![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, dat is niet echt een motivatie hoor, een hoger loon krijgen: http://www.youtube.com/watch?v=u6XAPnuFjJc Dat een dokter 10 jaar hard moet studeren terwijl een poetsvrouw dan evenveel kan verdienen, klinkt absurd. Maar niets is minder waar als je weet dat in de Sovjet-Unie, zoals ik al zei, dokters zeer gerespecteerd werden en er bijna nooit een cruciaal tekort was. In de USSR deden ze het voor de mensen en de eer. Ook Cuba staat bekend voor zijn goeie dokters. Ze worden soms gevraagd om in Afrika te helpen, en er zijn er zelfs te veel ![]() Dat zoiets in de huidige maatschappij ondenkbaar is, is normaal, want de mens vervreemd zich meer en meer. De westerse cultuur is de enige cultuur waar dokters mensen redden als ze maar geld krijgen. Krijgen ze dat laten ze ze gewoon sterven. Heb al horen zeggen dat de menselijke natuur zo eenmaal in elkaar zit ![]() Dus, waarom wordt je brandweerman? Waarom wordt je dokter? Waarom wordt je agent? Om burgers te redden en te beschermen of gewoon om te kunnen sparen voor een nieuw paar schoenen? Want als ze willen sparen voor een nieuw paar schoenen, gaan ze in een communistisch systeem daar iets voor terug moeten doen, dus bv. de behoeften bevredigen van de schoenmaker. Als de schoenmaker zijn schoenen wilt verkopen, zal de dokter betalen door hem bv. te opereren of te onderzoeken aan zijn rug, wat vissen of voedsel halen als hij honger heeft en etc. Een ruilsysteem dus eigenlijk zoals in de Middeleeuwen. Maar we hebben het hier over 'communisme', we handhaven het volgens de definitie die Marx eraan gaf en Marmannetje hier heeft uitgelegd. Ze hebben in een communistisch systeem hun loon enkel nodig voor hun primaire behoeften te kunnen bevredigen en te voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() http://jordenschuddeboom.wordpress.c...nation-theory/ Nu, ik weet zelf niet meer of het klopt, of het er eigenlijk wel iets mee te maken heeft, maar ik ben nogal wat in de war ![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 7 oktober 2011 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#148 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn respect voor diegenen die het vuilnis ophalen. Het is hard werken, een heel leven lang, maar de beloning is lang niet wat ze verdienen. Mijn respect voor de poetsvrouwen. Zonder hen zouden tweeverdieners met kinderen het bijzonder lastig krijgen. Mijn respect voor iedereen die werkt, en moeite doet de economie op 't is eender welke manier gaande te houden.
![]() |
![]() |
#149 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die beroepen zijn zeker nodig, maar vereisen niet de nodige studies.
![]() |
![]() |
#150 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 |
Gouverneur
|
![]() Mensen streven naar meer dan dat. Mensen streven naar vervulling van hun mentale capaciteiten. Dat is beloning op zich. Ge moet eens een jaar werken beneden uw capaciteiten, dan weet ge waarover ik spreek.
![]() |
#152 |
Gouverneur
|
![]() Ik verwoord het misschien verkeerd, maar het is wel een motivatie.
![]() |
#153 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat het aantal studenten medicijnen zou verminderen, mocht er een eerlijkere manier van het verdelen van welvaart gevonden worden. Momenteel is het zo: Een student medicijnen studeert langer dan een ander, krijgt daarvoor zware subsidies van de overheid om dit te doen, en als beloning verdient hij zijn hele leven meer. Een poetsman maakt zijn middelbaar af of niet. Gaat onmiddellijk werken en heeft totaal geen perspectief om ooit meer te verdienen. Hij kost de staat en de gemeenschap als gevolg veel minder, toch zal hij zijn leven lang boeten. Noot. ik gebruik twee maal het mannelijke voorbeeld, om aan te tonen dat ook geslacht geen verschil mag maken.
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen. Laatst gewijzigd door Torkilson : 7 oktober 2011 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Gouverneur
|
![]() En wat moet er gebeuren met bedrijven? Mogen er volgens jullie nog privébedrijven zijn?
![]() |
#155 |
Gouverneur
|
![]() Voo rmij niet. Iedere werknemer moet aandeelhouder zijn van zijn eigen bedrijf. Dit vergroot de motivatie (goed hé?), verkleint de armoededrempel (weeral, goed hé?) en verkleint de kans op misbruiken en crisissen die we de dag van vandaag kennen. Het verspreidt gewoon de welvaart meer evenredig, kortom.
![]() |
#156 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe zit het met concurrentie? Gaan we de bedrijven niet wegjagen?
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Gouverneur
|
![]() Het gaat over het vervullen van uw capaciteiten; De poetsman k�*n het operatiekwartier netjes houden maar zou zijn studie medicijnen niet kunnen voltooien.
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed vaccinatieprogramma, een boost vanuit Moskou en het wegblijven van "rijkdomsziekten" (vanwege de verminderde calorie-inname in Cuba) zorgen inderdaad voor een betrekkelijk goede gezondheidszorg. Wat farmacie betreft zijn ze echter niet meteen wereldtop. Los hiervan was het enige ziekenhuisje ten velde dat ik in Cuba bezocht (in Viñales) niet meteen de plek waar ik al te diepgaande ziekten zou laten behandelen.
![]() |
![]() |