![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik werd eens opgepakt met een wietkwekerij. De onderzoeksrechter vroeg achter mijn klanten. Ik vertelde hem dat ik een lijst zou opstellen van de flikken en rijkswachters - toen nog, die bij mij hun drugs kochten. Als hij die dan allemaal had opgesloten zou ik hem de rest geven. Het lijstje bleek plots niet meer nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ga het mijn kinderen in ieder geval niet verbieden. (wanneer den tijd daar is) Ik zou liever hebben dat ze het niet deden, en ik zal der mijn mening ook duidelijk over geven, en dan hopen dat ik door de jaren genoeg respect bij hun heb opgebouwd dat er daarvan tenminste iets blijft hangen. Maar ik heb mijzelf ook maar gerealiseerd hoe 'leeg' veel roesmiddelen zijn uit eigen ervaring, dus het kan zijn dat ze een deel van die ervaring zelf eerst moeten hebben vooraleer ze dat verstand zelf krijgen.
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk dat het debat gevoerd wordt op emoties, terwijl we toch rationele wezens zijn. Deze voordracht van Cohen toont dit ook aan. De cultuur van het cannabisverbod Zijn het politieke luiheid en desinteresse die deze gaffe drijvend houden? http://www.drugsbeleid.nl/derden_cohen_1207.htm Laatst gewijzigd door artisjok : 4 juni 2011 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij weten dat autorijden voor volwassenen is; zij weten ook dat er nog zo'n zaken zijn, uitsluitend voor volwassenen. Ik heb mijn kinderen steeds objectieve en eerlijke info gegeven. Zij weten dus dat tabak zeer verslavend is; en hoe ongezond het is. Ik dank ook de gemeenschapsschool en de leerkracht zedenleer voor hun preventiecampagne i.v.m. tabak. Zij weten ook hoe nefast drugs is voor hersenen in ontwikkeling. Het zou wel een hulp zijn mocht de doorsnee mens ook beseffen dat alcohol niet voor kinderen is, en daar wat minder zever over verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Autorijden, afschaffen die handel!
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Freelancer, ik vind het van een compleet gebrek aan respect blijken dat je iedere gebruiker per definitie verslaafd noemt. Er zijn meer dan genoeg personen die drugs op een verantwoorde manier gebruiken. Er zijn uitwassen, maar die vind je ook bij de legale drugs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wiet is simpelweg niet lichamelijk verslavend. Je kan zin hebben in een joint, maar die drang zal nooit je leven verstoren. Als ik geen wiet heb, dan trek ik mijn schouders op en dan wacht ik tot ik nog eens naar nederland kan gaan. Alles wat je nodig hebt is karakter. Geestelijke verslaving is wel mogelijk bij labiele personen. Nicotine en alcohol daarentegen kunnen zware lichamelijke verslavingen doen ontstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is heel positief en constructief dat mensen op drugs kunnen blijven functioneren in onze opgefokte gedrogeerde samenleving, terwijl ze het anders niet zouden uithouden (voor de tijd dat het duurt, tot ze in specifieke drugsproblemen komen) Het is neutraal als je niemand verantwoording verontschuldigd bent en niemand je druggebruik mee mee moet doorstaan psychotrope drugs zijn wel per definitie destructief voor je bewustzijnstoestand want ze vervormen die |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat mag toch niet in deze maatschappij, toch ![]()
![]() |