![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stel bovendien niets voor ; ik stel gewoon vast wat de vigerende wetgeving is, en wat er daarin wordt voorzien als een gemeenteraad er niet in slaagt om een persoon voor het burgemeesterschap voor te dragen die voldoet aan de vereisten, cq. als het daardoor voor de bevoegde overheid onmogelijk is om voor die gemeente een door de gemeenteraad voorgedragen kandidaat-burgemeester te benoemen. De bepalingen terzake in bedoelde wetgeving zijn net bedoeld om gedegen bestuur van de gemeente, en dus “respect ten aanzien van de lokale democratie” te verzekeren. U weet tevens zeer goed dat burgemeesters onder andere in België niet door de bevolking verkozen worden, noch de schepenen waar u naar verwijst. Ik denk niet dat ik in detail moet uitleggen hoe één en ander zit. Overigens raakt het standpunt van de drie “niet-benoemde burgemeesters” (sic) in kwestie, die stellen dat “de taalwetten zoals toegepast door de Vlaamse regering een belemmering vormen voor deelname van de Franstaligen aan het lokale politieke leven” kant noch wal, en maakt hun “inschakeling” (andermaal sic) van de VN-Raad voor de Mensenrechten geen enkele kans. Alle kiesgerechtigden, zonder onderscheid van taal, “nationale minderheid”, of wat dan ook, kunnen in bedoelde gemeenten stemmen (méér nog : ze zijn zelfs verplicht), en al degenen die voldoen aan de wettelijke vereisten, zonder onderscheid van taal, “nationale minderheid” of wat dan ook, kunnen zich er verkiesbaar stellen, en verkozen worden. Die ene zin is voldoende om gans het verhaal van de “niet-verkozen burgemeesters” van tafel te vegen. Het door de bevoegde overheid niet benoemen tot burgemeester van een door een gemeenteraad voorgedragen persoon, om welke rechtsgeldige reden ook, is een totaal verschillend gegeven dat wettelijk is geregeld en niets afdoet aan welkdanig “respect voor de lokale democratie”, wel integendeel : het beoogt het gedegen bestuur ten gunste van de bevolking van de gemeente, met respect voor de democratie en de vigerende wetten. Anderzijds, en meer algemeen : wie een volkomen gebrek aan respect voor de universele democratische principes in België wil aanklagen, heeft aan een aantal bepalingen in de Belgische grondwet al ruim voldoende om onweerlegbare argumenten voor te brengen. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja: uitstekend! Zo neen: dan zullen de Vlaamse separatisten nog een tandje moeten bijsteken. Voor een overtuigd anti-separatist als ikzelf is het alvast verheugend vast te mogen stellen dat het in 1830 op gewelddadige wijze tot stand gekomen separatistische en anti-democratische project la Belgique op apegapen ligt ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#143 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||||
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij veel VL zal blijven hangen: BRU is gevaarlijk; als ik er niet moet zijn; dan blijf ik er beter weg. Liever kleinere veilige steden zoals Gent en Antwerpen. Duffel is nog kleiner en veiliger maar daar is dan niet zoveel te beleven. Een beetje risico maar niet te veel. Maar Moureaux heeft zijn slag thuisgehaald: VL afgeschrift; maar dat is niet zo erg want Franstaligen of mensen die niets tegen het FR hebben zijn er genoeg. Zo zal de FR winkelketen Decathlon nog een winkel openen in Evere en als ze geen tweetaligen vinden, zullen ze het als FR bedrijf niet zo erg vinden dat ze enkel Franstaligen zullen moeten aanwerven. |
|
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() je zou in BRU graag helemaal buiten VL wonen.
|
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heel je uitleg is zeer interessant en duidend maar het gaat voorbij aan je vorig statement dat een hogere overheid in deze situatie een zelf burgemeester moet aanduiden en benoemen. Dit lijkt me verre van democratisch.
||
![]() |
![]() |
#149 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. De wetgeving in België is wat ze is. Ik ben niet degene die ze heeft ontworpen, voorgesteld of gestemd. 3. U kunt misschien graag willen, net zoals de drie personen die zich "niet-benoemde burgemeester" laten noemen, dat de wetgeving in België anders ware dan ze is. In voorkomend geval zult u een voldoende meerderheid bij elkaar moeten krijgen om de wet(ten) te veranderen. Voor mij niet gelaten, en bij voorbaat veel succes gewenst. |
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er onenigheid bestaat over wat die wetten juist inhouden, dan kan de federale Raad Van State een uitspraak doen. Dat is gebeurd. Wat is er nu nog om over te discussieren? |
|
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#153 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat betreft de briefwisseling, wat is daarvan aan de haren getrokken? Wil je zeggen dat ze zich wél zou schikken? De krantenartikels zeggen iets anders. Citaat:
Een gemeenteraad mag iemand voordragen als kandidaat, niets meer of niets minder. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Hij is - voorlopig nog - inderdaad plutôt arabe que flamand.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal Nederlands zijn of niet zijn! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Vlamingen het niet zien zitten om de touwtjes in héél België in handen te nemen, dan is dat maar zo. Als het aan mij had gelegen, was België gewoon nooit tot stand gekomen.
|
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik ergens bang voor worden, misschien?
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Wanneer BDW de keizer zal zijn van klein-VL; dan weet ik niet of je graag in BRU zou wonen; Bru dat niet meer in staatsverband zal leven met VL.
|
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Brussel is een VLAAMSE stad, al meer dan duizend jaar. Lolbroek, dit is een politiek forum, om moppen te tappen moet je in k&k zijn he ![]() ![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 17 juni 2011 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |