Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2011, 12:37   #141
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

Dat is toch allang achterhaald?

Die NVA identificeert zich met de Brave Palestijnen, en de Walen zijn de stoute Israeli's.

Het blijft een farce, die 'Palestijnse Zaak', maar wel zielig voor die Palestijnen.
Waarom is het een farce? Hebben ze dan niet het recht te strijden voor hun eigen land, en tegen een ander land dat hen al decennia onderdrukt?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 12:41   #142
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Indien Israël zich terugtrekt tot de grens van 1967 is er nog steeds géén vrede, maak je zelf asjeblieft niks wijs.

't Handvest van Hamas werd nog steeds niet gewijzigd, totale vernietiging van Israël, 'land for peace' remember, om 't even hoeveel 'land' Israël afstaat, er zal nooit vrede zijn tot 't hele MO jodenvrij is!

Joden staan niet echt bekend om hun 'koppensnellerij'.
Hamas leiders hebben al publiekelijk verklaard, hoewel ze Israel niet erkennen, ze de grens van 1967 zullen respecteren als Israel zich terugtrekt. Ze weten heel goed dat Israel niet ineens zal ophouden te bestaan.
Overigens in het handvest van Likud staat dat Israel "een Joodse staat is van de middellandse Zee tot de Jordaan". Als Hamas z'n handvest moet veranderen, dan likud ook. Beide zullen water in de wijn moeten doen.
Oud 2 mei 2011, 13:12   #143
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hamas leiders hebben al publiekelijk verklaard, hoewel ze Israel niet erkennen, ze de grens van 1967 zullen respecteren als Israel zich terugtrekt.
Israël wordt niet erkend, maar de grens zullen ze dan wel erkennen, tot er volgende eisen komen van nòg verder terugtrekken, nòg meer land for peace, en nòg meer, eens Israël 1 X toegeeft, Israël heeft zich volledig uit de gaza teruggetrokken, is er vrede?
Nee, er is geen vrede om 't even hoeveel land Israël zal opgeven, er zal nooit vrede zijn.

Citaat:
Ze weten heel goed dat Israel niet ineens zal ophouden te bestaan.
Ja dat weten ze heel goed, ze hebben zelfs al 'n aantal X geprobeerd om 'n handje te helpen bij 't 'verdwijnen' van Israël, 't is X op X jammerlijk mislukt en dan willen ze eisen gaan stellen, als verliezer in 'n oorlog zou je beter braaf je mond houden, blij zijn met wat je nog rest, want Israël had de hele zooi al verschillende keren totaal kunnen platleggen, ofwel nogmaals 'n grote oorlog beginnen, maar daarvan de gevolgen, de consequenties dragen.
Citaat:
Overigens in het handvest van Likud staat dat Israel "een Joodse staat is van de middellandse Zee tot de Jordaan". Als Hamas z'n handvest moet veranderen, dan likud ook. Beide zullen water in de wijn moeten doen.
Van Middellandse zee tot Jordaan is niet gek groot, achter die Jordaan (Transjordanië) is nog plaats zat.
Werd die Westelijke Jordaanoever niet eerlijk veroverd in die zesdaagse oorlog?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 13:23   #144
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

SDX

Citaat:
Israël wordt niet erkend, maar de grens zullen ze dan wel erkennen, tot er volgende eisen komen van nòg verder terugtrekken, nòg meer land for peace, en nòg meer, eens Israël 1 X toegeeft, Israël heeft zich volledig uit de gaza teruggetrokken, is er vrede?
Nee, er is
Israel wordt erkend door de Palestijnse autoriteit, en die hebben Hamas aangemaand Israel ook te erkennen. Hamas leiders hebben al gezegd Israel te zullen erkennen ALS Israel de palestijnse staat erkent. Dat lijkt mij een faire eis...

Citaat:
geen vrede om 't even hoeveel land Israël zal opgeven, er zal nooit vrede zijn.
onzin, als de palestijnen hun staat hebben, met erkende grenzen, zal er vrede zijn, net zoals er vrede kwam met Egypte toen Israel het gebied dat het van Egypte had gestolen teruggaf. Als Israel het gebied niet teruggeeft, zal er nooit vrede zijn, en dan verdienen ze "duizend bommen en granaten". Zolang dat niet gebeurt zal Israel dezelfde paria status hebben als het Irak van Saddam Houssein, en ze hebben niemand behalve zichzelf te verwijten.
De Arabische wereld wordt sterker, beter bewapend, en de westerse suprematie verdwijnt. Nieuwe grootmachten zoals China zullen hun hand niet in het vuur steken voor Israel zoals de VS dat doet. Als Israel tegen dan nog geen vrede gesloten heeft zal het harde tijden tegemoet gaan. En ze zullen het dubbel en dik verdiend hebben.

Citaat:
Ja dat weten ze heel goed, ze hebben zelfs al 'n aantal X geprobeerd om 'n handje te helpen bij 't 'verdwijnen' van Israël, 't is X op X jammerlijk mislukt en dan willen ze eisen gaan stellen, als verliezer in 'n oorlog zou je beter braaf je mond houden, blij zijn met wat je nog rest, want Israël had de hele zooi al verschillende keren totaal kunnen platleggen, ofwel nogmaals 'n grote oorlog beginnen, maar daarvan de gevolgen, de consequenties dragen.
Wat een zozin, dus omdat Polen, BelgiË, etc. de oorlog tegen nazi-duitsland verloren hadden, moesten ze braaf hun mond houden en naar de pijpen dansen van de nazi's? I don't think so...

Citaat:
Van Middellandse zee tot Jordaan is niet gek groot, achter die Jordaan (Transjordanië) is nog plaats zat.
Werd die Westelijke Jordaanoever niet eerlijk veroverd in die zesdaagse oorlog?[
De Westelijke Jordaanoever werd even eerlijk veroverd in de "Drang nach Osten" van Israel als Polen eerlijk veroverd werd in de Drang nach Osten van Hitler...

En met die eerste zin beken je dat, ongeacht of de palestijnen vrede willen of niet, je VOOR etnische zuivering (in de realiteit dus genocide) bent op het Palestijnse volk. Net als Likud, al zeggen die dat niet met zoveel woorden. U bent met andere woorden een extremist die tegen vrede is, net als de Israelische regering. Uw oplossing voor de kwestie is genocide tegen de palestijnen.
Mijn oplossing is een twee staten oplossing, net zoals dit door de VN opgelegd werd. De hele wereld wil een twee staten oplossing, inclusief Israel's enige bondgenoot de VS. Daarom dat de uiterst-rechtse regering niet openlijk toegeeft dat ze voor etnische zuivering is en tegen een tweestatenoplossing. Ze praten wat over vrede, terwijl ze naarstig voortdoen aan de kolonisatie van de Westbank. Hoe het dan verder moet, want de palestijnen gaan daar natuurlijk niet weg en de "één staat oplossing" betekent dat Israel een Arabische staat wordt omdat de palestijnen numeriek in de meerderheid zijn, daar denken ze voorlopig niet bij na.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 mei 2011 om 13:31.
Oud 2 mei 2011, 13:43   #145
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
SDX

Israel wordt erkend door de Palestijnse autoriteit, en die hebben Hamas aangemaand Israel ook te erkennen. Hamas leiders hebben al gezegd Israel te zullen erkennen ALS Israel de palestijnse staat erkent. Dat lijkt mij een faire eis...

onzin, als de palestijnen hun staat hebben, met erkende grenzen, zal er vrede zijn, net zoals er vrede kwam met Egypte toen Israel het gebied dat het van Egypte had gestolen teruggaf. Als Israel het gebied niet teruggeeft, zal er nooit vrede zijn, en dan verdienen ze "duizend bommen en granaten". Zolang dat niet gebeurt zal Israel dezelfde paria status hebben als het Irak van Saddam Houssein, en ze hebben niemand behalve zichzelf te verwijten.
De Arabische wereld wordt sterker, beter bewapend, en de westerse suprematie verdwijnt. Nieuwe grootmachten zoals China zullen hun hand niet in het vuur steken voor Israel zoals de VS dat doet. Als Israel tegen dan nog geen vrede gesloten heeft zal het harde tijden tegemoet gaan. En ze zullen het dubbel en dik verdiend hebben.
Gestolen?

Die 'harde tijden' hebben ze al zo'n 60 jaar meen ik.

Citaat:
Wat een zozin, dus omdat Polen, BelgiË, etc. de oorlog tegen nazi-duitsland verloren hadden, moesten ze braaf hun mond houden en naar de pijpen dansen van de nazi's? I don't think so...
Ik dacht niet dat Duitsland de oorlog gewonnen had, tot 2 X toe niet.

