Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2011, 17:33   #141
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Erg aardig allemaal. Maar in WOI zijn er heel andere cijfers als we granaten en mosterdgas er bij betrekken. In WOII mogen ook granaten en bommen meetellen en dan denken we nog maar eens aan de bombardementen op Spaanse steden, op Duitse steden, op Londen, op Hiroshima en Nagasaki, en de tienduizenden Poolse officieren die door de Russen werden afgemaakt in gevangenschap, die schoten ook niet mis toch?

Om kort te gaan, de meeste slachtoffers van oorlogen kregen de kans niet om hun wapens af te vuren. En dat leert ons ... ?
Modernisering van oorlog.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:36   #142
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brill Bekijk bericht
Wat Anders Breivik heeft gepresteerd keur ik zeker NIET goed,maar het is wel eens hoog tijd dat allle partijen eens gaan nadenken over de kern van de zaak.
We kunnen natuurlijk weeral de schuld op links of rechts steken,maar de oorzaak van dit alles word deskundig stilgezwegen. Daarmee bedoel ik de massa immigratie die geen einde meer kent.
Het is volgens mij dringend dat iedereen eens gaat inzien dat er wel degelijk iets scheelt aan het huidig beleid.
Spijtig voor alle slachtoffers die er reeds zijn gevallen aan linkse en rechtse zijde. Bij een fatsoenlijk en verantwoord bestuur was dit allemaal niet gebeurd.
Natuurlijk kan men hierover weeral een mening geven dat het zo of zo moet zijn,maar spijtig genoeg blijft het veelal bij deze debatten
U wil dit drama misbruiken voor politieke redenen. U bent tevens zelf verantwoordelijk voor dat "fatsoenlijk en verantwoord bestuur".
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:37   #143
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik zie niet in waarom die Noor gek zou zijn. Dan is iedereen gek die iets doet bewegen in de wereld. Dan is Osama gek om 9/11, Bush gek om Irak, Obama gek om Osama, Churchill gek om D-day, Bart De Wever gek om te onderhandelen met Di Rupo en ik gek om te gaan werken of om dit hier te posten. Iedereen is gek die iets doet wat ik niet zou doen. Iedereen is gek die iets doelbewust doet. Die gast zijn beweegredenen waren toch niet gek. Zijn doel wordt hier door velen gesteund. Enkel zijn middelen niet maar hij is belange de eerste niet die zich van gewelddadige middelen bediend. Hoeveel politici werden de laatste 50 jaar al niet neer geknald ? Hoeveel journalisten omgebracht ? Hoeveel burgers vermoord ? Allemaal om politieke redenen. Allemaal door gekken. Iedereen is gek.
Iedereen is gek die geloofd in de vrije wil ja.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:41   #144
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brill Bekijk bericht
Wat Anders Breivik heeft gepresteerd keur ik zeker NIET goed,maar het is wel eens hoog tijd dat allle partijen eens gaan nadenken over de kern van de zaak.
We kunnen natuurlijk weeral de schuld op links of rechts steken,maar de oorzaak van dit alles word deskundig stilgezwegen. Daarmee bedoel ik de massa immigratie die geen einde meer kent.
Het is volgens mij dringend dat iedereen eens gaat inzien dat er wel degelijk iets scheelt aan het huidig beleid.
Spijtig voor alle slachtoffers die er reeds zijn gevallen aan linkse en rechtse zijde. Bij een fatsoenlijk en verantwoord bestuur was dit allemaal niet gebeurd.
Natuurlijk kan men hierover weeral een mening geven dat het zo of zo moet zijn,maar spijtig genoeg blijft het veelal bij deze debatten
Je slaagt de nagel op de kop. Stilaan gaat men meer en meer " zotten " zien, bij wie de stoppen doorslagen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:41   #145
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom die Noor gek zou zijn.
Vanaf hoeveel afgeslachte jongeren beschouw jij hem wel als gek ? Eén keer de duizend gepasseerd of zo ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:42   #146
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er zijn geen gevoeliger momenten dan nu om belangrijke vragen te stellen. Uitgerekend nu is er bij heel wat mensen een heel klein gaatje om vragen te kunnen stellen en antwoorden te zoeken. Binnenkort is dat gaatje weer dicht.
Net omdat de emoties nu zo sterk zijn, is dit misschien niet het beste moment.
Ik denk dat er bij mensen altijd wel gaatjes te maken zijn.
Ik hoop dat deze mensen en hun ideeën dan ook aan bod komen.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...puerta-del-sol
Of moeten die eerst een terreurdaad plegen om gehoord te worden.

Ik hoop dat er ook eens kan gediscussieerd worden over andere aspecten van "hoe onze maatschappij in elkaar steekt".

