![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() En wat met de MAF? Wraakroepend, echt ... ![]() Waarom zou je als Belg eigenlijk nog moeite doen om iets op te bouwen? Om andere reden dan persoonlijke ontwikkeling, bezigheid en plichtsbesef moet je het alvast niet doen ...
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Dit is niet meer ernstig.
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
Als je de fraude kan bestrijden zonder al te veel kosten (micro en macro-economisch), begin er dan gerust aan. Maar mij lijkt het logischer eerst geld te geven wat gewoonweg als door een riool wordt weggegooid. Ten tweede gaat het hier nogmaals om discriminatie op basis van afkomst! Belg = betalen, niet-Belg = niet-betalen. Ik ben benieuwd hoe jij dat verantwoord beste Steven!
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Als je een hangmat maakt, moet je niet verbaasd zijn dat mensen erin gaan liggen. Vraag is wie maakt er een hangmat, en op kosten van wie wordt die hangmat gemaakt en gebeurt het dagelijkse onderhoud van de hangmat en de mensen die erin liggen?
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Voor al waarvoor nadenken belange geen primaire drijfveer is....
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() lol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Zo ben ik niet. Maar als ik zeg dat er niet is nagedacht over de partijstandpunten van de PVDA, wil dat dan zeggen dat ik zeg dat die van het VB anders zijn? ![]() Alle logica-regels zeggen iets anders ... volgens mij - shock oh shock - deed ik geen enkele uitspraak over VB. Wat die standpunten zijn moet je overigens aan Artisjok vragen. Die leest alle propaganda heeft ze hier al heel vaak verteld.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 mei 2011 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al eens bij stilgestaan dat je niets inhoudelijks bijbrengt?... Je zit enkel persoonlijke spelletjes te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag een citaat met link, om je te kunnen uitleggen wat ik wel schreef. Wanneer jij mij in het wilde weg meningen toeschrijft, en niet vertelt waarop jij je baseert kan ik dat niet. Kan je nu citaat met link geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst was ook ik bij een dokter, briefje van 15€ en een betaalde rekening van 75.....voor 10 minuten. Inderdaad, dat is een vraag die ook ik me stel. Had ik 20 jaar geleden geweten hoe je als Belg levend gepluimd zou worden als je uw inkomsten uit arbeid haalt, 'k was verdorie ook in de hangmat gaan liggen. Het ocmw had er een klant bij gehad. Die raad geef ik de jeugd in mijn omgeving dan ook mee. PROFITEER van het systeem, blijf thuis ga niet werken, het heeft geen zin. Al wat je denkt bijeen te kunnen schrapen moet je op het einde van de rit toch weer afgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat het bedrag van de MAF is momenteel, maar die 30 000 euro lijkt me zonder twijfel waanzinnig hoog. Mij moet je helaas niet vertellen hoe hoog doktersrekeningen en andere medische kosten kunnen zijn... En daar ben ik het volledig mee eens hoor. Laaggeschoolde jongeren worden al gedemotiveerd om te gaan werken, en kiezen dan ook massaal voor de hangmat. Zij hebben dan ook geen carriêreperspectieven (of ze denken dat ze onmogelijk carriêre kunnen maken) en vinden het verschil tussen het gratis geld van de overheid en beroepsinkomsten dan ook veel te klein. Hogergeschoolde jongeren hebben dit probleem nog niet, daar ze hun inkomsten door arbeid normaal gezien systematisch zien stijgen, sterker dan laaggeschoolden. Maar ook zij vragen zich hardop af of ze 50% van hun loon willen afgeven voor de keuze van de overheid om het geweld gewoon te laten wegvloeien, de wijde wereld in? ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 mei 2011 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Overigens vind ik het nogal een vreemde kronkel dat ik dan "maar moet beginnen" aan de strijd tegen de fiscale fraude. Dat zou zo'n beetje zijn alsof ik tegen jou zou zeggen dat je de asielzoekers dan maar op een bus moet laden en ze in ander land moet gaan dumpen. |
|
![]() |
![]() |