![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wereld op zijn kop, kan alleen in Belgie.
Filip De winter, die een veroordeling te beurt zou moeten vallen wegens verantwoordelijk voor de dood van zes miljoen joden, die kan hier zomaar een klacht neerleggen? Hopelijk wijst de rechter hem streng terecht. Ik ben zeer nieuwsgierig naar de uitspraak.
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filo is Belgicist tot in de kist. Eender hoe of kost wat kost, 't moet België zijn. Typisch voorbeeld van lui die door blindheid geslagen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Parlementslid
|
![]() Eventjes puur juridisch:
FDW kan dit winnen, indien hij kan aantonen dat de poster helemaal geen objectieve meningsuiting van 1 persoon of groep is. Als hij kan aantonen dat de poster een gerichte aanval tegen diens persoon is, dan is het geen kritiek meer, maar smaad en eerroof, die gevolg kunnen hebben op zijn persoonlijke- en zakenrelaties. En daar kan je wel iemand voor veroordelen. Als de rechter echter oordeelt dat dit geen poging is om FDW actief voor te stellen als iets negatiefs(in het algemeen dus), dan verliest hij de zaak.
Laatst gewijzigd door Nexer : 15 maart 2011 om 02:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() Ik vraag me vooral af hoe hij de makers van die poster gaat vinden
![]() |
#145 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zou het ook graag krijgen; een pak van 100 zelfs.
![]() ![]() ![]() - Dezelfde vraag zal Dewinter ook gesteld hebben. ![]() Laatst gewijzigd door QuasiX : 15 maart 2011 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf, als VB sympathisant, vind zelfs dat er hier geen sprake is van oproepen tot geweld en vind die rechtszaak, gezien de stront die FDW al heeft moeten verduren van de VRT en andere pers, dus eerder een geval van vrije meningsuiting. Ik verklaar mij nader: FDW heeft door het CM geen enkele kans om zijn afschuw voor dergelijke affiches openbaar te maken. Als hij dus een proces begint dan haalt hij toch de kranten om zijn ongenoegen te laten blijken. Zo ver is het dus al gekomen met onze Vlaamse vrijheid van meningsuiting. Nog even het volgende: Als men een democratisch volksvertegenwoordiger van een democratische partij met Hitler mag vergelijken waarom mag men dan niet een lang overleden profeet met Hitler vergelijken? Is deze beschouwing niet mee te nemen in een eventuele rechtszaak?
![]() |