Vandaar dat ik schreef dat ze dan nog maar 'n X 'n grootscheepse aanval moeten voorbereiden om hun gebieden proberen te 'her'overen, veel succes!

Citaat:
De Westelijke Jordaanoever werd even eerlijk veroverd in de "Drang nach Osten" van Israel als Polen eerlijk veroverd werd in de Drang nach Osten van Hitler...
Nogmaals 'n Godwinneke.

Die zesdaagse oorlog was nochtans niet begonnen door Israël.
Citaat:
En met die eerste zin beken je dat, ongeacht of de palestijnen vrede willen of niet, je VOOR etnische zuivering (in de realiteit dus genocide) bent op het Palestijnse volk. Net als Likud, al zeggen die dat niet met zoveel woorden. U bent met andere woorden een extremist die tegen vrede is, net als de Israelische regering. Uw oplossing voor de kwestie is genocide tegen de palestijnen.

Zelfs als er géén joodse staat zou zijn in 't MO is er geen vrede!

Want onderling vermoorden ze mekaar vlijtig en met passie.

Uit U daar ook Uw verontwaardiging over?

Mijn 'oplossing' is; dat ze naar 't land gaan dat hen toegewezen is, daar is plek zat.
Dat de zoveelste generatie nog steeds de status van 'vluchteling' heeft, zelfs zij die nooit Israël gezien hebben, waar ter wereld geldt dit nog, voor welk volk geldt dit nog, hebben die 100duizenden joden die uit islamitische gebieden gevlucht zijn, met achterlating van have en goed, ook nog steeds de 'vluchtelingenstatus', eisen zij ook nog steeds 't recht op terugkeer en vergoeding voor hun bezittingen?
Oud 2 mei 2011, 19:03   #146
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Ato

Waar praat je toch over? Over welke bezetting en van wat?
Op welke planeet zit u ? u ontkend de bezetting ? begrijp ik dat goed ?

Citaat:

Je praat over twee groepen die elkaar sinds 60 jaar bevechten en waar niemand zich dan ook aan welke afspraak houdt. Aan de Oslo akkoorden al helemaal niet.
Beide kanten niet.
Oorzaak en gevolg.
Dat na zestig jaar de daadwerkelijke oorzaak uit het oog verloren is geraakt,
Klopt helemaal , er zijn nu nieuwe oorzaken . Je kunt niet met de ogen van toen naar de situatie van nu kijken.

[/quote]
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 20:44   #147
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dat kan best zo wezen, maar met evenveel recht kan je stellen dat de Israëli's concrete redenen hebben voor hun handelen in het hier en nu, namelijk het beëindigen van de beschietingen vanuit Gaza en het beëindigen van de aanslagen en alles wat daarbij hoort.
De beschietingen vauit gaza rechtvaardigen het al maar voortdurende en vooral buitenproportionele geweld van Israel niet.

Citaat:
Ik vind verder dat D'ARTOIS het heel goed aan je heeft uitgelegd.
Dat vind ik niet , ik vind dat hij slecht op de hoogte is wanneer hij ontkend dat er sprake is van bezetting . Het gaat om een bezetting vanwege de situatie waarin Palestijnen nu verkeren, en niet om wie precies welk gebied ooit heeft verovert.
Voor de gemiddelde Palestijn gaat het om het leiden van een normaal leven ,welke niet wordt bepaald door buitenstaanders. Ik noem het bezetting om humanitaire redenen.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 2 mei 2011 om 20:45.
Oud 3 mei 2011, 02:13   #148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

SDX

Citaat:
Gestolen?
idd

Citaat:
Die 'harde tijden' hebben ze al zo'n 60 jaar meen ik.
Het zal nog veel harder worden als Israel het oorlogspad blijft bewandelen. De Arabische en islamitische landen zijn zich in snel tempo aan het bewapenen en ze zijn numeriek in de meerderheid. De vS zullen het zich niet blijven kunnen permiteren Israel een hand boven het hoofd te houden...

Citaat:
Ik dacht niet dat Duitsland de oorlog gewonnen had, tot 2 X toe niet.
In 1939 en 1940 hadden ze oorlog tegen Frankrijk en Polen gewonnen. Maar de Fransen en Polen, en hun bondgenoten, legden zich daar niet bij neer. De Palestijnen en hun Arabische bondgenoten hebben zich nooit bij hun nederlaag neergelegd. Het zal meer tijd eisen, maar vroeg of laat zullen ze hun wraak nemen, tenzij Israel voor vrede kiest. Zowel de Palestijnen als indertijd Frankrijk en Polen hebben het recht aan hun kant. Ze kiezen voor hun onafhankelijkheid van een imperialistische kolonisator. Net als ook Algerije in 1960's zich van Frankrijk bevrijdde, en Vietnam zich in de jaren 70 van de VS.

