Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 23:39   #141
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar liggen de ambities van Kris Peeters dan wel ? Ik moet toegeven dat ik deze niet ken. Verhofstadt zijn ambities lagen en liggen trouwens op Europees niveau. Een Kris Peeters zie ik niet naar Europa gaan. Naar de privé zie ik hem ook niet gaan, hij gaat daar niet niet welkom zijn zolang zijn VIA project geen resultaten kent. Als ondernemer zelf een zaak beginnen zie ik hem ook niet doen. Als bestuurder in de privé lijkt me onder zijn ambitie, maar nogmaals ik ken zijn ambities niet. Voor hetzelfde geld gaat hij het kalmpjes aan doen en wat meer bergen beklimmen.

Het kan inderdaad misschien zijn dat N-VA hem electoraal gezien niet nodig heeft. Als je echter ziet wat knoeiers N-VA nu in het beleid moeten zetten bij gebrek aan menselijk kapitaal in eigen rangen lijkt het me een evidentie dat Kris Peeters naar N-VA gaat. Je moet het ook bekijken dat het opportuun is om een goed beleid te voeren dat men +- 10 jaar iemand op dezelfde toppost kan laten draaien.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Kris Peeters een goed beleid voert, de gevolgen zijn pas na langer dan 10 jaar merkbaar.
En welke krakken maken er dan volgens jou nu dienst uit van het beleid?
Jakko is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:40   #142
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prachtig masturbatiewerk. Maar masturbatie leidt zelden tot vruchtbaarheid.
Ik mag ervan uitgaan dat u terzake een expert bent vermoed ik... jaren vruchtloze onderzoek

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 mei 2011 om 23:41.
Salvadorii is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:45   #143
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar liggen de ambities van Kris Peeters dan wel ? Ik moet toegeven dat ik deze niet ken. Verhofstadt zijn ambities lagen en liggen trouwens op Europees niveau. Een Kris Peeters zie ik niet naar Europa gaan. Naar de privé zie ik hem ook niet gaan, hij gaat daar niet niet welkom zijn zolang zijn VIA project geen resultaten kent. Als ondernemer zelf een zaak beginnen zie ik hem ook niet doen. Als bestuurder in de privé lijkt me onder zijn ambitie, maar nogmaals ik ken zijn ambities niet. Voor hetzelfde geld gaat hij het kalmpjes aan doen en wat meer bergen beklimmen.

Het kan inderdaad misschien zijn dat N-VA hem electoraal gezien niet nodig heeft. Als je echter ziet wat knoeiers N-VA nu in het beleid moeten zetten bij gebrek aan menselijk kapitaal in eigen rangen lijkt het me een evidentie dat Kris Peeters naar N-VA gaat. Je moet het ook bekijken dat het opportuun is om een goed beleid te voeren dat men +- 10 jaar iemand op dezelfde toppost kan laten draaien.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Kris Peeters een goed beleid voert, de gevolgen zijn pas na langer dan 10 jaar merkbaar.
Zulks een opeenstapeling van non sequiturs, vooroordelen en speculatie is bijna impressionant.
Oud 12 mei 2011, 23:46   #144
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prachtig masturbatiewerk. Maar masturbatie leidt zelden tot vruchtbaarheid.
Wat dat betreft mijn beste is de stand De Wever -Di rupo dus 4-0...
Svennies is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:47   #145
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Zulks een opeenstapeling van non sequiturs, vooroordelen en speculatie is bijna impressionant.
Tja hij krijgt de bodem van het vat met argumenten stilaan in zicht,en dan maar schrapen....
Svennies is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:51   #146
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor ik verder ga; ik ga geen rechten betalen aan Kafka hé - ik sel u verantwoordelijk daarvoor.

Eerste alinea; Ge beweert wel dat het BDW zijn fout is dat de vrome Wouters de financieringswet ter sprake brachten (andere minuut). De 'één minuut' voorbeelden van stellingen zijn zo talrijk dat ik amper durf googlen - ik heb geen zin dat er in Azie een of andere Indier of Chinees voorbij een ontploffende server loopt en verminkt achterblijft. Maar het zijn wel (ook) uw uitspraken. Nee het doet geen pijn - het is gewoon leuk om leugenachtige hypocrsie bloot te leggen.
De woordbreuk is Bart De Wever zijn verantwoordelijkheid, net zoals Leterme verantwoordelijk is voor regering Leterme IIbis. Dat het de fout is van Wouter Beke dat is voor de gazetten.

Citaat:
2de alinea; dus als ik iets baseer op dezelfde bronnen als gij voor uw beweringen moet ik aannemen dat gij de waarheid spreekt maar ik moet het 'bewijzen' - la Belgique en action - één maat, twee gewichten. De 7 overeengekomen? Um, VDL aangesteld zonder toestemming N-VA is één voorbeeld - er zijn er genoeg. Lieg, verdraai en propagandeer maar verder, het zal toch niet baten.
Als N-VA zoveel problemen had met de aanstelling van JVDL dan hadden ze niet onderhandelt. JVDL heeft volgens SB van N-VA trouwens goed werk geleverd.

