Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2011, 15:16   #141
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Kort filmpje over de gebeurtenissen vorige week, waarbij de spreekwoordelijke druppel de emmer bij de Grieken deed overlopen:

http://www.youtube.com/watch?v=cZe1bXIdNfA
Oud 23 mei 2011, 15:56   #142
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Moordpartijen, 'n aanstaande vader die nog snel z'n camera uit de auto wil halen om de geboorte van z'n kindje te filmen of fotograferen, vermoorden, is wèl gerechtvaardigd?

Nee, zegt iemand dat?

Maar vindt je dat zoiets rechtvaardigt dat racisten achter random vreemdelingen aan te gaan om hen bijeen te slaan?
Oud 23 mei 2011, 21:07   #143
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de grens tussen Marokko en Spanje is 't ook niet anders, ik ken verschillende truckers die zulke geintjes mochten ondervinden.

De Marokkaanse grenspolitie slaat er niet naast als ze d'r te pakken krijgen.

Dat heb ik zélf al mogen aanschouwen. D
Dan zijn ze daar toch al wat getemperd.
Citaat:
Zou sjok 'n appelflauwte krijgen als ik vertel dat op de grens tussen Marokko en Spanje, aan beide zijden vd grens, gewapende politie staat, die met scherp schieten op 'illegalen/vluchtelingen e.d.m.' die de grens willen oversteken/bestormen (naar Spanje uiteraard), degenen die zich in of onder vrachtwagens verstoppen, er onderuit gesleurd worden, hardhandig aangepakt worden, want de Marokkaanse politie klopt er niet naast, noch de Spaanse, en sito recto 't land (Marokko) uitgeschopt worden! De Marokkanen die zulke fratsen flikken mogen afkoelen in de cel en da's géén 3 sterrengeval daarginds!

Wederom allemaal rassiesten, qoui?

Ohja, nog wat vergeten; bootjes met vluchtelingen worden ook wel eens graag lek of aan flarden geschoten ... zulke dingen komen uiteraard nooit tot zelden in de media...nergens voor nodig, enkel de harde aanpak helpt...en zelfs dat niet goed genoeg!

Laatst gewijzigd door artisjok : 23 mei 2011 om 21:08.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 22:28   #144
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan zijn ze daar toch al wat getemperd.
Nee hoor meid, geen angst, tot nog toe niet!

Maar ik hoef niet telkens dat hele verhaal plastisch te beschrijven, ik spaar jou en je tere zieltje.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 22:30   #145
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Nee, zegt iemand dat?

Maar vindt je dat zoiets rechtvaardigt dat racisten achter random vreemdelingen aan te gaan om hen bijeen te slaan?
't Zijn dus allemaal racisten, die Grieken?

...of was 't toch de druppel?
Oud 23 mei 2011, 23:32   #146
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Zijn dus allemaal racisten, die Grieken?

...of was 't toch de druppel?
Je doet precies alsof er massa's grieken het land rondtrekken en vreemdelingen aanvallen, het gaat hier duidelijk om een klein aantal wacko's.

Dus...
De Grieken allemaal racisten? Nee.
De leden van 'chrysi avgi' of 'gouden dageraad' die achter deze pogroms zitten? Zeker wel.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 23 mei 2011 om 23:33.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 14:57   #147
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Griekenland nu wel minder aantrekkelijk zal zijn voor nieuwkomers...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 12:01   #148
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Ik weet niet in welke mate elke moslim 'zijn boekske' aanhangt en ik weet ook niet of de koran voor iedereen die zich als moslim beschouwt de kern van zijn geloof is. Jij weet dat evenmin.

Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je net zoals dat extremistisch wahabitisch uitschot slechts één interpretatie aanvaardt, namelijk de minst menselijke.

Zo is het natuurlijk heel makkelijk om de hele boel te diaboliseren en alle nuance af te doen als quatsch.
Een goeie reactie, onder de Turken lopen er heel wat alevieten rond (hoewel ze daar niet mee te koop lopen - hostiliteit door de soemnitische meerderheid), die hanteren een heel andere manier om met de koran om te gaan.

