Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 september 2011, 22:13   #141
despeRRado
Burger

despeRRado's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wat mij opvalt is dat er "eerste elementen" lekken.
Ik heb zo'n vermoeden dat alles wat teveel de Vlamingen of de Franstaligen zou kunnen tegen de borst stoten uit de pers geweerd wordt, naar het lichtend voorbeeld van de nota-Vandelanotte, waar men altijd met een samenvatting afkwam.

Een tweede zaak die ik mij afvraag : er wordt nu puur naar dit deelakkoord gekeken, de vraag is of CD&V niet stilletjes al toegevingen beloofd heeft op andere thema's.
Benieuwd hoe ver de staatshervorming dus zal gaan.
Twee correcte aanvoelens, vrees ik. De meeste media jubelen over een (aanzet tot) "communautair" akkoord, terwijl totnogtoe enkel BHV en de burgemeesters openlijk in het geding zijn. De financieringswet, de bevoegdheidsoverdrachten, de politieke vernieuwing (ruimer dan de hervorming van de senaat): daar weten we nog niets over.
Oud 14 september 2011, 22:13   #142
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Zeg het dat het niet waar is.... Zijn die partijen nu echt gek geworden dat ze een metropoolitane gemeenschap gaan goedkeuren???? Dat maakt die bhv splitsing helemaal ongedaan met zwaardere gevolgen vandien!!!!!!
Voila, dat zijn zo de truken van de foor die ze toepassen.
Eerste elementen, en dan geleidelijk aan de elementen die tegen de borst stoten toevoegen, goed wetende dat de grote massa alleen het eerste nieuws gevolgd heeft.
De eerste indruk, weet je wel...
Oud 14 september 2011, 22:14   #143
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
het valt mij op dat, toen ik het laatste toegang had tot nieuws, zo rond 18H, de deal zogezegd rond is.

Nu is het 23h, ik heb opnieuw toegang tot nieuws, en ik zie dat ze nog altijd samen zitten, en op sommige sites de teneur ietskes veranderd is (van: tis in orde ==> naar: de elementen voor een doorbraak zijn aanwezig) Vreemd. Ik hoop dat dit duidt op wat ik hoop dat het duidt.
Maar ik vrees er voor...
Ik denk echt wel dat ze een akkoord hebben, je moet de triomfalistische tweets eens lezen, daarnet nog van G. Rutten.
BWarrior is offline  
Oud 14 september 2011, 22:17   #144
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik denk echt wel dat ze een akkoord hebben, je moet de triomfalistische tweets eens lezen, daarnet nog van G. Rutten.
De vld is nog steeds even postjesgek zo te zien, als dit een triomf is ...

Rutten ziet haar riant salaris al denk ik.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 14 september 2011, 22:17   #145
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PDossche Pascal Dossche
Hoofdrolspelers morgen in De Ochtend...! #BHV #nogov
7 minutes ago
Dit bewijst echt dat ze een akkoord hebben.
BWarrior is offline  
Oud 14 september 2011, 22:18   #146
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, dat zijn zo de truken van de foor die ze toepassen.
Eerste elementen, en dan geleidelijk aan de elementen die tegen de borst stoten toevoegen, goed wetende dat de grote massa alleen het eerste nieuws gevolgd heeft.
De eerste indruk, weet je wel...
Eerst was ik nog akkoord maar nu er alsmaar meer informatie gelekt wordt...

