Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2011, 00:20   #141
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Manman...en met dat soort religieuze zotten zou serieus in discussie moeten gegaan worden?

Probeer daar eens 'n normale, tolerante en vreedzame samenleving mee op te bouwen, mee s�*men te leven.

In alles en nog wat worden 'beledigingen' gezien!
Gekarakteriseerde achtervolgingswaanzin, massahysterie...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 00:21   #142
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nog meer ondenkbaar dat de Carrefour dan zo bang wordt dat ze het WC-papier uit de rekken haalt. Wat een broekschij.... - ah zeg, maar nu begrijp ik opeens dat ze al dat papier voor zichzelf nodig hadden
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 00:25   #143
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat ze de smoel van de winter eens op dat papier zetten.
Waarom eigenlijk afbeeldingen op gemakpapier zetten ?
Oud 18 juni 2011, 00:26   #144
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Lijkt wel een varkentje met een krulstaartje.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 00:27   #145
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt u nu echt dat er veel mensen zich zorgen over zouden maken dat Filip Dewinter of voor mijn part de koning op het toiletpapier staat?
Er bestaat trouwens toiletpapier met een tekening van de koning. Dat is wel van dat papier dat zo eens kado gegeven wordt voor een zotte gelegenheid (carnaval, soms nieuwjaar, gewoon iemand doen geloven dat hij een deftig verjaardagskado krijgt, zo'n gelegenheden).
Maar ja, er zijn mensen (moslims) die duidelijk met niks kunnen lachen.
Ik heb eens gehoord dat zingen in sommige moslimstreken ook verboden is. Hebben die mensen wel enig plezier in het leven?
Daar zit het hem eigenlijk...
Oud 18 juni 2011, 03:10   #146
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ja, maar in elk geval is het een belediging gericht aan zowel moslims (in feite) als aan diegenen die in dierenriemtekens geloven; m.a.w.o.a. aan een Vlaming ook; die zegt "Ik ben een steenhok.", en voor de andere Vlaming die zegt; "En ik ben een maagd".

Dus goed dat moslims ervoor hebben gezorgd dat men daarmee al die mensen niet beledigt. Dat is eigenlijk een positieve bijdrage in onze samenleving door die moslims.

---
Trouwens,
Het logo van Allah bestaat niet. Ik denk dat Allah voor moslims bijna even belangrijk is als Filip Dewinter voor zombies. Daarom zeg ik dat.
man zoek hulp,jij bent echt ver
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 03:25   #147
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het gaat hier helemaal niet om een logo of naam van Allah, gewoon om een stom random teken.

Eén of andere idioot met tijd teveel laat zijn fantasie eens goed gaan en herkent zijn God in een stuk wc papier. Als dat nog niet waanzinnig genoeg is moet al het wc papier uit de rekken worden gehaald, omdat mensen mogelijk aanstoot nemen aan dat wc papier. Veel gekker moet het niet worden.

Vandaar zeker dat dit wc papier zo snel mogelijk uit de handel moet worden gehaald.
ik vraag me alleen af met wat die moslim idioot toen zijn gat heeft proper gemaakt?
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 07:29   #148
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis49 Bekijk bericht
ik vraag me alleen af met wat die moslim idioot toen zijn gat heeft proper gemaakt?
Niet ?
Oud 23 juni 2011, 01:28   #149
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Even dacht ik dat dit onder K&K kon, maar het blijkt volgens de klagers een zéér ernstige zaak te zijn.

Wat is er gebeurd?

Een moslimse mijnheer uit Mollahbeek zat op het toilet zijn grote boodschap te doen en bestudeerde ondertussen het WC papier (men moet toch iets bestuderen tijdens het persen). Mijnheer de moslim uit Mollahbeek had het WC papier echter ondersteboven vast en bemerkte ineens een mogelijke gelijkenis met de naam van Allah en die van Mohammed tussen de dierenriemtekens! Groot probleem! hij kon toch zijne poep niet afkuisen met het maagd en steenbokteken dat ondersteboven gedraaid en op de zijkant gezien mogelijkerwijze lijkt op de schrijfwijze van Allah en Mohammed?