Citaat:
3e alinea; WTF? Seriously, wtf? Omdat BDW niet meedoet aan achterbakse pubertheater die eenieders welvaart in gevaar brengt is hij in de fout gegaan? Um, nee. *kots*
Dus je argumenteert dat Elio Di Rupo meermaals woord heeft gebroken zonder dat Bart De Wever hem heeft beschuldigd. Tja, geloof wat je zelf wil.

Citaat:
4e alinea: Het instand houden van het huidige Belgie/ het tegenhouden van ernstige hervormingen van het huidige Belgie - nog vragen? Zoek een woordenboek site he.
Waar alle politieke partijen partijen mee bezig zijn, inclusief N-VA en VB door hun defacto non-beleid.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:58   #147
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank U voor het compliment, het is geapprecieerd.

Het is zowat dezelfde techniek die journalisten gebruiken als ze een ballonnetje oplaten. Kan je Kris Peeters of de N-VA hier eens mee confronteren ? Ze gaan het natuurlijk formeel geen commentaar op geven.

Als je dit forum leest ben ik niet de enige die Kris Peeters bij de N-VA ziet gaan. Ik denk dat velen buiten de politiek zich ook wel afvragen wat de ambities zijn van Kris Peeters voor de komende ambtstermijnen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 13 mei 2011, 00:04   #148
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
En welke krakken maken er dan volgens jou nu dienst uit van het beleid?
Welk beleid ?

Oud 13 mei 2011, 00:16   #149
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
de afspraak was om bevoegdheden over te dragen met doorgedreven responsabilisering. EDR heeft die belofte gebroken, dus de enige manier om dat er toch door te krijgen was de financieringswet op tafel te smijten. Dat weet iedereen met verstand in zijn hoofd
Ik zie niet in hoe men vergaand kan responsabiliseren bij overdracht van bevoegdheden zonder te raken aan de financieringswet. Dus ik zie niet in hoe EDR dit beloofd zou hebben.

Het feit blijft dat EDR BDW formeel beschuldigd heeft van woordbreuk en niet vice versa.

Oud 13 mei 2011, 00:20   #150
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De woordbreuk is Bart De Wever zijn verantwoordelijkheid, net zoals Leterme verantwoordelijk is voor regering Leterme IIbis. Dat het de fout is van Wouter Beke dat is voor de gazetten.

Als N-VA zoveel problemen had met de aanstelling van JVDL dan hadden ze niet onderhandelt. JVDL heeft volgens SB van N-VA trouwens goed werk geleverd.

Dus je argumenteert dat Elio Di Rupo meermaals woord heeft gebroken zonder dat Bart De Wever hem heeft beschuldigd. Tja, geloof wat je zelf wil.

Waar alle politieke partijen partijen mee bezig zijn, inclusief N-VA en VB door hun defacto non-beleid.
Hoe is het in godsnaam woordbreuk van BDW als iemand anders het ter sprake brengt? Je verdraait telkens de feiten om er vervolgens nog een laagje spin er boven op te doen.

Gelooft gij wat ge zelf wilt - in dezelfde artikels waar beweerd wordt dat BDW zijn deel van het akkoord niet nakwam wordt er tevens ook beweerd dat ook Di Rupo niet over de brug kwam. Weeral venijnig de feiten verdraaien om uw mening op te leggen.

Laatste alinea; ge beweert dus dat de N-VA en VB nog meer schuld hebben aan de huidige situatie dan de partijen die het status quo verdedigen omdat ze zich er tegen verzetten?????
Gij hebt ongelooflijk veel chance dat ge niet als slang geboren zijt of ge waart al lang gestikt in de knopen en kronkels van uw eigen gedachtengang.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 13 mei 2011 om 00:21.
Salvadorii is offline  
Oud 13 mei 2011, 00:23   #151
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe men vergaand kan responsabiliseren bij overdracht van bevoegdheden zonder te raken aan de financieringswet. Dus ik zie niet in hoe EDR dit beloofd zou hebben.

Het feit blijft dat EDR BDW formeel beschuldigd heeft van woordbreuk en niet vice versa.
Dat is omdat uw vooroordelen u beletten van in te zien dat Di Rupo niet altijd de waarheud verteld. Sad but True. Geen erg Metallica heeft er lied over...
Oud 13 mei 2011, 00:26   #152
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Welk beleid ?
De Belgicisten verdedigen het niet hebben van een beleid ... "Welk beleid? Er is geen beleid en er komt geen beleid wat jullie domme Vlamen ook doen!" - ondertitel; Belgium, a bold march towards the future

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 13 mei 2011 om 00:27.
Salvadorii is offline  
Oud 13 mei 2011, 00:33   #153
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Mooi je erkent dus da Di Rupo, en niet BDW, een oplossing onmogelijk gemaakt heeft door publiekelijk zijn partner van woordbreuk te beschuldigen (ipv achter gesloten deuren) en op die wijze alle vertrouwen te doen verdampen. Mooi zo, ge gaat erop vooruit.