Citaat:
Vandaar dat ik schreef dat ze dan nog maar 'n X 'n grootscheepse aanval moeten voorbereiden om hun gebieden proberen te 'her'overen, veel succes!
Ze zullen wachten tot ze een militair overwicht hebben, zal niet zo heel lang meer duren, binnenkort heeft Iran kernwapens, en alle Arabische landen bewapenen zich in sneltempo. Waar Israel nu nog op kan rekenen is de Arabische verdeeldheid, maar die zal niet eindeloos blijven duren, ook daar komt verandering in. Je ziet de schokgolven die de oude regimes dooréén schudden. 70% van de Egyptenaren is tegen het vredesverdrag met Israel zolang de palestijnen onderdrukt worden volgens recente opiniepeilingen. Ze willen geen oorlog maar wel een embargo.

En zelfs al komt er geen grote oorlog, dan nog blijft Israel een verliezer. Jonge Israeli moeten voor vele jaren het leger in, gaan vechten tegen een vijand die gesteund wordt door de plaatselijke bevolking. Elke Israeli moet vrezen dat zijn zoon of dochter vroeg of laat zal omkomen. Dat is het resultaat van het oorlogspad dat Israel gekozen heeft, eigen keus, dus niet komen wenen.

Citaat:
Die zesdaagse oorlog was nochtans niet begonnen door Israël.
Hoe noemt U anders een militaire invasie en het vernietigen van de luchtmacht? Een grapje?

Citaat:

Zelfs als er géén joodse staat zou zijn in 't MO is er geen vrede!
Onder de turken en Britten was Palestina geen oorlogsgebied. Er was ook geen probleem tussen moslims, christenen en Joden. (of dan moet je al heel ver teruggaan, tot de kruistochten). De komst van het zionisme luidde de komst van oorlog in.

Citaat:
Want onderling vermoorden ze mekaar vlijtig en met passie.
Op dat vlak doen de Israeli het nog steeds beter. Maar o wee als er een van de hunne gedood wordt, dan schreeuwen ze direct "genocide" en "nieuwe hitler" etc.

Citaat:
Uit U daar ook Uw verontwaardiging over?
Ja, maar als Hamas en Fatah dan vrede sluiten is het blijkbaar ook niet goed... Israel ziet liever vechtende Arabieren dan Arabieren die onder elkaar vrede sluiten...

Citaat:
Mijn 'oplossing' is; dat ze naar 't land gaan dat hen toegewezen is, daar is plek zat.
Welk land is aan hen toegewezen, en door wie? Volgens de VN hebben ze recht om een evenwaardig stuk van palestina, dus het land tussen de Jordaan en de middellandse zee, minstens evenveel recht als de Joden...

Sommige zeggen dat de Joden maar moeten teruggaan naar HUN land, namelijk Polen, Marokko, waar ze ook vandaan komen... de meeste Joden hebben een stamboom in het gebied dat slechts enkele generaties teruggaat. De meeste Palestijnse families wonen al sinds vele eeuwen in het gebied.

Citaat:
Dat de zoveelste generatie nog steeds de status van 'vluchteling' heeft, zelfs zij die nooit Israël gezien hebben, waar ter wereld geldt dit nog, voor welk volk geldt dit nog
Dus als je mensen uit hun land verdrijft, dan hebben ze na enkele generaties niet het recht terug te keren? Hoe komt het dan dat veel Joden denken dat ze na meer dan 2000 jaar het recht hebben terug te keren?

Citaat:
, hebben die 100duizenden joden die uit islamitische gebieden gevlucht zijn, met achterlating van have en goed, ook nog steeds de 'vluchtelingenstatus', eisen zij ook nog steeds 't recht op terugkeer en vergoeding voor hun bezittingen?
De meeste zijn vrijwillig naar Israel gemigreerd (zeker de Marokkaanse en Iraanse Joden, de meerderheid van de sefardische Joden in Israel dus) met enkele uitzonderingen (Jemenitische en Egyptische Joden). En wat mij betreft: ja, ze hebben tenminste recht op compensatie. Hebben Joden die in wOII hun bezittingen verloren misschien ook geen recht op compensatie?

