![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is het een farce? Hebben ze dan niet het recht te strijden voor hun eigen land, en tegen een ander land dat hen al decennia onderdrukt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens in het handvest van Likud staat dat Israel "een Joodse staat is van de middellandse Zee tot de Jordaan". Als Hamas z'n handvest moet veranderen, dan likud ook. Beide zullen water in de wijn moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, er is geen vrede om 't even hoeveel land Israël zal opgeven, er zal nooit vrede zijn. Citaat:
Citaat:
Werd die Westelijke Jordaanoever niet eerlijk veroverd in die zesdaagse oorlog?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SDX
Citaat:
Citaat:
De Arabische wereld wordt sterker, beter bewapend, en de westerse suprematie verdwijnt. Nieuwe grootmachten zoals China zullen hun hand niet in het vuur steken voor Israel zoals de VS dat doet. Als Israel tegen dan nog geen vrede gesloten heeft zal het harde tijden tegemoet gaan. En ze zullen het dubbel en dik verdiend hebben. Citaat:
Citaat:
En met die eerste zin beken je dat, ongeacht of de palestijnen vrede willen of niet, je VOOR etnische zuivering (in de realiteit dus genocide) bent op het Palestijnse volk. Net als Likud, al zeggen die dat niet met zoveel woorden. U bent met andere woorden een extremist die tegen vrede is, net als de Israelische regering. Uw oplossing voor de kwestie is genocide tegen de palestijnen. Mijn oplossing is een twee staten oplossing, net zoals dit door de VN opgelegd werd. De hele wereld wil een twee staten oplossing, inclusief Israel's enige bondgenoot de VS. Daarom dat de uiterst-rechtse regering niet openlijk toegeeft dat ze voor etnische zuivering is en tegen een tweestatenoplossing. Ze praten wat over vrede, terwijl ze naarstig voortdoen aan de kolonisatie van de Westbank. Hoe het dan verder moet, want de palestijnen gaan daar natuurlijk niet weg en de "één staat oplossing" betekent dat Israel een Arabische staat wordt omdat de palestijnen numeriek in de meerderheid zijn, daar denken ze voorlopig niet bij na. Laatst gewijzigd door tomm : 2 mei 2011 om 13:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 'harde tijden' hebben ze al zo'n 60 jaar meen ik. Citaat:
Vandaar dat ik schreef dat ze dan nog maar 'n X 'n grootscheepse aanval moeten voorbereiden om hun gebieden proberen te 'her'overen, veel succes! Citaat:
Die zesdaagse oorlog was nochtans niet begonnen door Israël. Citaat:
![]() Zelfs als er géén joodse staat zou zijn in 't MO is er geen vrede! Want onderling vermoorden ze mekaar vlijtig en met passie. Uit U daar ook Uw verontwaardiging over? Mijn 'oplossing' is; dat ze naar 't land gaan dat hen toegewezen is, daar is plek zat. Dat de zoveelste generatie nog steeds de status van 'vluchteling' heeft, zelfs zij die nooit Israël gezien hebben, waar ter wereld geldt dit nog, voor welk volk geldt dit nog, hebben die 100duizenden joden die uit islamitische gebieden gevlucht zijn, met achterlating van have en goed, ook nog steeds de 'vluchtelingenstatus', eisen zij ook nog steeds 't recht op terugkeer en vergoeding voor hun bezittingen?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
[/quote]
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de gemiddelde Palestijn gaat het om het leiden van een normaal leven ,welke niet wordt bepaald door buitenstaanders. Ik noem het bezetting om humanitaire redenen.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 2 mei 2011 om 20:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SDX
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zelfs al komt er geen grote oorlog, dan nog blijft Israel een verliezer. Jonge Israeli moeten voor vele jaren het leger in, gaan vechten tegen een vijand die gesteund wordt door de plaatselijke bevolking. Elke Israeli moet vrezen dat zijn zoon of dochter vroeg of laat zal omkomen. Dat is het resultaat van het oorlogspad dat Israel gekozen heeft, eigen keus, dus niet komen wenen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sommige zeggen dat de Joden maar moeten teruggaan naar HUN land, namelijk Polen, Marokko, waar ze ook vandaan komen... de meeste Joden hebben een stamboom in het gebied dat slechts enkele generaties teruggaat. De meeste Palestijnse families wonen al sinds vele eeuwen in het gebied. Citaat:
Citaat:
Maar daar gaat het hier zelfs niet over, waar U het over hebt, ik heb U goed begrepen hoor, is de uitdrijving van de palestijnen die zich nu nog in Israel en de bezette gebieden bevinden. En, in feite, als je uw theorie, en de theorie van de israelische regering, doortrekt, is dat de enige optie, want U wil het bezet gebied niet opgeven maar palestijnen ook geen israelische staatsburgers maken. U pleit dus voor een nazistische oplossing, de Endlosung van het , in uw ogen, Palestijnse probleem. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En neen uiteraard zitten wij hier uiteraard niet in exact dezelfde situatie. Betekent dat dat wij geen kritiek zouden mogen geven? We geven toch ook kritiek op China, op de VS, op moslimdictaturen in het Midden-Oosten (Saoudi-Arabië, ...),... En geeft ook Israël zélf niet bijzonder graag kritiek op eender wie? Bovendien reiken de gevolgen van de Israëlische politiek wel iets verder dan de binnenlandse politiek van de eerste beste bananenrepubliek. Willen wij Europeanen stabiliteit in onze achtertuin (het Midden-Oosten), dan kunnen wij eenvoudigweg niet anders dan ons ook uit te spreken over extreem langdurige conflicten als de Israëlisch-Palestijnse kwestie. (Alleen het bijzonder lange aanslepen van dit conflict (voor WOI ! ) toont verder ook aan dat ingrijpen van buitenaf gewoonweg noodzakelijk is om een oplossing mogelijk te maken.) Maar uiteraard kan Israël gewoon verkiezen al deze (ongetwijfeld) vervelende kritiek negeren. Het kan gewoon verkiezen de rechten van de Palestijnen blijvend te negeren. Het kan verkiezen blijvend de Syrische Golanhoogte te blijven bezetten, Libanon blijvend beschouwen als een soort militair oefenterrein... Idem voor de Gazastrook. Consequentie van dat soort zelfmoordpolitiek zal dan wel zijn dat het zich vroeg of laat (en eerder vroeg dan laat mijns insziens), totaal in de vernieling rijdt. En wanneer Israël verkiest, liever dan rekening te houden met kritiek van buitenaf, om zichzelf te vernietigen door het voeren van een waanzinnige politiek, dan is dat uiteraard zijn persoonlijke keus. En de N-VA identificeert zich inderdaad met onderdrukte volkeren, waar de Palestijnen slechts één van zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar de pro-palestijnen volledig aan voorbij lopen is het voldongen feit dat ze talloze kansen hebben gehad het conflict te beëindigen. Maar die OPZETTELIJK niet hebben benut of willen benutten. Het strekt hen niet tot voordeel.
