![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog nooit Oranjeboom gedronken. Hertog Jan is een oude favoriet
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei! Nu krijgt u de "Olland"-haters over u heen.
#143 |
Banneling
|
![]() En vermits u zo'n Hollandse taalpuritein bent (voor uw politieke vijanden wel te verstaan) zou u misschien beter zeggen: 'dat klopt'.
Let wel, het is maar een welgemeend advies. Laatst gewijzigd door system : 14 juli 2011 om 17:05. |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Stella en Jupiler zou ik nog niet aan een zwijn geven. Misschien net goed genoeg om een hondendrol van mijn schoenzolen te spoelen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idem, alleen dat Hollands bier is NOG slechter. Dat is amper goed genoeg om het gemak mee door te spoelen.
Laatst gewijzigd door Garry : 14 juli 2011 om 17:06. |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Stella vind ik een lekker biertje. Amstel ook. Jupiler, neen, dat is het niet echt. Heineken: schotelwater met een alcoholisch luchtje.
Laatst gewijzigd door system : 14 juli 2011 om 17:20. |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Correct" is correct.
#149 |
|
![]() Jupiler en Stella smaken voor mij bijna hetzelfde. Als ik voor de rest van mijn leven nog maar één pils mocht drinken, zou het sowieso Vedett zijn. De hogere prijs is het zeker waard. In ieder geval geen inbev rommel voor mij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 14 juli 2011 om 17:15. |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() In uw geval kan ik dat begrijpen. Wanneer men sinds zijn jeugd gewoon is verschraalde bierensoorten te drinken, dan kunnen goede en pittige biertjes een ondragelijke last worden voor ongeoefende menselijke smaakpapillen.
|
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() biersoorten
#152 | |
Banneling
|
![]() °'Biersoorten' wordt het meest gebruikt. 'Bierensoorten' is meer ouderwets (lees: meer Vlaams), maar wordt ook nog gebruikt. Zoals in dit voorbeeld dat reclame maakt voor het Vlaamse hoevetoerisme: http://www.hoevetoerisme.be/piv/plat...ocument&Lan=NL Of deze reclame voor verschillende bierensoorten: http://www.drankenonline.com/dranken...pilseners.html Hier heeft het dan de betekenis van verschillende merken van bieren. °°Daarentegen en helaas voor u, 'ertegenoverstaande' zoals u het intikte, bestaat dus niet. Het dient in twee woorden geschreven te worden. En u maakte deze fout nog op 11 juli ook nog. Foei! Uw gezegde: Citaat:
Niet: 'ertegenoverstaande' maar 'ertegenover staande'. Eigenlijk schrijft u fouten aan de lopende band. En ik hoef nog niet eens zo lang te zoeken om u van repliek te dienen. Steeds weer voor mij een zeer dankbare en uiterst gemakkelijke taak. Een goede tip. Zou u zich niet beter eerst grondig bijscholen in de Nederlandse taal vooraleer u anderen op hun taalfouten of spellingsfouten wijst? Want u maakt zich telkens weer grandioos belachelijk. Een toemaatje. Bovendien is de voorkeursspelling niet produktie-eenheid, maar productie-eenheid. Het is maar dat u het weet. Blijkbaar hebt u van spelling niet veel kaas gegeten, maar d�*t weet u dan toch alvast maar weer. Laatst gewijzigd door system : 14 juli 2011 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In 62 werd dat afgeschaft, maar blijkbaar voelen de franstaligen zich daarmee in't zak gezet. Ze zullen de grondwet wel kennen, maar beschouwen die als "verkeerd" denk ik. We zijn met meer, dus 't is van ons, is heeft wettelijk geen grond meer. En de waalse media wordt gerund door walen hé ![]()
![]() |
#154 |
|
![]() Oranjeboom is niet te zuipen. Hertog Jan is uitstekend pilsener, net als Brand en Grolsch, Alfa staat nog een stapje hoger. Heineken is daar een gemiddelde tussen, maar wel een ijzersterk merk. Bavaria staat net een trapje lager maar wel in mijn koelkast.
oftewel in 1 tot 5 sterren: ***** Alfa **** Hertog Jan **** Grolsch *** Heineken *** Brand ** Bavaria ** Amstel (dat is een kwestie van smaak) * Oranjeboom
#155 |
|
![]() Lichtjes overdreven. Wat pils betreft is Stella zeker te pruimen - maar ik ben wel een Leuvenaar, natuurlijk, dus in 70% van de cafés tappen ze dat sowieso. Gewenning waarschijnlijk. Van Jupiler ben ik niet zo'n grote fan...weet niet waarom, niet omdat het Waals is, maar het kan me gewoon minder bekoren.
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vedett drink ik wel graag, maar ook niet teveel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem met die situatie is dat de gastvrije en hulpverlenende altijd het onderspit delft ten opzichte van degene die geen moeite wil doen om zich aan te passen, omdat die laatste op zijn strepen blijft staan in andermans gebied, aan zijn (afstandelijke) roots blijft vasthouden, en profiteert van de gastvrijheid van het gebied waar hij zich komen vestigen is om daar tenslotte zijn willetje komen op te leggen. En we zien dat nu ook met onze cultuurverrijkers van een ander slag.
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal niet zomaar iedereen lastig vallen met tik-, spelling- of grammaticale fouten. Maar onverbeterlijk bevooroordeelde betweters zoals u die véél taalfouten maken krijgen van mij gegarandeerd het deksel op de neus. Dat ik soms ook dergelijke fout maak deert mij volstrekt niet. Ik ben mij bewust van mijn onvolmaaktheden, terwijl jij vanop een ingebeelde katheter naar iedereen op dit forum zit te pontificeren alsof je de Zijne Onfeilbare Heiligheid in persoon bent. Daarom mag ook eens de aandacht getrokken worden op de barsten in uw kartonnen Potemkin-decor.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 15 juli 2011 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() En vanuit het noorden en het oosten laat je dan ineens ook de Hollanders oprukken in de grensgemeenten en eten we straks allemaal kroket uit de muur bij een glaasje greepfroet dzjoes. Doen jo !
|
![]() |