Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2011, 14:25   #141
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Cojutepeque, El salvador

De eeuwige vreemdeling...daar lijkt het toch een beetje op wat je zegt. Overal vind je wel mensen die ruimdenkender zijn, en je aanvaarden met je multiple identiteit.
Zo voelt dat ook. Hier vreemd, overal vreemd.
Oud 12 juni 2011, 14:26   #142
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Men kan niet aan twee landen trouw zijn. Je moet kiezen, met ons, of met hun.
Met beide groepen.
Oud 12 juni 2011, 14:29   #143
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het gratuit uitdelen van nationaliteitsbewijzen zonder dat men een keuze hoeft te maken, zorgt ervoor dat er totaal geen affiniteit met die nationaliteiten bestaat (behalve de Marokkaanse of Turkse die de meesten totaal niet WILLEN afstaan, ook al konden ze).

Als ik naar Marokko ga kan ik amper een verblijfsvergunning krijgen, laat staan de nationaliteit verwerven. Ik ken zelfs iemand die met een marokkaan gehuwd was en haar eigen woning zelfs niet kon behouden nadat haar man was overleden!
Als ik drie jaar in Frankrijk ga werken, dan word ik dus Fransman, verhuis ik nadien naar Spanje, dan word ik Spaanse senorita, ik ga ook eens naar Italie en dan word ik Italiaan.... natuurlijk blijf ik ondertussen belg (als dat land nog bestaat). wat voor zin heeft het? tenzij om te genieten van de extra voordelen die aan nationaliteit verbonden zijn? Ik kan overal gaan stemmen dan zeker en mee mijn invloed op het beleid gaan bepalen, zonder dat ik de gevolgen van mijn stemgedrag moet ondergaan. Zo is het wel leuk!

Wat gebeurt er trouwens met al die vaderlandslievende Marokkanen die ook toevallig belg geworden zijn als Marokko met Belgique in de clinch gaat? Met wie zouden ze dan collaboreren?

Wie wordt de volgende minister van "lands"verdediging? een Turk? of een Marokkaan? Waarom geen Libiër? allemaal met belgisch papierke natuurlijk.

Erdogan moeit zich trouwens hoe langer hoe meer met de binnenlandse politiek van Duitsland en ondertussen ook al Nederland. Wie spreekt hij daarvoor aan? Zijn Turkse onderdanen natuurlijk. de koning van Marokko kwam in Nederland vertellen dat ze de zoveelste provincie van Marokko waren! ja hoor! waarom niet? we zijn toch allemaal Nederlanders daar in Amsterdam zeker!
Precies wat ik wou zeggen : je kan maar aan één land loyaal zijn. En als Turken of Marrokkanen moeten kiezen, zal het voor het heimweeland zijn, wat dus betekent dat zij een soort 5de kolonne zijn.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 14:38   #144
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mijn kinderen worden hoogstwaarschijnlijk geen Marokkanen. Wel halve Marokkanen.
U gaat ze dus (onverplicht) aangeven aan de Marokkaanse ambassade of consulaat.
Dat was mijn vraag.

En waarom gaat U dt doen? er zal voor die kinderen geen oma in Marokko meer zijn en voor de achternichten en achterkozijns hoef je toch de nationaliteit niet te hebben?
Een "halve" nationaliteit bestaat trouwens niet, het wordt dus een dubbele.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 14:38   #145
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik in Marokko gaan wonen als ik daar niets te zoeken heb?
Marokko is voor mij meer een vakantiebestemming.
Dat is het ook, maar ik vroeg het me af omdat je zegt jezelf ook Marokkaans te voelen en naar dat land te verlangen, zoals je omgekeerd in Marokko naar Belgie verlangt.
Wat betekent voor jou die Belgische identiteit?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 14:38   #146
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Met beide groepen.
jij zou zo iemand zijn die zowel Duitsers als amerikanen ging verstoppen zeker?
Oud 12 juni 2011, 14:39   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
schaf de sociale zekerheid af en je blijft marokkaans.
Of ze de Belgische nationaliteit opgeeft of niet verandert niets aan haar rechten op sociale zekerheid.

