![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heeft bdw zijn zus speciaal naar ginder gestuurd, om met statistieken te kunnen bewijzen dat Wallonie meer gehandicapten heeft ![]() Laatst gewijzigd door Bob : 25 augustus 2011 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken één die een levenslange handicap en volledige uitkering gekregen heeft door vol te houden dat hij zijn hoofd niet naar omhoog kon doen. Problemen met de nek en zo(gezegd)
Dit vertelde hij me terwijl hij neerzat en omhoog naar mij aan het kijken was. En een andere bij wie de onderzoek geneesheren hem vroegen hoe hij zich voelde...verklaarde hij dat hij zin had om hun open te snijden en binnenste buiten te keren om te zien wat er van binnen zat. Levenslang gehandicapt verklaard met volle uitkering. Werkt nu in het zwart bij de advocaat die nu zijn schuldbemiddeling doet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is volgens mij een cowboy verhaal. Iemand die dit zegt tegen controledokters, voeren ze binnen de 5 minuten af naar de psychiatrie en zal daar maanden vertoefen in de zwaar bewaakte afdelingen. Wij hebben nog steeds een wet en welke zegt, "wanneer je een gevaar bent voor jezelf of voor de maatschappij dat men je verplicht kan laten opnemen " Zomaar zeggen dat je iemand gaat open snijden en daarom een maandelijkse uitkering trekt - ik verzeker je - dan werkt er niemand meer. Wel leuk geprobeerd - zit nu misschien in een dwangbuis ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg is deze man hierdoor overleden. Dit is nu eens een voorbeeld waar andere mensen op kappen omdat hij waarschijnlijk invaliditeit trok zonder te weten wat hij eigenlijk had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De hele discussie zou onnodig zijn als alles federaal geregeld werd. Dus afschaffen die gewesten, dan hadden de Vlamingen, die nu absoluut alles willen splitsen, nog mede beslissingsrecht over het ganse Belgische grondgebied. Anders gezegd, het idiote aan het ganse verhaal is, dat door meer Vlaanderen te propageren men minder zeggenschap krijgt over zijn eigen materies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heef iemand al ooit een klacht ingediend bij de discriminatiecommisssie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dus als we't goed begrijpen dat zijn de Vlamingen die indertijd gingen werken in de Waalse steenkoolmijnen en daar dan blijven hangen zijn verantwoordelijk voor het feit dat de Vlamingen die achterbleven nu meer rsz moeten betalen zodanig dat de vertrokken Vlamingen een ziekteuitkering kunnen ontvangen? Zit de situatie zo'n beetje in elkaar?
En waar heeft De Gucht nu weer gesjoemeld dat hij er de aandacht van wil afleiden?
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sommige mensen horen de waarheid niet graag. De waarheid kwetst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zijn immers mensen die niet meer afhankelijk zijn van de werkgelegenheid en het openbaar vervoer tussen woonplaats en werkplaats. Zij ontvluchten dan ook het drukke overbevolkte dure Vlaanderen. Ook veel Vlaamse werklozen doen dit trouwens. Hun huishuur hier word te zwaar en ze verhuizen naar Wallonië waar ze goedkoper kunnen huren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oja, je het heeft verder ook helemaal niks, maar dan ook niks, te maken met de problematiek van het frauderen op de kap van de mindervalide.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw we zitten wel in een discussie die vertroebeld wordt door niet bewijsbare elementen. Maar één ding is zeker. De uitkeringen voor gehandicapten zijn er niet alleen voor gehandicapten, doch ook voor anderen. En dit is in Vlaanderen zo, en nog meer in Wallonie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst kwam ik met een zoon op een spoeddienst die een wonde had die moest genaaid worden. De arts begon direct over platen nemen eens de wonde genaaid was, want hij wilde een mogelijke breuk kunnen uitsluiten en wilde een bloedonderzoek om zeker te zijn dat er geen infectie was. Toen ik heb duidelijk maakte dat hij die onderzoeken enkel mocht doen op eigen kosten, want dat ze overbodig waren en ikze dus niet verantwoord vond en dus niet zou betalen, begon hij te brullen dat hij de arts was en wel zou bepalen wat nodig was en wat niet. En dat ik anders maar de dokter van wacht in de omgeving had moeten opzoeken, terwijl hij de dichtsbijzijnde arst was, door mijn zoon in het ziekenhuis zelf gevallen was. Toen de hoofdverpleegkundige van de afdeling waar hij gevallen was de arts vertelde dat heel de behandeling op kosten van het ziekehuis was, omdat het ziekenhuis verantwoordelijk was voor het ongelukje, bleken de onderzoeken voor hem ook niet meer nodig of verantwoordbaar aan de hoofdarts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt mensen die ondanks hun medische problemen hun huis volledig zelf bouwen, maar toch niet economische rendabel zijn in de bouw. Je heb binnen de invaliditeit anamelijk twee types invaliditeit die vaak niet gelijklopend zijn. Namelijk de medische en de economische. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zelfs binnen één centrum waar de artsen van het riziv werken, kan je contrasten tegen komen. Ik ken een invalide die meer dan 15 jaar door de riziv arts werd afgewezen als economische invalide, maar door zijn verhuis onder een andere arts viel, die arts was stom verbaasd dat de man niet op invaliditeit was en met zijn aandoening nog steeds werkbekwaam werd verklaard door zijn collega. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga ervoor !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |