Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2011, 12:18   #141
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Trouwens: al eens stilgestaan wat er zou gebeurd zijn als vlaamse autochtone winkeliers fysiek geweld tegen allochtone drugsdealers hadden gebruikt? het kot zou te klein geweest zijn, "de arme sukkelaartjes" moeten toch ergens hun inkomen vandaan halen. En waarom de allochtone winkeliers het wèl deden? omdat het concurrentie was tiens.
de allahtonen waren decennia lang de dealers daar ze passen gewoon het principe 'eigen volk eerst' toe...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 12:35   #142
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ten eerste durf ik sterk te betwijfelen of vooroordelen, xenofobie en racisme wel zoveel met onze menselijke natuur te maken hebben. Jullie mogen altijd proberen om al eens te beginnen met deze stelling hard te maken.
Yale University: Human Prejudice Has Ancient Evolutionary Roots
Citaat:
The tendency to perceive others as "us versus them" isn't exclusively human but appears to be shared by our primate cousins, a new study led by Yale researchers has found.

In a series of ingenious experiments, Yale researchers led by psychologist Laurie Santos showed that monkeys treat individuals from outside their groups with the same suspicion and dislike as their human cousins tend to treat outsiders, suggesting that the roots of human intergroup conflict may be evolutionarily quite ancient.

"One of the more troubling aspects of human nature is that we evaluate people differently depending on whether they're a member of our 'ingroup' or 'outgroup,'" Santos said. "Pretty much every conflict in human history has involved people making distinctions on the basis of who is a member of their own race, religion, social class, and so on. The question we were interested in is: Where do these types of group distinctions come from?"

The answer, she adds, is that such biases have apparently been shaped by 25 million years of evolution and not just by human culture.
Citaat:
Ten tweede zijn er een pak zaken eigen aan onze menselijke natuur waar we omwille van culturele redenen niet meer aan toegeven.
Zoals?

Citaat:
En tenslotte zijn jullie het die onze cultuur altijd omschijven als meerwaardig aan bijvoorbeeld de islamitische cultuur, die dan gewoonlijk als primitief (i.e. dichter bij de natuur aanleunend) bestempeld wordt.
Onze cultuur is dan ook veruit superieur aan bijvoorbeeld de islamitische. "Primitief" betekent niet alleen "behorend tot het vroegste stadium van een ontwikkeling" (jouw "dichter bij de natuur aanleunend"), maar het betekent ook "gebrekkig, onbeholpen".

De uitgesproken patriarchale en tribale islamitische culturen blijken gewoon gebrekkig en onbeholpen te zijn telkens wanneer die in contact komen en interactie hebben met de westerse. Het uitgesproken wij/zij-denken (wij gelovigen versus zij ongelovigen) in de islam is daar een voorbeeld van. Net zoals de positie van de vrouw in de islam. Dat kan uitstekend fungeren binnen de eigen islamitische cultuurkringen, maar werkt gewoon niet in contact en interactie met de onze. Dan zal er toch aangepast moeten worden, en aangezien de islamitische culturen zich hier komen vestigen, zullen zij het moeten zijn die zich dienen aan te passen, en niet andersom.
Oud 4 september 2011, 12:41   #143
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Zoals iedereen weet, ben ik ervan overtuigd dat de vermaledijde multi-cultuur is ontstaan bij de stichting van Eurabia, in ruil voor olie.

Ik vraag me trouwens af hoe de multiculturalisten zouden reageren als die multi-cultuur niet zozeer islamitisch dan wel animistisch (afrika, strooien hutjes, strooien rokjes, dieren en mensenoffers etc....) zou zijn, of waarom niet kannibalistisch (alle culturen zijn toch gelijk nietwaar moeltiekoelties?)
waarom niet chinese moeltiekoeltie: hondjeseten, katjeseten, voetjesbinden, noem maar op.

allemaal dingen die bij hen thuis voor mijn part best kunnen, maar liefst niet hier. Alleen.... WIJ moeten ons wèl aanpassen aan de waanbeelden van een pedofiele tumorpatient?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 12:41.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:36   #144
Macchiavelli
Minister

Standaard

Overigens lijkt het me ook interessant, met het oog op de discussie zoals die zich heeft ontwikkeld, om tevens eens naar de VS te kijken. Want wat wil het geval? De tweede grootste indianenstam van het land, de Cherokee, heeft besloten dat zwarten niet langer meer lid van hun stam kunnen zijn.

Die racistische Cherokee toch, die zelf willen bepalen wie er tot hun stam behoort.