De vlamingen hebben zich weer goed laten naaien. Dank u Beke om net op de cruciale dag de vlamingen nog eens een mes in de rug te steken. Bij deze is de definitieve doodsteek voor zijn partij en carriere getekend.
matthias999 is offline  
Oud 14 september 2011, 22:23   #147
despeRRado
Burger

Standaard

Citaat:
Eerst was ik nog akkoord maar nu er alsmaar meer informatie gelekt wordt...
De omzendbrieven-Peeters liggen ook in de vuilnisbak. Wanneer pakken de Vlaamse media daar mee uit ?
Oud 14 september 2011, 22:26   #148
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door despeRRado Bekijk bericht
De omzendbrieven-Peeters liggen ook in de vuilnisbak. Wanneer pakken de Vlaamse media daar mee uit ?
Ook al ?
Typisch.
Doe er nog een week bij, en we hebben al een heel ander beeld van dit compromis.
En het zou mij niet verwonderen, dat er maanden later nog een paar onprettige verrassingen uitkomen.
Als je niet ineens de hele nota te zien krijgt, krijg je een compleet verkeerd beeld.
Oud 14 september 2011, 22:36   #149
despeRRado
Burger

Standaard

"Er komt een metropolitane gemeenschap over het ganse grondgebied van het vroegere Brabant. Dit wordt echter een overlegorgaan zonder enige beslissingsbevoegdheid."

Een gewone praatbarak dus waar ook het Hageland en en de streek van Geldenaken hun zegje mogen doen. Wat kan hier de meerwaarde van zijn ? Kan iemand mij ook eens uitleggen welke metropolitane uitstraling pakweg Geetbets en Perwijs hebben ?

Laatst gewijzigd door despeRRado : 14 september 2011 om 22:36.
despeRRado is offline  
Oud 14 september 2011, 22:39   #150
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door despeRRado Bekijk bericht
"Er komt een metropolitane gemeenschap over het ganse grondgebied van het vroegere Brabant. Dit wordt echter een overlegorgaan zonder enige beslissingsbevoegdheid."

Een gewone praatbarak dus waar ook het Hageland en en de streek van Geldenaken hun zegje mogen doen. Wat kan hier de meerwaarde van zijn ? Kan iemand mij ook eens uitleggen welke metropolitane uitstraling pakweg Geetbets en Perwijs hebben ?
Je kent dat, hee.
Eerst spreken ze er niet van, daarna staat het er plots als "er komt ook...", en voor je het weet staat er "De tekst zou, na grondige studie toch passages bevatten die inhouden dat deze metropolitane gemeenschap bepaalde bevoegdheden zou krijgen..."
Tegen dan zijn het alleen nog de die-hards die dit zullen lezen, de grote meute is mooi om de tuin geleid.
Werk voor N-VA dus, om zo snel mogelijk de hele inhoud te bemachtigen, en de vuile was buiten te hangen.
Oud 14 september 2011, 23:03   #151
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk kan De Wever zeer vlug de echte inhoud becommentariëren zoals hij deed met de nota Di Rupo.
De addertjes onder het gras zal hij wel bovenhalen en wedden dat er heel veel zijn???

De franstaligen kunnen misschien wel de vier musketiers onder tafel hebben geklapt, ( Heer, vergeef het hen,ze weten niet wat ze doen, ) maar De Wever zullen ze niet met de Franse flair overtuigen.

Dus nog eventjes wachten op de "ware" uitleg van dit duivelspact.
omaplop is offline  
Oud 14 september 2011, 23:06   #152
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-Di-Rupo.dhtml

Zeg het dat het niet waar is.... Zijn die partijen nu echt gek geworden dat ze een metropoolitane gemeenschap gaan goedkeuren???? Dat maakt die bhv splitsing helemaal ongedaan met zwaardere gevolgen vandien!!!!!!

Een overlegorgaan zonder enige beslissingsbevoegdheid == De zoveelste postjesbak om in te graaien
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 14 september 2011, 23:09   #153
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Je kent dat, hee.
Eerst spreken ze er niet van, daarna staat het er plots als "er komt ook...", en voor je het weet staat er "De tekst zou, na grondige studie toch passages bevatten die inhouden dat deze metropolitane gemeenschap bepaalde bevoegdheden zou krijgen..."
Tegen dan zijn het alleen nog de die-hards die dit zullen lezen, de grote meute is mooi om de tuin geleid.
Werk voor N-VA dus, om zo snel mogelijk de hele inhoud te bemachtigen, en de vuile was buiten te hangen.
't ziet er zo naar uit ja. Wat is dit toch een prachtig land. (sarcasme)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 14 september 2011, 23:10   #154
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hopelijk kan De Wever zeer vlug de echte inhoud becommentariëren zoals hij deed met de nota Di Rupo.
De addertjes onder het gras zal hij wel bovenhalen en wedden dat er heel veel zijn???

