![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zegt bijvoorbeeld dat de libertariêrs de 'liberalising van het kapitaalverkeerd door Reagan en Thatcher steunen' wat volledig mis is. Libertariërs stellen (terecht) dat het kapitaalverkeer helemaal niet geliberaliseerd is. Dus jij zegt dat ze iets steunen waar van ze zeggen dat het helemaal niet is gebeurd. Zo fout zit je dus. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vermits dat zaken die jullie 'neoliberaal' noemen voor ons niets met liberalisme te maken hebben, krijg je dat als reactie. Je oogst wat je zaait.
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk wel. Vrije migratie, iedereen vrij om zijn of haar cultuur te beleven waar die wil, vrij bezit (dus moskeeën mogen overal gebouwd worden waar moslims grond opkopen), vrijheid in de keuze van relatievormen (polygamie en zo), vrije keuze van voedsel (hallal bijvoorbeeld) ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is niet 'cultureel shoppen'.
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge gaat toch moeten stoppen met al die idiosyncratische termen en meningen te uiten. Het maakt het moeilijk om überhaupt te begrijpen waar je het over hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De kapitalisten hebben dus een staat, daarom luidt mijn vraag: waarom zouden ze die opgeven? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou wel graag willen weten waar je de grens trekt tussen neoliberalen en reformistische libertariërs. Citaat:
![]() Je ziet hoe oppervlakkig de motivaties (en frustraties) van een anti-tax movement maar zijn. Geef een andere uitleg aan hetzelfde probleem, zorg voor iemand die het goed kan verwoorden en ze zijn ermee weg. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 12 augustus 2011 om 16:33. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Hmmm,ik denk dat de sociale controle en de gezagsstructuur binnen de Amish niet echt verenigbaar zijn met de "vrijheid" voor het individu die liberaal-extremisten zoals de libertariërs wensen. Amish leven gestructureerd, structuur in menselijke gemeenschappen kan er enkel maar bestaan als er machtsrelaties zijn. Maar voor de libertaire extremist is macht = dwang en dus verwerpelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan echt volledig. Maar goed; laat u dat vooral niet storen in uw 'mening' over het libertarisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Je zei (terecht) dat massa-immigratie en multiculturalisme vormen van staatsplanning zijn.
Ik voegde daaraan toe dat je daartegen echter niets kunt of wilt ondernemen, omdat je als libertariër ook voor "vrije" migratie moet zijn (bij gebrek aan staat zal echter ook niets aan de "gedwongen" migratie of mensenhandel kunnen worden gedaan, maar dit terzijde). Zo simpel is het. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 14 augustus 2011 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het nihilisme van de libertariërs is bijna totaal. Ze willen onder het mom van "vrijheid" een hiërarchie van enkel geld en eigendom (zonder staat). Ze vergeten echter dat, zonder staat, zélfs het eigendomsrecht niet zal kunnen worden gehandhaafd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En laat vooral op je apostelen: voicelesscharlie is volgens mij al van zijn geloof afgevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Spreken we eigenlijk over libertarisme of over het privatizeren van de overheid ?
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel, dan zou ik er echt niet aan beginnen: de huidige overheid is in wezen verlieslatend en dus hoogstens kostendekkend - een geprivatizeerd systeem
moet winstgevend zijn en concurrerend : in principe onbetaalbaar. (in de libertaire filosofie die hier wordt uiteengezet is geld en prijs het enige criterium) meteen wordt ook mijn volgende vraag opgelost nl. wat is het verschil tussen een libertair systeem en een anarchistisch...
![]() |
#156 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 14 augustus 2011 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als libertariër kan je er zeker wel iets tegen doen: pleiten dat de immigratiebarriërs worden weggehaald, dat de subsidie van immigratie wordt stopgezet en dat immigranten hier mogen werken. Probleem opgelost. Ik heb niet gezegd dat 'massa-immigratie' een vorm van staatsplanning is. Ik heb gezegd dat de manier waarop daar nu mee omgegaan wordt, staatsplanning is.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin; ik weet het antwoord al. De bewering dat ''eigendomsrecht" niet kan worden handhaaft als er geen staat is, is zo belachelijk historisch verkeerd dat ik mij echt afvraag of jij ooit enig geschiedenisboek heb open gehad. De staat die eigendomsrecht beschermd - of beter; reguleert - is een uiterst historisch contingent feit. Het is absoluut niet de dominante norm.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 augustus 2011 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wijs er alleen op dat gij en Jo fout zitten met uw beweringen over het libertarisme. Zeggen dat ze tegen hierarchie zijn is zo schandalig fout dat het duidelijk is dat ge er geen zak vanaf weet. En dan zijn er nog de andere 'kritieken' zoals dat eigendomsrecht een staat zou vereisen. Die claims zijn ook bespottelijk, maar goed. Dat gaat al niet meer over wat libertariers wel en niet zouden zeggen. Maar vermits ge dat zelfs niet goed hebt, laat staan dat we ons met die tweede categorie fouten gaan bezig houden, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het nog maar eens herhalen: het libertarisme zegt (verre) van dat 'geld en prijs' het enige criterium zijn. (Criterium voor wat in feite?)
![]() |
![]() |