Citaat:
Daar is de het-is-maar-een-gestoorde-gek fopspeen weer...
Ik schreef "niet-gek-wel-gestoord".
Ik denk dat hij niet gek is, maar dat zijn wereldbeeld toch wat gestoord is.
Bijvoorbeeld. Denken dat links verantwoordelijk is voor alle immigratie-problemen, dat zij alle immigranten naar hier haalden,.... (Je kent de steeds weerkerende leugens wel) wijst toch op een gestoord wereldbeeld.
Ik weet wel, als je eenzelfde leugen genoeg herhaald; wordt het een waarheid.
Maar zo'n wit-zwart beeld. Dat is toch gestoord.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:43   #147
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Laat me eens denken. Wie is er nog allemaal gek ? Allemaal die rare kwieten in zwarte jurken, rechters heten ze geloof ik. Die piwi die in een paleis woont en ons als onderdanen ziet en al die woesies die zich door die gek laten ridderen en zulks. Al die zich maatpakken als uniform aan meten en zichzelf en collega's met om ter langste engelse titels vereren, ...
Oud 27 juli 2011, 17:45   #148
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Die verschuiving werd mogelijk omdat men het doden minder persoonlijk heeft gemaakt. lasergestuurde bommen, vliegtuigen, drones.
Zo simpel is het niet, want er bestaat een gelijkaardige tendens bij de infanterie. Waar denk je dat de Amerikaanse (en andere, maar ik licht degene met het grootste defensiebudget er even uit) overheid al die miljarden in R&D in investeert?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:46   #149
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vanaf hoeveel afgeslachte jongeren beschouw jij hem wel als gek ? Eén keer de duizend gepasseerd of zo ?
Ik heb nooit horen opperen dat Bin Laden gek is of Baader of Clinton of Decrem...
Oud 27 juli 2011, 17:46   #150
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me eens denken. Wie is er nog allemaal gek ? Allemaal die rare kwieten in zwarte jurken, rechters heten ze geloof ik. Die piwi die in een paleis woont en ons als onderdanen ziet en al die woesies die zich door die gek laten ridderen en zulks. Al die zich maatpakken als uniform aan meten en zichzelf en collega's met om ter langste engelse titels vereren, ...
Je houdt niet van de adel. Ik ook niet, de adel bestaat uit een bende omhooggevallen snobs wiens voorvaders geld binnengerijfd hebben op het zweet van hun lijfeigenen.

Zijn deze daarom gek echter ? Ik zie niet in waarom. Vreemde vergelijking hoor.
Oud 27 juli 2011, 17:47   #151
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit horen opperen dat Bin Laden gek is of Baader of Clinton of Decrem...
Nee ? Ik wel hoor.

En Baader ? Wat doet die would-be tweederangs terrorist/dief hier ?
Oud 27 juli 2011, 17:47   #152
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Net omdat de emoties nu zo sterk zijn, is dit misschien niet het beste moment.
Ik denk dat er bij mensen altijd wel gaatjes te maken zijn.
Ik hoop dat deze mensen en hun ideeën dan ook aan bod komen.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...puerta-del-sol
Of moeten die eerst een terreurdaad plegen om gehoord te worden.

Ik hoop dat er ook eens kan gediscussieerd worden over andere aspecten van "hoe onze maatschappij in elkaar steekt".

Ik schreef "niet-gek-wel-gestoord".
Ik denk dat hij niet gek is, maar dat zijn wereldbeeld toch wat gestoord is.
Bijvoorbeeld. Denken dat links verantwoordelijk is voor alle immigratie-problemen, dat zij alle immigranten naar hier haalden,.... (Je kent de steeds weerkerende leugens wel) wijst toch op een gestoord wereldbeeld.
Ik weet wel, als je eenzelfde leugen genoeg herhaald; wordt het een waarheid.
Maar zo'n wit-zwart beeld. Dat is toch gestoord.
De kapitalisten hebben de eerste half of helemaal analfabete, politiek onbewuste en uitgehongerde GASTarbeiders naar hier gehaald, om de autochtone arbeidersbewegingen kapot te krijgen, en de lonen naar beneden te drukken, dat klopt.
Maar dat is al een tijdje geleden, en vandaag is het de linkse zijde die immigranten gebruikt als kiesvee, om aan de macht te blijven. Een links wiens rode vlag ondertussen nog maar flauw roze, of nog erger, paars, geworden is, dit tussen haakjes.
Maar dat weet iedereen toch al, waarom dat jij d�*�*rmee afkomt is me een raadsel ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 27 juli 2011 om 17:49.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:52   #153
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zo simpel is het niet, want er bestaat een gelijkaardige tendens bij de infanterie. Waar denk je dat de Amerikaanse (en andere, maar ik licht degene met het grootste defensiebudget er even uit) overheid al die miljarden in R&D in investeert?
Zo simpel is het helaas wel.
Tenzij u mij kan vertellen dat hedendaagse militaire offensieven worden uitgevochten met de bajonet op het wapen....
Oud 27 juli 2011, 17:54   #154
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je houdt niet van de adel. Ik ook niet, de adel bestaat uit een bende omhooggevallen snobs wiens voorvaders geld binnengerijfd hebben op het zweet van hun lijfeigenen.

