Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juli 2011, 13:40   #141
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De jongeren getuigen van veel gezond verstand.
Dat is het hem juist, gezond verstand is intuïtief, niet gestaafd op argumenten, wetenschap, bewijzen, maar gewoon aangenomen waarheden...

intuïtie

gezond verstand, zonder nadenken.

Ze voelen misschien aan dat den Belziek goed bolt (buiten de huidige regeringsvorming dan), maar dat is dan enkel schijn...

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 7 juli 2011 om 13:41.
Lavox is offline  
Oud 7 juli 2011, 13:54   #142
me gusta
Burger

me gusta's schermafbeelding

Standaard

Even wat vraagjes tussen door:

Hoeveel van die jongeren hebben een goed gevulde spaarboek?
Hoeveel van die jongeren hebben een goed loon?
Hoeveel van die jongeren hebben een job?
hoeveel van die jongeren heeft een huis?
Hoeveel van die jongeren is goed geinformeert over de situatie van het land?
Hoeveel van die jongeren weet waar de afkorting IMF voor staat of kent het begrip staatsschuld?
me gusta is offline  
Oud 7 juli 2011, 15:16   #143
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door me gusta Bekijk bericht
Even wat vraagjes tussen door:

Hoeveel van die jongeren hebben een goed gevulde spaarboek?
Hoeveel van die jongeren hebben een goed loon?
Hoeveel van die jongeren hebben een job?
hoeveel van die jongeren heeft een huis?
Hoeveel van die jongeren is goed geinformeert over de situatie van het land?
Hoeveel van die jongeren weet waar de afkorting IMF voor staat of kent het begrip staatsschuld?
De meesten weten iets via de media, maar ja die vinden de nota Di Rupo een hele toegeving, ze vergeten wel de addertjes onder het gras te vermelden.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline  
Oud 7 juli 2011, 15:58   #144
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Diegenen die een goed leven met verantwoordelijkheid leiden(meestal rijkjes en neo-liberalen of libertairen, ook vaak kapitalisten), die zijn natuurlijk best bereid alles te veranderen, zolang hun goed leven, hun macht, hun invloed en bezit maar intact blijft en liefst zelfs toeneemt....
Daarom noemt men ze ook conservatieven....
Laat ons even focussen op wat meer mensen; meer in de zin van groter in aantal.

De hardwerkende, klein-ondernemende, ietwat spaarzame mensen in Vlaanderen.
(en daar zitten ook heel wat jongere, pas afgestudeerde één- en twee-verdieners bij; en dat begint vanaf je pree zo'n 1500 € netto is)

Die zijn helemaal niet bereid om alles bij het oude te laten.

Want zij zijn slim genoeg om te beseffen dat ze uitgeperst worden gelijk een citroen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 juli 2011, 15:59   #145
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Zit jij nog in het middelbaar onderwijs?
Ik word constant blootgesteld aan linkse leerkrachten en hun ideeën, daarbij hoort ook het verheerlijken van België.
Verder zijn veel kinderen geïndoctrineerd, bewust of onbewust, zullen veel Belgen hollanderhaters worden.
'Ah doa is dean hollenjer alweer'
'Eaj hollenjer, wie noemtj gea det?'
'En Hollenjer, geisse weer greun doon?'
Ze wijzen er steeds op dat zij anders zijn, in negatieve zin weliswaar want ja alle Hollanders (ongeacht het Limburgers zijn) zijn gierig en arrogant, die mensen zijn onaangenaam.
En ondertussen krijgt het kind het beeld van Hollanders dat ze minderwaardig zijn. Belgen zijn altijd voor de tegenstanders van Nederland (voetbal), puur uit haat en jaloezie, nergens anders om.
Ze weten niet beter.

