![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mens is van nature toch nieuwsgierig en leergierig. En dan zijn er items waar men liever bij de vastgeroeste ideeën blijft en compleet niet openstaat voor objectieve, wetenschappelijke informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat het eindsaldo bepalend is. Tabak is schadelijk ondanks dat er helende stoffen in zitten. En niemand ga beweren dat Tabak gezond is. Net hetzelfde met Cannabis. Het gebruik ervan is schadelijker dan de eventuele voordelen. Echter gaan verslaafden hun product wel als gezond aanprijzen en willen ze niet horen dat cannabis schadelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wederom de zoveelste dooddoener, ALLES is schadelijk bij misbruik.
![]() |
![]() |
#144 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doen we dan hetzelfde voor andere zaken zoals voedingswaren, gokken, TV, auto's, religie,....? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommigen zijn nieuwsgierig, sommigen zijn leergierig, sommigen ontdekken hun omgeving....de grote meerderheid echter eenmaal hun wereld ontdekt, willen controleren, en de drang naar controle is groter dan de nieuwsgierigheid. Waarom denk je dat bijv. religie zo'n succes is, van A tot Z uitgelegd wat er met je zal gebeuren en wat je wel en niet mag doen = dit is oppervlakkig zeer veilig; idem met druggebruik (stoffen worden gestigmatiseerd vanuit een leidende figuur en de rest volgt).
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meest gebruikte vorm, 10 keer schadelijker dan een sigaret.Cannabis kan inderdaad schadelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 23 april 2011 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou evenwel niet verschieten moest seffens toch een wietofiel het tegenovergestelde gaan beweren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe denk je dit te bereiken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kennis is macht. Dat zou voor de "controleurs" een extra motief moeten zijn om zo veel mogelijk te weten. Religie heeft zo'n groot succes omdat dit ons als kind wordt bijgebracht. De overgrote meerderheid volgt de religie die zijn ouders volgen. Het drugsverbod is inderdaad een religie; maar ik verwacht toch nog altijd van de mens dat ze een poging doet om vrij te denken. De mens is, normaal gezien, toch voor rede vatbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Euhm die doder uit Nederland, Van Der Vlis ofzo, was een cannabisroker die schizofreen werd? Ok, het is een apart geval, maar het is toch de cannabis die de veroorzaker is he. Cannabis doet mogelijk veel meer kwaad dan uiteindelijk maatschappelijk aan te voelen is. Cannabis maakt de mensen in vele gevallen, in het beste geval indolent.
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel me dan wat je wel aanvaardt als betrouwbare bron. http://forum.politics.be/showthread....66#post5425266 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze man had gedronken. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110421_101 Mogen we nu besluiten dat alcohol de oorzaak is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat als ik elke dag tijdens het avondeten een fles wijn kraak met mijn vrouw ? En nadien op mijn terras geniet van een trappist ? Moet ik mij zorgen beginnen maken ?
Laatst gewijzigd door Rudy : 24 april 2011 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je alle dagen alcohol drinkt wordt het tijd om er toch eens over na te denken.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, tenzij het alle dagen gebeurt zonder te stoppen, en als je afhankelijkheidsgevoelens hebt t.o.v. alcohol. Ik ben zelf een paar weken geleden nog 7 maanden volledig gestopt met de consumptie van alcohol en heb daar geen enkele last van ondervonden.
|
![]() |
![]() |