Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 09:38   #141
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
hier zijn geen woorden voor... slechts één mogelijkheid... sorry !
En dewelke is dat dan?
heb je links geopend en de verslagen gelezen kom dan eens terug !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 09:38   #142
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
hier zijn geen woorden voor... slechts één mogelijkheid... sorry !
En dewelke is dat dan?
stel dat het met uw dochter zou gebeuren... wat zou uw reactie zijn !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 10 juni 2004, 09:43   #143
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En dewelke is dat dan?
heb je links geopend en de verslagen gelezen kom dan eens terug !
Ik heb de links en de verslagen gelezen. Krijg ik nu te horen wat die 'ene mogelijkheid' is a.u.b.?
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 09:47   #144
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En dewelke is dat dan?
Ze zouden mij wellicht moeten tegenhouden om te beletten dat ik de dader(s) zelf onder handen te nemen. Met wat geluk zou ik na verloop van tijd kunnen hopen op en geloven in een veroordeling door het gerecht.
Maar wat is nu je punt eigenlijk?
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 09:50   #145
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

ik zou het absoluut hilarisch vinden dat een politieke stroming mijn miserie en de miserie van mijn dochter misbruikt om electorale en raciale redenen...

Tommelein vond het ook nodig om een kist te tonen... zijn doel was het anti oorlog standpunt, maar is ronduit verwerpelijk !

Jij bent even verwerpelijk als je deze feiten voor je rassenhaat wilt gebruiken. niet dat je ze moet verzwijgen, maar misbruiken om te veralgemenen naar je zo favoriete groep is nog iets anders..

Hoeveel verkrachtingen gebeuren er dagelijks?
Hoeveel pedofiliezaken?

Willen we ze eens allemaal publiceren hier ...
als de feiten van het blok gepubliceerd worden : ho maar dat wil niets zeggen over onze groep !!, wij zijn geen moordenaars,schriftvervalsers pedofielen,brandstichters, , vrouwafkloppers,negationisten, collaborateurs dierenbeulen, drugdealers en zeker geen ziekelijke racisten....
voor de andere groepen passen ze deze visie maar al te graag toe..
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 10:02   #146
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:

Tuurlijk ventje!

Daarom nog dat in een VB pamflet politieagenten van Marokkaanse origine vergeleken worden met pedofielen in het onderwijs. Zelfs als ze de waarden en normen niet alleen naleven, de taal spreken, een jaar politieschool gevolgd hebben en in het examen geslaagd zijn, dus perfekt geïntegreerd , is het nog niet in orde voor het blok

Graag dat ze die hebben !! Een recht wordt hen ook ten volle gegund : na een dergelijke inspanning om als pedofiel vernoemd te worden
't is eveneens daarom dat ze zo aangemoedigd worden om zich te integreren on onze maatschappij met slogans als blank europa , en eigen =blank volk eerst

de volgende keer dat ik aan den toog nog iets hoor over makkakken , weet ik het nu : dat is om hen te integreren omdat jullie ze zo graag hebben als medevlaming
aha, het was de tijdsgeest...
effectief het was toen ook zo dat er aantoonbare redenen waren om die agenten van marokkaanse origine te vergelijken met pedofielen. ze waren misschien es bij buisseret binnengevallen...
die blokkers toch , altijd goed voor een grap
leer lezen wat er staat... ik heb het even gekopiëerd uit het arrest ter illustratie :
“… Mohamed, flik: bangelijk! … Merkwaardig toch, dat net de vertegenwoordigers van de bevolkingsgroep met de hoogste criminaliteitsgraad van Antwerpen perse politieagent moet worden. Wellicht krijgen alle brandstichters binnenkort een uitnodiging om brandweerman te worden? En alle pedofielen een betrekking in het stadsonderwijs?
Eén ding is zeker: als Mohammed ook ‘flik’ wordt, zal er meer dan één Antwerpenaar terecht een ‘bangelijk’ gevoel hebben…

je kan linken leggen als het je uitkomt of zo interpreteert... dit heeft de rechter gedaan en dat is zijn recht.
Maar er staat toch niet letterlijk, dat die brandstichter een Marokkaan was en die pedofiel heeft toch ook geen nationaliteit gekregen.

Het enige dat wij als in de volksmond zeggen of als gezegde kennen is dat boswachters vroeger de beste stropers waren.... zij weten hoe het gebeurde vroegeren kennen al de truukjes, ze zijn dan ook op het juiste en rechte pad geraakt, moeten alle boswachters om dit volkse gezegde nu ook een klacht indienen tegen volkse uitspraken ?

Ik denk dat "allochtone flikken en politiemensen" wel hun steentje kunnen bijgragen in de maatschappij, vooral bij indentiteitscontroles of probleempjes tussen allochtonen en autochtonen, zodat niemand het gevoel moet hebben geviseerd of gediscrimineerd te worden. Ook in Brussel zie je al regelmatig allochtonen politie-agenten mee op straat lopen, vooral in kleurrijke gemeenten en wijken. Het zal zeker helpen, de gemoederen te bedaren en relletjes vermijden. De buurten kunnen er maar wel bij varen. Als dat geen positieve benadering is !
Oud 10 juni 2004, 10:05   #147
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tuurlijk ventje!

Daarom nog dat in een VB pamflet politieagenten van Marokkaanse origine vergeleken worden met pedofielen in het onderwijs. Zelfs als ze de waarden en normen niet alleen naleven, de taal spreken, een jaar politieschool gevolgd hebben en in het examen geslaagd zijn, dus perfekt geïntegreerd , is het nog niet in orde voor het blok

Graag dat ze die hebben !! Een recht wordt hen ook ten volle gegund : na een dergelijke inspanning om als pedofiel vernoemd te worden
't is eveneens daarom dat ze zo aangemoedigd worden om zich te integreren on onze maatschappij met slogans als blank europa , en eigen =blank volk eerst

de volgende keer dat ik aan den toog nog iets hoor over makkakken , weet ik het nu : dat is om hen te integreren omdat jullie ze zo graag hebben als medevlaming
aha, het was de tijdsgeest...
effectief het was toen ook zo dat er aantoonbare redenen waren om die agenten van marokkaanse origine te vergelijken met pedofielen. ze waren misschien es bij buisseret binnengevallen...
die blokkers toch , altijd goed voor een grap

HAHAHA, het staat er niet LETTERLIJK , dus het staat er niet, enkel de vergelijking wordt gemaakt ....

die blokkers toch
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 10 juni 2004, 10:15   #148
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de moeite gedaan om niettegenstaande alles toch te kijken...
een zielig vertoon...
mijn overtuiging tegen het VB is er alleen groter door geworden...

en al die VB'ers hier die het goed vonden... van mij mogen ze dat gerust...

ze waren al zo gefrustreerd dat ze hun zegje niet mochten doen...

maar dat zegje was helemaal niet overtuigend voor de rechtgeaarde NL-talige burger...

ieder diertje zijn plziertje....
sans rancune...
Oud 10 juni 2004, 10:23   #149
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Er kunnen best kleurlingen wonen in een blank Europa maar niet in die mate dat ze het eigen volk verdringen. Een blank Europa staat in de eerste plaats voor het behoud van onze identiteit en het veilig stelen van onze culturele eigenheid, haaks op de multiculturele gedachte die een gevaarlijke utopie is.
Huidskleur is dus cultuurbepaald, of een uiting van een bepaalde identiteit of cultuur volgens u?

Een Vlaams Vlaanderen kan ik volgen, een Blank Europa/Vlaanderen is echter iets volledig anders.

"Vlaams" zijn is immers niet afhankelijk van huidskleur of ras, blank zijn des te meer;
wanneer kan je iemand vlaams noemen?
Vengeance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 10:35   #150
niet-blanke belg
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
uw ongelooflijke idiote en kinderlijke semantische discussie mag u gerust tegen eenieder voeren
hoor

MAAR ZE MAAKT HOEGENAAMD GEEN INDRUK

als ge uzelf daarmee belachelijk wilt maken / BE MY GUEST
Amai, word jij altijd zo agressief als er iemand op wijst dat je fout bent?
Mijn "idiote" semantische discussie was hoegenaamd niet bedoeld om "indruk" te maken, maar om aan te tonen dat je wel degelijk fout zit.

Het is duidelijk dat je gewoonweg niet kan lezen of wilt lezen wat er werkelijk staat.

