![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Inderdaad. Droom dus maar door tot de schok van de werkelijkheid je wakker maakt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
#142 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In 2014 moet Bart de CONfederatie presenteren. Voila franke fonen, hier tekenen NON Voila (ziehier) onze onafhankelijkheidsverklaring dan. Tekenen hoeft niet, dat deden wij reeds. Bonne chance!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar wat behelst die onafhankelijkheid?... Wat met bv met Brussel? Kan het zijn dat de N-VA nog geen plan heeft? Of dat men het niet mag weten? |
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mijn idee: Je organiseert een referendum in alle gewesten over de toekomst. Als in geen enkel gewest een meerderheid voor opsplitsing is, dan blijft de huidige situatie (dat wil niet zeggen dat er geen hervormingen moeten komen!). Als er bvb. enkel in het Vlaams Gewest een meerderheid zou zijn, dan organiseer je een nieuw referendum in het Vlaams Gewest en het Brussels Gewest. Vlaams Gewest: 1) Wil je Brussel bij Vlaanderen? en 2) Als Brussel niet bij Vlaanderen gaat, wens je dan nog onafhankelijkheid? Brussels Gewest: 1) Wil je Brussel bij Vlaanderen? en 2) Als Brussel niet bij Vlaanderen gaat, wil je dan a) zelfstandig zijn of b) bij Wallonië gaan? Enkel indien in beide gewesten de eerste vraag een meerderheid ja-stemmers heeft, komt Brussel bij Vlaanderen.
|
|
|
#145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Minister-President
|
Omdat de gemeenschappen geen territoriale indeling zijn. Niet iedere gemeenschap heeft zijn exclusief territorium.
|
|
#148 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat niet ooit gedroomd is geweest zal nooit gerealiseerd worden.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
#149 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#150 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Voor de duizendste keer - er komt geen referendum.
|
|
#151 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#152 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|||
|
|
|
|
#153 |
|
Banneling
|
In de nota van Di Rupo worden de transferts inderdaad niet afgebouwd en krijgt Brussel extra geld via nog maar eens een grendel. maw het komt in de grondwet terecht en ze krijgen het dus jaar na jaar zonder dat enige vorm van protest mogelijk is, noch dat er bewijs van de deugdelijkheid daarvoor geleverd moet worden. Ik kan zelf van die nota absoluut niets goeds maken. De nota is links. Veel commentaar van BDW is gewoon terecht. De weinige zaken die wel goed zaten heeft hij ook toegegeven.
In de nota van BDW was wel een duidelijke afbouw te vinden. Het spreekt voor zich dat ik de nota van BDW als basis veel beter vond. Niet dat ik tegen solidariteit ben, als dat zo zou zijn dan zou ik gewoon zeggen afschaffen. Over de zaken waar ik niet mee akkoord was, (notionele intrest, beperken van werkloosheid in de tijd) heb ik een email naar nva zelf gestuurd en ik heb net vanmiddag een antwoord gekregen. Netjes. |
|
|
|
|
#154 |
|
Minister-President
|
Wat kun je nu tegen een referendum hebben? Is dat niet de basis van de democratie?
|
|
#155 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#156 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#157 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Voor de duidelijkheid: ik keer me tégen een ondemocratisch Vlaanderen. Dat wens ik niet. De basis voor dat democratische Vlaanderen dat ik wel wil, is dat dat Vlaanderen er op de meest democratische manier is gekomen, namelijk via een referendum.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 1 augustus 2011 om 17:01. |
|
|
|
|
|
#159 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De zelfbeschikking die ze willen, is dat dan geen democratisch recht?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 augustus 2011 om 17:01. |
||
|
|
|
|
#160 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleen moeten ze zien een meerderheid te krijgen in het Vlaams parlement. Ten vroegste 2014. |
|
|
|