Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 22:00   #141
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zal het de zus van Dewever eens vragen als ik haar zie. Misschien kan ze me helpen.
Is die als gehandicapte van Vlaanderen naar Wallinie getrokken, in de hoop om daar een uitkering te trekken, die ze hier niet kreeg ?
Of heeft bdw zijn zus speciaal naar ginder gestuurd, om met statistieken te kunnen bewijzen dat Wallonie meer gehandicapten heeft

Laatst gewijzigd door Bob : 25 augustus 2011 om 22:01.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 22:01   #142
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Is die als gehandicapte van Vlaanderen naar Wallinie getrokken, in de hoop om daar een uitkering te trekken, die ze hier niet kreeg ?
Als ze had gezegd dat ze is opgegroeid in een Vlaams-nationaal milieu dan had ze die zeker gekregen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 22:03   #143
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze had gezegd dat ze is opgegroeid in een Vlaams-nationaal milieu dan had ze die zeker gekregen.
En anders niet ?
Oud 25 augustus 2011, 22:12   #144
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ken één die een levenslange handicap en volledige uitkering gekregen heeft door vol te houden dat hij zijn hoofd niet naar omhoog kon doen. Problemen met de nek en zo(gezegd)
Dit vertelde hij me terwijl hij neerzat en omhoog naar mij aan het kijken was.

En een andere bij wie de onderzoek geneesheren hem vroegen hoe hij zich voelde...verklaarde hij dat hij zin had om hun open te snijden en binnenste buiten te keren om te zien wat er van binnen zat.
Levenslang gehandicapt verklaard met volle uitkering.
Werkt nu in het zwart bij de advocaat die nu zijn schuldbemiddeling doet.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 02:44   #145
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ken één die een levenslange handicap en volledige uitkering gekregen heeft door vol te houden dat hij zijn hoofd niet naar omhoog kon doen. Problemen met de nek en zo(gezegd)
Dit vertelde hij me terwijl hij neerzat en omhoog naar mij aan het kijken was.

En een andere bij wie de onderzoek geneesheren hem vroegen hoe hij zich voelde...verklaarde hij dat hij zin had om hun open te snijden en binnenste buiten te keren om te zien wat er van binnen zat.
Levenslang gehandicapt verklaard met volle uitkering.
Werkt nu in het zwart bij de advocaat die nu zijn schuldbemiddeling doet.
Mambo
Dit is volgens mij een cowboy verhaal.
Iemand die dit zegt tegen controledokters, voeren ze binnen de 5 minuten af naar de psychiatrie en zal daar maanden vertoefen in de zwaar bewaakte afdelingen.
Wij hebben nog steeds een wet en welke zegt, "wanneer je een gevaar bent voor jezelf of voor de maatschappij dat men je verplicht kan laten opnemen "
Zomaar zeggen dat je iemand gaat open snijden en daarom een maandelijkse uitkering trekt - ik verzeker je - dan werkt er niemand meer.
Wel leuk geprobeerd - zit nu misschien in een dwangbuis
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 02:50   #146
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je moet daarvoor niet schreeuwen, schreeuwen is een teken van onmacht.
Indien je invalide bent en chronisch ziek zit je met een onmacht t.o.v. gezonde mensen. Schenk gewoon geen aandacht indien ik eens uit mijn dak ga
Oud 26 augustus 2011, 02:57   #147
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik weet niet waarom jet het overlijden van Jazeker hierbij sleept.
De Gucht zijn punt is (maar daarvoor moet je kunnen lezen): " Er zijn teveel misbruiken in de gehandicaptenzorg".
Omdat ik hier op het forum had gelezen dat Jazeker een zware vorm van epilepsie had en indien dit juist zou zijn, dat hij eveneens onder het stelsel van invalide valt.
Spijtig genoeg is deze man hierdoor overleden.
Dit is nu eens een voorbeeld waar andere mensen op kappen omdat hij waarschijnlijk invaliditeit trok zonder te weten wat hij eigenlijk had.
Oud 26 augustus 2011, 03:05   #148
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