Citaat:
De aanhangers van deze religie of dit schisma worden alevieten genoemd. Naargelang van de streek uit het thuisland waar de alevieten vandaan komen, zijn de geloofsovertuigingen verweven met soefistische (bektasisme), islamitisch-sjiitische, christelijke, animistische en sjamanistische invloeden.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 12:09   #149
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Je doet precies alsof er massa's grieken het land rondtrekken en vreemdelingen aanvallen, het gaat hier duidelijk om een klein aantal wacko's.

Dus...
De Grieken allemaal racisten? Nee.
De leden van 'chrysi avgi' of 'gouden dageraad' die achter deze pogroms zitten? Zeker wel.
Men verwacht hoge resultaten voor extreem-rechts bij de volgende verkiezingen aldaar. Ze staan nu al ergens rond 30%
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 12:50   #150
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles Bekijk bericht
Men verwacht hoge resultaten voor extreem-rechts bij de volgende verkiezingen aldaar. Ze staan nu al ergens rond 30%
Hoe zou dat nou toch komen?

Toch allemaal racisten?

In Bulgarije is men 't ook zat:

http://www.youtube.com/watch?v=weXq4...layer_embedded

Ook allemaal 'racisten??

Of toch dat steeds meer mensen, overal, 't z�*t zijn, die ideologie hen letterlijk de strot uitkomt?!?!
Oud 25 mei 2011, 14:08   #151
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ze mogen het nog zo mooi inkleden als ze willen, als het er op aan komt blijken ze lynchpartijen te verdedigen. Triestig.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 16:15   #152
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ze mogen het nog zo mooi inkleden als ze willen, als het er op aan komt blijken ze lynchpartijen te verdedigen. Triestig.
2
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 17:57   #153
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
kan goed zijn maar dit gebeurt er nu eenmaal als de staat haar eigen burgers niet kan beschermen. De slachtoffers zien meer af dan de daders dan krijg je zo'n toestanden
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 18:38   #154
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe zou dat nou toch komen?

Toch allemaal racisten?

In Bulgarije is men 't ook zat:

http://www.youtube.com/watch?v=weXq4...layer_embedded

Ook allemaal 'racisten??

Of toch dat steeds meer mensen, overal, 't z�*t zijn, die ideologie hen letterlijk de strot uitkomt?!?!
Op dat filmpje zag ik dat moslims provocatieve gebedsdiensten in de open lucht hielden, zoals die tegenwoordig steeds vaker in Europa plaatsvinden (Parijs, Moskou o.a.). Ik kan me best indenken dat de Bulgaren dat niet zo zien zitten en er op reageren. Daar hoef je echt geen racist voor te zijn.

Vergeet ook niet dat Bulgarije eeuwen onder het islamitisch juk heeft gezucht, om daarna, na een kortstondige vrijheid, onder het gesel van het communisme te hebben geleefd. De mensen daar leven nu in relatieve vrijheid maar zijn nog lang niet vergeten hoe het is om onder een totalitaire dictatuur van communistische of islamitische aard te moeten leven.

Tel daarbij het feit dat 9,4% van de inwoners van Bulgarije Turken zijn, oftewel de nakomelingen van de voormalige bezetter, die in zowel taal, cultuur, religie als zelfs in DNA van de Bulgaren verschillen, en dat die Turken door Ankara aangestuurd worden, en koppel dat alles vervolgens aan de slechte economische situatie in het land. Dat geeft natuurlijk een explosieve situatie.

