Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 17:21   #141
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jij woont duidelijk niet in een buurt waar (alles op)gestookt wordt.
Amai, als ik nen helicopter had, dan zou ik wel eens over onze buurt willen vliegen zo rond een uur of elf, half twaalf.
Dat is een en al rook.
Oud 31 augustus 2011, 23:45   #142
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Bedoel je 's nachts? Bij ons is ook het grootste probleem 's nachts (dat we het de hele nacht moeten inademen maw). De rook blijft gewoon hangen en wordt intenser en intenser (vervuilde luchtdelen zijn zwaarder en zakken) om zo gezellig de woning(en) binnen te dringen. (De schouw van de meest hardnekkige buren staat een pak te laag, terwijl ons huis een stuk hoger staat, met de gekende gevolgen...).

Nu had ik overigens mijn vuurtje al een tijdje uitstaan. Plots voel ik hier toch de 7 voorspelde nachtelijke graden binnensluipen (eerst was de daling aanvaardbaar maar het bleef verder dalen tot je het niet meer kon negeren Ligt dus werkelijk aan de staat van het gebouw en niet aan mij geloof ik. De koude komt binnen langs de korte muurzijde die voor 75% uit 0 geïsoleerd enkel glas raam bestaat, langs de vloer :-/, èn langs een lange muur die ook raakt aan de buitenzijde en langs mijn deur. Volgens mij maakt het zelfs niet uit of ik het raam open of dichtdoe ... Enfin, Ik ben dus zeer blij dat ik dat vuurtje heb!!
(Ga het wel uitzetten als ik ga slapen ivm brandveiligheid, bedankt voor de tip en bezorgdheid Anna Ik hoop alleen dat ik dan morgen geen ijspegels aan mijn neus hangen heb. )

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2011 om 23:51.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 09:56   #143
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Ne goeie vent naast u leggen eh
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:47   #144
Anna List
Banneling

Standaard

ne stoeren brandweerman !

voor als er iets mocht mislopen met t vuurtje
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 16:37   #145
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als ik de beschrijvingen hoor van dat Arctische hellegat waar groentje woont, fladderen de jan-van-genten daar vrijelijk rond in de vreselijke vrieskou van haar ijsgrot. Verluchting lijkt me dus niet echt een probleem.
Jan-van-gent. Die vogel kende ik nog niet.

Beste dagboek: vandaag iets bijgeleerd van Steve_M.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 22:49   #146
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoel je 's nachts? Bij ons is ook het grootste probleem 's nachts (dat we het de hele nacht moeten inademen maw). De rook blijft gewoon hangen en wordt intenser en intenser (vervuilde luchtdelen zijn zwaarder en zakken) om zo gezellig de woning(en) binnen te dringen. (De schouw van de meest hardnekkige buren staat een pak te laag, terwijl ons huis een stuk hoger staat, met de gekende gevolgen...).
Groentje. Ik herinner me nog, het was ergens half de jaren negentig dat plotseling het "stoken" verboden werd. Persoonlijk kan ik mij geen moment herinneren dat mijn ouders hun plastiek niet hebben opgestookt. Als kleinen bengel waren dat altijd plezante momenten.

Het probleem zit 'm niet in de onwelwillendheid van de mensen. Maar draai het of keer het zoals je wil. Een vuilniszak kost ongeveer 2 euro hier (in de Stad kost dit niets, inconsequentie ten top).

Nu kan ik begrip opbrengen voor de mensen die minder verdienen. Ookwel de gewone werkmens genaamd. Deze mensen denken: we stoken onze restaval op en we steken de assen (de 'koek' plastiek) bij de restafvalzakken. (meer afval voor minder geld).

Maar man dat milieu, dat is toch hypocriet, goed voor zo'n rijke mens die een deftige staatspree heeft, maar een werkmens die gaat bijklussen als tuinman kan betalen om zijn afval kwijt te geraken op het containerpark.

Om een idee te geven van het containerpark, 0.015 cent per kilo bouwafval. Stel je bent een jong koppel en je renoveert een huis, omdat je een nieuw helemaal al niet kan betalen. Mja.
Oud 1 september 2011, 22:57   #147
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Hier in de buurt stoken ze al zolang ik er weet van heb.
In de zomer is dat soms vervelend: zit ge lekker buiten, en ineens zijt ge omsingeld een rookwolk (schouw van buurman is 4 meter hoog ofzo en staat op 10 m van 't terras). Effe naar binnen gaan, was binnenhalen. Van de textielfabriek die er vroeger nog was hadden we meer last. Mottenballen en andere chemicaliën in je achtertuin hebben is niet zo fijn. Maar je wordt er aan gewend.
Oud 1 september 2011, 23:15   #148
Groentje-18

Standaard

De stoffen die vrijkomen bij het opstoken van plastic zijn kankerverwekkend. Dat is toch geweten.