Big big problem.
In plaats van gewoon ander WC papier te gebruiken werden hier de grove middelen ingezet: al dat WC papier moet worden verwijderd uit de Carrefourrekken. In Frankrijk gebeurde het al (daar bestuderen moslims ook ondersteboven en op de zijkant gehouden de dierenriemtekens) en België moet volgen.

Misschien kunnen ze er nog iets mee doen in Duitsland? Daar wonen hoofdzakelijk Turkse moslims en die spreken geen arabisch.

het is dus écht waar:

http://www.vandaag.be/binnenland/687...n-gehaald.html

Dit is de ontoelaatbare afbeelding:

en zo lezen normale mensen die dierenriemtekens:

maagd:
steenbok:

Ik ga reclameren over het feit dat ze ook halalvoer verkopen, dan haalt Carrefour die ook ineens uit de rekken in heel Belgie. Toch?

Komt nog bij dat moslims hun poep helemaal niet met WC papier mogen afkuisen, maar met DRIE (geen twee) keitjes (en met de linkerhand natuurlijk).

Is dit een grap?!

Enerzijds lig ik hier compleet strike van het lachen, anderzijds ... komaan: dit moét een grap zijn?
De eerstkomende jaren zal iemand van de Moslimgemeenschap opstaan en zeggen dat het allemaal om te lachen is en ze helemaal niet zo extremistisch en waanzinnig zijn, maar ze de westerlingen gewoon een beetje wouden stangen.

En dan is het één groot volksfeest, met varkensvlees.
Oud 23 juni 2011, 01:31   #150
Groentje-18

Standaard

Dat was net mijn lievelingstoiletpapier overigens en mijn zieke overgrootmoeder was er ook zeer erg aan gehecht.

Bovendien is maagd mijn sterrenbeeld.

Wat nu?
Kan ik ergens gaan klagen voor de grove belediging om mijn sterrenbeeld te associëren met een extremistische ideologie en voor het feit dat men mij de vrijheid ontzegt om toiletpapier te kopen wat ik wil?
Oud 23 juni 2011, 01:33   #151
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ja, maar in elk geval is het een belediging gericht aan zowel moslims (in feite) als aan diegenen die in dierenriemtekens geloven; m.a.w.o.a. aan een Vlaming ook; die zegt "Ik ben een steenhok.", en voor de andere Vlaming die zegt; "En ik ben een maagd".

Dus goed dat moslims ervoor hebben gezorgd dat men daarmee al die mensen niet beledigt. Dat is eigenlijk een positieve bijdrage in onze samenleving door die moslims.

---
Trouwens,
Het logo van Allah bestaat niet. Ik denk dat Allah voor moslims bijna even belangrijk is als Filip Dewinter voor zombies. Daarom zeg ik dat.
Ik had "eindelijk" gelezen, excuses.
Oud 23 juni 2011, 01:36   #152
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat was net mijn lievelingstoiletpapier overigens en mijn zieke overgrootmoeder was er ook zeer erg aan gehecht.

Bovendien is maagd mijn sterrenbeeld.

Wat nu?
Kan ik ergens gaan klagen voor de grove belediging om mijn sterrenbeeld te associëren met een extremistische ideologie en voor het feit dat men mij de vrijheid ontzegt om toiletpapier te kopen wat ik wil?
Ik vrees van niet.
Toevallig kreeg ik vandaag antwoord op mijn mailtje.

ik schreef Carrefour volgend mailtje (was het al vergeten!)

Citaat:
Uw originele vraag:
----------
als ik vrees een indigestie te krijgen als ik "halal" producten eet, gaat u die dan ook uit de rekken nemen? Of gaat U me aanraden dan géén halal producten te gebruiken?

Waarom haalt men producten met dierenriemafbeeldingen uit de rekken omdat een moslim meent dat er Allah of Mohammed op staat? Ze st�*�*n er niet op, het zijn dierenriemtekens.
Misschien aan moslims die twijfelen over het maagd en het steenbok teken gewoon aanraden om een ander soort WC papier te gebruiken?

