Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2011, 18:17   #141
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
2
Dit programma valt onder de categorie "moderne sprookjes"

En wat die recuperatie van zieken betreft, niet zeiken hé Arti, iemand uit mijn directe omgeving staat een medische rekening te wachten van 30k€, uit eigen zak welteverstaan, niet zoals wat hier komt aangespoeld op kosten van de Belgische inboorlingen. 30.000 Euro, zonder tussenkomst. Dan zijn de spaarcentjes, in zijn geval uit noeste arbeid, er snel door.

En wat met de MAF?

Wraakroepend, echt ... Een mens wordt moedeloos van de gedachte alleen al...
Waarom zou je als Belg eigenlijk nog moeite doen om iets op te bouwen? Om andere reden dan persoonlijke ontwikkeling, bezigheid en plichtsbesef moet je het alvast niet doen ...
Oud 4 mei 2011, 18:18   #142
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik dacht al dat het daarover ging.
Daar staat toch iets heel anders dan "dat de meeste mensen zich het lot van mensen die deze verschrikkelijke ziekte moeten meemaken niet aantrekken,"
Robotachtige quasi ziekelijke letterlijke interpretatie dus. Zo kan je echt niet discussiëren Artisjok.
Dit is niet meer ernstig.
Oud 4 mei 2011, 18:20   #143
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vind het wel opmerkelijk dat alle tekorten die er zijn aan de asielzoekers worden toegeschreven door sommigen. Fiscale fraude: 21 miljard euro per jaar. Notionele intrestaftrek: tussen 2006 en 2008 gestegen van 1,8 naar 5,4 miljard euro. Voor die 25 miljard kan je al wel eens een kankertje genezen.
Ja dat geld kan daarvoor gebruikt worden.
Als je de fraude kan bestrijden zonder al te veel kosten (micro en macro-economisch), begin er dan gerust aan.

Maar mij lijkt het logischer eerst geld te geven wat gewoonweg als door een riool wordt weggegooid.

Ten tweede gaat het hier nogmaals om discriminatie op basis van afkomst! Belg = betalen, niet-Belg = niet-betalen.
Ik ben benieuwd hoe jij dat verantwoord beste Steven!
Oud 4 mei 2011, 18:21   #144
Groentje-18

Standaard

Citaat:
't zijn noch de asielzoekers, noch de doppers maar die Brusselse gangsterende dewelke deze wantoestanden allemaal toelaat en in de hand werkt.
2

Als je een hangmat maakt, moet je niet verbaasd zijn dat mensen erin gaan liggen.
Vraag is wie maakt er een hangmat, en op kosten van wie wordt die hangmat gemaakt en gebeurt het dagelijkse onderhoud van de hangmat en de mensen die erin liggen?
Oud 4 mei 2011, 18:22   #145
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Lang niet slecht.
Voor al waarvoor nadenken belange geen primaire drijfveer is....
Oud 4 mei 2011, 18:35   #146
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
...
Il faut le faire ...

Je zei zelf: de meeste mensen trekken zich volgens mij het lot van deze mensen niet aan...
Neen dat schreef ik niet.
Geef anders citaat met link.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 18:42   #147
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor al waarvoor nadenken belange geen primaire drijfveer is....
Ga je nu beweren dat de VBers de grote denkers zijn?

http://www.youtube.com/watch?v=w4NxRHjKB8k

lol
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 18:59   #148
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ga je nu beweren dat de VBers de grote denkers zijn?

http://www.youtube.com/watch?v=w4NxRHjKB8k

lol
Artisjok vindt enkel dat haar woorden herhaalt worden indien ze LETTERLIJK herhaalt worden. Neen, zelfs de volledige zin moet letterlijk gerepliceerd worden. Anders zeg je iets anders volgens haar.

Zo ben ik niet.

Maar als ik zeg dat er niet is nagedacht over de partijstandpunten van de PVDA, wil dat dan zeggen dat ik zeg dat die van het VB anders zijn?

Alle logica-regels zeggen iets anders ... volgens mij - shock oh shock - deed ik geen enkele uitspraak over VB.

Wat die standpunten zijn moet je overigens aan Artisjok vragen. Die leest alle propaganda heeft ze hier al heel vaak verteld.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 mei 2011 om 18:59.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 19:04   #149
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok vindt enkel dat haar woorden herhaalt worden indien ze LETTERLIJK herhaalt worden. Neen, zelfs de volledige zin moet letterlijk gerepliceerd worden. Anders zeg je iets anders volgens haar.

Zo ben ik niet.

Maar als ik zeg dat er niet is nagedacht over de partijstandpunten van de PVDA, wil dat dan zeggen dat ik zeg dat die van het VB anders zijn?

Alle logica-regels zeggen iets anders ... volgens mij - shock oh shock - deed ik geen enkele uitspraak over VB.

Wat die standpunten zijn moet je overigens aan Artisjok vragen. Die leest alle propaganda heeft ze hier al heel vaak verteld.

Al eens bij stilgestaan dat je niets inhoudelijks bijbrengt?... Je zit enkel persoonlijke spelletjes te spelen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 19:04   #150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat je mijn woorden niet moet verdraaien.
Ik vraag een citaat met link, om je te kunnen uitleggen wat ik wel schreef.
Wanneer jij mij in het wilde weg meningen toeschrijft, en niet vertelt waarop jij je baseert kan ik dat niet.
Kan je nu citaat met link geven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 19:13   #151
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat met de MAF?

Wraakroepend, echt ... Een mens wordt moedeloos van de gedachte alleen al...
Waarom zou je als Belg eigenlijk nog moeite doen om iets op te bouwen? Om andere reden dan persoonlijke ontwikkeling, bezigheid en plichtsbesef moet je het alvast niet doen ...
MAF? zal ik u de factuur doormailen?
Laatst was ook ik bij een dokter, briefje van 15€ en een betaalde rekening van 75.....voor 10 minuten.

Inderdaad, dat is een vraag die ook ik me stel. Had ik 20 jaar geleden geweten hoe je als Belg levend gepluimd zou worden als je uw inkomsten uit arbeid haalt, 'k was verdorie ook in de hangmat gaan liggen. Het ocmw had er een klant bij gehad. Die raad geef ik de jeugd in mijn omgeving dan ook mee. PROFITEER van het systeem, blijf thuis ga niet werken, het heeft geen zin. Al wat je denkt bijeen te kunnen schrapen moet je op het einde van de rit toch weer afgeven.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 20:02   #152
Groentje-18

Standaard

Citaat:
MAF? zal ik u de factuur doormailen?
Laatst was ook ik bij een dokter, briefje van 15€ en een betaalde rekening van 75.....voor 10 minuten.

Inderdaad, dat is een vraag die ook ik me stel. Had ik 20 jaar geleden geweten hoe je als Belg levend gepluimd zou worden als je uw inkomsten uit arbeid haalt, 'k was verdorie ook in de hangmat gaan liggen. Het ocmw had er een klant bij gehad. Die raad geef ik de jeugd in mijn omgeving dan ook mee. PROFITEER van het systeem, blijf thuis ga niet werken, het heeft geen zin. Al wat je denkt bijeen te kunnen schrapen moet je op het einde van de rit toch weer afgeven.
MAF is de afkorting van de maximumfactuur. Een systeem dat ervoor moet zorgen dat mensen geen waanzinnig hoge gezondheidskosten moeten betalen. Alles boven dat maximumbedrag is op kosten van de overheid.
Ik weet niet wat het bedrag van de MAF is momenteel, maar die 30 000 euro lijkt me zonder twijfel waanzinnig hoog.

Mij moet je helaas niet vertellen hoe hoog doktersrekeningen en andere medische kosten kunnen zijn...

En daar ben ik het volledig mee eens hoor.

Laaggeschoolde jongeren worden al gedemotiveerd om te gaan werken, en kiezen dan ook massaal voor de hangmat. Zij hebben dan ook geen carriêreperspectieven (of ze denken dat ze onmogelijk carriêre kunnen maken) en vinden het verschil tussen het gratis geld van de overheid en beroepsinkomsten dan ook veel te klein.

Hogergeschoolde jongeren hebben dit probleem nog niet, daar ze hun inkomsten door arbeid normaal gezien systematisch zien stijgen, sterker dan laaggeschoolden. Maar ook zij vragen zich hardop af of ze 50% van hun loon willen afgeven voor de keuze van de overheid om het geweld gewoon te laten wegvloeien, de wijde wereld in? Aan allen die het niet op een deftige manier verdienen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 mei 2011 om 20:03.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 20:41   #153
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat geld kan daarvoor gebruikt worden.
Als je de fraude kan bestrijden zonder al te veel kosten (micro en macro-economisch), begin er dan gerust aan.

Maar mij lijkt het logischer eerst geld te geven wat gewoonweg als door een riool wordt weggegooid.

Ten tweede gaat het hier nogmaals om discriminatie op basis van afkomst! Belg = betalen, niet-Belg = niet-betalen.
Ik ben benieuwd hoe jij dat verantwoord beste Steven!
Ik hoef helemaal niets te verantwoorden, beste Groentje. Ik heb in eerdere discussies al meer dan eens gezegd dat ik voor een strenger (maar vooral duidelijker, efficiënter en sneller) asielbeleid ben. En uiteraard moeten niet-noodzakelijke medische ingrepen bij asielzoekers niet door de overheid betaald worden.

Overigens vind ik het nogal een vreemde kronkel dat ik dan "maar moet beginnen" aan de strijd tegen de fiscale fraude. Dat zou zo'n beetje zijn alsof ik tegen jou zou zeggen dat je de asielzoekers dan maar op een bus moet laden en ze in ander land moet gaan dumpen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be