Zie ook: http://www.kjrh.com/dpp/news/state/O...ding-amendment
Oud 4 september 2011, 13:52   #145
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals iedereen weet, ben ik ervan overtuigd dat de vermaledijde multi-cultuur is ontstaan bij de stichting van Eurabia, in ruil voor olie.
Van Circe wist ik dat, maar van jou niet.
Hoe pas jij de aanwezigheid van de niet-Arabische culturen in je theorie in?

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2011 om 13:53.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:57   #146
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Van Circe wist ik dat, maar van jou niet.
Hoe pas jij de aanwezigheid van de niet-Arabische culturen in je theorie in?
Een koloniaal verleden gekoppeld aan een veel te ruimhartig asielbeleid.
Oud 4 september 2011, 15:22   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor jou bestaat er alleen maar zwart en wit, hé? Je hebt nog steeds niet begrepen dat iets meerdere oorzaken kan hebben blijkbaar. En niemand die dat wel doet, die moet zichzelf dan wel tegenspreken, natuurlijk.

Het is te belachelijk voor woorden dat je ontkent dat allochtonen in sommige scholen geweerd werden. Waarom denk je dat GOK in het leven is geroepen?

En ik zal het nog maar eens herhalen, want je hebt er blijkbaar over gelezen: de maatschappij is wel wat breder dan de eigen wijk.

Aha, concentratiescholen zijn simpelweg het gevolg van het feit dat allochtonen meer kinderen hebben volgens jou. De wereld kan toch simpel zijn hé? Is het je misschien ook al opgevallen dat de autochtone kansarme gezinnen ook meer kinderen hebben dan gemiddeld?

Straks ga je nog beweren dat er in Nederland geen concentratiescholen bestaan en/of dat er daar geen problemen zijn. Waar heb je me trouwens zien zeuren "over groter wordende groepen allochtonen". Ik denk dat dat eerder jouw dada is.

Dat jij selectief leest, is niet mijn probleem. Waarom denk je dat ik niet vaak meer op het forum kom trouwens?
Ik wil gerust met u in debat gaan maar wilt u dan dat belerend toontje achterwege laten?
Dan kan het misschien nog wat worden in het debat!
Nee, u bewering klopt niet, ik zie zaken niet wit of zwart, en evenmin denk ik dat iets geen meerdere oorzaken heeft maar ik ben niet blind , meerdere oorzaken houden verband met mekaar.

Het is te belachelijk voor woorden dat u mensen zaken in de schoenen schuift die niet gesteld zijn, ik geloof best dat er scholen zijn die allochtonen weren, maar ik geloof niet en dat was waar uw bewering over ging, dat dit dan de oorzaak is van veel allochtonen in concentratiescholen.
Daarop wees ik op de invloed van de gezinsvorming, een factor die u nergens vernoemt, hou dus even op met dat toontje want voor een dergelijk debat bedankt ik.

wat u beweert is trouwens niet waar, het gemiddeld allochtoon gezin telt meer kinderen dan autochtonen, die tendens zie je binnen alle sociale groepen waar het over autochtonen en allochtonen gaat,vandaar dat de media regelmatig bericht van het stijgend aantal allochtone kinderen binnen het onderwijs in bijvoorbeeld Antwerpen.

Voor mij hoeft u niet op het forum te komen hoor, maar wanneer u dit wel doet, probeer dan argumenten te gebruiken inplaats van gebakken lucht.

En dan nu wat het onderwerp betreft; dat Marokkanen hun kinderen weghalen uit concentratiescholen gebeurt om precies dezelfde reden dan eerder Vlamingen dit deden.

Ouders, ongeacht origine zijn bezorgd om hun kinderen en willen de beste kansen, Marokkanen die het zelf economisch goed doen beseffen beter dan hun economisch zwakke broeders dat daarbij goed onderwijs voor hun kroost van belang is...dus willen ze niet dat er teveel kinderen die weinig Nederlands verstaan en leerachterstand hebben omdat ze uit andere landen komen, hun algemene niveau van klassen doen dalen en dus ook hun kinderen beperken..

Dat die beeldvorming er is kun je die ouders moeilijk kwalijk nemen, dat zij dezelfde keuze maken als voor hen Vlaamse ouders deden ook niet...want natuurlijk zijn kinderen uit landen met een lagere scholingsgraad en hoogstens basis Nederlands spreken en zij 30 tot 50 procent uitmaken van de populatie in klassen, een factor die het algemeen niveau doet zakken...vandaar de niet al te beste resultaten in concentratiescholen, en de vele leerlingen die daar vroegtijdig afhaken.