Vroeger gold de Balkan als het kruitvat van Europa, en dat is deels nog steeds zo, maar het werkelijke kruitvat van Europa tegenwoordig is de steeds grootschaliger en nadrukkelijker wordende aanwezigheid van de islam. Door de economische crisis zit de brandende lont al in dat kruitvat, en her en der zijn al kleine plofjes waarneembaar, maar ik denk dat we in de nabije toekomst over heel het Europese continent wel eens een gigantisch vuurwerk zouden kunnen verwachten. Mooi zal dat beslist niet zijn, maar zoals het spreekwoord zegt, zal wie wind zaait, storm oogsten.
Oud 25 mei 2011, 18:50   #155
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien politici vooraf maatregelen genomen zouden hebben tegen de oprukkende islamisering, massa immigratie, de opdringerige ideologie, de nukken, kuren, fratsen grillen en eisen, vooral eisen, van de aanhangers van de religie van de 'vrede' aan banden gelegd hadden en 'n duidelijk; "NEE, tot hier en n�*et verder", zouden deze taferelen - die zich meer en meer uitbreiden naar de rest van Europa - zich niet hoeven afspelen.

Die politici zijn de ware schuldigen door hun laks beleid en hun haast om alles wat ons eigen is, te proberen vernietigen, die zelfdestructie wreekt zich ooit...en dan is men verbaasd dat 't zich wreekt en de bevolking zichzelf gaat beschermen tegen 'n oprukkende totalitaire ideologie die ieders leven bepaalt en onderdrukt.

't Leven is nu eenmaal hard Geertje, vooral als mensen strijden voor hun vrijheden en die van hun nakomelingen, dan kan er al eens bloed vloeien, maar 't had nooit zover hoeven/mogen komen!

De prijs wordt nu betaald!
Oud 25 mei 2011, 19:20   #156
Geert C

Standaard

Citaat:
Die politici zijn de ware schuldigen door hun laks beleid en hun haast om alles wat ons eigen is, te proberen vernietigen, die zelfdestructie wreekt zich ooit...en dan is men verbaasd dat 't zich wreekt en de bevolking zichzelf gaat beschermen tegen 'n oprukkende totalitaire ideologie die ieders leven bepaalt en onderdrukt.
Je bedoelt die oprukkende totalitaire ideologie waarvan de aanhangers mensen lynchen gewoon omdat ze er 'anders' uitzien?

Citaat:
't Leven is nu eenmaal hard Geertje, vooral als mensen strijden voor hun vrijheden en die van hun nakomelingen, dan kan er al eens bloed vloeien, maar 't had nooit zover hoeven/mogen komen!
Wat lukraak mensen in elkaar slaan omdat ze 'anders' zijn met 'strijden voor vrijheid' te maken heeft is mij een raadsel.

Citaat:
De prijs wordt nu betaald!
Je bevindt je op hetzelfde niveau als de moslim-fundamentalisten die je beweert te bestrijden, ik hoop dat je dat beseft, die lynchen namelijk ook andersdenkenden, zoals de Kopten in Egypte onlangs nog mochten ondervinden. Maar bon, waarschijnlijk zal je nu wel weer iets verzinnen dat je toelaat de ene lynchpartij gericht tegen een religieuze minderheid te veroordelen en de andere goed te praten.

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 mei 2011 om 19:22.
Oud 25 mei 2011, 19:30   #157
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt die oprukkende totalitaire ideologie waarvan de aanhangers mensen lynchen gewoon omdat ze er 'anders' uitzien?
Ik denk niet, nee ik ben er haast zeker van dat 't niet is omdat ze er anders 'uitzien'!

Citaat:
Wat lukraak mensen in elkaar slaan omdat ze 'anders' zijn met 'strijden voor vrijheid' te maken heeft is mij een raadsel.
Leer dan eens wat over w�*t die ideologie juist �*s en voorschrijft, dan begrijp je 't misschien wel.
Hint; hoeveel vrijheid heeft 'n islamiet in islamitische landen?

Citaat:
Je bevindt je op hetzelfde niveau als de moslim-fundamentalisten die je beweert te bestrijden, ik hoop dat je dat beseft, die lynchen namelijk ook andersdenkenden, zoals de Kopten in Egypte onlangs nog mochten ondervinden. Maar bon, waarschijnlijk zal je nu wel weer iets verzinnen dat je toelaat de ene lynchpartij gericht tegen een religieuze minderheid te veroordelen en de andere goed te praten.
Als je 'n glazen bol hebt waarin je kan zien wat ik 'waarschijnlijk' zal gaan verzinnen om 't ene goed te praten en 't andere niet, voel ik me niet verplicht hier op te antwoorden, want jij weet 't antwoord reeds.