De situatie in onze gemeente is dat je torenhoge prijzen betaalt voor de ophaling van afval. Dat klopt. Enkel naar het containerpark brengen is gratis. Daarnaast is de gemeentebelasting ook ridicuul hoog, maarja. Maar reeds lang daarvoor stookten deze mensen. Dat heeft ook alles te maken met de weigering om te willen betalen voor mazout, gas of een andere energiebron. Het gaat hier om een gezin waar men met twee gaat werken met drie kinderen waarvan er twee inmiddels ook werken (eentje daarvan is er langs aan het bouwen) daarlangs wonen de ouders van de vrouw des huizes. Met alle respect, de mensen zijn geen hooggediplomeerden, anders doe je zoiets uiteraard niet. Al is de oma een zeer lieve vrouw die geen vlieg kwaad zou doen. De vrouw des huizes is enig kind en ze bezitten een appartement aan zee, de ouders bezitten ook vele huizen die zij verhuren. Van armoede doen ze het dus niet, maar wel van pure wrekkigheid en allicht ook uit asociaalheid. Al ben ik ervan overtuigd dat ze eigenlijk niet echt weten wat ze ons en sommige andere buren die er ook last van hebben, aandoen.

Maar luister, uit menslievendheid en naastenliefde voor mijn buren mogen mijn buren voor mijn part doen wat ze willen op hun terrein. Ik zal het daarbij dus nog niet steken op milieuvervuiling. Maar van mijn longen en de mensen die mij lief zijn (mijn medebewoners) moeten ze afblijven. Dat is wat er thuis niet gebeurd.
Ze stoken voor mijn part alles op wat ze zien (doen ze ook, heb geen schrik ) maar wij zijn geen wrekken en willen onze longen proper houden (astma in de familie). Daarbij vinden wij gezond leven erg belangrijk. We vragen dus zeker niet om de overlasten van iemand's anders gierigheid, gemakzucht, gewoonte of asociaal-heid.
Ik kan u zeggen dat het verschrikkelijk is om zowat tien maanden per jaar te moeten leven in de verschrikkelijke walmen die een ander veroorzaakt.
Moesten we zelf alles opstoken, was het misschien andere koek, dan kan je moeilijk gaan klagen. Maar dat doen we dus heel bewust niet, omdat wij niet zo'n verantwoordelijkheid willen dragen om andere mensen in de problemen te jagen.

Zoals ik al zei is bij ons het probleem in extreme mate aanwezig omdat de schoorsteen van de buren (het zijn verschillende gezinnen, getrouwde dochter met kinderen en ouders, en nu bouwt een kind van de dochter er dus ook langs, vooral op zondag zijn ze van 's morgens vroeg tot 's avonds laat druk in de weer met allerlei zeer lawaai makende toestellen e.d. die mensen hoeven namelijk met niets rekening te houden vinden ze) lager staat dan hij eigenlijk zou mogen. Ze hebben "hokken" achter hun huis gebouwd, enkel gelijkvloers dus, en daarop staat die veel te lage joekels van schoorstenen die allesbehalve reglementair zijn (vanbovenaan totaal zwart verbrand, allicht nooit schoongemaakt, zeer breed, ...), die verbonden is met een allesbrander. Daarin stoken ze ook alles op. Het is ingenieus, want door buizen verwart die allesbrander hun ganse woning, terwijl zij zelf geen enkele overlast voor de gezondheid ervaren. Dat is andere koek als je binnenshuis die dingen begint te stoken in een kachel. Maar ze zijn wel zo slim om die vieze lucht uit hun huis te houden. Voor de buren hebben ze iets minder over ...
Nu zoals ik al zei, doordat onze bouwplaats hoger ligt allicht, waait die rook netjes ons huis binnen. Wij hebben een vrij recent huis (dan bouw je eens ergens iets en denk je daar te kunnen genieten van je mooie en goed gelegen huis ... niet dus zelfs in de zomer wordt er gestookt, waarmee ze denk ik de andere buren ervan willen verzekeren dat het werkelijk afval is dat ze verbranden) en dat betekent dat het sowieso van verluchting voorzien moet zijn. Dus al houd je alles potdicht (volgens onze buurvrouw -we hebben hun natuurlijk ettelijke malen hierop aangesproken, tot aangetekende brieven toe...- is het toch waanzin om je raam open te zetten als het te koud is ), toch komt die stank binnen ... en hoe later het wordt, hoe heviger hij wordt.