Toch zijn er blijkbaar ook scholen die ondanks deze factoren wel goede resulaten halen, zoals het Atheneum aan de Rooseveltplaats.
Maar ook daar beschreef in haar boekje over de hoofddoekperikelingen de directrice hoezeer een analfabete, laagopgeleide moeder die de taal niet beheerst weegt op de kansen van kinderen.

Je mag dus gerust de vraag stellen of het wel realistisch is dat de school de ongelijkheid tussen leerlingen( die er alvorens zij op school starten )wel kan wegwerken, en of dit wel hun taak is..een school is geen plaatsvervangend instituut, maar er mag gerust gedacht worden over meer internaten die betaalbaar zijn en kinderen weghalen uit kansarme omgeving wanneer blijkt dat dit hun ontplooiingskansen in de weg staat..
Ouders moet je daarbij niet als vijanden maar als medestanders benaderen, de oorzaken van de vlucht van kinderen uit de middenklasse naar minder gekleurde scholen is niet het probleem, het is een uiting van andere problemen en zou ook zo benaderd moeten worden.

Toen het over Vlamingen ging was dat nooit mogelijk, dat werd immers gemakshalve afgedana als racisme en discriminatie, nu de " slachtoffers" hetzelfde gedrag stellen staan die goedbedoelende kruisvaarders met de mond vol tanden, prompt zoeken ze een nieuw paradigma waarbij de samenleving alweer de schuld krijgt, gelukkig luisteren steeds minder mensen naar die voorgehouden onzin.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 15:36   #148
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen het over Vlamingen ging was dat nooit mogelijk, dat werd immers gemakshalve afgedana als racisme en discriminatie, nu de " slachtoffers" hetzelfde gedrag stellen staan die goedbedoelende kruisvaarders met de mond vol tanden, prompt zoeken ze een nieuw paradigma waarbij de samenleving alweer de schuld krijgt, gelukkig luisteren steeds minder mensen naar die voorgehouden onzin.
Ze vallen ondertussen helemaal over mekaars voeten. Vanmorgen op ATV ivm de nota van Liégois! Om te gieren. neenee ze gaven natuurlijk FDW geen gelijk, ze probeerden hem stuk voor stuk langs links voorbij te steken! Zeker Freya Zuurpruim! Ik maak een uitzondering voor Naima Lanjri die effektief al veel vroeger de alarmbel trok.

Citaat:
Je mag dus gerust de vraag stellen of het wel realistisch is dat de school de ongelijkheid tussen leerlingen( die er alvorens zij op school starten )wel kan wegwerken, en of dit wel hun taak is..een school is geen plaatsvervangend instituut, maar er mag gerust gedacht worden over meer internaten die betaalbaar zijn en kinderen weghalen uit kansarme omgeving wanneer blijkt dat dit hun ontplooiingskansen in de weg staat..
Ik vrees dat dit de enige oplossing zal zijn, niet 100% aanvaardbaar, maar wèl effektief. En tenslotte, voor onze linkiewinkie wereldverbeteraars: d�*t is de manier waarop ze het in het begin van vorige eeuw ook gedaan hebben om "de massa" her op te voeden.
De "maakbare" maatschappij bestaat enkel als je de kinderen van kleinsaf aan compleet hebt kunnen hersenspoelen. Zie maar naar alle religies die het vooral van "de kinderen" moeten hebben. Op latere leeftijd zien ze namelijk dat die bullshit dikke zever is, op jonge leeftijd krijgt men het beter ingeprent.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 15:37.
Oud 4 september 2011, 18:25   #149
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, goede vraag.
Waarom doen ze dat, zo'n openingszin; die niet overeenkomt met de inhoud.
U begrijpt het (natuurlijk?) weer verkeerd.
Mijn vraag : "waarom doen ze dat dan" was natuurlijk een antwoord op de opmerking van Edina : "dat ook allochtonen concentratiescholen ontvluchten".
Oud 4 september 2011, 23:38   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is de oorzaak van "zwarte wijken"?
Te weinig water en zeep gebruiken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 23:42   #151
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
En het gaat nog verder. Het Antwerpse stadsbestuur heeft een mailing naar de stadsscholen verzonden dat vanaf nu de verlofdag voor de suikerfeesten zelf mag gekozen worden.
Mogen de leerkrachten nu ook zélf hun verlofdag voor de kerst kiezen ?
Normaliter wel aangezien de overheid niet discrimineerd. ( zeggen ze toch zelf).
Oud 4 september 2011, 23:45   #152
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tiens, tiens nu gaan de zelfverklaarde anti-racisten eens komen uitleggen dat het toch wel niet om het kleurtje ging, want de indiers krijgen geen tegenwind.
Net zoals de "democratische" partijen vanmorgen op ATV allemaal over elkaars voeten struikelden om toch maar te kunnen beweren dat "ze er al lang voor verwittigd hadden"....
En die hypocriete zakken deden dat dan nog zonder het schaamrood op de wangen te krijgen.
Oud 5 september 2011, 12:50   #153
Andre B
Vreemdeling