De Palestijnse kwestie is daarmee voor mij persoonlijk afgedaan. Het hanteren van een straatroversmentaliteit in een serieus conflict kan nooit eden bijdrage leveren tot een duurzame oplossing. En dat is precies wat de bedoeling van de Palestijnen is. Ik ben niet pro of contra, maar zie wel waar de realiteit ligt. De Westbank moet terug naar de Palestijnen en de Gaza dient ontruimd te worden.
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben op de Westbank geweest op uitnodiging van 'n 'Palestijn', ik was in Dheisheh Refuge Camp. Ik heb dat hier reeds ergens geschreven. Ik was vurig pro, heb geholpen waar ik kon, hun volledige website vertaald naar 'n aantal talen, PPPresentaties gemaakt, gelobbyd, steun verleend, ook financiele steun....totdat ... ik de mentaliteit leerde kennen, totdat ik zag dat kinderen van kleinsafaan de jodenhaat met de paplepel binnenkregen, zelfs in kinderprogramma's op TV, tot ik zag hoe lethargisch ze waren, nergens, maar dan ook nergens enig initiatief toonden om zelf handen uit de mouwen te steken, moeite deden zichzelf uit die eeuwige slachtofferrol te bevrijden, terwijl er nochtans kansen geboden werden, totdat ik inzag dat....alles wat D'ARTOIS schrijft de waarheid is! Tot m'n ogen opengingen en ik me ging verdiepen in de 'andere kant'. Zelfs de jongen die mij uitgenodigd had, hij woonde op de Westbank en werkte in Dheisheh om de jeugd te motiveren, hun talenten te ontdekken en stimuleren, hen te motiveren om 'n vak te leren, hun jodenhaat te temperen, heeft 't opgegeven. Zelfs hij is er moedeloos van geworden, trouwde met 'n Amerikaans meisje en is er vertrokken.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 7 juli 2011 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dan kwamen de Palestijnen telkens weer met één eis meer voor de proppen. Israel hoorde ook iedereen die in 1948 de benen daar had genomen én al zijn/haar afstammelingen binnen te pakken, het Israelische staatsburgerschap toe te kennen etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent niet de enige die er geweest is , deze mensen komen vaak met een heel ander verhaal terug.
![]() |
![]() |
#157 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens u zijn Palestijnen straatrovers die vredesvoorstellen opzettelijk niet hebben benut omdat ze geen duurzame oplossing willen. Dat klinkt mij erg 'anti' in de oren.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor liep mijn gemoed ook over van medelijden en smart voor die arme onderdrukte Palestijnen, ik heb heel wat dingen gezien en gehoord die ik niet begreep, vroeg me 't 'waarom' af. Ik begreep die intense, rabiate jodenhaat niet, die haat die van generatie op generatie werd doorgegeven aan hun kinderen, hen alle kansen op 'n vreedzaam samen- of naast elkaar leven, ontnemend. Naderhand ben ik me gaan verdiepen in islam, voorheen wist ik er niets over, dáár vond ik de oorzaak van die haat, opgetekend in 't vvredelievende boek. Begrijpend waarom geen enkele moslim ooit 'n welvarende joodse staat in hun midden zou dulden, ooit! Mijn verhaal is te lang om hier op te tekenen, om in teveel details te treden, we hebben 't over de Westbank, waar mensen - na 6 decennia - nog steeds in kampen leven, terwijl anderen na zoveel tijd wél de kracht, moed en 't doorzettingsvermogen vonden om 'n leven op te bouwen...de jongeman en zijn familie - die ik kende - hadden dit wél gekund. Hij woonde niet in 'n vluchtelingenkamp, had gestudeerd, werkte in dat kamp met jongeren om hen te motiveren, zelfs hij trok weg, zelfs hij zag er 't nut niet meer van in, omdat de 'mentaliteit' die doorgegeven wordt, generatieslang, de mentaliteit van eeuwig slachtoffer blijven, hem demotiveerde, hem tegenstond!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier kan ik (heb ik) niets meer aan toevoegen.