Maar toch; Ik herhaal; als politici 't niet zo ver hadden laten komen en 'n deftig beleid gevoerd hadden, waren deze taferelen er niet!

Ik verlang geen antwoord meer van je, want je selecteert enkel wat je graag wil om iemands repliek in 'n ander daglicht te stellen, daardoor verlies je aan geloofwaardigheid en ben je niet eerlijk!

EDIT; Ik hoop dat JIJ beseft dat �*k niet meegedaan heb aan geen enkele zogenaamde lynchpartij!

Vertel me anders eens, wacht, op enkel dit zou ik wel nog graag 'n antwoord willen; Hoevéél Kopten zijn reeds gedood, vermoord etc...en hoeveel 'doden' vielen er te betreuren bij 't in brand steken van bidmattekes?

Laatst gewijzigd door SDX : 25 mei 2011 om 19:35.
Oud 25 mei 2011, 21:07   #158
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik verlang geen antwoord meer van je, want je selecteert enkel wat je graag wil om iemands repliek in 'n ander daglicht te stellen, daardoor verlies je aan geloofwaardigheid en ben je niet eerlijk!
Dat is gemakkelijk hé, ik confronteer je met het feit dat je lynchpartijen goedpraat en je loopt weg.

Citaat:
Ik denk niet, nee ik ben er haast zeker van dat 't niet is omdat ze er anders 'uitzien'!
Dan zijn er twee mogelijkheden:
a) jij denkt dat iemands levensbeschouwelijke overtuiging op zijn gezicht te lezen staat, of
b) jij denkt dat die knokploegen hun slachtoffers eerst ondervragen over hun levensbeschouwelijke overtuiging.

Citaat:
Leer dan eens wat over w�*t die ideologie juist �*s en voorschrijft, dan begrijp je 't misschien wel.
Hint; hoeveel vrijheid heeft 'n islamiet in islamitische landen?
Hoeveel vrijheid ze binnenkort in Westerse landen zullen hebben als het van jouw soort afhangt weet ik wel...

Citaat:
Vertel me anders eens, wacht, op enkel dit zou ik wel nog graag 'n antwoord willen; Hoevéél Kopten zijn reeds gedood, vermoord etc...en hoeveel 'doden' vielen er te betreuren bij 't in brand steken van bidmattekes?
Bij mijn weten nog geen, maar als het zo door gaat is dat een kwestie van tijd.

Citaat:
Maar toch; Ik herhaal; als politici 't niet zo ver hadden laten komen en 'n deftig beleid gevoerd hadden, waren deze taferelen er niet!
Naast de kwestie, waarom tracht jij hier goed te praten dat knokploegen lukraak leden van een religieuze minderheid in elkaar slaan?

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 mei 2011 om 21:15.
Oud 25 mei 2011, 21:09   #159
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is gemakkelijk hé, ik confronteer je met het feit dat je lynchpartijen goedpraat en je loopt weg.
Dat doet ze elders ook hoor. Ze wordt niet graag tegengesproken, zeker niet als het misschien over moslims zou kunnen gaan. Want dat zijn geen echte mensen meer volgens haar wereldbeeld.

Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 25 mei 2011 om 21:10.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 21:15   #160
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Dan zijn er twee mogelijkheden:
a) jij denkt dat iemands levensbeschouwelijke overtuiging op zijn gezicht te lezen staat, of
b) jij denkt dat die knokploegen hun slachtoffers eerst ondervragen over hun levensbeschouwelijke overtuiging.
Als je op vrijdagmiddag ostentatief buiten, voor een moskee, op een bidmatje gaat knielen, dan lijkt het me niet dat je een getuige van jehova bent. Ook geen jood, katholiek, hindoe of bhoedist.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be