Standaard

Sinds wanneer is het een misdaad om het best mogelijke onderwijs te kiezen voor uw kinderen? Dat de kwaliteit van het onderwijs in die zwarte scholen maar blijft dalen is geen geheim, eerder iets waar men liever niet over spreekt in bepaalde kringen. Hoe dat komt kunnen we beter eens vragen aan de leerkrachten uit die scholen, die met de hoop der wanhoop vechten tegen de bierkaai. Maar die mensen hun mening telt niet, het zijn de politiek correcte betweters die aan voldoende kiesvee moeten zien te raken, die beslissen over wat wel en niet gepraat mag worden.
Andre B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 13:48   #154
Aversie
Burger

Aversie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat niet alleen, maar wat heeft de taal van een liedje of documentaire nu te maken met multicultuur?
Tot die taal Arabisch is.. Dan is het kot te klein.

I really think the war on terror is a bunch of bullshit
Just a poor excuse for you to use up all your bullets
Aversie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 13:54   #155
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andre B Bekijk bericht
Sinds wanneer is het een misdaad om het best mogelijke onderwijs te kiezen voor uw kinderen? Dat de kwaliteit van het onderwijs in die zwarte scholen maar blijft dalen is geen geheim, eerder iets waar men liever niet over spreekt in bepaalde kringen. Hoe dat komt kunnen we beter eens vragen aan de leerkrachten uit die scholen, die met de hoop der wanhoop vechten tegen de bierkaai. Maar die mensen hun mening telt niet, het zijn de politiek correcte betweters die aan voldoende kiesvee moeten zien te raken, die beslissen over wat wel en niet gepraat mag worden.
vanmorgen op ATV : een marokkaanse kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen: de mensen (de marokkanen dus - of was het een turk?) willen af van het SLECHT onderwijs.
Dat gaat dus blijkbaar over het MULTICULTUREEL onderwijs, dat onze vlaamse kinderen als SUPER moeten doorslikken, want blijkbaar is het wèl goed voor de vlaamse kinderen (met als ouder iemand als Freya Pireyns van Schiltz) die vindt dat haar kind in zo'n school écht wel beter af is dan in de scholen waar de middenklasse geintegreerde marokkanen en turken hun kinderen willen naartoe sturen.

Leuk in feite.
Oud 11 september 2011, 15:39   #156
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
vanmorgen op ATV : een marokkaanse kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen: de mensen (de marokkanen dus - of was het een turk?) willen af van het SLECHT onderwijs.
Je hebt het dan toch door.
Citaat:
Dat gaat dus blijkbaar over het MULTICULTUREEL onderwijs, dat onze vlaamse kinderen als SUPER moeten doorslikken, want blijkbaar is het wèl goed voor de vlaamse kinderen (met als ouder iemand als Freya Pireyns van Schiltz) die vindt dat haar kind in zo'n school écht wel beter af is dan in de scholen waar de middenklasse geintegreerde marokkanen en turken hun kinderen willen naartoe sturen.

Leuk in feite.
Waaruit zou dat moeten blijken?
Oud 11 september 2011, 18:04   #157
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt het dan toch door.

Waaruit zou dat moeten blijken?
geen flauw idee. Het moeltiekoeltie onderwijs was toch o zo verrijkend?
ze dénken gewoon dat het slecht onderwijs is:

Citaat:
Hogere tolerantiedrempel
"Het is een psychologische zaak", aldus Mahieu in een krant van De Persgroep. "De ouders denken dat onderwijs in de witte scholen per definitie beter is dan in de concentratiescholen".

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 september 2011 om 18:06.
Oud 11 september 2011, 18:25   #158
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
geen flauw idee.
Hoezo je hebt geen flauw idee?
Vanwaar dan "blijkbaar" in je stelling : "Dat gaat dus blijkbaar over...".
Dan moet er toch iets zijn waaruit blijkt.

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 september 2011 om 18:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be