Naast overlast, kan ik je meedelen dat de volgende klachten daardoor ontstaan:
pijn in de keel/huig, irritatie van de ogen, irritatie van de luchtwegen, kuchen en hoesten, een droge mond. Op den duur ontstaan ook misselijkheid, hoofdpijn en zelfs pijn aan de dieper gelegen luchtwegen. (Nogal wiedes want je voelt bij iedere inademing god-weet-wat-het-is je longen indwarrelen). De ene verkoudheid en keelontsteking na de andere en voorraden muntjes, thee, honing en minder natuurlijke medicijnen tegen last van de luchtwegen worden er zo doorgejaagd bij ons thuis, dat kan je je indenken.

Er staat een apparaat van meer dan 1000 euro in ons huis om de lucht enigszins te filteren. Maar je wilt niet weten wat het dan nog komt om die filters te vervangen, wat natuurlijk heel vaak moet in zo'n buurt ... Al is dit het beste apparaat verkrijgbaar op de markt, dan nog volstaat het niet om ons volledig klachten en overlast vrij te houden... Je kan je voorstellen...

Er is ons reeds door meerdere artsen bevestigd dat deze situatie niet mag blijven bestaan, ze gezondheidsbelastend is zonder tegenspraak alsook dat de irritatie zeer objectief vast te stellen is (ze hadden al snel dezelfde klachten als wij ).

Dat is allemaal goed en wel, maar ik stel me de vraag wie verantwoordelijk is als er later iemand van ons met longkanker (of een andere kanker) in het ziekenhuis ligt? Of met pakweg longemfyseem, chronische bronchitis, ...
Of wat met mijn moeder die iedere ochtend in het "stookseizoen" (4/5e van het jaar dus) eerst een half uur hoest alsof haar leven ervan afhangt?
De schadelijkheid van verbanding uit schoorstenen van particulieren is bewezen, en ze is zelfs erger dan degene uit de meeste fabriekstorens. Dan hebben we het nog niet over allerlei deeltjes die klein genoeg zijn om je bloedbaan binnen te dringen alwaar ze naar believen cellen kwaadaardig kunnen maken door langdurige irritatie, in aders blijven plakken of klonters gaan vormen waardoor cardiovasculaire problemen ontstaan ...

Ik vraag me toch wel af hoe die mensen en de politie zou reageren als we er eens een stankbom binnenkegelen zoals ik reeds zei, die dan nota bene nog onschadelijk is voor de gezondheid. (Tegen geuren die onschadelijk zijn voor de gezondheid heb ik overigens niets, voor mijn part mogen ze ons huis komen volspuiten met slecht parfum en ik kan je verzekeren: er zijn boeren om regelmatig mestlucht of dergelijke te verspreiden in de omtrek, daar lig ik echt niet van wakker.)

Hoe dan ook vind ik het walgelijk. Je kan begrijpen dat ik redelijk enthousiast ben te horen dat er woonwijken zijn waar zelfs barbequen (ook dat wordt door onze buren misbruikt om er alles in op te stoken naar believen) verboden is omdat de overheden van deze landen doorhebben dat er longpatiënten en gevoelige mensen bestaan die helemaal niet zo opgezet zijn met de walm van een ander.

Voor mijn part is dit wettelijk het bewust toebrengen van slagen en verwondingen met mogelijk de dood als gevolg ...

De politie is overigens meermaals ter plaatse geweest maar om de privacy van de bewoners niet te schaden hebben ze nooit de stookplaatsen gecontroleerd. Dat de bruine, blauwe, gele, zwarte, donkergrijze doempen als dikke walmen uit hun schoorsteen kwamen vonden ze geen probleem.
Ik kan je vertellen dat wij zelfs ooit uit onze woonst zijn moeten weglopen omdat het er niet meer uit te houden was ... (de walmen zijn soms zeer dik en pakken direct op je adem waardoor je niet veel keuze meer hebt ).
Oud 1 september 2011, 23:23   #149
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Jan-van-gent. Die vogel kende ik nog niet.

Beste dagboek: vandaag iets bijgeleerd van Steve_M.
2!!
Blijkbaar kent hij mijn woonsituatie beter dan ikzelf want er is hier gisteren werkelijk een "mottenpiepel" binnengevlogen, alsook kwam er een kever op mijn hand geland ... Ik wist thans niet dat ik iets open had staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hier in de buurt stoken ze al zolang ik er weet van heb.
In de zomer is dat soms vervelend: zit ge lekker buiten, en ineens zijt ge omsingeld een rookwolk (schouw van buurman is 4 meter hoog ofzo en staat op 10 m van 't terras). Effe naar binnen gaan, was binnenhalen. Van de textielfabriek die er vroeger nog was hadden we meer last. Mottenballen en andere chemicaliën in je achtertuin hebben is niet zo fijn. Maar je wordt er aan gewend.
We hadden vroeger een zwembad (nu ja, je kent dat wel, zo'n alu-constructie van een paar diameter) in de tuin. We hebben het maar weggedaan ... Na een paar keer bovengehapt te komen en meteen een dikke rookwalm van ondefiniëerbare verbande doch duidelijk zeer schadelijke stoffen inademen is niet zo fijn.

De schoorstenen die de grootste boosdoeners zijn bij ons staan ongeveer ne meter of twee hoog. Iets verder als de grootste boosdoeners woont een oude schrijnwerker die ook graag eens zijn bewerkt hout opstookt...
De buurman achter ons, evenals de buurvrouw daarachter willen ook eens graag stoken. Die doen dat gewoon op de grond.
Aan weersomstandigheden stoort geen enkel van deze mensen zich, of aan wat ze creëren. We hebben het al meegemaakt dat er rookpluimen van tien meter (ik overdrijf helaas niet) hoog hingen. Dat er achter in de tuin slierten hingen van een meter of honderd ...

Je begrijpt ... het is een probleem.

Heel simpel gesteld: eens herfst winter is buitenkomen voor ons: heel rap met de sjaal voor de mond en neus lopen naar waar je moet zijn, de deur zo minimaal en zo kort mogelijk openhoudend, alle deuren binnenshuis sluiten in de hoop op de creatie van een rookvrije kamer of een kamer met alleszins minder rook, etc.
Het is gewoon een nachtmerrie. En in het stookseizoen is dat dus continu zo.

De ironie is, als je zes meter naar voren stapt vanaf de voorgevel van ons huis (ongeveer op straat), je niéts meer ruikt...
In de tuin hetzelfde: de rook hangt enkel op bepaalde plekken. Alleen hangt ze volledig rondom ons huis, aan alle kanten, en op elk verdiep...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 september 2011 om 23:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 23:24   #150
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Groentje-18, ik zit hier letterlijk te koken van woede.
Sleep dat tuig voor de rechter en snel!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 23:36   #151
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Groentje-18, ik zit hier letterlijk te koken van woede.
Sleep dat tuig voor de rechter en snel!
Mja weet je wat het is?
Zelf heb ik al heel vaak vanalles geprobeerd en gedaan: eerst en vooral met de buren gepraat, dan zelfs eerst gewone brieven geschreven, dan politie gebeld, milieudienst ingeschakeld, ...
Twee mensen hebben al pv's gekregen dankzij mijn hulp. Maar enkel omdat het hout dat ze wilde stoken bewerkt was... Sommigen enkel waarschuwingen. Heel de buurt werd al gecontroleerd.

Maar de mensen zijn niet achterlijk natuurlijk: vooral op feestdagen en zondagen alsook avonden (minder zichtbaar) wordt er heviger en vuiler gestookt. Mijn moeder denkt dat dit zeker iets te maken heeft met de verminderde politie-aanwezigheid.
Sowieso wordt me altijd gezegd: je moet direct bellen als je het ziet. We zien het, maken zelfs foto's, maar tegen dat de politie daar is (je kan je voorstellen dat het niet de hoogste prioriteit heeft, al zeg je dat je naar adem moet snakken in je eigen huis (!!!) is het ten eerste vaak een uur of vier later en 's nachts ... Veel is er dan niet meer zichtbaar. Bovendien kunnen ze dan het excuus gebruiken dat de mensen toch moeilijk 's avonds kunnen lastigvallen of uit hun bed bellen en ze hebben uiteraard geen idee vanwaar het komt want ze kunnen het niet zien. Wij weten natuurlijk beter... maarja ze mogen daar niet binnen want privacy enzovoort. Gezien het nacht is en mijn huisgenoten ook allemaal dagtaken hebben (net als ik) blijven ze niet op, gevolg is dat ik daar alleen sta te piepen ... en de agenten zich afvragen of mijn huisgenoten er geen last van hebben (natuurlijk wel en zij dringen er zelf ook op aan de politie te bellen maar je kan hen moeilijk vragen op te blijven tot drie uur 's nachts Alleen... leg dat maar eens aan een flik uit. Eén agent beweerde zelfs dat hij er vroeger ook last van had omdat zijn ex-buur dit deed. En gezien hij agent is en desondanks er blijkbaar niets aan kon veranderen...).
Levert dus niks op.
Wat niet helpt is dat ikzelf er wel achtersta, maar mijn gezinsleden nogal van het type "toedekken met de mantel der liefde" zijn. Mijn moeder, eigenares van het huis ,wil met name dat ik me niet teveel roer en dat er geen juridische stappen ondernomen worden. Omdat we het huis verkopen (d'uh!!!!) en we er dus toch niet meer lang in moeten leven (erna zullen we ook niet meer lang leven maar goed) en omdat ze toch zo graag de liefde vrede wil bewaren.
Ze is bang voor wraakacties, en ze heeft een punt omdat ze vaak alleen in het huis is en sommige van die buren niet de types zijn die ge graag 's nachts op straat tegenkomt. Ik zeg niet dat het marginalen zijn, maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken dat ze allemaal even "zuiver" zijn. Eén van de gewoon buitenstokende buren amuseert zich ook wel eens met auto's spuiten midden in de woonwijk (is ook absoluut verboden volgens mijn moeder) en heeft ook een metalen gifton van een kubieke meter achterin zijn tuin, die hij als stort gebruikt, liggen. Je moet dus niet vragen wat er allemaal in onze buurt vrijkomt ....

Weet je wat het ook is?
We wonen niet ver van een industriezone. Mijn moeder was zich hier ironisch niet van bewust toen ze bouwde. Maar rondom die industriezone is op Vlaams niveau nogal wat te doen geweest omwille van haar vervuilend karakter. Dat geeft de mensen het excuus ... Je wil niet weten hoe vaak ik heb moeten horen "ge klaagt van een beetje doemp hier, hebt ge die schoorstenen daarginds al gezien".
Maar als milieu-voorvechtster weet ik overigens dat die schoorstenen allemaal continu gemonitord worden om te zien of er geen bepaalde drempelwaardes worden overschreden en liggen ze uiteraard niet in woonwijken.
Oud 1 september 2011, 23:46   #152
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Groentje ik zeg het. Ik heb van de week een reportage gezien over illegale raffinaderijen. Dat was net zoals je beschrijft.
Zijn dit niet jou buren?
Oud 1 september 2011, 23:47   #153
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je wat het ook is?
We wonen niet ver van een industriezone. Mijn moeder was zich hier ironisch niet van bewust toen ze bouwde. Maar rondom die industriezone is op Vlaams niveau nogal wat te doen geweest omwille van haar vervuilend karakter. Dat geeft de mensen het excuus ... Je wil niet weten hoe vaak ik heb moeten horen "ge klaagt van een beetje doemp hier, hebt ge die schoorstenen daarginds al gezien".
Maar als milieu-voorvechtster weet ik overigens dat die schoorstenen allemaal continu gemonitord worden om te zien of er geen bepaalde drempelwaardes worden overschreden en liggen ze uiteraard niet in woonwijken.
Ik woon ook vlakbij een kmo zone. Blijkbaar hebben een paar pipo's ons straat verboden voor +3,5t. Waar is dat voor nodig? Het is al druk genoeg op de baan.
Oud 1 september 2011, 23:51   #154
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze is bang voor wraakacties, en ze heeft een punt omdat ze vaak alleen in het huis is en sommige van die buren niet de types zijn die ge graag 's nachts op straat tegenkomt. Ik zeg niet dat het marginalen zijn, maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken dat ze allemaal even "zuiver" zijn. Eén van de gewoon buitenstokende buren amuseert zich ook wel eens met auto's spuiten midden in de woonwijk (is ook absoluut verboden volgens mijn moeder) en heeft ook een metalen gifton van een kubieke meter achterin zijn tuin, die hij als stort gebruikt, liggen. Je moet dus niet vragen wat er allemaal in onze buurt vrijkomt ....
Amuseert zich? Dat is die mens, die de capoot van mijn 2pk gaat spuiten. Die 2pk waar ik zo'n graaf ongeval mee heb gehad.
Waarom doet hij dit? Omdat zijn pree te laag is natuurlijk.
Oud 1 september 2011, 23:54   #155
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja weet je wat het is?
Zelf heb ik al heel vaak vanalles geprobeerd en gedaan: eerst en vooral met de buren gepraat, dan zelfs eerst gewone brieven geschreven, dan politie gebeld, milieudienst ingeschakeld, ...
Twee mensen hebben al pv's gekregen dankzij mijn hulp. Maar enkel omdat het hout dat ze wilde stoken bewerkt was... Sommigen enkel waarschuwingen. Heel de buurt werd al gecontroleerd.

