Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2011, 09:52   #141
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

/strijk

In hoeveel bochten kan een mens zich wringen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 09:58   #142
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Grappig:
eerst vraagt u:
Over welke cultuur laat ik mij graag laatdunkend uit? (graag citaat met link)
dan schrijft u:
Dit niveau van discussiëren, is dit typisch voor je superieure Westerse cultuur?
En dan zou er een citaat met link gezocht moeten worden? 't Is straf, u geeft het hier zelf met de paplepel
Het is toch niet laatdunkend om te spreken over een "superieure Westerse cultuur".
We hebben hier een ellenlange draad gehad over dat onderwerp.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=130459
Dat was toch niet om laatdunkend te doen over het superieure Westen!

Aangezien je Alice zo graag helpt, kan je haar misschien helpen zoeken naar een citaat met link.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 10:16   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit zijn jouw woorden
Niet dat u iets in de gaten heeft hoor, dat niet...u bent vooral " politiek corract" in uw strijd tegen discriminatie en racisme.
En zo'n opmerkingen maak je ook tegen anderen.
Dat is dus jouw niveau!

Neen dat zijn geen vooroordelen!

Voila, nog een voorbeeld van het gemiddelde niveau van jou posts.

Moet dit citaat met link voorstellen?

Waw, nog een hoogstaand argument.

Neen dat beweer ik niet.

Ik beweerde :
Alice, je hoeft je eeuwige vooroordelen niet blijven herhalen.
We weten al lang; als een allochtoon iets misdoet ligt dat aan zijn opvoeding, als een autochtoon iets misdoet dan weten we niet hoe dat gekomen is.
M.a.w. Je beoordeelt mensen anders volgens hun afkomst.
Zoals steeds weerlegt u het onderwerp van discussie, ik heb tegenover u opgemerkt dat dankzij het superieure Westen zoals u dit noemt, u een normaal leven kunt leiden als vrouw wat vaak helemaal niet kan, onder regimes waareen bepaalde ideologie de plak zwaait en daar heeft u enkele voorbeelden van gekregen.
Daar heeft u helemaal niet op gereageerd, evenmin op mijn standpunt dat opvoeding uiteraard cultureel bepaald is, u blijft herhalen dat die vaststellingen zowal wat opvoeding als de positie van vrouwen betreft, niets anders zijn dan vooroordelen gebaseerd op discriminatie en racisme.

Die blindheid en onvermogen om een discussie te voeren doen de meeste forummers in een discussie met u afhaken,en mij dus ook, er valt geen discussie te voeren met mensen die vanuit blinde vooroordelen overal racisme en discriminatie in menen te zien, en daar constant met de bedoeling te provoceren andere forummers van blijven beschuldigen.

Graag uw aggumente dus eens, wilt u beweren dat er plaatsen zijn waar vrouwen meer vrijheid hebben dan in het Westen? Wilt u beweren dat vrouwen die vrijheid ontnemen een vorm van superioriteit is tegenover dat Westen?
Wilt u beweren dat het toeval is dat vooral Marokkaanse jongeren voor overlast zorgen en dit niets te maken heeft met hun opvoeding binnen een machocultuur waar vrouwen vaak ongelijke rechten hebben en waar wordt aangezet tot haat tegenover Westerse waarden?
Draai nog een rondje...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 10:17   #144
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch niet laatdunkend om te spreken over een "superieure Westerse cultuur".

Aangezien je Alice zo graag helpt, kan je haar misschien helpen zoeken naar een citaat met link.
Neen uw uitspraken over de witte Vlaam en het superieure Westen waren vast niet kleinerend bedoeld!
Oud 9 juni 2011, 10:18   #145
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
/strijk

In hoeveel bochten kan een mens zich wringen ...
Tja...nadenken is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd , laat staan een discussie voeren!
Oud 9 juni 2011, 10:29   #146
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=artisjok;5499185]
Citaat:
Nu kom je met iets heel anders af.
Het kan natuurlijk dat een witte of bruine nazi een misdaad pleegt uit ideologie.
Maar dat moet je toch weer geval per geval bekijken.
Ach zo, dat is nieuw. In WW2 waren ze dus verkeerd bezig.

