Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2011, 18:02   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een autochtoon PSC-minister (Nothomb/Heyzel), een Brugs katholiek bisschop (pedofiel), een Oost-Vlaams VLD'er (De Gucht/Fortis), een souverein lid van het koningshuis (Laurent/Marine), en de poenpakkende bankiers (Dexia/Fortis/KBC/ ...) zijn dat ook. Maar u moet het natuurlijk weer over de xenophobe racistische boeg gooien. 't Wordt tijd dat u hier in de vergeetput gedumpt wordt.
Op welke manier dan? Waar staat dat?
Oud 20 augustus 2011, 18:16   #142
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt gij nu echt dat er met plastiek gewerkt wordt ??? Nooit gehoord van brandweervoorschriften ? Loop eens langs op een opendeurdag van uw Brandweerkorps en stel daar eens de vraag ...
uhuh...we weten het weeral beter hé?
Nu de meeste tenten van het type veel volk zijn dus wel degelijk van "soort" plastic gemaakt.
En ze worden gereinigd met ...wasbenzine.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 18:21   #143
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenm Bekijk bericht
Tegen zo'n stormweer kon er niks gedaan worden, of ze moesten op voorhand heel het festival afgelasten.
Dat klopt Jeroen
Dat het parket binnen een paar minuten (?) wist te verklaren dat niemand
schuld treft vind ik een bewonderenswaardig staaltje van vakmanschap
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 18:22   #144
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hierna een paar quotes waarmee u zich werkelijk openlijk ten prooi geeft aan de advokaten van de tegenpartij (CVGK ...) . Ik hoop voor u dat u voldoende bemiddeld bent om een gezaghebbend advokaat te bekostigen als het zover komt. Uw nick alleen al strekt hierbij niet tot verzachtende omstandigheid. Noch uw duizenden voorafgaande postings. U weet heus wel waar u mee bezig bent. Verwacht van mij geen getuigenis �* décharge.

Citaat:
Enkele jaren cel zal Meneer Chokri terug aan de maatschappij aanpassen.
Citaat:
Inderdaad, en Chokri, die is verantwoordelijk, minstens voor een aantal gevallen van onvrijwillige doodslag, als hij geluk heeft.Een flink aantal jaren gevangenis dus. Er is een voordeel aan ook, als hij buitenkomt, dan is hij weer helemaal aangepast aan de maatschappij.
Citaat:
Chokri zal boeten!
Citaat:
Precies. Jammer voor de slachtoffers is de man SPa, allochtoon, en dus, onaantastbaar.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 18:35   #145
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Een onderzoek lijkt me redelijk; maar het zou me verbazen als er veel uit zou komen. Maar het lijkt me natuurlijk wel logisch.
Huh?

Kar 180° gekeerd op enkele uren tijd?
Eerst gif spuien tot het geen naam meer heeft, en iets later een ander met dezelfde mening als mij gelijk geven.

Je bent nog niets veranderd Adrian.
Oud 20 augustus 2011, 18:38   #146
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat er doden vallen zonder dat je daarbij een schuldige kan aanduiden, het gaat er bij velen inderdaad niet in. Trieste mentaliteit. Je moet er weer eens de opinie van Luc Van der Kelen op na lezen. Dat is van bedroevend niveau. Letterlijk iedereen krijgt er van langs.

Chokri, de artiesten, de festivalgangers, de hulpdiensten, Frank De Boosere. Tis echt niet te geloven dat iemand zo door het leven kan gaan. Voor alles een zondebok zoeken en die zonder enige aanwijsbare reden finaal de grond trachten te boren. En dat krijgt dan nog een medium op de 2e pagina van een grote krant ook.
Ik heb het hier al eens verteld op het forum
Een journalist maakt of kraakt je
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 18:40   #147
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Bizar. Aanvankelijk lijkt het wel leuk, alsof men in de splash zit van Bellewaerde. Typisch onverantwoordelijke jeugd.
Nog meer bizar:de tentjes van de pukkelpopgangers blijven wel rechtstaan. De tenten, bomen, verlichtingspalen van de organisatoren knakken af.
Lijkt me duidelijk: Chokri in de bak.
Inderdaad.