Maar de mensen zijn niet achterlijk natuurlijk: vooral op feestdagen en zondagen alsook avonden (minder zichtbaar) wordt er heviger en vuiler gestookt. Mijn moeder denkt dat dit zeker iets te maken heeft met de verminderde politie-aanwezigheid.
Sowieso wordt me altijd gezegd: je moet direct bellen als je het ziet. We zien het, maken zelfs foto's, maar tegen dat de politie daar is (je kan je voorstellen dat het niet de hoogste prioriteit heeft, al zeg je dat je naar adem moet snakken in je eigen huis (!!!) is het ten eerste vaak een uur of vier later en 's nachts ... Veel is er dan niet meer zichtbaar. Bovendien kunnen ze dan het excuus gebruiken dat de mensen toch moeilijk 's avonds kunnen lastigvallen of uit hun bed bellen en ze hebben uiteraard geen idee vanwaar het komt want ze kunnen het niet zien. Wij weten natuurlijk beter... maarja ze mogen daar niet binnen want privacy enzovoort. Gezien het nacht is en mijn huisgenoten ook allemaal dagtaken hebben (net als ik) blijven ze niet op, gevolg is dat ik daar alleen sta te piepen ... en de agenten zich afvragen of mijn huisgenoten er geen last van hebben (natuurlijk wel en zij dringen er zelf ook op aan de politie te bellen maar je kan hen moeilijk vragen op te blijven tot drie uur 's nachts Alleen... leg dat maar eens aan een flik uit. Eén agent beweerde zelfs dat hij er vroeger ook last van had omdat zijn ex-buur dit deed. En gezien hij agent is en desondanks er blijkbaar niets aan kon veranderen...).
Levert dus niks op.
Wat niet helpt is dat ikzelf er wel achtersta, maar mijn gezinsleden nogal van het type "toedekken met de mantel der liefde" zijn. Mijn moeder, eigenares van het huis ,wil met name dat ik me niet teveel roer en dat er geen juridische stappen ondernomen worden. Omdat we het huis verkopen (d'uh!!!!) en we er dus toch niet meer lang in moeten leven (erna zullen we ook niet meer lang leven maar goed) en omdat ze toch zo graag de liefde vrede wil bewaren.

Weet je wat het ook is?
Damn, dit is zo herkenbaar.
Mijn moeder is ook zo. Alles toedekken met de mantel der liefde.
Een ander is in de fout.... maar daar moet ge zeker niets op zeggen.
WANT: wraakacties zijn mogelijk.
Wat haat ik die mentaliteit!
Uw buren mogen al blij zijn dat ze het slachtoffer niet zijn van wraakacties!

Ik ben mijn buren 1 uur per jaar ten laste.
En dat is op oudejaar.
Dan ram ik enkele honderden euros vuurwerk de lucht in.
Ik steek een briefje in de bus ter verwittiging en heb daar trouwens een vergunning voor. De laatste 3 jaar dan toch.
Daar komt niet zo veel rook vanaf maar het is EXTREEM luidruchtig, zeker de dingen die ik kan aanschaffen met vergunning.