Citaat:
Je kan nooit beweren dat alle misdaden gepleegd door witte of bruine nazi's uit ideologische overwegingen gebeuren.
Je kan ook niet beweren dat alle witte of bruine mensen opgevoed worden tot witte of bruine nazi's.
Je hebt natuurlijk nazis die beweren dat de holocaust bvb niet gebeurd is of dat die genocide eigenlijk was uit zelfverdediging etc of om andere drogredenen om die misdaad te vergoeilijken of te ontkennen
(zoals het uitmoorden van de Joodse stam Banu Qurayza)
Dat Hitler in feite een fijne vent was een voorbeeld om volgen. Dat al wie iets anders zit te beweren dat die nazifoob zijn en dat teksten uit mein kampf gewoon uit de context zijn gerukt. Dat het nazisme enkel het goede en rechtvaardige (voor de Duitser) nastreeft. Het nazisme heeft er bvb voor gezorgd dat iedereen een auto had, en niet alleen de rijken (volkswagen)
(.. of het heeft ervoor gezorgd dat de vrouw stemrecht kregen voor de komst van het nazisme werden meisjes levend begraven). Aangezien er gematigde nazis bestaan die met leugens in het nazisme gehouden worden of erin verzeild zijn geraakt (kop in het zandstrekers). Kan of mag men de ideologie nazisme niet veroordelen en moet men elke nazi individueel beoordelen.
Het kan immers zijn dat de nazi foute dingen doet omwille van armoede, discriminatie, racisme, achterstelling etc.

Citaat:
Maar blijkbaar zijn er hier wel mensen die denken te weten hoe alle allochtonen opgevoed worden.
En diezelfde mensen weten ook dat al hun misdaden voortspruiten uit die opvoeding.
Een ideologie die 'jongeren' aanspoort tot het haten van de niet-nazis en hun niet-nazisamenleving. Om die af te wijzen en om zeker geen vriendschap te sluiten met de niet-nazis tenzij je kans ziet ze tot het nazisme te laten toetreden of om er voordeel uit te halen, om je dan af te vragen hoe het komt dat de integratie van nazis zo slecht verloopt en dat die de boel afbreken, daar moet je nogal ziende blind voor zijn. Jamaar, er bestaan toch gematigde nazis !!!.

Men tracht nu zelfs een soort van euronazisme op te richten (een gesuikerde leugenachtige versie)

Wat men al niet doet om een ideologie niet te moeten veroordelen of als oorzaak van (wereldwijde) problemen aan te wijzen.

In WW2 had men daar geen moeite mee.

Laatst gewijzigd door smiley : 9 juni 2011 om 10:37.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 10:36   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zoals steeds weerlegt u het onderwerp van discussie, ik heb tegenover u opgemerkt dat dankzij het superieure Westen zoals u dit noemt, u een normaal leven kunt leiden als vrouw wat vaak helemaal niet kan, onder regimes waareen bepaalde ideologie de plak zwaait en daar heeft u enkele voorbeelden van gekregen.
Daar heeft u helemaal niet op gereageerd, evenmin op mijn standpunt dat opvoeding uiteraard cultureel bepaald is, u blijft herhalen dat die vaststellingen zowal wat opvoeding als de positie van vrouwen betreft, niets anders zijn dan vooroordelen gebaseerd op discriminatie en racisme.

Die blindheid en onvermogen om een discussie te voeren doen de meeste forummers in een discussie met u afhaken,en mij dus ook, er valt geen discussie te voeren met mensen die vanuit blinde vooroordelen overal racisme en discriminatie in menen te zien, en daar constant met de bedoeling te provoceren andere forummers van blijven beschuldigen.