Die tentjes staan laag, dicht bij mekaar en vangen bijgevolg een pak minder wind. Ze beschermen mekaar. Plus als mensen erin liggen, gaan ze minder snel vliegen (zo hebben veel vrienden van mij hun tent aan de grond gehouden).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De organisatie treft voorlopig geen schuld. Het gaat om een ramp. Het rampenfonds betaalt enkel materiële schade. Bijgevolg worden medische kosten enkel vergoed aan wie zich persoonlijk heeft verzekerd.
Het gaat om iets dat als ramp herkend kan worden.
Maar als er een storm wordt aangekondigd waarbij zelfs dakpannen kunnen gaan vliegen en waarvan je weet dat bomen kunnen gaan waaien, wat zal er dan gebeuren met allemaal ijzer in de hoogte opgesteld, met hier en daar zeilen errond?

Lachen trouwens, wat er gebeurt met die medische kosten, voor de slachtoffers.
Oud 20 augustus 2011, 18:42   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hierna een paar quotes waarmee u zich werkelijk openlijk ten prooi geeft aan de advokaten van de tegenpartij (CVGK ...) . Ik hoop voor u dat u voldoende bemiddeld bent om een gezaghebbend advokaat te bekostigen als het zover komt. Uw nick alleen al strekt hierbij niet tot verzachtende omstandigheid. Noch uw duizenden voorafgaande postings. U weet heus wel waar u mee bezig bent. Verwacht van mij geen getuigenis �* décharge.
Ik vroeg voorbeelden over uw "de xenophobe racistische boeg," Ik zie ze niet.

En wat precies heeft mijn "nick" er mee te zien?
Oud 20 augustus 2011, 18:42   #149
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Xenophon
Citaat:

--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon

Citaat:

Citaat:
Inderdaad, en Chokri, die is verantwoordelijk, minstens voor een aantal gevallen van onvrijwillige doodslag, als hij geluk heeft.Een flink aantal jaren gevangenis dus. Er is een voordeel aan ook, als hij buitenkomt, dan is hij weer helemaal aangepast aan de maatschappij.

Citaat:
Chokri zal boeten!

Citaat:
Precies. Jammer voor de slachtoffers is de man SPa, allochtoon, en dus, onaantastbaar.
Dit kan je wel eens duur doorgerekend worden man.

Citaat:

--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Chokri zal boeten!

Citaat:
Is dit een bedreiging van uwentwege t.o.v die man ?

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 20 augustus 2011 om 18:45.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 18:42   #150
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
uhuh...we weten het weeral beter hé?
Nu de meeste tenten van het type veel volk zijn dus wel degelijk van "soort" plastic gemaakt.
En ze worden gereinigd met ...wasbenzine.
U had het over de grote publieke tenten en de podia ... herlees uw eigen postings
Oud 20 augustus 2011, 18:44   #151
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

En wat precies heeft mijn "nick" er mee te zien?
U weet heus wel wat Xenophoob betekent. U hebt misschien geen latijn/grieks gestudeerd maar de advokaten van de tegenpartij vast wel. U hangt gewoon ...

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 20 augustus 2011 om 18:47.
Oud 20 augustus 2011, 18:59   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet heus wel wat Xenophoob betekent. U hebt misschien geen latijn/grieks gestudeerd maar de advokaten van de tegenpartij vast wel. U hangt gewoon ...
Ja, dat klopt, ik weet wat "xenofoob" wil zeggen, een irrationele angst hebben voor buitenlanders.

Nu, ik moet de eerste buitenlander nog tegenkomen waar ik een irrationele angst voor heb. Ik herinner wel van vroeger, als die Hollandse Nomads binnen kwamen, dan was ik altijd tevreden dat die jongens aan mijn kant stonden, maar daar was ook niets irrationeel aan.

En wat is nu de relatie met mijn nick?

Alleszins, wanneer moet ik voorkomen en op welke beschuldiging? Passeren we eerst de raadkamer of heb je zelf al een datum gezet?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 augustus 2011 om 19:10.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 19:01   #153
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Huh?

Kar 180° gekeerd op enkele uren tijd?
Eerst gif spuien tot het geen naam meer heeft, en iets later een ander met dezelfde mening als mij gelijk geven.

Je bent nog niets veranderd Adrian.
Ik ga gewoon Donzigschaap citeren die het heel goed samenvat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Niemand betwist dat er een onderzoek moet gebeuren. U doet echter niet aan onderzoek maar spuit enkel loze beschuldigingen, aannames en drama.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 19:02   #154
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het gaat om iets dat als ramp herkend kan worden.
Maar als er een storm wordt aangekondigd waarbij zelfs dakpannen kunnen gaan vliegen en waarvan je weet dat bomen kunnen gaan waaien, wat zal er dan gebeuren met allemaal ijzer in de hoogte opgesteld, met hier en daar zeilen errond?

Lachen trouwens, wat er gebeurt met die medische kosten, voor de slachtoffers.

Groentje liegt alweer.

Er is geen 'storm aangekondigd waarbij zelfs dakpannen kunnen gaan vliegen'.

(Overigens; dakpannen zijn een pak zwakker dan de desbetreffende tenten.)

Zoals ik al eerder zei: laat de serieuze discussies maar aan de serieuze mensen over.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 19:16   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die Descartes Jr, Xenophon moet boeten!

edit: wie was dat overtijd alweer, ook iemand die me toen aan het bedreigen was met een rechtzaak. Ben de naam vergeten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 augustus 2011 om 19:40.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 19:57   #156
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Dat sommige bomen omverwaaien en andere dan weer niet, is normaal bij dergelijk stormweer.
Niet alle bomen zijn even goed 'verankerd' en goed bestand tegen dat natuurgeweld.

Maar wat betreft de verlichtingspalen op het terrein, dat is wat anders.
Het zou niet mogen dat de éne wel om vergaat en een andere dan weer niet.
Hier zou het dus kunnen dat er nalatigheid is, of iets anders.

Daarom is een grondig onderzoek zeker op zen plaats
De windhoos passeerde over een strook van zo'n 60 meter breed. Het terrein is wel wat breder dan dat. Misschien daarom dat sommige verlichtingspalen wel (binnen de perimeter) en andere niet (buiten de perimeter) omver gingen.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 19:59   #157
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Wat ook heel duidelijk is, is dat de lichtmast al vroeg naar beneden valt. Het hoogtepunt komt een 30-tal seconden later waarbij een paar tentjes door de lucht vliegen. Heel merkwaardig !
Bedoel je die lichtmast (volgens sommigen een paal waar je je kon douchen) op de camping?

Inderdaad. Het viel mij ook op dat die heel vroeg als één van de eersten naar beneden komt. Dan stel ik mij ook de vraag: heeft die wel goed vastgestaan?

Onder die paal is een dode gebleven en zijn min. 3 slachtoffers gevallen waar ik weet van heb. Eén ervan haar arm moest ter plekke geamputeerd worden...

Ik vraag me dan af: is het een goed idee om zo'n palen die blijkbaar zo wankel zijn middenin tentjes te zetten, (terwijl je wéét dat de code oranje is uitgegeven!! Morgen is het overigens opnieuw storm ... ook morgen is er kans dat dit over de weien van Kiewit raast, maar toch moeten we vaststellen dat de organisatie blijkbaar geenszins rekening heeft gehouden met een storm of rukwinden. Daarvoor werd er veel te veel met zware materialen in de hoogte gewerkt (ontelbare stellingen, de hele in- en uitgang is één groot stellingsraam, stellingen en kolommen om geluidsboxen op te monteren, schermen, decoratie, ... )
En ieder klein kind weet dat een tent een gevaarlijke constructie is bij onstabiel weer van welke soort dan ook ...