Je behaalde je diploma met grote onderscheiding, beweer je; maar dit dringt niet tot je door.

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 juni 2011 om 14:39.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 14:41   #148
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Cojutepeque, El salvador

De eeuwige vreemdeling...daar lijkt het toch een beetje op wat je zegt. Overal vind je wel mensen die ruimdenkender zijn, en je aanvaarden met je multiple identiteit.
wat heeft ruimdenkendheid nu te maken met drie of vierdubbele nationaliteit?
Oud 12 juni 2011, 14:42   #149
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
U gaat ze dus (onverplicht) aangeven aan de Marokkaanse ambassade of consulaat.
Dat was mijn vraag.

En waarom gaat U dt doen? er zal voor die kinderen geen oma in Marokko meer zijn en voor de achternichten en achterkozijns hoef je toch de nationaliteit niet te hebben?
Een "halve" nationaliteit bestaat trouwens niet, het wordt dus een dubbele.
Als mijn kinderen geen Marokkaanse vader hebben dan zijn het toch geen volbloed Marokkanen?
Oud 12 juni 2011, 14:42   #150
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en kunt u misschien vertellen waarom hij maar 1 nationaliteit mag bezitten? Verklaar u nader.
Men verwacht van iemand die een nieuwe nationaliteit aanneemt loyaliteit. Loyaal zijn aan twee landen is onmogelijk. Daarom mogen Belgen bvb niet dienen in een vreemd leger.
Oud 12 juni 2011, 14:43   #151
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Of ze de Belgische nationaliteit opgeeft of niet verandert niets aan haar rechten op sociale zekerheid.

Je behaalde je diploma met grote onderscheiding, beweer je; maar dit dringt niet tot je door.
je zit dan ook over een totaal ander onderwerp bezig.
het gaat over het afschaffen van de BELGISCHE sociale zekerheid, waardoor Suqar geen behoefte meer zal hebben aan een belgische nationaliteit en dus enkel voor marokkaans zal gaan.
Herlees anders de tekst nog een keer of drie, misschien begrijp je het dan beter.

Waarover had jij het nu weer? Die andere topic of zo?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 14:44.
Oud 12 juni 2011, 14:44   #152
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Met beide groepen.
Moest Marrokko in oorlog geraken met België, dan ben je met beide landen ? Dubbelagent ofzo ?
Oud 12 juni 2011, 14:45   #153
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Is dat nu zo moeilijk, als men in belgië wenst te blijven wonen heeft men geen andere nationaliteit nodig... Degenen die persé vasthouden aan een andere nationaliteit om eender welke reden zijn vast van plan om zich nooit volkomen te integreren ...
Laat het nu net één van de grote problemen zijn op het gebied van integratie , het niet loslaten van de achtergrond, als ze die niet kunnen achterlaten moeten ze die bagage maar gaan uitpakken in 't land met hun ander paspoort...
Een vriendin is Nederlandse. Ze is gehuwd met een fransman. Ze woont en werkt in Frankrijk. Hun kinderen gaan in Frankrijk naar school. Hoogst waarschijnlijk zal ze nooit terugkeren naar Nederland.
Tot voor kort verloor ze haar Nederlandse nationaliteit, als ze de Franse nationaliteit aannam. Dat weerhield haar om de Franse nationaliteit aan te nemen.
Nu ze de Nederlandse kan behouden overweegt ze om de Franse aan te vragen.
Is zij nu slecht geïntegreerd?