Praat met jongeren, hallo ik ben er zelf een?
Ik praat er dag in, dag uit mee, begrijp je?
Walen krijgen helemaal niet de schuld, er zullen zeker mensen zijn die dat doen, dat weet ik ook wel. Maar er zijn ook jongeren die op een andere manier inzien dat België niet goed functioneert, dat er iets mis is.
Daarbij zijn er nog veel jongeren die van Hollanders niets willen weten, doch ze er bevriend mee zijn, zijn het allemaal 'kut Hollanders', of ja ze kunnen nog relativeren, sommige Hollanders zijn wel leuk, maar de meeste niet.
Zo ken ik er een aantal die absoluut tegen een fusie met Nederland zijn.
Weet je waarom? Omdat ze een belachelijk accent hebben, ze zijn gierig en arrogant, daar willen ze niet mee in één land wonen, en wie heeft hen dat geleerd?
U zal misschien me niet geloven maar ik heb al Vlamingen horen zeggen dat ze liever Walen dan Nederlanders hadden. "Sympathieker", "dichter bij ons" waren de meeste argumenten.
Everytime is offline  
Oud 7 juli 2011, 16:07   #146
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U zal misschien me niet geloven maar ik heb al Vlamingen horen zeggen dat ze liever Walen dan Nederlanders hadden. "Sympathieker", "dichter bij ons" waren de meeste argumenten.
Kan goed zijn ja.

Lavox is offline  
Oud 7 juli 2011, 16:09   #147
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ken Blankenberge zeer goed en hoor op de dijk Nederlands, Frans, Engels, Duits en nog een paar andere talen en ze worden bovendien in veel gevallen in de horeca in hun eigen taal bediend, aangezien de kelners in de meeste gevallen meertalig zijn, uitzondering gemaakt voor Knokke en zeker de Panne waar veel kelners uitsluitend Frans spreken.

Maar je laatste zin is het probleem. Nadat jij en je FDF-kliek de bewuste Vlamingen in Brussel letterlijk weggepest hebben denk je nu hetzelfde te doen met de Vlaamse kust. Het komt er op neer dat de Vlaamse toeristen niet meer naar hun eigen kust zouden mogen komen omdat jij en je imperialistische vrienden aldus beslist hebben. Dit is gewoon ongelooflijk, je zet de wereld gewoon op zijn kop. Je bent niet alleen geen democraat, je bent ook een onvervalste fascist. En in Vlaanderen houden we absoluut niet van dit rapalje. Je bent dus gewaarschuwd.
U begrijpt blijkbaar helemaal niet wat ik bedoel. Het gaat natuurlijk helemaal niet over een "verfransing van de Kust" of zoiets, het gaat gewoon over het feit dat Franstaligen als toeristen naar de Kust gaan zoals u, als Vlaming, als toerist naar Wallonië zou gaan. Gewoon over DIT. Als de Franstalige aanwezigheid (het feit aanwezig te zijn dus. Taal heeft er helemaal niets te maken) aan de Kust bepaalde Vlamingen stoort (bepaalde Vlamingen is niet heel Vlaanderen, dat ik weet), pech voor hen maar dat is hun probleem, niet het onze. Dat is de boodschap.

Ik ken trouwens Blankenberge ook zeer goed en ga totaal akkoord met u daarover.

Laatst gewijzigd door Everytime : 7 juli 2011 om 16:21.
Everytime is offline  
Oud 7 juli 2011, 16:15   #148
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Een gezegde zo oud als de straat. Ik heb redelijk lang in Wallonië gewerkt en dit werd me als mopje verteld door een van mijn medewerkers. Het was zo te zien niet hatelijk bedoeld maar wel een van de gebruikelijke uitingen, die hun superioriteit t.a.v. hun anderstalige landgenoten duidde.

Een ander veel gebruikt gezegde was: "Les flamins c'est ni des djens" of de Vlamingen zijn geen mensen.

Als je het politiek correcte haatgehalte wenst te bepalen kan men bijvoorbeeld flamand(s) en flamin(s) vervangen door "juif(s)".
Als Franstalig vind ik die gezegde gewoon afschuwelijk. Zegt een Franstalig(e) me dit, kan hij/zij al zeker zijn dat hij/zij mij zal horen.........
Everytime is offline  
Oud 7 juli 2011, 16:41   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Bah neen gij.
Er zijn geen 'meeste' argumenten. Er is er maar één en dat is zonder uitzondering: Nederlanders zijn te lawaaierig.