De hele discussie zou onnodig zijn als alles federaal geregeld werd. Dus afschaffen die gewesten, dan hadden de Vlamingen, die nu absoluut alles willen splitsen, nog mede beslissingsrecht over het ganse Belgische grondgebied. Anders gezegd, het idiote aan het ganse verhaal is, dat door meer Vlaanderen te propageren men minder zeggenschap krijgt over zijn eigen materies.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 06:52   #149
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De hele discussie zou onnodig zijn als alles federaal geregeld werd. Dus afschaffen die gewesten, dan hadden de Vlamingen, die nu absoluut alles willen splitsen, nog mede beslissingsrecht over het ganse Belgische grondgebied. Anders gezegd, het idiote aan het ganse verhaal is, dat door meer Vlaanderen te propageren men minder zeggenschap krijgt over zijn eigen materies.
Leuk. Gelooft ge zelf allemaal toch niet. De gehandicaptendiscussie is kort samen te vatten. Vlaanderen doet het slecht, doch in Wallonie is het hopeloos.
Oud 26 augustus 2011, 07:16   #150
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
he dat is juist, als ge zegt dat iemand geen politiek mag bedrijven omwille van zijn politieke keuze (nva of vb) dan is dat discriminatie
heef iemand al ooit een klacht ingediend bij de discriminatiecommisssie ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 07:25   #151
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

dus als we't goed begrijpen dat zijn de Vlamingen die indertijd gingen werken in de Waalse steenkoolmijnen en daar dan blijven hangen zijn verantwoordelijk voor het feit dat de Vlamingen die achterbleven nu meer rsz moeten betalen zodanig dat de vertrokken Vlamingen een ziekteuitkering kunnen ontvangen? Zit de situatie zo'n beetje in elkaar?
En waar heeft De Gucht nu weer gesjoemeld dat hij er de aandacht van wil afleiden?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 07:52   #152
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dus als we't goed begrijpen dat zijn de Vlamingen die indertijd gingen werken in de Waalse steenkoolmijnen en daar dan blijven hangen zijn verantwoordelijk voor het feit dat de Vlamingen die achterbleven nu meer rsz moeten betalen zodanig dat de vertrokken Vlamingen een ziekteuitkering kunnen ontvangen? Zit de situatie zo'n beetje in elkaar?
En waar heeft De Gucht nu weer gesjoemeld dat hij er de aandacht van wil afleiden?
De antwoorden zijn "nee, zo zit het niet in elkaar" en hij wil nergens de aandacht van afleiden, hij wil de vinger gewoon op de wonde leggen.
Sommige mensen horen de waarheid niet graag. De waarheid kwetst.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 09:23   #153
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Maar heb toch nog nooit van een gehandicaptentoerisme van Vlaanderen naar Wallonie gehoord
Citaat:
Ik zal het de zus van Dewever eens vragen als ik haar zie. Misschien kan ze me helpen.
Net als veel Vlaamse gepensioneerden naar Wallonië verhuizen voor de gezondere omgeving, zijn er ook veel invalide die dit doen.

Het zijn immers mensen die niet meer afhankelijk zijn van de werkgelegenheid en het openbaar vervoer tussen woonplaats en werkplaats.
Zij ontvluchten dan ook het drukke overbevolkte dure Vlaanderen.

Ook veel Vlaamse werklozen doen dit trouwens.
Hun huishuur hier word te zwaar en ze verhuizen naar Wallonië waar ze goedkoper kunnen huren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 09:29   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Omdat ik hier op het forum had gelezen dat Jazeker een zware vorm van epilepsie had en indien dit juist zou zijn, dat hij eveneens onder het stelsel van invalide valt.
Spijtig genoeg is deze man hierdoor overleden.
Dit is nu eens een voorbeeld waar andere mensen op kappen omdat hij waarschijnlijk invaliditeit trok zonder te weten wat hij eigenlijk had.
Een beetje je gelijk trachten te halen op de kap van een overleden medeforummer. Klasse.

Oja, je het heeft verder ook helemaal niks, maar dan ook niks, te maken met de problematiek van het frauderen op de kap van de mindervalide.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 09:33   #155
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Net als veel Vlaamse gepensioneerden naar Wallonië verhuizen voor de gezondere omgeving, zijn er ook veel invalide die dit doen.

Het zijn immers mensen die niet meer afhankelijk zijn van de werkgelegenheid en het openbaar vervoer tussen woonplaats en werkplaats.
Zij ontvluchten dan ook het drukke overbevolkte dure Vlaanderen.