Maar daar gaat het hier zelfs niet over, waar U het over hebt, ik heb U goed begrepen hoor, is de uitdrijving van de palestijnen die zich nu nog in Israel en de bezette gebieden bevinden. En, in feite, als je uw theorie, en de theorie van de israelische regering, doortrekt, is dat de enige optie, want U wil het bezet gebied niet opgeven maar palestijnen ook geen israelische staatsburgers maken. U pleit dus voor een nazistische oplossing, de Endlosung van het , in uw ogen, Palestijnse probleem.
Oud 7 juli 2011, 11:31   #149
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet precies wat U hiermee bedoelt, indien persoonlijk; nee, ik zou niet liever hebben dat men tegen mij zegt; "goed bezig, doe zo voort", ik beslis dat zelf wel.
Indien U Israël bedoelt, kritische boodschappers die eerlijk durven te zeggen dat Israël niet goed bezig is, zijn er blijkbaar genoeg, maar niemand die in die situatie zit of 'n situatie die vergelijkbaar is, ik zou dus eerder zeggen; "Keer eerst voor eigen deur voordat je 'n ander land gaat bekritiseren". Bovendien zijn er landen genoeg ter wereld waar de mensenrechten met voeten getreden worden, landen genoeg waar 'kritiek' op geuit k�*n worden dus, maar 't lijkt wel of 't steeds dat kleien Israël is dat 't moet ontgelden, beide zijden zijn al decennialang fout bezig.

Maar ik begrijp dat NVA opkomt voor onderdrukte volkeren, ze identificeren zich dus met de palestijnen als ik 't goed begrepen heb?
Ik doelde uiteraard op Israël.

En neen uiteraard zitten wij hier uiteraard niet in exact dezelfde situatie. Betekent dat dat wij geen kritiek zouden mogen geven? We geven toch ook kritiek op China, op de VS, op moslimdictaturen in het Midden-Oosten (Saoudi-Arabië, ...),... En geeft ook Israël zélf niet bijzonder graag kritiek op eender wie?

Bovendien reiken de gevolgen van de Israëlische politiek wel iets verder dan de binnenlandse politiek van de eerste beste bananenrepubliek. Willen wij Europeanen stabiliteit in onze achtertuin (het Midden-Oosten), dan kunnen wij eenvoudigweg niet anders dan ons ook uit te spreken over extreem langdurige conflicten als de Israëlisch-Palestijnse kwestie.

(Alleen het bijzonder lange aanslepen van dit conflict (voor WOI ! ) toont verder ook aan dat ingrijpen van buitenaf gewoonweg noodzakelijk is om een oplossing mogelijk te maken.)

Maar uiteraard kan Israël gewoon verkiezen al deze (ongetwijfeld) vervelende kritiek negeren. Het kan gewoon verkiezen de rechten van de Palestijnen blijvend te negeren. Het kan verkiezen blijvend de Syrische Golanhoogte te blijven bezetten, Libanon blijvend beschouwen als een soort militair oefenterrein... Idem voor de Gazastrook. Consequentie van dat soort zelfmoordpolitiek zal dan wel zijn dat het zich vroeg of laat (en eerder vroeg dan laat mijns insziens), totaal in de vernieling rijdt. En wanneer Israël verkiest, liever dan rekening te houden met kritiek van buitenaf, om zichzelf te vernietigen door het voeren van een waanzinnige politiek, dan is dat uiteraard zijn persoonlijke keus.

En de N-VA identificeert zich inderdaad met onderdrukte volkeren, waar de Palestijnen slechts één van zijn.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 11:36   #150
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, er is geen vrede om 't even hoeveel land Israël zal opgeven, er zal nooit vrede zijn.
Probeer eens je in te leven in de situatie van de tegenpartij, van de Palestijnen?!
Oud 7 juli 2011, 11:57   #151
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Waar de pro-palestijnen volledig aan voorbij lopen is het voldongen feit dat ze talloze kansen hebben gehad het conflict te beëindigen. Maar die OPZETTELIJK niet hebben benut of willen benutten. Het strekt hen niet tot voordeel.

De Palestijnse kwestie is daarmee voor mij persoonlijk afgedaan. Het hanteren van een straatroversmentaliteit in een serieus conflict kan nooit eden bijdrage leveren tot een duurzame oplossing. En dat is precies wat de bedoeling van de Palestijnen is.

Ik ben niet pro of contra, maar zie wel waar de realiteit ligt.

De Westbank moet terug naar de Palestijnen en de Gaza dient ontruimd te worden.
Oud 7 juli 2011, 12:48   #152
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
De Westbank moet terug naar de Palestijnen en de Gaza dient ontruimd te worden.
Dat is nu juist één van de struikelblokken jongen. Denk je nu werkelijk dat uw Israëlische vrienden dat ooit gaan aanvaarden?
Oud 7 juli 2011, 13:04   #153
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Probeer eens je in te leven in de situatie van de tegenpartij, van de Palestijnen?!
Dat heb ik ooit gedaan mijn beste, jaren geleden.

Ik ben op de Westbank geweest op uitnodiging van 'n 'Palestijn', ik was in Dheisheh Refuge Camp.

Ik heb dat hier reeds ergens geschreven.

Ik was vurig pro, heb geholpen waar ik kon, hun volledige website vertaald naar 'n aantal talen, PPPresentaties gemaakt, gelobbyd, steun verleend, ook financiele steun....totdat ... ik de mentaliteit leerde kennen, totdat ik zag dat kinderen van kleinsafaan de jodenhaat met de paplepel binnenkregen, zelfs in kinderprogramma's op TV, tot ik zag hoe lethargisch ze waren, nergens, maar dan ook nergens enig initiatief toonden om zelf handen uit de mouwen te steken, moeite deden zichzelf uit die eeuwige slachtofferrol te bevrijden, terwijl er nochtans kansen geboden werden, totdat ik inzag dat....alles wat D'ARTOIS schrijft de waarheid is!

Tot m'n ogen opengingen en ik me ging verdiepen in de 'andere kant'.

Zelfs de jongen die mij uitgenodigd had, hij woonde op de Westbank en werkte in Dheisheh om de jeugd te motiveren, hun talenten te ontdekken en stimuleren, hen te motiveren om 'n vak te leren, hun jodenhaat te temperen, heeft 't opgegeven.
Zelfs hij is er moedeloos van geworden, trouwde met 'n Amerikaans meisje en is er vertrokken.

Laatst gewijzigd door SDX : 7 juli 2011 om 13:06.
Oud 7 juli 2011, 13:15   #154
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat is nu juist één van de struikelblokken jongen. Denk je nu werkelijk dat uw Israëlische vrienden dat ooit gaan aanvaarden?
Maar...ze hebben verschillende keren op het punt gestaan daarvoor te tekenen.
En dan kwamen de Palestijnen telkens weer met één eis meer voor de proppen.
Israel hoorde ook iedereen die in 1948 de benen daar had genomen én al
zijn/haar afstammelingen binnen te pakken, het Israelische staatsburgerschap
toe te kennen etc.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 14:28   #155
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben op de Westbank geweest op uitnodiging van 'n 'Palestijn', ik was in Dheisheh Refuge Camp.

Ik was vurig pro, heb geholpen waar ik kon, hun volledige website vertaald naar 'n aantal talen, PPPresentaties gemaakt, gelobbyd, steun verleend, ook financiele steun....totdat ... ik de mentaliteit leerde kennen, totdat ik zag dat kinderen van kleinsafaan de jodenhaat met de paplepel binnenkregen, zelfs in kinderprogramma's op TV, tot ik zag hoe lethargisch ze waren, nergens, maar dan ook nergens enig initiatief toonden om zelf handen uit de mouwen te steken, moeite deden zichzelf uit die eeuwige slachtofferrol te bevrijden, terwijl er nochtans kansen geboden werden, totdat ik inzag dat....alles wat D'ARTOIS schrijft de waarheid is!

Zelfs de jongen die mij uitgenodigd had, hij woonde op de Westbank en werkte in Dheisheh om de jeugd te motiveren, hun talenten te ontdekken en stimuleren, hen te motiveren om 'n vak te leren, hun jodenhaat te temperen, heeft 't opgegeven.
Zelfs hij is er moedeloos van geworden, trouwde met 'n Amerikaans meisje en is er vertrokken.
Je had je gezonde verstand thuis moeten laten, hè, SDX. Had ik ook moeten doen voordat ik in Mohammedanië ging werken. Anders kun je er niet blijven.
Oud 7 juli 2011, 18:15   #156
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar denkt u dat die mentaliteit vandaan komt ? tientallen jaren lang bezetting en allerlij beperkeingen opgelegd door Israel, de sloop van huizen, de massale vernitiging van bedrijfspanden en infrastructuur. Welk nut heeft het voor een Palestijn om de handen uit de mouwen te steken?

U bent niet de enige die er geweest is , deze mensen komen vaak met een heel ander verhaal terug.
Oud 7 juli 2011, 18:42   #157
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar de pro-palestijnen volledig aan voorbij lopen is het voldongen feit dat ze talloze kansen hebben gehad het conflict te beëindigen. Maar die OPZETTELIJK niet hebben benut of willen benutten. Het strekt hen niet tot voordeel.
Regelrechte kletskoek . De palestijnen hebben niet zo heel lang geleden vergaand evoorstellen gedaan , maar Israel weigerde. De zogenaamde camp david 2(Barak Proposal) voorstellen waren simpelweg niet acceptabel voor de Palestijnen, om logische redenen

Citaat:
De Palestijnse kwestie is daarmee voor mij persoonlijk afgedaan. Het hanteren van een straatroversmentaliteit in een serieus conflict kan nooit eden bijdrage leveren tot een duurzame oplossing. En dat is precies wat de bedoeling van de Palestijnen is.
Als u enige realiteitszin zou bezitten had u de situatie nooit zo zwart -wit afgeschilderd. U stelt Israel als goedwillende vredelievende partij voor, en dat heeft met de realiteit weinig te maken.

Citaat:
Ik ben niet pro of contra, maar zie wel waar de realiteit ligt.
U vind echter wel dat Israel het bij het rechte eind heeft!
Volgens u zijn Palestijnen straatrovers die vredesvoorstellen opzettelijk niet hebben benut omdat ze geen duurzame oplossing willen. Dat klinkt mij erg 'anti' in de oren.
Oud 7 juli 2011, 20:10   #158
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Je had je gezonde verstand thuis moeten laten, hè, SDX. Had ik ook moeten doen voordat ik in Mohammedanië ging werken. Anders kun je er niet blijven.
't Is 'n mentaliteit waar ik met min gezonde verstand niet bij kon K. Kodo, ik begréép 't gewoon niet.

Nu wel!
Oud 7 juli 2011, 20:24   #159
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waar denkt u dat die mentaliteit vandaan komt ? tientallen jaren lang bezetting en allerlij beperkeingen opgelegd door Israel, de sloop van huizen, de massale vernitiging van bedrijfspanden en infrastructuur. Welk nut heeft het voor een Palestijn om de handen uit de mouwen te steken?

U bent niet de enige die er geweest is , deze mensen komen vaak met een heel ander verhaal terug.
Ik kwam inderdaad met 'n heel ander verhaal terug.

Daarvoor liep mijn gemoed ook over van medelijden en smart voor die arme onderdrukte Palestijnen, ik heb heel wat dingen gezien en gehoord die ik niet begreep, vroeg me 't 'waarom' af.
Ik begreep die intense, rabiate jodenhaat niet, die haat die van generatie op generatie werd doorgegeven aan hun kinderen, hen alle kansen op 'n vreedzaam samen- of naast elkaar leven, ontnemend.

Naderhand ben ik me gaan verdiepen in islam, voorheen wist ik er niets over, dáár vond ik de oorzaak van die haat, opgetekend in 't vvredelievende boek.
Begrijpend waarom geen enkele moslim ooit 'n welvarende joodse staat in hun midden zou dulden, ooit!

Mijn verhaal is te lang om hier op te tekenen, om in teveel details te treden, we hebben 't over de Westbank, waar mensen - na 6 decennia - nog steeds in kampen leven, terwijl anderen na zoveel tijd wél de kracht, moed en 't doorzettingsvermogen vonden om 'n leven op te bouwen...de jongeman en zijn familie - die ik kende - hadden dit wél gekund. Hij woonde niet in 'n vluchtelingenkamp, had gestudeerd, werkte in dat kamp met jongeren om hen te motiveren, zelfs hij trok weg, zelfs hij zag er 't nut niet meer van in, omdat de 'mentaliteit' die doorgegeven wordt, generatieslang, de mentaliteit van eeuwig slachtoffer blijven, hem demotiveerde, hem tegenstond!
Oud 7 juli 2011, 21:38   #160
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Hier kan ik (heb ik) niets meer aan toevoegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be