![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
U wijkt af van de discussie. We zijn het niet eens over de definitie van een confederatie, wellicht ook niet over "autonomie". Autonomie kan voorkomen in een unitaire staat en in een federatie. In een confederatie is er geen staat meer, de "deelstaten" (sic, lidstaten) zijn soeverein en onafhankelijk.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
#142 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is overigens net toevallig ook met dit soort dooddoeners dat van ieder voorstel voor meer Nederlandstalige muziek op de radio een karikatuur wordt gemaakt: 'Moeten er dan ook Vlaamse schlagers op StuBru gedraaid worden?', is dan een vaak gehoorde reactie om het voorstel in het belachelijke te trekken. Laatst gewijzigd door SDG : 5 mei 2011 om 04:34. |
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
terwijl de problematiek van het Engels zoals het zich op dit ogenblik stelt, een globalisering is, het gebruik van de internationale wetenschapstaal (waaronder die van gans de IT, ook je pc als personal computer ...), en - wat je er ook van denkt en hoe 'laag' je het oog inschat, van een wereldcultuur (of het nu de Amerikaanse jazz is, negroe spirituals, Elvis the pelvis, the beatles, of soortgelijke dinges uit film ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn na WO-II mensen veroordeeld en gebroodroofd voor veel lichtere feiten hoor. |
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
vanaf het moment dat we politieke doeleinden willen bereiken via het onderwijs, zal ons onderwijs snel onder het niveau van de Franstaligen zakken. laat dus ons dat niet doen aub, onderwijs is echt te belangrijk. we zouden nu toch zelfstandig genoeg moeten zijn om dit los van de Franstaligen te kunnen beslissen. Onderwijs is al lang een Vlaamse bevoegdheid hoor, wordt het niet eens tijd om ons te ontvoogden en ons niets aantrekken van wat ze in het Franstalig onderwijs doen om te beslissen welke vakken we gaan geven en hoe we ons onderwijs organiseren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het tragische is dan wel dat het juist mensen als jij zijn die vervolgens verontwaardigd gaan steigeren wanneer men af komt met bangmakerijscenario's waarbij men hier in België vreest voor Joegoslavische toestanden bij een splitsing. Laatst gewijzigd door SDG : 5 mei 2011 om 09:19. |
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
|
Citaat:
Natuurlijk is het erg dat de Vlaamse overheid weigert om Limburgs als minderheidstaal te erkennen. Het is dan voor Vlamingen waarschijnlijk erg te moeten vaststellen dat Vlaanderen in hetzelfde bedje ziek als België. Het 'Belgicisme' dat ze aan Franstaligen verwijten: De miskenning van een andere taal en kultuur. Het imperialisme van het Nederlands in Limburg. Begrijpt U mij nu ook als ik stel dat het voor mij met Limburgs als moedertaal eigenlijk geen verschil maakt of ik Nederlands, Frans, Engels of Duits als standaardtaal/lingua franca moet gebruiken.Of beter gezegd: op het ogenblik dat ik voor het eerst naar school ging zou dat niks uitgemaakt hebben. Begrijpt U nu ook waarom ik mij dood erger op de evolutie dat men in de media Antwerps/Brabants tussentaaltje meer en meer gaat gebruiken ten nadele van AN. Gaan we toch evolueren zoals ik al eerder stelde: Engels als lingua franca. terwijl men thuis en in privésfeer een regiolect overgangstaal spreekt. En het AN dat op termijn verdwijnt, of toch als maar minder zal gebruikt worden. Laatst gewijzigd door pajoske : 5 mei 2011 om 09:51. |
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
waar in het ene tijdsvak er amper onderwijsplicht was, de meesten slechts tot 12 jaar naar school gingen (in mijn tijd was het toch al 14 jaar) .. tegenover nu, waar er toch maar weinig jongelingen zijn die hun schooltijd niet uitzingen tot hun 18° ... en waar iedere kleine van 5 jaar tegen zijn grootmoeder al eens 'fuck you' gezegd heeft. Het spijt me, maar in jouw redenering ga ik niet mee.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten tweede, je voert een non-debat. Want er is maar één man die meent dat het Frans niet langer als tweede taal in Vlaanderen moet onderwezen worden. Hij vergist zich, maar hij heeft het recht zich te vergissen. De redenen die hij opgeeft voor zijn mening, zijn daarentegen wel juist. En om volledig in detail te gaan: die toekomstige burgemeester van Antwerpen heeft alleen gezegd dat het zijn mening is van de mensen de vrije keuze te laten welke tweede taal ze kiezen voor hun kinderen: het Frans of het Engels. (en nu wil ik deze post toch afsluiten met de gruwelijke gedachte dat in het onland B. het onmogelijk zou zijn dat iemand die niet zeer behoorlijk Frans kan, niet kan deelnemen aan de regeringsonderhandelingen. Want: verketterd door de francofonen. En dan heb ik het niet tegen Wouterke van Bezien, van wie ik me afvraag of hij daar eigenlijk wel het woord neemt, of mag/kan nemen ...)
