Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2011, 00:40   #141
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 27 juni 2011 om 00:42.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 00:42   #142
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hebt gij dan ooit de moeite gedaan een lezing te volgen van een geleerde of een mail te sturen?

Die geleerden worden niet gehoord. Die geleerden zijn saai en komen niet aanbod. Kwestie van uw wereldbeeld intact te houden.
Die 'geleerden' vertegenwoordigen niemand, mevrouw 'ik ben een moslima maar ik ben het oneens met de Islam'... maar langs de positieve kant: we zijn alle twee het oneens met de Islam.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 juni 2011 om 00:47.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 00:43   #143
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-
je hebt islamgleerden (belachelijke term eigenlijk) en islamgeleerden. Om nu te weten wie het er bij het rechte eind heeft moet je zelf de bronteksten gaan lezen. Niet luisteren naar wat die gasten je wijs maken. Zelf lezen, zelf denken en dan huiveren.

Laatst gewijzigd door smiley : 27 juni 2011 om 00:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 00:47   #144
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-
Jammer dat je je oorspronkelijke tekst zo snel weghaalde. Het was nochthans stof voor een mooie discussie.
Oud 27 juni 2011, 00:49   #145
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Jammer dat je je oorspronkelijke tekst zo snel weghaalde. Het was nochthans stof voor een mooie discussie.
Wat stond er? Of was het tegen de regels (kan vooorvallen ze, ik druk niet op het driehoekje - zelfs een zen monnik kan zijn 'cool' verliezen )
Oud 27 juni 2011, 00:56   #146
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ik denk dat we ontdekt hebben dat sugar helemaal geen moslima is!!!!
Zo zijn er veel. Maar zolang zij zich moslima blijft noemen steunt zij gewild of ongewild de goede moslims. Steunt zij de ummah. Eens de ummah groot genoeg in aantal is dan pas gaan de poppen (goede moslims) echt goed aan het dansen en dan zal ook suqar de ware islam leren kennen. De islam ten tijde van 'profeet' mohammed komt dan boven drijven. En het zal suqar helemaal niet aan staan, en ons, niet-moslims, nog minder.

Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder.

http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 27 juni 2011 om 00:59.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 01:01   #147
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat stond er? Of was het tegen de regels (kan vooorvallen ze, ik druk niet op het driehoekje - zelfs een zen monnik kan zijn 'cool' verliezen )
Ik weet niet of wat er stond direct tegen de forumregels was, dat zou de forumleiding eventueel moeten uitmaken, maar jij werd geciteerd en daar stonden dan wat persoonlijk getinte woorden bij.
Oud 27 juni 2011, 01:11   #148
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik weet niet of wat er stond direct tegen de forumregels was, dat zou de forumleiding eventueel moeten uitmaken, maar jij werd geciteerd en daar stonden dan wat persoonlijk getinte woorden bij.

Tja kan gebeuren hé... passies geraken soms oververhit...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 juni 2011 om 01:12.
Oud 27 juni 2011, 01:22   #149
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar zeker niet verbieden zoals sommigen hier voorstellen. Ik ben geen voorstander van alles verbieden wat u niet aanstaat - dat helpt toch niet.
Mensen die dat beweren hebben te groot vertrouwen in de arm der wet. Je kan geen gedachten afdwingen, tenzij met brutale terreur (zoals in de Sovjetunie onder Stalin, bijvoorbeeld, of zelfs het rijk van Mohammed en de daaropvolgende kalifaten).

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juni 2011 om 01:25.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 01:29   #150
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Mensen die dat beweren hebben te groot vertrouwen in de arm der wet. Je kan geen gedachten afdwingen, tenzij met brutale terreur (zoals in de Sovjetunie onder Stalin, bijvoorbeeld, of zelfs het rijk van Mohammed en de daaropvolgende kalifaten).
Idd, met racisme te verbieden verdwijnt het niet hé - het gaat gewoon schuilen in de schaduwen, waar het nog moeilijker wordt om het te bestrijden. Nog erger - het wordt dan mogelijk om 'redelijke' code taal te gebruiken zodat men veel matiger lijkt, terwijl de die hards weten 'ja als hij echt zou mogen zeggen wat hij denkt, dat zou een pak straffer zijn'. Nee, dat is niet de oplossing. Niet voor racisme, niet voor negationisme, niet voor de Islam of welk gedachtengoed dan ook. Licht disinfecteert...
Oud 27 juni 2011, 01:38   #151
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Desalniettemin hebben ze iets goed meegebracht: durum. Maar we kunnen zelf ook wel vlees op een stokske laten ronddraaien in zo'n grill en het dan tussen ne pannekoek smijten.
Ik weet dat het geen ernstig bericht is, maar dürum had ook bestaan gehad zonder de Islam.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juni 2011 om 01:40.
Oud 27 juni 2011, 01:45   #152
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Naast deze geleerde vind ik bepaalde anderen ook wel boeiend. Qardawie
Bah. De man die beweert dat homoseksualiteit met de dood bestraft moet worden, net als moord. De man die bovendien beweert dat apostasie in de Islam zwaar bestraft moet worden, in sommige gevallen zelfs met de doodstraf (wanneer er sprake is van 'opruiing tegen de Islamwereld').