Citaat:
wel als gij er effectief UITZIET als een marokkaan/turk , kom gerust es af naar antwerpen
En waar heb ik trouwens geschreven dat ik er zou uitzien als een Turk?
Weer een bewijs dat je de zaken gewoonweg interpreteert hoe het jou het best past.
niet-blanke belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 10:48   #151
bruut geweld
Minister-President

Standaard

agressief ?

vind je dat al agressief ?
wel dan zitten hier veel agressievelingen sorry, dat ge geschrokken zijt, he

En nu je gat intrekken over dat eruit zien zoals de geviseerde groep he,

but the offer still stands, ook al ben je een aziaat , of zwarte
als ge dat al agressieve taal vindt, gaan we nog wat beleven
Oud 10 juni 2004, 10:58   #152
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychodad
Beter kijken volgende keer. Vooral eens naar dat fragment bij dat etentje. Dewinter gaat bij Vanhecke vertellen dat er een Marokkaanse jonge vrouw zit (die lid is van VB). De toon waarop hij het zegt verraadt zijn verwondering. Volgens mij heeft hij op dat moment niet door dat de camera bij hem is komen staan.
GOED OPLETTEN NU !
De vrouw links naast Vanhecke doet teken dat de camera er is. Vanhecke schrikt duidelijk wat, en zegt dan maar 'Leuk'.
Psychodad je beeldt je weer van alles in. Die jong (knappe) Marokkaanse komt reeds lang naar VB bijeenkomsten en ze is er welkom. FDW en FVH kennen haar maar al te goed. Als er iemand is die verwonderd is ben jij het wel
Er is toch iets mis met uw analytische vermogen, het was een fragment uit 2000 (4 jaar geleden) en het was overduidelijk dat FDW verbaasd was. FVH reageerde toen ook niet alsof hij haar kende. Dat zij ondertussen NU wel bekend is bij hen kan ik me voorstellen, zo'n witte raaf kan je niet makkelijk naastkijken.
Oud 10 juni 2004, 11:02   #153
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ze zouden mij wellicht moeten tegenhouden om te beletten dat ik de dader(s) zelf onder handen te nemen. Met wat geluk zou ik na verloop van tijd kunnen hopen op en geloven in een veroordeling door het gerecht.
Maar wat is nu je punt eigenlijk?
eerst en vooral harde aanpak van die gasten. voor de rest dat ik hezelfde zou doen als jij en denk als jij ! ik geloof wel iets minder...
Oud 10 juni 2004, 11:04   #154
Calle
Parlementslid

Standaard

Ik onthoud maar 1 ding.

Het VB wil niet perse dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, het is maar een manier van werken en denken.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 11:08   #155
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC

Aaaahh.. nu begrijp ik het, u hebt er werkelijk op zitten studeren he.. op dat arrest... ?

Hebt u ook een politiek neutrale bron ? en geen politieke afrekening in een schandalig arrest gegoten ?
een politiek neutrale bron...
't wordt beter en beter :
De rechtbank heeft dat STUK zelf verzonnen/zelf gepubliceerd lol:

Raar dat dit niet ontdekt werd dan door uw advocaat op het desbetreffende proces : a ja , maar dat was robke verreyken
awel, ge zegt daar zoiets, groot licht is dat niet

feit dat ge nog blijft ontkennen, is HILARISCH
ZWAANSDE GIJ NAAAA ??????

Dat stond in het VB-krantje dat iedereen hier in de bus heeft gekregen, ik heb dat ook gelezen en het vol walging de vuilbak ingekieperd.
Gij gaat mij toch niet wijsmaken dat gij dat krantje niet gezien noch gelezen hebt?
Oud 10 juni 2004, 11:19   #156
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

hoe, nog geen post geleden zat men hier te bewern dat die utispraken nooit gepubliceerd zijn, en dat het verzinsels waren van "het regime en de politiek-correcte linksen"??? En zo is het altijdhetzelfde liedje met het Blok: allerlei rommel publiceren omdat het goed scoort bij de mensen, en nadien wanneer blijkt dat het duidelijk racistisch is komen zeggen dat "ze er afstand van doen". Stellen jullie julliezelf nu nooit eens vragen hoe dat het komt dat het Blok zoveel afstand neemt van uitspraken die ze zelf gedaan hebben, precies alsof dat normaal is??
Die zaken horen voorgoed tot het verleden, ik daag u uit nog zo één recente publicatie te vinden. Zijn wij verantwoordelijk dat men liever de kop in het zand stak dan de problemen te erkennen? Wij hebben de problemen bespreekbaar gemaakt, het taboe doorbroken. Dat men daarbij al eens tegen de schenen heeft gestampt is enkel en alleen maar omdat de andere partijen het altijd hebben doodgezwegen.
Als ik mij niet vergis ging de discussie hier initieel over het VB-krantje met die opmerkingen over Mohamed, Ali en Yousef als agent.
Zoals hier al eerder gesteld werd, een BELG! van marrokaanse origine (moet belg zijn alnders geen politie) die zich heeft aangepast, NL spreekt en schrijft, een examen aflegt en nu een respectabele job uitoefent.
Beter aangepast kan niet volgens mij en in het krantje werd dit afgedaan als een schandaal.