Misschien een rare tip maar als je lastige buren hebt, laat het eens goed kletteren op oudejaar. Hoe geniaal zou het niet zijn om snachts daar enkele zware rookbommen af te steken dat heel het gebied blank staat. Ge moet zo een mensen terugpakken. Ge kunt da trouwens zelf maken maar daar geef ik geen info over.
Oud 1 september 2011, 23:56   #156
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Damn, dit is zo herkenbaar.
Mijn moeder is ook zo. Alles toedekken met de mantel der liefde.
Een ander is in de fout.... maar daar moet ge zeker niets op zeggen.
WANT: wraakacties zijn mogelijk.
Wat haat ik die mentaliteit!
Uw buren mogen al blij zijn dat ze het slachtoffer niet zijn van wraakacties!
Gulder hebt daar de stront ni voor.
Oud 1 september 2011, 23:58   #157
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kunt da trouwens zelf maken maar daar geef ik geen info over.
Nu niet zeiken e vrind.
Zuiker en posasium, dat weet elke kleine.
Op tijd afzetten, anders hebt ge fameuze trobbels.
Oud 1 september 2011, 23:59   #158
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Groentje ik zeg het. Ik heb van de week een reportage gezien over illegale raffinaderijen. Dat was net zoals je beschrijft.
Zijn dit niet jou buren?
Tja, de meeste mensen stellen zich vragen als ik of mijn huisgenoten het probleem beschrijven.

Tot ze het zelf kunnen zien, voelen en ruiken ...

Heb ik al verteld hoe fijn het is om continu te ruiken alsof ge juist uit een brandend huis zijt gevlucht? Om je nooit te kunnen afdrogen met een frisruikende handdoek of frisruikende kleren aan te doen? (We hebben geen droogkast. Zou niet helpen ook want buiten voor één minuut heb je het vlaggen). Onze hond stinkt niet naar hond, maar naar rook ... We hadden vogels, maar die sterven allemaal na veel te korte tijd ...
Uit je haar krijg je het niet na één keer wassen en het leuke is dat je het dan de hele dag meedraagt, overal waar je gaat (is om de één of andere reden daarin nog veel hardnekkiger dan in textiel).

Soit, alleen kan je er dus niet veel mee. Ik heb al tal van organisaties gecontacteerd maar die kunnen niet helpen, toch niets wat niet impliceert dat je er zelf eerst torenhoge kosten voor moet maken (juridische hulp, allerlei onderzoeken om de luchtkwaliteit te laten objectiveren, ...)
Moesten er mensen in mindere of meerdere mate met een gelijkaardig probleem geconfronteerd worden, we kunnen altijd samen een anti-stook front vormen.
Oud 2 september 2011, 00:02   #159
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gulder hebt daar de stront ni voor.
Kalm e vrindje.
Tging nie over mezelf.

Citaat:
Nu niet zeiken e vrind.
Zuiker en posasium, dat weet elke kleine.
Op tijd afzetten, anders hebt ge fameuze trobbels.
Ej kameraad.
Veel volk zal da wel weten. Al zeker da volk van de wapenclub.
Maar der zijn ook altijd mensen die het niet weten.
En door u schuld leest ne kleine da hier op het forum en staat morgen een gebied volledig blank.
Oud 2 september 2011, 00:04   #160
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, de meeste mensen stellen zich vragen als ik of mijn huisgenoten het probleem beschrijven.

Tot ze het zelf kunnen zien, voelen en ruiken ...

Heb ik al verteld hoe fijn het is om continu te ruiken alsof ge juist uit een brandend huis zijt gevlucht? Om je nooit te kunnen afdrogen met een frisruikende handdoek of frisruikende kleren aan te doen? (We hebben geen droogkast. Zou niet helpen ook want buiten voor één minuut heb je het vlaggen). Onze hond stinkt niet naar hond, maar naar rook ... We hadden vogels, maar die sterven allemaal na veel te korte tijd ...
Uit je haar krijg je het niet na één keer wassen en het leuke is dat je het dan de hele dag meedraagt, overal waar je gaat (is om de één of andere reden daarin nog veel hardnekkiger dan in textiel).
Als je meent wat je zegt, dan begin ik (serieus) compassie met jou te krijgen. Van een of twee keer per week wat plastiek te stoken om 10 uur 's avonds kan dit niet komen.

Pak die mannen dan terug.

Ne goeien maat van mij heeft, omdat zijne mecanieker niet meer wou komen (omdat hij altijd te laat betaalde), zijne auto achteruit tegen de gevel van die mens gereden.
Met zijne mercedes glk los ertegen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be