'Toffe' kerel. Nu ja, hij is een 'echte Moslim' uiteraard die daadwerkelijk zo genoemd kan worden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juni 2011 om 01:49.
Oud 27 juni 2011, 01:56   #153
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De Islam is enig in haar soort.

Welke andere godsdiensts meest toegewijde en vroomste leden maken video's van henzelf als ze iemand kelen onder het gillend loven van hun god?

Welke andere godsdienst telt tienduizenden terroristen verspreid over de gehele wereld en verenigd door een uitdrukkelijke verbintenis de zaak van hun religie te bevorderen door afschuwelijke massamoorden en verminkingen?

Welke andere godsdienst heeft geestelijken, die als ‘gematigden’, ‘bruggenbouwers’ en voorstanders van ‘vrede en tolerantie’ geloofd worden, die er zich niet kunnen toe brengen om in het beste geval zelfmoordterroristen te veroordelen of Islamitische terreurorganisaties af te keuren of in het slechtste geval feitelijk terrorisme, vrouwen slaan, vrouwelijke geslachtsverminking ondersteunen en het doden van afvalligen en homo’s rechtvaardigen?

Welke andere godsdienst huldigt en looft het type aanslag als deze van 11.09.2001 in New York en omschrijft deze afslachting als ‘een van de mirakels van de Koran’ en verklaart deze ‘Gods werk tegen de verdrukkers’ te zijn?

Welke andere godsdienst doodt onschuldige burgers om spotprenten en teddy-beren en vermoordt andersgelovige humanitaire helpers?

Welke andere godsdienst heeft verzen in haar heilig boek, die mannen op hun goddelijk recht hun vrouwen te slaan en hun slaven te verkrachten wijzen?

Enige statistiek
De Islam is ontegensprekelijk enig in haar soort. Sinds 11.09.2001 werden in haar naam reeds 17.373 dodelijke aanslagen gepleegd. Dat zijn er 34 per week of 151 per maand en op jaarbasis 1.775 stuks. Buitengewoon!
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 02:01   #154
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De Islam is enig in haar soort.

Welke andere godsdiensts meest toegewijde en vroomste leden maken video's van henzelf als ze iemand kelen onder het gillend loven van hun god?

Welke andere godsdienst telt tienduizenden terroristen verspreid over de gehele wereld en verenigd door een uitdrukkelijke verbintenis de zaak van hun religie te bevorderen door afschuwelijke massamoorden en verminkingen?

Welke andere godsdienst heeft geestelijken, die als ‘gematigden’, ‘bruggenbouwers’ en voorstanders van ‘vrede en tolerantie’ geloofd worden, die er zich niet kunnen toe brengen om in het beste geval zelfmoordterroristen te veroordelen of Islamitische terreurorganisaties af te keuren of in het slechtste geval feitelijk terrorisme, vrouwen slaan, vrouwelijke geslachtsverminking ondersteunen en het doden van afvalligen en homo’s rechtvaardigen?

Welke andere godsdienst huldigt en looft het type aanslag als deze van 11.09.2001 in New York en omschrijft deze afslachting als ‘een van de mirakels van de Koran’ en verklaart deze ‘Gods werk tegen de verdrukkers’ te zijn?

Welke andere godsdienst doodt onschuldige burgers om spotprenten en teddy-beren en vermoordt andersgelovige humanitaire helpers?

Welke andere godsdienst heeft verzen in haar heilig boek, die mannen op hun goddelijk recht hun vrouwen te slaan en hun slaven te verkrachten wijzen?

Enige statistiek
De Islam is ontegensprekelijk enig in haar soort. Sinds 11.09.2001 werden in haar naam reeds 17.373 dodelijke aanslagen gepleegd. Dat zijn er 34 per week of 151 per maand en op jaarbasis 1.775 stuks. Buitengewoon!
OK, maar scientology heeft Tom Cruise, dusja...
Oud 27 juni 2011, 02:25   #155
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
OK, maar scientology heeft Tom Cruise, dusja...
Het licht schijnt in de duisternis. Het is waarlijk de 'Godsdienst van de Vrede'.
Oud 27 juni 2011, 02:45   #156
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tientallen doden door aanslag Nigeria
gemeld door 'Het Brabants Dagblad'
KANO (ANP) - Zeker 25 mensen zijn zondagavond om het leven gekomen door een aanslag op een kroeg in de stad Maiduguri in het noordoosten van Nigeria. Tientallen anderen zijn gewond geraakt. Dat hebben ooggetuigen en veiligheidsfunctionarissen gemeld.
Twee aanvallers op motoren gooiden bommen en schoten met vuurwapens op een druk café in een buitenwijk van de stad. De politie vermoedt dat zij behoorden tot de radicaalislamitische sekte Boko Haram, die de afgelopen tijd al meer aanslagen pleegde in het West-Afrikaanse land.