Waarom mogen niet-moslims dat papier niet meer kopen omdat er ergens een moslim niet weet wat er afgebeeld staat?
en dan krijg ik dus vandaag het antwoord.... let op: we leven NIET in een dhimmie maatschappij hoor:

Citaat:
Beste klant

Hartelijk dank voor uw mail die wij in goede orde hebben ontvangen.

Het betreft zeker geen belediging aan het adres van de moslimgemeenschap. Het is eerder een ongelukkig toeval. Overigens hebben we in juli 2008, zodra de situatie ons bekend was, ingrijpende maatregelen genomen en de productie onmiddellijk stopgezet. Met die maatregel hebben we getracht zo snel mogelijk duidelijkheid te scheppen in de situatie. Vandaag verkopen we dit product niet meer!

Vermits het gamma met zijn tijd moet meegaan, vindt u in de winkels een nieuw model.

Met vriendelijke groeten,

Sofie
Klantendienst
Carrefour Belgium
Dus ze hébben de productie weldegelijk stopgezet omwille van de heisa die moslims maakten, en sturen me nu zelfs nog een gelijkaardig apologetisch antwoord!

Ze krijgen nu volgend antwoord terug:

Beste Sofie van de Carrefour:

Voor MIJ was het helemaal niet nodig het papier uit de rekken te halen, noch de productie ervan stop te zetten;
Ik vrees dat u me als klant niet meer zal zien, want ik krijg uitslag van HALAL papier.
Ik vermoed dat U omwille van mijn klacht dat halal papier niét uit de rekken zal halen, noch uw andere producten zult aanpassen aan mijn psychologische en religieuze noden.
Dus houdt jullie producten maar.

Met vriendelijke groet
een vlaming die geen dhimmie wenst te worden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 04:36   #153
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel hoe sommigen zouden reageren zou men wc-papier produceren met het logo van het vb, de foto van Filip Dewinter, en een opmerking "afkuisen eerst" erop (goed idee: proberen waard). De vb'ers zouden de producenten letterlijk beginnen te terroriseren. Moslims hebben gewoon de nodige maatregellen kunnen ondernemen om het artikel gewoon uit de rekken te halen.

Waar toch !?
Wat is uw punt?
Oud 23 juni 2011, 07:31   #154
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees van niet.

en dan krijg ik dus vandaag het antwoord.... let op: we leven NIET in een dhimmie maatschappij hoor:

Dus ze hébben de productie weldegelijk stopgezet omwille van de heisa die moslims maakten, en sturen me nu zelfs nog een gelijkaardig apologetisch antwoord!

Voor MIJ was het helemaal niet nodig het papier uit de rekken te halen, noch de productie ervan stop te zetten;
Ik vrees dat u me als klant niet meer zal zien, want ik krijg uitslag van HALAL papier.
Ik vermoed dat U omwille van mijn klacht dat halal papier niét uit de rekken zal halen, noch uw andere producten zult aanpassen aan mijn psychologische en religieuze noden.

Met vriendelijke groet

Ik val hier bijna van mijne stoel van het lachen.
Dat is iets voor de gazet.
Wil je Sofie van de Carrefour melden dat ze daar op mij , Pericles, en bij uitbreiding op mijn gans gezin ,ook niet meer moeten rekenen.
De smeerlappen , mij het recht ontzeggen mijn gat af te kuisen met Allah en Mohammed, terwijl ze van dat papier nog een ganse voorraad in stock hadden.

Laatst gewijzigd door Pericles : 23 juni 2011 om 07:37.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 11:07   #155
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Denkt u nu echt dat er veel mensen zich zorgen over zouden maken dat Filip Dewinter of voor mijn part de koning op het toiletpapier staat?
Er bestaat trouwens toiletpapier met een tekening van de koning. Dat is wel van dat papier dat zo eens kado gegeven wordt voor een zotte gelegenheid (carnaval, soms nieuwjaar, gewoon iemand doen geloven dat hij een deftig verjaardagskado krijgt, zo'n gelegenheden).
Maar ja, er zijn mensen (moslims) die duidelijk met niks kunnen lachen.
Ik heb eens gehoord dat zingen in sommige moslimstreken ook verboden is. Hebben die mensen wel enig plezier in het leven?
Dat zij er niet kunnen of willen om lachen is hun probleem. Maar het probleem situeert zich veel erger dan dat. Zij verdragen ook niet dat anderen (maw niet-moslims) erom lachen. En die betweterigheid hangt mijn keel uit.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:21   #156
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik vrees van niet.