Héél die plaats was niet storm-proof. Ik ben bang dat er echt geen windhoos (als het dat is geweest) nodig was om de boel daar serieus in het honderd te laten lopen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 20:01.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 20:03   #158
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De organisatie treft voorlopig geen schuld. Het gaat om een ramp. Het rampenfonds betaalt enkel materiële schade. Bijgevolg worden medische kosten enkel vergoed aan wie zich persoonlijk heeft verzekerd.
Zeer grappig voor al de mensen die permanente of voor jaren medische gevolgen zullen ondervinden!!!
En voor patiënten die lang op de I.C. liggen, operaties en alles erbij ...

Je mag er niet aan denken dat die mensen na zo'n verschrikkelijke hel en nachtmerrie ook nog eens een mogelijk levenslange financiële kater er aan overhouden en mogelijke arbeidsongeschiktheid.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 20:19.
Oud 20 augustus 2011, 20:11   #159
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Groentje liegt alweer.

Er is geen 'storm aangekondigd waarbij zelfs dakpannen kunnen gaan vliegen'.

(Overigens; dakpannen zijn een pak zwakker dan de desbetreffende tenten.)

Zoals ik al eerder zei: laat de serieuze discussies maar aan de serieuze mensen over.
In die andere thread zul je zien dat er wel degelijk een storm voorspeld was beste en zeer goed geïnformeerde AH.
Met hagelbollen en "tornado's" (level 2).
Het gaat om een Europese weerkaart, kans op dit weer voor heel de BENELUX.

Het KMI zei dit:

lokaal hevig zijn en gepaard gaan met hagel en hevige rukwinden met kans op schade.

of nog:

Citaat:
Hevige en verspreide onweders worden verwacht in één of meer regio’s. Dit weersverschijnsel kan gepaard gaan met intense buien, hagelbuien en/of hevige rukwinden. Dit weersverschijnsel kan gepaard gaan met grote schade aan gebouwen, ontwortelde bomen, blikseminslagen en plaatselijke wateroverlast. Zulke situaties kunnen ook levensbedreigend zijn bij het nemen van al te grote risico’s. Wees op uw hoede.

Als er staat kans op schade, betekent dit schade aan gebouwen, werven, auto's, omgewaaide bomen, ondergelopen kelders, ... Je hoeft geen genie te zijn om te beseffen dat een tent al helemaal niet veel te vertellen heeft tegen een rukwind. Ongelukken met tenten zijn trouwens legio.

Om dan 60 000 jongeren op een wei ... enfin je weet wat er gebeurt is en je vindt ook dat het onderzocht moet worden. Dat is al meer logica dan ik van je kan verwachten denk ik. Op verontschuldigingen voor de pagina's laster die je inmiddels al over mij verspreid, verwacht ik al zeker niet.

Wel één vraagje AH: in een open vlakte gaan staan met langs je allemaal hoge infrastructuur waaronder metalen masten met elektriciteit, stellingen, bomen en tenten ... is dat een risico nemen volgens u Adrian, gegeven deze weersvoorspellingen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 20:18.
Oud 20 augustus 2011, 20:19   #160
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
't zal in de menselijke aard liggen dat voor alles wat misloopt een zondebok moet aangesteld worden.

De gedachte dat de natuur al eens aan onze controle kan ontsnappen is voor de moderne consument van de kant-en-klare op maat gesneden hap wel bijzonder ondraaglijk...
Dat zondebok zoeken heeft nu een reuk van politieke recuperatie.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 augustus 2011 om 20:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be