![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De uitgesproken patriarchale en tribale islamitische culturen blijken gewoon gebrekkig en onbeholpen te zijn telkens wanneer die in contact komen en interactie hebben met de westerse. Het uitgesproken wij/zij-denken (wij gelovigen versus zij ongelovigen) in de islam is daar een voorbeeld van. Net zoals de positie van de vrouw in de islam. Dat kan uitstekend fungeren binnen de eigen islamitische cultuurkringen, maar werkt gewoon niet in contact en interactie met de onze. Dan zal er toch aangepast moeten worden, en aangezien de islamitische culturen zich hier komen vestigen, zullen zij het moeten zijn die zich dienen aan te passen, en niet andersom.
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Zoals iedereen weet, ben ik ervan overtuigd dat de vermaledijde multi-cultuur is ontstaan bij de stichting van Eurabia, in ruil voor olie.
Ik vraag me trouwens af hoe de multiculturalisten zouden reageren als die multi-cultuur niet zozeer islamitisch dan wel animistisch (afrika, strooien hutjes, strooien rokjes, dieren en mensenoffers etc....) zou zijn, of waarom niet kannibalistisch (alle culturen zijn toch gelijk nietwaar moeltiekoelties?) waarom niet chinese moeltiekoeltie: hondjeseten, katjeseten, voetjesbinden, noem maar op. allemaal dingen die bij hen thuis voor mijn part best kunnen, maar liefst niet hier. Alleen.... WIJ moeten ons wèl aanpassen aan de waanbeelden van een pedofiele tumorpatient? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() Overigens lijkt het me ook interessant, met het oog op de discussie zoals die zich heeft ontwikkeld, om tevens eens naar de VS te kijken. Want wat wil het geval? De tweede grootste indianenstam van het land, de Cherokee, heeft besloten dat zwarten niet langer meer lid van hun stam kunnen zijn.
Die racistische Cherokee toch, die zelf willen bepalen wie er tot hun stam behoort. Zie ook: http://www.kjrh.com/dpp/news/state/O...ding-amendment
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe pas jij de aanwezigheid van de niet-Arabische culturen in je theorie in? Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2011 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister
|
![]() Een koloniaal verleden gekoppeld aan een veel te ruimhartig asielbeleid.
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan het misschien nog wat worden in het debat! Nee, u bewering klopt niet, ik zie zaken niet wit of zwart, en evenmin denk ik dat iets geen meerdere oorzaken heeft maar ik ben niet blind , meerdere oorzaken houden verband met mekaar. Het is te belachelijk voor woorden dat u mensen zaken in de schoenen schuift die niet gesteld zijn, ik geloof best dat er scholen zijn die allochtonen weren, maar ik geloof niet en dat was waar uw bewering over ging, dat dit dan de oorzaak is van veel allochtonen in concentratiescholen. Daarop wees ik op de invloed van de gezinsvorming, een factor die u nergens vernoemt, hou dus even op met dat toontje want voor een dergelijk debat bedankt ik. wat u beweert is trouwens niet waar, het gemiddeld allochtoon gezin telt meer kinderen dan autochtonen, die tendens zie je binnen alle sociale groepen waar het over autochtonen en allochtonen gaat,vandaar dat de media regelmatig bericht van het stijgend aantal allochtone kinderen binnen het onderwijs in bijvoorbeeld Antwerpen. Voor mij hoeft u niet op het forum te komen hoor, maar wanneer u dit wel doet, probeer dan argumenten te gebruiken inplaats van gebakken lucht. En dan nu wat het onderwerp betreft; dat Marokkanen hun kinderen weghalen uit concentratiescholen gebeurt om precies dezelfde reden dan eerder Vlamingen dit deden. Ouders, ongeacht origine zijn bezorgd om hun kinderen en willen de beste kansen, Marokkanen die het zelf economisch goed doen beseffen beter dan hun economisch zwakke broeders dat daarbij goed onderwijs voor hun kroost van belang is...dus willen ze niet dat er teveel kinderen die weinig Nederlands verstaan en leerachterstand hebben omdat ze uit andere landen komen, hun algemene niveau van klassen doen dalen en dus ook hun kinderen beperken.. Dat die beeldvorming er is kun je die ouders moeilijk kwalijk nemen, dat zij