Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 12:03   #141
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Lieve van den Berghe van het Vlaams Blok geeft nochtans een heel andere reden aan voor de overstap van Morel naar VB.

Volgens haar was er een serieus meningsverschil tussen Dewever en Morel.
Kim is offline  
Oud 9 juni 2004, 12:07   #142
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Lieve van den Berghe van het Vlaams Blok geeft nochtans een heel andere reden aan voor de overstap van Morel naar VB.

Morel heeft net voor haar overlopen met iedereen meningsverschillen gehad
giserke is offline  
Oud 9 juni 2004, 12:12   #143
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Lijkt me ergens logisch

Maar volgens Lieve was de aanleiding Bart Dewever. Die stond volop in de spotlights dankzij het harde werk van Morel. Morel vond dat ze te weinig erkenning kreegt etc...
Kim is offline  
Oud 9 juni 2004, 12:24   #144
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Lijkt me ergens logisch

Maar volgens Lieve was de aanleiding Bart Dewever. Die stond volop in de spotlights dankzij het harde werk van Morel. Morel vond dat ze te weinig erkenning kreegt etc...
dankzij het harde werk van morel???
Bart Dewever heeft haar alles geleerd, Morel wilde enkel een zekere zetel. Meer niet!
giserke is offline  
Oud 9 juni 2004, 12:28   #145
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Trouwens heeft iedereen gezien in wat voor een paleis ze woont? En dat moet de kleine man gaan vertegenwoordigen, amai...
We weten onderhand al hoe de LSP denkt over mensen die hard werken in de hoop een mooi leven te kunnen leiden, maar blijkbaar is dat ook niet genoeg. Neen: je kunt alleen maar de "kleine man" vertegenwoordigen als je zelf in een krot woont en gekleed bent in lompen. Je reinste sociaal racisme noem ik dat.
Oud 9 juni 2004, 12:36   #146
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Lijkt me ergens logisch

Bart Dewever heeft haar alles geleerd, Morel wilde enkel een zekere zetel. Meer niet!
Ik zeg alleen maar wat Lieve zegt...
Kim is offline  
Oud 9 juni 2004, 12:50   #147
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

En waar zegt die Lieve dat dan?
brusselaar is offline  
Oud 9 juni 2004, 13:08   #148
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is kortweg een belachelijke uitlating zonder enige voedingsbodem. U kunt geen enkele uitlating van de N-VA vinden dat we van ons separatistisch strandpunt zijn afgeweken. En u weet ook verdomt goed dat de N-VA enkel op een paar vlakken samenwerkt met de CD&V.
Dat de N-VA een Vlaams nationalistische partij is bewijzen de vele verketteringen van de N-VA deze week in de pers. Precies of we het grootste kwaad van Vlaanderen zijn.
Gelieve uw frustratie op een ander te ventileren. Als ik zeg dat een separatistische partij die een kartel vormt met een niet-separatistische partij , een ongelukkige combinatie is , dan is dat helemaal niet 'belachelijk'.
Max is offline  
Oud 9 juni 2004, 13:12   #149
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:
Dit is kortweg een belachelijke uitlating zonder enige voedingsbodem. U kunt geen enkele uitlating van de N-VA vinden dat we van ons separatistisch strandpunt zijn afgeweken. En u weet ook verdomt goed dat de N-VA enkel op een paar vlakken samenwerkt met de CD&V.
Dat de N-VA een Vlaams nationalistische partij is bewijzen de vele verketteringen van de N-VA deze week in de pers. Precies of we het grootste kwaad van Vlaanderen zijn.
Gelieve uw frustratie op een ander te ventileren. Als ik zeg dat een separatistische partij die een kartel vormt met een niet-separatistische partij , een ongelukkige combinatie is , dan is dat helemaal niet 'belachelijk'.
Een partij die de multiculturele samenleving ten harte neemt, en één die streeft naar een monoculturele samenleving, in kartel, is dat dan ook niet belachelijk?

Of een partij die streeft naar een inclusief Vlaanderen en één die streeft naar een exclusief Vlaanderen in kartel, is dat dan ook niet belachelijk?

Voor alle duidelijkheid het gaat hier resp. over de N-VA en het Blok...
Oud 9 juni 2004, 13:21   #150
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
Citaat:

Een partij die de multiculturele samenleving ten harte neemt, en één die streeft naar een monoculturele samenleving, in kartel, is dat dan ook niet belachelijk?

Of een partij die streeft naar een inclusief Vlaanderen en één die streeft naar een exclusief Vlaanderen in kartel, is dat dan ook niet belachelijk?