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En op basis van welke wetgeving kan men dat aanvragen? Is er ergens een decreet (dat is iets dat gestemd is door het Vlaams parlement) die bepaalt wat een minderheidstaal is? Welke minister bevoegd is? Welke wettelijke gevolgen daaraan gekoppeld kunnen worden ? Met welke budgetten? Ik denk dat jij aan het bazelen zijt.
|
|
|
|
|
#154 | |
|
|
En ik denk dat jij dringend je kennis ter zake moet bijwerken.
FF wat info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Europee...an_minderheden http://lexius.nl/erkenning-limburgs-...opees-handvest Citaat:
Nu kan je natuurlijk aanhalen dat België dit geweigerd heeft. Dat kan namelijk niet anders, want Europa handelt enkel met staten, niet met gewesten. Het is op aandringen van Vlaanderen dat België dat handvest niet getekend heeft. Nochtans heeft dit de Franse gemeenschapsraad er niet van weerhouden een zekere vorm van erkenning van minderheidstalen te geven aan o.a. de streektaal (je kan dat beschouwen als een vorm van Limburgs) die gesproken wordt in het Noord-Oosten van de provincie Luik. |
|
|
|
|
|
#155 | ||
|
Europees Commissaris
|
Dat is uw mening, maar ik ga daar niet mee akkoord. Het verklaart uw opinie over staatshervormingen voor een deel en ook waarom u overal Vlaams-nationalisten ziet waar er geen zijn.
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#156 | |
|
|
Citaat:
Walgelijk.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#157 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of heb je het over goede Belgen zoals J Geeraerts die met zijn voet in de nek van de neger hem met de zweep leerde wie er baas was?
|
|
|
|
#158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U bedoelt: iemand die collaboreert met een apartheidsregime dat in het verleden de genocide op de zwarten in de Kongo niet schuwde?
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De Armeense Genocide is door heel wat landen uit Europa, Amerika en Australië erkend. De Holodomor: idem. De Namibische genocide wordt zelfs door de agressor erkend, Duitsland. De zogenaamde Kongolese genocide? |
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
Was het aanleren van "Kempenland" van A.Preud'homme aan je leerlingen dan zo een zware collaboratieact dat men bij de bevrijding je huis kort en klein moest slaan (er was zelfs geen glas meer heel om uit te drinken) door het kr*puul dat nooit in de oorlog van zich had laten horen, laat staan een wapen had opgenomen om zich te verzetten, maar toen zich plots "wit" verklaarde, je 9 maanden moest opsluiten in Merksplas en je 15 jaar moest broodroven? In de officiële akte van beschuldiging stond dat dit een zware collaboratiedaad was omdat in het liedje de tekst "aan de Dietse kroon" voorkwam en "dit als een propaganda voor de Duitse bezetter werd beschouwd". Ze wisten - in al hun 'wijsheid' (sic) - nog niet dat Diets een overkoepelende term waarmee de Middelnederlandse regio-talen worden aangeduid. Dit om je even duidelijk te maken hoe 'rekbaar' en het begrip collaboratie en daaraan verbonden Belgische repressie is en kon zijn.