dezelfde keuze maken als voor hen Vlaamse ouders deden ook niet...want natuurlijk zijn kinderen uit landen met een lagere scholingsgraad en hoogstens basis Nederlands spreken en zij 30 tot 50 procent uitmaken van de populatie in klassen, een factor die het algemeen niveau doet zakken...vandaar de niet al te beste resultaten in concentratiescholen, en de vele leerlingen die daar vroegtijdig afhaken. Toch zijn er blijkbaar ook scholen die ondanks deze factoren wel goede resulaten halen, zoals het Atheneum aan de Rooseveltplaats. Maar ook daar beschreef in haar boekje over de hoofddoekperikelingen de directrice hoezeer een analfabete, laagopgeleide moeder die de taal niet beheerst weegt op de kansen van kinderen. Je mag dus gerust de vraag stellen of het wel realistisch is dat de school de ongelijkheid tussen leerlingen( die er alvorens zij op school starten )wel kan wegwerken, en of dit wel hun taak is..een school is geen plaatsvervangend instituut, maar er mag gerust gedacht worden over meer internaten die betaalbaar zijn en kinderen weghalen uit kansarme omgeving wanneer blijkt dat dit hun ontplooiingskansen in de weg staat.. Ouders moet je daarbij niet als vijanden maar als medestanders benaderen, de oorzaken van de vlucht van kinderen uit de middenklasse naar minder gekleurde scholen is niet het probleem, het is een uiting van andere problemen en zou ook zo benaderd moeten worden. Toen het over Vlamingen ging was dat nooit mogelijk, dat werd immers gemakshalve afgedana als racisme en discriminatie, nu de " slachtoffers" hetzelfde gedrag stellen staan die goedbedoelende kruisvaarders met de mond vol tanden, prompt zoeken ze een nieuw paradigma waarbij de samenleving alweer de schuld krijgt, gelukkig luisteren steeds minder mensen naar die voorgehouden onzin. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De "maakbare" maatschappij bestaat enkel als je de kinderen van kleinsaf aan compleet hebt kunnen hersenspoelen. Zie maar naar alle religies die het vooral van "de kinderen" moeten hebben. Op latere leeftijd zien ze namelijk dat die bullshit dikke zever is, op jonge leeftijd krijgt men het beter ingeprent. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 15:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag : "waarom doen ze dat dan" was natuurlijk een antwoord op de opmerking van Edina : "dat ook allochtonen concentratiescholen ontvluchten".
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normaliter wel aangezien de overheid niet discrimineerd. ( zeggen ze toch zelf).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Vreemdeling
|
![]() Sinds wanneer is het een misdaad om het best mogelijke onderwijs te kiezen voor uw kinderen? Dat de kwaliteit van het onderwijs in die zwarte scholen maar blijft dalen is geen geheim, eerder iets waar men liever niet over spreekt in bepaalde kringen. Hoe dat komt kunnen we beter eens vragen aan de leerkrachten uit die scholen, die met de hoop der wanhoop vechten tegen de bierkaai. Maar die mensen hun mening telt niet, het zijn de politiek correcte betweters die aan voldoende kiesvee moeten zien te raken, die beslissen over wat wel en niet gepraat mag worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Burger
|
![]() Tot die taal Arabisch is.. Dan is het kot te klein.
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gaat dus blijkbaar over het MULTICULTUREEL onderwijs, dat onze vlaamse kinderen als SUPER moeten doorslikken, want blijkbaar is het wèl goed voor de vlaamse kinderen (met als ouder iemand als Freya Pireyns van Schiltz) die vindt dat haar kind in zo'n school écht wel beter af is dan in de scholen waar de middenklasse geintegreerde marokkanen en turken hun kinderen willen naartoe sturen. Leuk in feite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
ze dénken gewoon dat het slecht onderwijs is: Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 september 2011 om 18:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Hoezo je hebt geen flauw idee?
Vanwaar dan "blijkbaar" in je stelling : "Dat gaat dus blijkbaar over...". Dan moet er toch iets zijn waaruit blijkt. Laatst gewijzigd door artisjok : 11 september 2011 om 18:25. |
![]() |
![]() |