Wat begrijp jij er niet aan dat een mens zijn afkomst behoudt. Het is een deel van wie je bent.
Oud 12 juni 2011, 14:47   #154
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is het ook, maar ik vroeg het me af omdat je zegt jezelf ook Marokkaans te voelen en naar dat land te verlangen, zoals je omgekeerd in Marokko naar Belgie verlangt.
Wat betekent voor jou die Belgische identiteit?
Het land dat mijn grootouders en anderen goed heeft opgevangen. Het land dat hen kansen heeft aangeboden om een waardig leven te leiden. Voor mij persoonlijk, is België het land waar ik geboren ben. Waar ik mijn leven opbouw, het land waar ik meebouw aan de samenleving en waar ik gerust kan zeggen zonder me onzeker te voelen 'dit is ook mijn land'.
Oud 12 juni 2011, 14:48   #155
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Moest Marrokko in oorlog geraken met België, dan ben je met beide landen ? Dubbelagent ofzo ?
Moet ik als vrouw dan mee vechten ofzo?
Oud 12 juni 2011, 14:50   #156
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Men verwacht van iemand die een nieuwe nationaliteit aanneemt loyaliteit. Loyaal zijn aan twee landen is onmogelijk.
Van wie mag dat niet?

Ik persoonlijk ben loyaal aan 2 landen.
Oud 12 juni 2011, 14:51   #157
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
je zit dan ook over een totaal ander onderwerp bezig.
het gaat over het afschaffen van de BELGISCHE sociale zekerheid, waardoor Suqar geen behoefte meer zal hebben aan een belgische nationaliteit en dus enkel voor marokkaans zal gaan.
Herlees anders de tekst nog een keer of drie, misschien begrijp je het dan beter.

Waarover had jij het nu weer? Die andere topic of zo?
Stop me geen woorden in de mond. Ik heb het hier nergens gehad over de belgische sociale zekerheid.
Oud 12 juni 2011, 14:51   #158
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
jij zou zo iemand zijn die zowel Duitsers als amerikanen ging verstoppen zeker?
Sedert wanneer is België in oorlog met Marokko.
Oud 12 juni 2011, 14:53   #159
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je. Zal uw link eens bekijken.

Ik weet niet of dat voor mij van toepassing is. Ik voel vaak dat ik van de ene cultuur naar de andere word gekickt. Zeg ik hier dat ik een Belg ben dan lachen ze je uit en noemen ze je een vreemdeling. Zeg je in Marokko dat je Marokkaans bent dan lachen ze je uit en noemen ze je een Belgische.

Waar is je dochter geboren?
Zo een Marrokkaan ben ik tegen gekomen in Napoli : sprak perfect plat Antwerps tegen mij, hij was daar geboren en opgegroeid, maar hij was het beu dat ze hem "Marrok " noemden in Antwerpen, en " Belg " in Marrokko, die was dus in Napoli gaan wonen, waar hij niet opviel tussen de rest van de bevolking. Die voelde zich daar prima, het juiste midden tussen België ( te koud en te somber ), en Marokko ( te strenge islamcultuur voor iemand die in Europa opgegroeid is ).
Oud 12 juni 2011, 14:55   #160
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Moesten de mensen die nu een Belgische identiteitskaart in de schoot geworpen kregen, hier als illegalen behandeld worden, dan kregen die géén dop, ziekenkas, en sociale woningen, snap je ? Dan zwierden ze die vrolijk buiten, en dan waren we er vanaf.
Moet jij nu met illegalen afkomen? Dat heeft er niets mee te maken.
Rechten op sociale zekerheid krijg je niet door je nationaliteit.
Citaat:
Gelijk welke Niet-Europese zwerver krijgt hier Belgische papieren, en gaat dan stemmen voor degene die hem die kadoo deed. De rest van zijn leven kan hij daarna genieten van een uitkering en een sociale woning, en ijveren - met succes meestal- om de rest van zijn geboortedorp te laten overkomen dankzij de wet op de gezinshereniging.
Dat is ook dikke zever.
Citaat:
Datis helemaal geen mythe, maar de spijtige waarheid, en ik heb het VB niet nodig gehad om dit te vernemen.
Dat is wel een mythe.
Het is dan de Heilige Geest die nedergedaald is. Of instinct?
Maar iets waarop jij je baseert is er niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be