Ook veel Vlaamse werklozen doen dit trouwens.
Hun huishuur hier word te zwaar en ze verhuizen naar Wallonië waar ze goedkoper kunnen huren.
...en de kustgemeenten lopen vol met Waalse werklozen...
Maw we zitten wel in een discussie die vertroebeld wordt door niet bewijsbare elementen. Maar één ding is zeker. De uitkeringen voor gehandicapten zijn er niet alleen voor gehandicapten, doch ook voor anderen. En dit is in Vlaanderen zo, en nog meer in Wallonie.
Oud 26 augustus 2011, 09:35   #156
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De antwoorden zijn "nee, zo zit het niet in elkaar" en hij wil nergens de aandacht van afleiden, hij wil de vinger gewoon op de wonde leggen.
Sommige mensen horen de waarheid niet graag. De waarheid kwetst.
De waarheid is dat de onderzoeken te duur en vaak overbodig zijn.

Laatst kwam ik met een zoon op een spoeddienst die een wonde had die moest genaaid worden.
De arts begon direct over platen nemen eens de wonde genaaid was, want hij wilde een mogelijke breuk kunnen uitsluiten en wilde een bloedonderzoek om zeker te zijn dat er geen infectie was.
Toen ik heb duidelijk maakte dat hij die onderzoeken enkel mocht doen op eigen kosten, want dat ze overbodig waren en ikze dus niet verantwoord vond en dus niet zou betalen, begon hij te brullen dat hij de arts was en wel zou bepalen wat nodig was en wat niet.
En dat ik anders maar de dokter van wacht in de omgeving had moeten opzoeken, terwijl hij de dichtsbijzijnde arst was, door mijn zoon in het ziekenhuis zelf gevallen was. Toen de hoofdverpleegkundige van de afdeling waar hij gevallen was de arts vertelde dat heel de behandeling op kosten van het ziekehuis was, omdat het ziekenhuis verantwoordelijk was voor het ongelukje, bleken de onderzoeken voor hem ook niet meer nodig of verantwoordbaar aan de hoofdarts.
Oud 26 augustus 2011, 09:40   #157
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en de kustgemeenten lopen vol met Waalse werklozen...
Maw we zitten wel in een discussie die vertroebeld wordt door niet bewijsbare elementen. Maar één ding is zeker. De uitkeringen voor gehandicapten zijn er niet alleen voor gehandicapten, doch ook voor anderen. En dit is in Vlaanderen zo, en nog meer in Wallonie.
Enkel een arts kan bepalen of iemand invalide is en werkonbekwaam.

Je hebt mensen die ondanks hun medische problemen hun huis volledig zelf bouwen, maar toch niet economische rendabel zijn in de bouw.

Je heb binnen de invaliditeit anamelijk twee types invaliditeit die vaak niet gelijklopend zijn.
Namelijk de medische en de economische.
Oud 26 augustus 2011, 09:45   #158
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt.

Want zelfs binnen één centrum waar de artsen van het riziv werken, kan je contrasten tegen komen.

Ik ken een invalide die meer dan 15 jaar door de riziv arts werd afgewezen als economische invalide, maar door zijn verhuis onder een andere arts viel, die arts was stom verbaasd dat de man niet op invaliditeit was en met zijn aandoening nog steeds werkbekwaam werd verklaard door zijn collega.
Oud 26 augustus 2011, 09:58   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Mambo
Dit is volgens mij een cowboy verhaal.
Iemand die dit zegt tegen controledokters, voeren ze binnen de 5 minuten af naar de psychiatrie en zal daar maanden vertoefen in de zwaar bewaakte afdelingen.
Wij hebben nog steeds een wet en welke zegt, "wanneer je een gevaar bent voor jezelf of voor de maatschappij dat men je verplicht kan laten opnemen "
Zomaar zeggen dat je iemand gaat open snijden en daarom een maandelijkse uitkering trekt - ik verzeker je - dan werkt er niemand meer.
Wel leuk geprobeerd - zit nu misschien in een dwangbuis
Jij schildert hier wel een cowboy-procedure van de collocatie, met je binnen de 5 minuten en maanden zwaar bewaakte afdelingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 10:00   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe maar hard je best om een grondwetswijziging mogelijk te maken, die de afschaffing van de gemeenschappen en gewesten zou doorvoeren.

Ga ervoor !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be