Nu nog inzien dat Di Rupo niet altijd de waarheid vertelt - niet aan zijn kiezers, niet aan journalisten en niet aan zijn partners rond de onderhandelingstafel.
Oud 13 mei 2011, 00:53   #154
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe is het in godsnaam woordbreuk van BDW als iemand anders het ter sprake brengt? Je verdraait telkens de feiten om er vervolgens nog een laagje spin er boven op te doen.

Gelooft gij wat ge zelf wilt - in dezelfde artikels waar beweerd wordt dat BDW zijn deel van het akkoord niet nakwam wordt er tevens ook beweerd dat ook Di Rupo niet over de brug kwam. Weeral venijnig de feiten verdraaien om uw mening op te leggen.[/quote]

Waar verdraai ik de feiten ?

Citaat:
Laatste alinea; ge beweert dus dat de N-VA en VB nog meer schuld hebben aan de huidige situatie dan de partijen die het status quo verdedigen omdat ze zich er tegen verzetten?????
Hoe verzetten ze zich ?

Citaat:
Gij hebt ongelooflijk veel chance dat ge niet als slang geboren zijt of ge waart al lang gestikt in de knopen en kronkels van uw eigen gedachtengang.
Dat kan tellen als argumentatie.

Oud 13 mei 2011, 00:55   #155
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi je erkent dus da Di Rupo, en niet BDW, een oplossing onmogelijk gemaakt heeft door publiekelijk zijn partner van woordbreuk te beschuldigen (ipv achter gesloten deuren) en op die wijze alle vertrouwen te doen verdampen. Mooi zo, ge gaat erop vooruit.
Dat klopt. Dat zijn nu eenmaal de feiten.

Citaat:
Nu nog inzien dat Di Rupo niet altijd de waarheid vertelt - niet aan zijn kiezers, niet aan journalisten en niet aan zijn partners rond de onderhandelingstafel.
Ik zit hier niet op dit forum om Elio Di Rupo te doen en ook niet aan N-VA bashing te doen.

Oud 13 mei 2011, 01:48   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn hoop.

Is er echter nog iemand die de politiek een beetje volgt die gelooft dat Kris Peeters niet naar de N-VA gaat ?
Als kopstuk van een Belgicistische partij past hij goed bij de N-VA bedoel je?
Oud 13 mei 2011, 08:15   #157
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Wat bedoel je met Belgicisme ?
*smekend stemmetje*

"Ons landje is al zo klein, we gaan dat toch niet splitsen?"

*belerend gebrom*

"Vlaanderen is kunstmatig - Limburg, Antwerpen en Brabant behoren daar trouwens niet eens bij - en als het onafhankelijk wordt is het Brussel kwijt."

*beaat geblaat*

"We moeten solidair zijn."

*hysterisch gekrijs*

"Wie gaat straks onze pensioenen betalen?"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 13 mei 2011, 10:18   #158
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110512_021

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110512_089

Anders gezegd, op de financieringswet na is er geen enkel bezwaar van de PS tegen de nota-Beke.
Die drang om als orakel erkend te worden, heb je daar al eens een arts over gesproken?

Weer eens heb je voor je beurt gesproken en komt een voorspelling van je niet uit, word je dat nooit moe? Je bent haast de perfecte contra-indicator: als jij het zegt, zal het zeker niet zo zijn.

Laatst gewijzigd door Vito : 13 mei 2011 om 10:23.
Vito is offline  
Oud 13 mei 2011, 10:27   #159
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Beke boekt inderdaad veel vooruitgang.

Niemand heeft zo duidelijk kunnen blootleggen waar en bij wie het schoentje knelt.
Tot voor gister was het steeds na zulke hoogdagen het moment om met z'n allen georkestreerd aan NVa bashing te doen.
De SP.a zwijgt als verlamt, zelfs de media kan er niet meer omheen welke vuile spelletjes Di Rupo speelt.

eindelijk gaan vele ogen open.
Ambiorix1 is offline  
Oud 13 mei 2011, 10:41   #160
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Beke boekt inderdaad veel vooruitgang.

Niemand heeft zo duidelijk kunnen blootleggen waar en bij wie het schoentje knelt.
Tot voor gister was het steeds na zulke hoogdagen het moment om met z'n allen georkestreerd aan NVa bashing te doen.
De SP.a zwijgt als verlamt, zelfs de media kan er niet meer omheen welke vuile spelletjes Di Rupo speelt.

eindelijk gaan vele ogen open.
Di Rupo staat inderdaad met zijn rug tegen de muur.

1. CD&V en NVA willen niet langer talmen dus er MOET een formateur komen.
2. Di Rupo wil BDW niet als formateur
3. Di Rupo zelf wil ook geen formateur worden

Ik vraag me af of we nog iets van hem zullen horen vandaag. Buiten zijn briefje waarin hij niet akkoord gaat met een staatshervorming die responsabilisering inhoud, blijft het vooralsnog stil.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be