![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Burgemeester
|
![]() Ze willen mensen beschermen tegen de gevaren van tabak, maar verdienen er massa's geld aan.
Ook: ze voeren processen tegen gokkantoren om mensen te beschermen tegen de gevaren van het gokken, maar geven zelf krasbiljetten uit. Pure hypocrisie.
![]() |
#142 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En er wordt soms meer besproken/bereikt in een rokerskamer als in 5 meetings ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb longproblemen gehad in mijn jonge jaren, en een cafe binnengaan was uit den boze. Want door allerhande reacties kreeg ik gewoon geen lucht meer en moest ik aan de cortizonen. Daar ben ik gelukkig vanaf. En nu zie ik regelmatig verstokte rokers rondlopen met hun flesjes zuurstof en hun buisjes naar de neus, en dan denk ik : wat een domme mensen. Rokers zijn echt domme domme mensen. Ik heb er geen respect voor en ik vind hun mening terzake dus ook irrelevant. Zeer ondemocratisch, ik weet het, maar sigarettenrook en mijn systeem gaan niet goed samen, dus sorry. Hoe meer het geband wordt, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Burgemeester
|
![]() Ik zie het nu al voor me : lege cafés met overvolle terrasjes.
Volgende wet : verboden op het terras te roken.
![]() |
#147 |
Gouverneur
|
![]() Nee, maar als een gezellig persoon gezelligheid wil combineren met een sigaret, dan gaat wetgeving er niet voor zorgen dat diegene ineens zijn gezelligheid rookvrij wil hebben zodat allerlei ongezellige figuren de gezelligheid kunnen gaan herverdelen ten bate van zichzelf. Dat is onrealistisch en zal nooit werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe hulpeloos jij bent, maar volgens mij kan elke volwassene tabaksrookvrij door het leven gaan. Dat je daar dan niet de ruggengraat, persoonlijkheid, karakter of vriendenkring voor hebt is je eigen gebrek, dat moet je mij niet aanwrijven. Als je de wereld helemaal naar je zin wilt hebben moet je dat zelf regelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nog niet zo lang geleden dat je nog op een trein mocht roken, in de station, op openbare plaatsen, op ...
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet-rokers hebben alle vrijheid om niet-rook kroegen te beginnen en die te bezoeken. Het rookverbod is daarom een slechte wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Gouverneur
|
![]() Ja en dat is sinds enige tijd opgelost met een rookverbod in alle openbare gebouwen en vervoer, geheel terecht overigens. Een café of restaurant is echter geen openbaar gebouw maar dient de portemonnee van de uitbater, en daar heeft de overheid niks te zoeken.
Laatst gewijzigd door Coldwave : 16 maart 2011 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens meer ruggegraat als een roker die hopeloos aan zijn kankerstok ligt te zuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb begrip voor je situatie en vind het ook jammer wat je overkomen is, maar dat is nog geen argument om alle kroegen aan te passen naar jouw persoonlijke wensen. Kroegen zijn nu eenmaal zoals ze zijn omdat mensen het daar prettig vinden. Zo niet, dan blijven ze weg en verdwijnt die kroeg. En als al die rookvrijen nu gewoon eens hun mond zouden houden over zaken waar ze geen verstand van hebben, en hun portemonnee laten spreken in verschillene zaken, dan zijn er binnen de korste keren ook veel kroegen voor mensen met jouw probleem. De markt regelt het aanbod, niet de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het dorp waar ik woon, is er geen een. In het dorp waar ik werk ook niet. Nee, rookvrije cafés zijn er zeer zeker niet voldoende in aantal. Deze beslissing van het Grondwettelijk Hof is niet alleen logisch, ze is ook broodnodig. Ik ben zelf roker, maar ik heb er geen enkel probleem mee om even buiten een sigaret te gaan roken om op die manier mijn niet-rokende vrienden te ontzien. Zo kunnen zij ook van een gezellige avond genieten, zonder met geïrriteerde ogen en stinkende kleren huiswaarts te moeten keren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Burgemeester
|
![]() Gelukkig veralgemeen je niet.
![]() |
#157 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik wil roken en bierdrinken tegelijk met iemand die ook wil roken en bierdrinken tegelijk en een derde stelt zijn ruimte daartoe ter beschikking mits wij voor het bier betalen, dan lijkt me dat nu typisch een situatie waarin de overheid niks te zoeken heeft. Daar heeft verder immers niemand last van, want iedereen die er last van zou kunnen hebben, hoeft daar niet te zijn. Als jij buiten wil gaan roken om je arme vrienden te ontzien moet je dat vooral doen, maar laat anderen aub met rust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Waarschijnlijk geeft U de overheid ook gelijk dat ze - in het belang van de volksgezondheid - het gebruik van weed eveneens verbiedt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen als dat op publieke plaatsen gebeurt.
![]() |
![]() |