Met vriendelijke groet
Ik hoop één ding: dat deze vrouw (Sofie??? Sofyalika zeker? ) zelf de waanzinnigheid en irationaliteit van haar schrijfsels inziet.
En dan durft ze nog te suggereren dat de Moslims ons gered hebben van alt-modisch toiletpapier. Tjonge jonge ...

Is de Carrefour een moskee ofzo??? Dat Moslims dit papier niet meer kopen als het hun niet meer aanstaat hé!!
Mag daarom de hele wereld het niet meer kopen in een westerse winkel (!!!) en moet zelfs de productie stopgezet worden?!
Een organisatie moet meer zijn dan enkel op winstbejag gericht zijn en zich zorgen maken over haar cliënteel, maar heeft ook een belangrijke rol inzake ethische waarden die ze uitstraalt naar de rest van de samenleving ...
Wat denkt Carrefour dat ze, met haar kortzichtige beleid, de Moslims heeft geleerd?

Dit soort "gebeurtenissen" vind ik een petitie waard. En dat meen ik!

Ik moet zeggen dat ik naar aanleiding van deze en andere topcis veel zin heb om naar warenhuizen te bellen en bezorgd de vraag te stellen of de vleesproducten van de vers-afdeling wel halal zijn.
Ik ben namelijk Moslima (ik zal mijn taal wat moeten veranderen om geloofwaardig over te komen ), ziet u?

Het zou me geenszins verbazen als het antwoord was: �*lle vleesproducten kan u veilig consumeren mevrouw. Ze zijn allemaal halal.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2011 om 13:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:31   #157
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik hoop één ding: dat deze vrouw (Sofie??? Sofyalika zeker? ) zelf de waanzinnigheid en irationaliteit van haar schrijfsels inziet.
En dan durft ze nog te suggereren dat de Moslims ons gered hebben van alt-modisch toiletpapier. Tjonge jonge ...

Is de Carrefour een moskee ofzo??? Dat Moslims dit papier niet meer kopen als het hun niet meer aanstaat hé!!
Mag daarom de hele wereld het niet meer kopen in een westerse winkel (!!!) en moet zelfs de productie stopgezet worden?!
Een organisatie moet meer zijn dan enkel op winstbejag gericht zijn en zich zorgen maken over haar cliënteel, maar heeft ook een belangrijke rol inzake ethische waarden die ze uitstraalt naar de rest van de samenleving ...
Wat denkt Carrefour dat ze, met haar kortzichtige beleid, de Moslims heeft geleerd?

Dit soort "gebeurtenissen" vind ik een petitie waard. En dat meen ik!

Ik moet zeggen dat ik naar aanleiding van deze en andere topcis veel zin heb om naar warenhuizen te bellen en bezorgd de vraag te stellen of de vleesproducten van de vers-afdeling wel halal zijn.
Ik ben namelijk Moslima (ik zal mijn taal wat moeten veranderen om geloofwaardig over te komen ), ziet u?

Het zou me geenszins verbazen als het antwoord was: �*lle vleesproducten kan u veilig consumeren mevrouw. Ze zijn allemaal halal.
Ik ga ook beginnen , ik ben hindoe en ik wil niet dat er koeienvlees verkocht wordt.
Als voor de moslims het WC-papier weg moet , moet voor mij het koeienvlees weg.
En anders DISCRIMINATIE.

Laatst gewijzigd door Pericles : 23 juni 2011 om 13:35.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:51   #158
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

De Carrefour kan mij nu definitief als klant schrappen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be