![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
vind je niet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Een samenvatting van het reportage, bekeken door een neutrale persoon (waarmee ikbedoel dat ik geen Blokker ben maar ook geen Blok-buster)
Technisch : Weinig professioneel gemaakt, gaf een rommelige indruk en viel verschillende keren in herhaling wat op den duur echt irritant begon te worden. Objectiviteit: nul, Defossé heeft echt niets nagelaten om zijn doel te bereiken : dreigende muziek, dramatische voice-over, sieg heils en nazi-liederen, edm. Het lag er zo dik op dat het contraproductief werkte bij mijn oudste dochter (14). Bij mijn jongste werkte het wel, maar zij is dan ook 12. Inhoud : De bedoeling was de franstalige kiezers in Brussels het ware gelaat van het Blok te tonen zodat ze zeker niet voor die partij zouden stemmen. Defossé besteedt 75% van zijn tijd aan de VMO (tot vervelens toe, zeker omdat hij dezelfde dingen twee of zelfs drie keer herhaalt !) en probeert aan de hand van archiefbeelden van 20 �* 30 jaar geleden aan te tonen dat alle Blok-kopstukken daar lid van waren. Dit wordt op een eigenaardige manier gedaan : een VMOer met masker en helm wordt aangeduid als zijnde FDW (wij zien enkel een stukje van zijn neus !), de aanwezigheid van FDW, Van Hecke en Annemans tijdens rellen waar ook de VMO bij betrokken was wordt voorgesteld als een bewijs van hun lidmaatschap. En zo voort. Defossé toont wel aan dat alle Blok-figuren 25 jaar geleden in hetzelfde milieu vertoefden dan de VMO. En dat de VMO een verwerpelijke organisatie was wist ik al. Het probleem is dat Defossé helemaal geen verband kon leggen met 2004. Dat FDW & co tijdens hun jeugd er tenminste geen probleem in zagen om met neonazi's samen te werken was duidelijk, maar de vraag ze vandaag nazi-sympatisanten zijn zoals Defossé beweerde. Joschka Fischer, de Duitse minister van Buitenlandse zaken, heeft vroeger als extreem linkse activist een politieman in elkaar getrapt. De beelden die daarover bestaan zijn vergelijkbaar met de archiefbeelden van Defossé. Toch is Fischer minister. Er moet dus bewijs komen dat de Blokkers vandaag neonazi's in hun hart en nieren zijn en dat bewijs levert Defossé niet. Zijn bewijzen bestaan uit beelden van 25 �* 30 jaar geleden. Defossé scoorde wel een paar punten. Zo trof hij Roeland Raes aan in het Brussels bureau van het Blok! Heel eigenaardig vond ik dat. Raes had daar duidelijk een verantwoordelijkheid, niettegenstaande dat hij uit de partij gezwierd werd. Hij vertrok onmiddelijk toen hij begreep dat men hem had herkend. Die was raak. We kregen ook Wim Verreycken te zien tijdens een Oostfronters plechtigheid van een jaar of zo terug. Dat wist ik niet van Verreycken. Maar dat was dan ongeveer alles. Er werden ook een paar typische franstalige argumenten aangevoerd in de stijl van "Het Blok wil in de faciliteitsgemeenten het Nederlands opleggen!!". Volgens kan dat reportage slechts indruk maken op franstalige tieners. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"in elk geval, dit is hoe er tegenwoordig over vlaanderen gedacht wordt en dat ligt niet aan de walen maar aan jullie zelf " dan acht ik vlaanderen verantwoordelijk voor wat anderen over vlaanderen denken als ik schrijf: "het kon ook niet anders als vlaanderen geen confrontatie durft aan te gaan met zijn bruine verleden, doet iemand anders het wel, en dat doet extra pijn" dan zeg ik dat vlaanderen moet durven in zichzelf kijken en toegeven dat er 60 jaar geleden heel wat is misgelopen in de naam van vlaanderen maar zeg ik hier dat ik vlaanderen verantwoordelijk acht voor de collaboratie? i think not |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Schepen
|
![]() Dit reportage was totaal niet tegen Vlaanderen bedoeld maar wel tegen het Vlaams Blok en z'n hypocrisie. Ik zou kei graag het programma hebben dat ze geven in Antwerpen en den die dat ze geven in Brussel : Ik ben van overtuigd dat ze niet denzelfde zeggen. Veel van de Vlaams Blok heethoofden hebben een fascistiche verleden zoals VanEcke, De Winter, enz. Franstalige Brusselaars Vlaams Blok symathisanten die weten zelfs niet waarvoor ze stemmen : Dat is den ergste van alen.
![]() |
#149 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bruine verleden van vlaanderen = vlaanderen van nu is verantwoordelijk voor dat bruine verleden hoe kom je erbij? ik kan het zo gek niet bedenken |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of laat mij het anders zeggen: u acht Vlaanderen niet verantwoordelijk, maar ze moeten wel eens "in zichzelf" kijken omwille van de collaboratie? Waarom zou Vlaanderen "in zichzelf" moeten kijken omwille van iets waarvoor het niet verantwoordelijk is?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ah, ik zie dat je doorhebt dat een bruin verleden hebben en verantwoordelijk zijn voor dat bruine verleden twee verschillende zaken zijn - da's mooi waarom vlaanderen zou moeten leren van zijn bruine verleden? die vraag kan je zelf wel beantwoorden, als je een herhaling van dat bruine verleden wil vermijden tenminste |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#155 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Luister antiquairs, wij leven vandaag. 't Wordt tijd dat jullie dit OOK doen! Wat moet ik me in godsnaam nog gaan bezighouden met de slechte gedragingen van mijn voorouders. Ik leef in het HEDEN en ik pluk de vruchten van het GOEDE dat mijn voorouders verwezenlijkt hebben. En dat is in verhouding véél méér, anders hadden we nu niet die welvaartstaat waar we nu in leven! Als jullie hiermee niet kunnen leven is het misschien beter om jullie aan te sluiten bij het nomadenvolk in de woestijnen. Deze moeten nog beginnen aan een toekomst. Dan kun je deze helpen opbouwen volgens jouw ideologie ! ! ! Jullie teren op een negatief verleden, wij leven naar een positieve toekomst, fossielen!
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 puntjes
1 als de walen toch zo anti vlaams gezind zijn dat ze dan op hun eigen gaan ... geen geld meer voor wallonie 2 de franstalige brusselaars hebben waarschijnlijk meer problemen met multikul dan met nederlandstaligen |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() Goe gezegd, Pope.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou Vlaanderen "in zichzelf" moeten kijken omwille van iets waarvoor het niet verantwoordelijk is?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over de verschillende programma's moet je niet zo mysterieus doen. Ga gewoon naar hun site en lees hun programma ! De Franstalige Brusselaars weten heel goed voor wat ze stemmen : voor een partij die de vreemdelingen keihard gaat aanpakken. De rest vinden ze niet belanrgijk. |
|
![]() |
![]() |