Nu is mijn vraag : Wat is het taboe hier ? Wat is het probleem ?
Oud 10 juni 2004, 11:23   #157
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

ah zo, dus het feit dat een Marrokaanse politieagent zwart op wit wordt vergeleken met een pyromane brandweerman of een pedofiel in het onderwijs moeten we maar "bekijken in de tijdsgeest"???
Ik vidn ook dat het vreemdelingenprobleem zwaar wordt genegeerd, maar voor de stijl waarop het Blok de zaken aanpakt (en nadien uiteraard steeds opnieuw komt rechtzetten met excuses als "tijdsgeest", "misschien iets te scherp gesteld", ..) pas ik ook
Toegeven, het is erover maar ik pin me dan ook niet vast op één publicatie. Ik bekijk dit in zijn ruimere context en je kan er niet omheen dat het zijn werk gedaan heeft.
Verklaar ?

Wat heeft exact wat bewerkstelligd? Hoe kan zulke hatelijke uitlating tot iets positiefs bijgedragen hebben?

Zeer benieuwd!
Oud 10 juni 2004, 11:38   #158
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis

Onzin ? Dat vertellen de blokkers vaak ook en hypocrisie is ook 't specialiteit per uitsteek van het Vlaams Blok.

Zie je, ik ben een Modale Waal die hoeft Nederlands te schrijven en praten : Is m'n aanpassing geslaagd of niet, Blokkers ? Of moet ik nog meer doen ? Ivm de Walen die zo gezegd te lui zijn om Nederlands te leren of praten : Jullie moeten het context begrijpen : Frans is een wereldtaal wat Nederlands NOOIT zal worden en daarom ze vinden het behoefte niet om Nederlands te leren ( Ze leren liever Engels of Duits of Spaans ) maar pas op ik keur dat niet goed.
Waar ik ga, Vlaanderen, Brussel of Wallonië : Ik voel me overal thuis.
wel, dat frans een wereldtaal is die evenwel veel van zijn pluimen aan het verliezen is, dat is geen argument. Wil je echt een wereldtaal spreken, spreek dan Engels of Spaans. Maar zoals ik zei: dat is geen argument. En wel omdat zij een minderheid zijn in België. En wederzijds respect als men binnen dezelfde staat leeft, is dat men tracht te communiceren met mekaar in elkaars taal. Vlamingen hebben daar geen probleem mee. Dat zit toch wel eventjes anders bij de Walen. De brave Vlamingskes mogen hard werken en Wallonië onderhouden, maar hola als er even een inspanning wordt gevraagd in het Nederlands te communiceren met ons, net zoals de Vlamingen dat doen met de Walen in het frans. Weet je, dat is een kwestie van respect en zelfrespect.
Volgens mij verwar jij de brusselaar met de waal. Heel wat brusselaars weiger(d)en nederlands te spreken ook al spraken zij dat best. De waal daarentegen probeert bijna altijd met handen en voeten de paar woordjes die ze kenden (en soms spreken ze het vloeiend) te gebruiken.
Ondertussen hoor ik meer en meer van collegae HR management in het brusselse, dat de waalse jong-afgestudeerden BETER nederlands spreken/schrijven dan hun vlaamse medestudenten dat doen in het frans.

Het probleem was vroeger dat het een principekwestie was om weigerachtig te staan tegenover het spreken van de andere landstaal. Boertige koppigheid (langs beide zijden) die zeer destructief werkt in een samenleving. Het is een hele tijd nu beter gegaan, er was meer begrip en goedwill.
Door de halstarrige vlaamse houding echter zullen de principes weer naar boven komen en zullen er wéér meer taalproblemen komen.

Het jammere is dat jullie eerst zelf problemen veroorzaken en dan de gevolgen op de anderen steken.
Oud 10 juni 2004, 11:54   #159
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Het was een zeer eerlijke en objectieve uitzending.
Had ik niet verwacht.
Maar als het goed is zeg ik het ook
Oud 10 juni 2004, 12:05   #160
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Het was een zeer eerlijke en objectieve uitzending.
Had ik niet verwacht.
Maar als het goed is zeg ik het ook
het Vlaams Blok heeft goed gescoord, zeker weten. Charmant en zelfs vriendelijk, maar kordaat als het moest als fatima niet liet uitspreken en al de volgende vraag wou stellen. ze gaat het nog leren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be