Graag uw aggumente dus eens, wilt u beweren dat er plaatsen zijn waar vrouwen meer vrijheid hebben dan in het Westen? Wilt u beweren dat vrouwen die vrijheid ontnemen een vorm van superioriteit is tegenover dat Westen?
Wilt u beweren dat het toeval is dat vooral Marokkaanse jongeren voor overlast zorgen en dit niets te maken heeft met hun opvoeding binnen een machocultuur waar vrouwen vaak ongelijke rechten hebben en waar wordt aangezet tot haat tegenover Westerse waarden?
Draai nog een rondje...
Indien jij kost wat kost wil discussiëren over het superieure Westen kan je nog altijd terecht in :
of
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559

Ik stel vast dat jij autochtonen anders beoordeelt dan allochtonen.
Als het allochtonen zijn, ligt het volgens jou aan hun opvoeding, cultuur, religie,...; als het autochtonen zijn dan weten we niet hoe dat gekomen is.
Zal ik een citaat met link geven als voorbeeld?
Oud 9 juni 2011, 10:39   #148
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen uw uitspraken over de witte Vlaam en het superieure Westen waren vast niet kleinerend bedoeld!
Wat schreef ik daarover?
Geef citaat en link, in plaats van je insinuaties.
Oud 9 juni 2011, 10:40   #149
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat schreef ik daarover?
Geef citaat en link, in plaats van je insinuaties.
Ik durf te denken dat dit soort reacties de helft van uw postings uitmaakt..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 juni 2011 om 10:41.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 10:48   #150
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien jij kost wat kost wil discussiëren over het superieure Westen kan je nog altijd terecht in :
of

Als het allochtonen zijn, ligt het volgens jou aan hun opvoeding, cultuur, religie,...; als het autochtonen zijn dan weten we niet hoe dat gekomen is.
Autochtonen doen zoiets niet
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=55
Oud 9 juni 2011, 11:27   #151
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Autochtonen doen zoiets niet

http://forum.politics.be/showthread.php?t=156244
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 11:28   #152
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En naar de bron van je cijfers kunnen we zoals verwacht weer fluiten zekers
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 11:40   #153
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En naar de bron van je cijfers kunnen we zoals verwacht weer fluiten zekers
www.youtube.com ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 11:55   #154
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
hehe
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 16:50   #155
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah, u geeft dus toe dat onze Westerse cultuur superieur is! Dat wou ik maar even horen!
Oud 9 juni 2011, 16:53   #156
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
of

Ik spreek u aan op termen die u gebruikt in discussies, dus mag u het even uitleggen wat u daar nu precies mee bedoelt! Met andere woorden, boter bij uw vis!
Ik stel vast dat u wat het voeren van discussies betreft even bedreven bent dan een pinda, want u ontkent zelfs dat de zon schijnt, uiteraard heeft cultuur alles te maken met opvoeding, weerlegt u dat even mocht u daar andere inzichten over hebben?
En kunt u even uw discours van discriminatie en racisme opschorten om vervolgens op gestelde vragen in te gaan?

U provoceert en probeert de discussie lam te leggen, dat is storend dus leg maar even uit hoe cultuur niets met opvoeding te maken heeft?
En nu u toch bezig bent, hoe ontkoppelt u cultuur van religie? Ben benieuwd hoor!
Wel nu eens uw best doen he?
Oud 9 juni 2011, 19:02   #157
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar zijn er hier wel mensen die denken te weten hoe alle allochtonen opgevoed worden.
.
Alles weten we misschien niet maar wat we wél weten is dat de kinderen van jongs af aan opgevoed worden dat meisjes/vrouwen minderwaardig zijn aan jongens/mannen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 juni 2011 om 19:02.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 20:02   #158
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, u geeft dus toe dat onze Westerse cultuur superieur is! Dat wou ik maar even horen!
En omdat wij tot een superieure cultuur behoren zijn er steeds minder mensen die iets krijgen tegen allochtonen.
Wij zijn in staat verder te kijken dan vooroordelen. Wij beseffen dat je een groep mensen niet mag beoordelen op de daden van enkelingen.
Oud 9 juni 2011, 20:21   #159
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://goo.gl/2hx4I
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 21:35   #160
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En omdat wij tot een superieure cultuur behoren zijn er steeds minder mensen die iets krijgen tegen allochtonen.
Wij zijn in staat verder te kijken dan vooroordelen. Wij beseffen dat je een groep mensen niet mag beoordelen op de daden van enkelingen.
Eerder omgekeerd. Wij, de superieure cultuur beginnen genoeg te krijgen van culturen die onze principes verwerpen. Wij wensen geen culturen te onderhouden die tegen de gelijkheid van man en vrouw zijn, die holebi's willen vervolgen omwille van wat ze zijn, tegen secularisme zijn,... .
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be