http://www.brabantsdagblad.nl/algeme...ag-Nigeria.ece
Iedere dag gemiddeld 4 �* 5 aanslagen. The Religion of Peace inderdaad.
Oud 27 juni 2011, 02:58   #157
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Onder hoge adel was het in Europa zeer gebruikelijk te trouwen rond die leeftijd.

Voor de rest: een topic over islam! Dat hadden we nodig!
Eigenlijk lag de gemiddelde huwelijksleeftijd onder de adel in de hoge Middeleeuwen zo rond de 28 jaar.

Moest je met betreft je stelling willen volharden in de boosheid zou ik daar graag enkele degelijke bronnen voor krijgen.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 03:41   #158
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii

99% van de moslims in de wereld zouden u geen moslima noemen... erger nog ze zouden u straffen voor ketterij of iets dergelijks...
Dus je zegt zelf dat je hier niet wakker van ligt ... en toch verdedig je nog "de Islam" ? Jij zou jezelf moslima noemen, maar de gemiddelde moslim niet. En toch ben jij een echte moslima ? Wat zijn die 99 % dan volgens jou ? ook moslims of misleid ? Maar de marokaanse cultuur is wat verkeerd ? Kijk, ik wil wel he ... maar toch ... Vrouwen afkloppen en verbieden om auto te rijden, is dat oke ? dat kan je moeilijk op de marokkanen steken he. Of zijn de saoudi ook geen goede moslims volgens jou ? Of net wel ? En zo dat het geval is, kan je eens in eigen woorden een definitie van "moslim" en "islam" geven ? Wat maakt iemand een goede moslim ? Gezien jij de Islam zo verdedigt zou dat toch geen moeilijke vraag mogen zijn denk ik.

Citaat:
Hebt gij dan ooit de moeite gedaan een lezing te volgen van een geleerde of een mail te sturen?

Die geleerden worden niet gehoord. Die geleerden zijn saai en komen niet aanbod. Kwestie van uw wereldbeeld intact te houden.
Uit nieuwsgierigheid, die ene geleerde die je uiteindelijk vond, die alles anders interpreteerde dan alle geleerden die je voor hem gesproken had ... Ik zou graag weten over wie je het precies hebt, kwestie van dat ik ook overtuigd wil worden. Ik zou zo graag een mail sturen of zijn boeken lezen, maar ja dat kan niet zolang ik niet weet wie dat is he.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 27 juni 2011 om 03:42.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 07:39   #159
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit nieuwsgierigheid, die ene geleerde die je uiteindelijk vond, die alles anders interpreteerde dan alle geleerden die je voor hem gesproken had ... Ik zou graag weten over wie je het precies hebt, kwestie van dat ik ook overtuigd wil worden. Ik zou zo graag een mail sturen of zijn boeken lezen, maar ja dat kan niet zolang ik niet weet wie dat is he.
Ik vraag regelmatig iets aan Mufti Ebrahim Saheb

http://www.askimam.org/about.php

Er staan heel veel antwoorden op heel belangrijke vragen op die site, zoals vb.: iemand die voor haar echtgenoot wil koken, maar dit niet mag van de schoonmama:

http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.p...ff8359e182ffd6
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 12:51   #160
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dus je zegt zelf dat je hier niet wakker van ligt ... en toch verdedig je nog "de Islam" ? Jij zou jezelf moslima noemen, maar de gemiddelde moslim niet. En toch ben jij een echte moslima ? Wat zijn die 99 % dan volgens jou ? ook moslims of misleid ? Maar de marokaanse cultuur is wat verkeerd ? Kijk, ik wil wel he ... maar toch ... Vrouwen afkloppen en verbieden om auto te rijden, is dat oke ? dat kan je moeilijk op de marokkanen steken he. Of zijn de saoudi ook geen goede moslims volgens jou ? Of net wel ? En zo dat het geval is, kan je eens in eigen woorden een definitie van "moslim" en "islam" geven ? Wat maakt iemand een goede moslim ? Gezien jij de Islam zo verdedigt zou dat toch geen moeilijke vraag mogen zijn denk ik.

mvg. Sint Ignacius
Huh? Ik ben geen moslim, en ik verdedig de Islam niet - ik heb de topic gestart - ik denk dat ge u effe mispakt hebt... geen erg...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 juni 2011 om 12:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be