De franstaligen kunnen misschien wel de vier musketiers onder tafel hebben geklapt, ( Heer, vergeef het hen,ze weten niet wat ze doen, ) maar De Wever zullen ze niet met de Franse flair overtuigen.

Dus nog eventjes wachten op de "ware" uitleg van dit duivelspact.
Ze weten maar al te goed wat ze doen, en ze mogen branden van mij.
Amon_Re is offline  
Oud 14 september 2011, 23:13   #155
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

Een overlegorgaan zonder enige beslissingsbevoegdheid == De zoveelste postjesbak om in te graaien
Nu alléén er nog achterkomen hoevéél deze bijverdienste gaat opbrengen voor de heren...
Svennies is offline  
Oud 14 september 2011, 23:14   #156
despeRRado
Burger

Standaard

Het VRT-radionieuws van middernacht is te kwader trouw simplificerend: "zopas een communautair akkoord bereikt". Neen hé, enkel over BHV en de balorige burgemeesters! Dat is een enorme nuance die m.i. bewust over het hoofd wordt gezien door de VRT-journalisten, ofwel hebben ze iets te veel champagneflessen gekraakt. Van de Looverbosch zegt dat de omzendbrieven-Peeters "overeind blijven", terwijl La Libre.be van de "neutralisation" spreekt. En de metropolitane gemeenschap wordt al helemaal onder de mat geveegd. Het fileermes van Bart De Wever zal raad moeten brengen. Wil Didier Reynders aub ook deze tekst lekken aan de N-VA ?

De ban is gebroken. Eind september hebben we een nieuwe regering.
Oud 14 september 2011, 23:14   #157
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Dus de faciliteitengemeenten behoren tot twee kieskringen? (Vlaams-Brabant (HV+Leuven) én Brussel) Dat zal het Grondwettelijk Hof verwerpen, dat hebben ze reeds gedaan (toen het voorstel er was een kieskring Vlaams-Brabant en Waals-Brabant te maken, en Brussel tot beide kieskringen te laten behoren. Want het gaat hier niet over een inschrijvingsrecht zoals bij Komen-Waasten en Voeren.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 14 september 2011, 23:14   #158
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nu alléén er nog achterkomen hoevéél deze bijverdienste gaat opbrengen voor de heren...
En of er toch wel niet ergens een beetje bevoegdheden in zitten
Amon_Re is offline  
Oud 14 september 2011, 23:15   #159
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ze weten maar al te goed wat ze doen, en ze mogen branden van mij.
Bij deze verdienen ze van mij een nekschot.

Ik had het toch zo gezegd dan men niet te vroeg mocht victory kraaien... Die hele vertoning was opgezet spel van Di Rupo, en dan nog de koning die terug naar belgië kwam... De partijen zijn hier weer lekker ingestruikeld. Di Rupo heeft zijn truckendoos weer eens bovengehaald... Helaas is het weer eens gelukt..
matthias999 is offline  
Oud 14 september 2011, 23:16   #160
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Bij deze verdienen ze van mij een nekschot.

Ik had het toch zo gezegd dan men niet te vroeg mocht victory kraaien... Die hele vertoning was opgezet spel van Di Rupo, en dan nog de koning die terug naar belgië kwam... De partijen zijn hier weer lekker ingestruikeld. Di Rupo heeft zijn truckendoos weer eens bovengehaald... Helaas is het weer eens gelukt..
Ingestruikeld?! Ze doen actief mee ja!
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be