is het dan zo moeilijk te begrijpen dat een multiculturele samenleving een utopie is?
Vengeance is offline  
Oud 9 juni 2004, 13:23   #151
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
Citaat:

is het dan zo moeilijk te begrijpen dat een multiculturele samenleving een utopie is?
Wanneer men genoeg Blokpropaganda leest zal dat na een tijdje in de meeste gevallen lukken, daarom is het nodig de mensen kritischer te maken.
Oud 9 juni 2004, 13:39   #152
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Och ajb , alsof multiculturaliteit de N-VA typeert. Hun hoofdpunt is Vlaanderen , dat typeert hun en daarmee basta , al de rest is programmavulling om aan particratische normen te voldoen.
Max is offline  
Oud 9 juni 2004, 13:52   #153
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

u slaat de bal compleet mis. De realiteit van vandaag is juist een multiculturele samenleving, een monoculturele samenleving is de reinste utopie. Wat wel een feit is, is dat de excessen van de multiculturele maatschappij moeten aangepakt woren, zoals terroristen, zoals rondhangende Marrokaanse jongens, zoals criminaliteit,...
Hoewel de andere partijen die problemen min of meer genegeerd hebben heb ik er evenmin vertrouwen in dat die met het Blok zullen opgelost worden, integendeel
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:25   #154
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brusselaar
Citaat:

En waar zegt die Lieve dat dan?
Staat nergens op het forum, maar een goede vriend van mij is een goede kennis van haar. Vandaar...
Kim is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:33   #155
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
De realiteit van vandaag is juist een multiculturele samenleving, een monoculturele samenleving is de reinste utopie. Wat wel een feit is, is dat de excessen van de multiculturele maatschappij moeten aangepakt woren, zoals terroristen, zoals rondhangende Marrokaanse jongens, zoals criminaliteit,...
Hoewel de andere partijen die problemen min of meer genegeerd hebben heb ik er evenmin vertrouwen in dat die met het Blok zullen opgelost worden, integendeel
Ik ga grotendeels akkoord met je behalve met het laatste. Criminaliteit, rondhangende Marrokaanse jongeren en terroristen moeten juist hardhandig aangepakt worden en niet met een knuffelbeleid, dat is juist wat het Blok voorstelt. Alsook het voorstel om allochtonen hier universitaire studies te laten doen en dan in land van herkomst een toekomst te laten opbouwen. En ja sorry, economische vluchtelingen horen hier niet thuis! Het is misschien allemaal een beetje "in your face" maar ik zie dit wel zitten. In ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.
Dino is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:37   #156
Dino
Burger

Standaard

Toevoeging: Alsook vreemdelingen die heraaldelijk (zware) criminele feiten kunnen beter naar land van herkomst worden begeleidt. Ok, ze zijn hier misschien geboren... maar als hun moedertaal niet Nederlands is, een andere godsdienst hebben en dus ook andere normen en waarden hanteren, zijn ze dan zelf niet beter af in het land van herkomst? Heb een paar jaar geleden toevalligerwijs eens een bezoekje gebracht aan de gevangenis te Merksplas, ik kan u zeggen dat minstens 75% van de populatie daar niet van blanke origine is. Duidelijk buiten proportie dus.
Dino is offline  
Oud 9 juni 2004, 21:11   #157
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Lijkt me ergens logisch

Dit is echt wel hilarisch: Het bewijst maar hoe weinig u van de interne keuken van de N-VA kent in elk geval...

Morel heeft één keer zich ingespannen voor de N-VA en dat was tijdens de campagne van 2003. Daarna was ze nergens meer te bekennen, totdat er mandaten te verdelen waren na het kartel. Toen ze doorkreeg dat er niets te rapen viel, trok ze naar het Blok.

De Wever stond aan de wieg van de partij en is bijzonder actief in alle partijgeledingen, in de provincie en in Brussel. Morel als de "stille kracht" gaan bestempelen en De Wever als de ellebogenwerker die daarvan profiteert is te gek voor woorden...
zorroaster is offline  
Oud 9 juni 2004, 21:17   #158
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

u slaat de bal compleet mis. De realiteit van vandaag is juist een multiculturele samenleving, een monoculturele samenleving is de reinste utopie. Wat wel een feit is, is dat de excessen van de multiculturele maatschappij moeten aangepakt woren, zoals terroristen, zoals rondhangende Marrokaanse jongens, zoals criminaliteit,...
in oa. Antwerpen en Rotterdam kan je spreken van multiculturele aanwezigheid, van een samenleving hoegenaamd niet, een aantal culturen botsen met elkaar, is altijd geweest, is nog steeds zo en zal altijd zo zijn
Vengeance is offline  
Oud 9 juni 2004, 21:17   #159
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Lijkt me ergens logisch

Dit is echt wel hilarisch: Het bewijst maar hoe weinig u van de interne keuken van de N-VA kent in elk geval...

Morel heeft één keer zich ingespannen voor de N-VA en dat was tijdens de campagne van 2003. Daarna was ze nergens meer te bekennen, totdat er mandaten te verdelen waren na het kartel. Toen ze doorkreeg dat er niets te rapen viel, trok ze naar het Blok.

De Wever stond aan de wieg van de partij en is bijzonder actief in alle partijgeledingen, in de provincie en in Brussel. Morel als de "stille kracht" gaan bestempelen en De Wever als de ellebogenwerker die daarvan profiteert is te gek voor woorden...
Rik, uw interne keuken kan mij gestolen worden.

Ik citeer alleen maar Lieve van den Berghe.

Lees wat verder dan uw neus lang is, dan had u dat gezien.
Kim is offline  
Oud 9 juni 2004, 21:23   #160
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Lieve Van den Bergh?

De deze?
http://www.welkomgroep.org/wiezijnwij.php?id=1

Wat een objectieve bron!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be