Zijn deze daarom gek echter ? Ik zie niet in waarom. Vreemde vergelijking hoor.
Waarom is Breivik gek ? Omdat hij geen islam in Europa wenst ? Neen zo lopen er hier duizenden. Omdat hij over gaat tot direct action ? Neen elke dag vallen er zo wel ergens doden. Omdat hij het alleen deed ? Neen hij zag in dat reeds velen voor hem gepakt waren alvorens ze met hun groep konden toeslaan ? Omdat hij zich de titel esterial knight of zo iets aan mat ? Nee, normaal gezien riddert onze koning hier ook elk jaar. Omdat hij een boek schreef van 1500 bladzijden ? Neen, dat doen nog velen en die krijgen daar nobel prijzen voor. Omwille van de inhoud van het boek ? Het internet staat vol zulke boeken, you tube staat vol flimpjes hoe je dingen kan opblazen, ...
Neen, mij lijkt die mens helemaal niet gek.
Oud 27 juli 2011, 17:55   #155
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom die Noor gek zou zijn. .
Het is ook niet nodig dat jij dat inziet. Dat kan ook niet

Het gaat om een educated guess van zijn advocaat, die heel waarschijnlijk zal bevestigd worden door psychiatrisch onderzoek.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:56   #156
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom die Noor gek zou zijn. Dan is iedereen gek die iets doet bewegen in de wereld. Dan is Osama gek om 9/11, Bush gek om Irak, Obama gek om Osama, Churchill gek om D-day, Bart De Wever gek om te onderhandelen met Di Rupo en ik gek om te gaan werken of om dit hier te posten. Iedereen is gek die iets doet wat ik niet zou doen. Iedereen is gek die iets doelbewust doet. Die gast zijn beweegredenen waren toch niet gek. Zijn doel wordt hier door velen gesteund. Enkel zijn middelen niet maar hij is belange de eerste niet die zich van gewelddadige middelen bediend. Hoeveel politici werden de laatste 50 jaar al niet neer geknald ? Hoeveel journalisten omgebracht ? Hoeveel burgers vermoord ? Allemaal om politieke redenen. Allemaal door gekken. Iedereen is gek.
Iedereen is gek die geloofd in de vrije wil ja.
Dit kan helpen...
http://xkcd.com/552/
Oud 27 juli 2011, 17:57   #157
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is ook niet nodig dat jij dat inziet. Dat kan ook niet

Het gaat om een educated guess van zijn advocaat, die heel waarschijnlijk zal bevestigd worden door psychiatrisch onderzoek.
Ja, en daar gaan ze binnen honderd jaar dan eens goed met lachen.
De psychiatrie heeft al eeuwen gediend om ongewensten in weg te steken.
Oud 27 juli 2011, 18:01   #158
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is Breivik gek ? Omdat hij geen islam in Europa wenst ? Neen zo lopen er hier duizenden. Omdat hij over gaat tot direct action ? Neen elke dag vallen er zo wel ergens doden. Omdat hij het alleen deed ? Neen hij zag in dat reeds velen voor hem gepakt waren alvorens ze met hun groep konden toeslaan ? Omdat hij zich de titel esterial knight of zo iets aan mat ? Nee, normaal gezien riddert onze koning hier ook elk jaar. Omdat hij een boek schreef van 1500 bladzijden ? Neen, dat doen nog velen en die krijgen daar nobel prijzen voor. Omwille van de inhoud van het boek ? Het internet staat vol zulke boeken, you tube staat vol flimpjes hoe je dingen kan opblazen, ...
Neen, mij lijkt die mens helemaal niet gek.
"Direct action"...

Tegen zoveel debiliteit, onverschilligheid en onwil kan zelfs ik niet op.
Oud 27 juli 2011, 18:03   #159
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Zo simpel is het helaas wel.
Tenzij u mij kan vertellen dat hedendaagse militaire offensieven worden uitgevochten met de bajonet op het wapen....
Heb je dat stukje dat je citeerde eigenlijk zelf wel gelezen? Het ging onder meer over doelbewust schieten. Er zijn conflicten genoeg waar nog gewoon wordt geschoten, hoor.

EDIT: dat geldt overigens ook voor piloten van bombardementsvliegtuigen. Wat ook in die docu aan bod komt.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 juli 2011 om 18:03.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 18:05   #160
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
"Direct action"...

Tegen zoveel debiliteit, onverschilligheid en onwil kan zelfs ik niet op.
Extreem rechtse skinheads zingen over niets anders. En al jaren worden er aanvallen gepleegd en verijdeld. Deze was iets slimmer dan de gemiddelde skinhead. Sinds Rostock gaat er geen mand voorbij in Oost Europa zonder incidenten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be