Eén iemand heeft ooit zelfs iets over een Noord-Afrikaanse nationaliteit zijn voorkeur laten blijken. Maar dat was dan weer omdat die niet tegen de kathedraal pissen als ze zat zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 juli 2011, 16:53   #150
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

de jeugd gaat de splitsing van België ook echt niet kunnen tegenhouden, ook al is men er tegen
Shadowke is offline  
Oud 7 juli 2011, 16:57   #151
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Zou de jeugd ook toentertijd voor een onafhankelijk België zijn geweest?

Lavox is offline  
Oud 7 juli 2011, 16:58   #152
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ach ja, 91%. Verwaarloosbaar.
Volgens de Grote Volkspeiling aan het station van Leuven was het toch 98%, Bruno?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 7 juli 2011, 17:08   #153
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Of weten ze wel wat er aan de hand is? Als je hun poltieke desinteresse kent, is het normaal dat de meesten een conservatieve houding aannemen.
Maar als je in Vl en globale enquete zou uitvoeren kom je ook niet aan 25% hoor.
speurneus is offline  
Oud 7 juli 2011, 17:11   #154
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Na 9000 stemmen op de poll van de VRT steunt 66% de keuze van De Wever, ik denk dat daar weinig mensen rondzwerven met politieke desinteresse, ik kan natuurlijk fout zijn.
Dus misschien is het wel zo hoe meer je in de zaak verdiept bent hoe meer je de 'Vlaamse' kant kiest...

Lavox is offline  
Oud 7 juli 2011, 17:12   #155
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meesten weten iets via de media, maar ja die vinden de nota Di Rupo een hele toegeving, ze vergeten wel de addertjes onder het gras te vermelden.
Natuurlijk zou het beter zijn als die jongeren hun onderwijs verwaarlozen en regelmatig concerten van Bllod & Honour zouden bijwonen en natuurlijk massaal op het VB en N-VA zouden stemmen.

Maar ja, ze zijn niet slimmer hé.
Henri1 is offline  
Oud 7 juli 2011, 17:12   #156
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na 9000 stemmen op de poll van de VRT steunt 66% de keuze van De Wever, ik denk dat daar weinig mensen rondzwerven met politieke desinteresse, ik kan natuurlijk fout zijn.
Dus misschien is het wel zo hoe meer je in de zaak verdiept bent hoe meer je de 'Vlaamse' kant kiest...
Hoe dikwijls hebt u zelf al gestemd daar ?
Henri1 is offline  
Oud 7 juli 2011, 17:14   #157
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe dikwijls hebt u zelf al gestemd daar ?
6 keer.
Neen, 1 keer. 1 man één stem hé, maar ja, dat begrijp je waarschijnlijk niet.

Laatst gewijzigd door Lavox : 7 juli 2011 om 17:16.
Lavox is offline  
Oud 7 juli 2011, 17:15   #158
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Natuurlijk zou het beter zijn als die jongeren hun onderwijs verwaarlozen en regelmatig concerten van Bllod & Honour zouden bijwonen en natuurlijk massaal op het VB en N-VA zouden stemmen.

Maar ja, ze zijn niet slimmer hé.
Waar slaat dit nu weer op?

Lavox is offline  
Oud 7 juli 2011, 17:22   #159
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bah neen gij.
Er zijn geen 'meeste' argumenten. Er is er maar één en dat is zonder uitzondering: Nederlanders zijn te lawaaierig.
Eén iemand heeft ooit zelfs iets over een Noord-Afrikaanse nationaliteit zijn voorkeur laten blijken. Maar dat was dan weer omdat die niet tegen de kathedraal pissen als ze zat zijn.
En Spanjaarden zijn dat niet, zeker?
SDG is offline  
Oud 7 juli 2011, 17:28   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou de jeugd ook toentertijd voor een onafhankelijk België zijn geweest?
Natuurlijk, de mensen waren zeer separatistisch, toen was dat iets positief.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be