houden, er zijn genoeg anderen die het voor hem in zijn plaats zullen doen.

Het is mij duidelijk dat onder de vlaamse bevolking er al lang geen sprake meer is van een gevoel dat VB stemmers extremisten zijn die achter een cordon moeten gezet worden. Hoeveel vlamingen zouden er gaan betogen indien het VB in een regering zou zitten?

Een aantal organisaties die hierdoor bedreigd worden zoals de multicul-lobby en de klassieke vakbonden zouden ongetwijfeld proberen te mobiliseren en hun delegues zullen wel een paar keer betogen in Brussel. Verder valt er mogelijk publiek geweld te verwachten van een kleine groep extreem-linksen en opgehistste migranten.

Jan modaal? Die zal er écht niet van wakker liggen hoor. Ik heb al jaren geen enkele moeite meer om te zeggen dat ik VB stem(de). Ik heb echt nog nooit het gevoel gehad dat mensen mij daarop ineens anders bekeken of dachten dat ik een neo-nazi was.

Onder de Vlaamse bevolking heeft het Cordon volgens mij nooit geleefd en de dag van vandaag al helemaal niet meer. Waarom doet een BDW er dan alles aan om het toch in stand te houden en te garanderen dat het VB uitgesloten blijft?

- Is het platte partijpolitiek? I.e. ontmoedigde VB-stemmers binnenhalen?
- Is het om salonfähig te zijn bij Di Rupo en Gennez?
- Persoonlijke afkeer?

Combinatie van bovenstaande? Joost mag het weten maar een degelijke reden bestaat er m.i. niet voor.
Ik denk dat dit al uitvoerig besproken is op dit forum.
Oud 21 februari 2011, 10:16   #150
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik denk dat dit al uitvoerig besproken is op dit forum.
Mogelijk guido, maar het is en blijft diep-treurig!
Oud 21 februari 2011, 10:20   #151
fransV
Gouverneur

Standaard nva

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Tiens, voor mij faalt hij nochtans niet. En ik heb op die partij gestemd.

Dat De Wever en de N-VA in jouw ogen altijd zullen falen, staat dan weer als een paal boven water.
Op de "strottensnijder" stem ik niet meer , dus op NVA ook niet.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 10:34   #152
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terecht of onterecht, of we het graag hebden of niet het VB werd jarenlang zo erg gedemoniseerd dat 'deftige' mensen met die onverlaten niet willen samenwerken;

ik denk dat BDW daar mee rekening houdt;
Een cartel CD&V-NVA is mogelijk en een cartel CD&V-VB is dat niet.

Capito?
Zijn er dan kartelgesprekken lopende?
Oud 21 februari 2011, 12:07   #153
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
2

Citaat:
Neen, BDW heeft het recht om dat te doen...hij moet dan wel niet komen zeveren over "democratie" en zo...
Oud 21 februari 2011, 12:15   #154
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Zijn er dan kartelgesprekken lopende?
Ik bedoel openbare samenwerking
Oud 21 februari 2011, 12:17   #155
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Op de "strottensnijder" stem ik niet meer , dus op NVA ook niet.
Meester hij is begonnen!

Je mag ook slimmer zijn dan de slimste mens

Enkel onze tegenstrevers vinden het goed dat VB-NVA bekvechten
Oud 21 februari 2011, 16:47   #156
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Luc, ik wist het al, maar nu bewijst ge nog eens openlijk welke grote manipulerende zeveraar ge wel zijt...
en die uitspraak moeten we heel aux serieux nemen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 16:49   #157
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wie heeft ze geschreven ?
lieten zeker niet !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 17:43   #158
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het probleem is net dat die "bundeling" van Vlaamse krachten met extreem-rechtsen (VB) en populisten (LDD) net de "mojo" van NVA onderuit zullen halen dat net is gebaseerd op het feit dat ze met VB en in mindere mate LDD niets te maken willen hebben. Mocht straks de ex-voorzitter van VB lid worden van VB of VB leden massaal overstappen naar NVA dan zitten ze dan straks samen met iemand als ....Bracke.....

Het klinkt wat cru maar Dewever heeft de laatste maanden veel en veel harder uitgehaald naar VB en VB leden dan de hele Franstalige pers. RTBF had gewoon een zeer slechte timing en persoon gekozen om af te schieten.
Ik denk dat er helemaal niet zoveel N-VA kiezers hier een probleem met zouden hebben. Ze hebben er blijkbaar alleszins geen probleem mee om met bvb SP-A een coalitie te vormen, terwijl die partij heel wat verder af staat van het N-VA programma dan het VB. (En in mijn ogen ook heel wat meer op zijn kerfstok heeft dan de 'thought crimes' die men VB aanwrijft).
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 20:13   #159
pistoffcitizen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie ongevoelig blijft bij de toespraak van BDW tijdens de uitvaartplechtigheid van MRM heeft geen hart.
Een hoogstaande homelie zoals ik er zelden of nooit een gehoord heb, ingebed door een vers van Rilke en van Allen Poe.

Zeer nadrukkelijk ook richtte BDW zich tot FVH en zegde: Frank, jij bent een grote mijnheer.
Ik heb altijd zeer veel respect gehad voor FVH als politicus en zeker ook als mens.

BDW ken ik minder goed, maar dat hij uitzonderlijk verstandig is lijdt geen twijfel. Bovenstaande is wellicht belangrijker dan men kan vermoeden.

Ik verneem graag van de deelnemers op dit forum wat zij daarover denken.

Die dikke onozelaar kan alleen maar blaffen, en den hoop blaft wer mee. De flauwe zever is na al bekan 300 dagen bezig... snapt den blaffende hoop na nog niet dat die flauwekul niks uithaald?
pistoffcitizen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 07:45   #160
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoffcitizen Bekijk bericht
Die dikke onozelaar kan alleen maar blaffen, en den hoop blaft wer mee. De flauwe zever is na al bekan 300 dagen bezig... snapt den blaffende hoop na nog niet dat die flauwekul niks uithaald?
Nieuw op dit forum en zo'n laag niveau!

Goed bezig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be