![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is wat dat betreft nog zeer veel werk aan de winkel, maar inmiddels is de Stomme van Portici toch ook al van zijn sokkel gevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Versta me niet verkeerd. Eigenlijk vind ik het doodjammer dat een partij zoals de NVA die een zeer goed score haalde, niets doet met die overwinning. Blijkbaar uit pure angst op het eerste zicht Ik kan niet anders besluiten dan te stellen dat De Wever en zijn partij angsthazen zijn. De Wever is mij erg tegengevallen. Als ge zo een overwinning behaalt en ge doet er niets mee, dan zijt ge een dwaze kloot. En daarom zou ik het in het Latijn zeggen, de taal van de (pseudo-?)intellectueel Bart De Wever: " Vincere scis Hannibal, vicoria uti nescis. " (Gij weet te overwinnen Hannibal, maar ge zijt niet in staat de overwinning te benutten) Dit klinkt mooi, maar dit is dus meer dan waarschijnlijk fout. Want de kans zit er dik, dik in dat er een heel ander verhaal achter zit. En wel het volgende: De Wever wil niets benutten. Hij wil het einde van België. Net zoals zijn vader en meer dan waarshijnlijk ook zijn grootvader dit wilde! Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is dan wellicht toch iets meer dan de hype die u ons wilde geloven?
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar achter deze vermeende (Geybels???!) sympatieke man, zit wel een andere man met een heel ander plan: België opdoeken! Net zoals zijn vader en zijn grootvader dit wilden. Meer en meer wordt dit nu wel duidelijk. Of hoe een familiale belasting toch kan wegen. Maar Olijke Bart heeft gegokt wat BHV betreft en... verloren! Het zijn de anderen die met de prijzen zijn gaan lopen. Anderen die men zeker niet had verwacht: jonge mensen uit de traditionele partijen. De Vlaams-nationalisten hebben het laten afweten. Zoals gewoonlijk. Ze hebben BHV ,een kluifje naar hun hand, laten afsnoepen door vastberaden, allemaal jonge dertigers (- di Rupo) uit de traditionele partijen. De NVA werd zo goed als in haar hemd gezet. Uitgekleed. En terecht : verwaandheid loont nooit. Maar dat heeft dan ook alweer zo zijn redenen: wie te veel wilt, krijgt niets. En de NVA kreeg dus niets op zijn palmares. Of zoals het oude Vlaamse spreekwoord zegt: ![]() 'Hoogmoed komt vóór den val'. Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beweer nu niet dat België volmaakt is, maar ik zou nergens anders willen wonen dan in België. Nu dat ik ettelijke tijd in het buitenland heb verbleven, besef ik pas wat een luilekkerland België is. Houden zo.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2011 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() [quote]Nu boort u uzelf en uw eigen verhaal wel duchtig de grond in. Want van Genabeth was nu wel een Groot-Nederlander bij uitstek! Een trouwe getrouweling van Willem I. Die met volle overgave streed voor de eenmaking van de Nederlanden. En dit sinds 1815! Eigenlijk was was een pionier op dit vlak. En u betwist nu zijn verslag. Hij die uitgerekend in Brugge was op de dag van de Belgische opstand... Bovendien noemt u de man die met hart en nieren gestreden heeft voor het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden ook nog een kwibus...
Maar wellicht hebt u uiteindelijk gelijk: iedereen die strijdt voor een Groot-Nederland is so wie so een kwibus. Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Vreemdeling
|
![]() Belgitude in actie.
En ehh ge gelooft toch niet die kul dat alle Nederlanders nuchter en koud zijn ofwel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Nederlanders zijn zoals alle andere mensen. Er zijn er goede en minder goede. Maar ze boeien mij (meestal, want soms zijn er interessante Nederlanders) niet en ik voel mij absoluut niet met hen verwant. Verre van zelfs.
Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Koud is wel koud. Nederlanders zijn gewoon mensen zoals iedereen. Zij denken soms dat ze ietwat meer zijn dan iedereen, maar waarschijnlijk dragen ze die verwaandheid nog altijd mee uit hun tijd van de VOC. Dus men moet het hun kunnen vergeven.
Dit gezegd zijnde, moet een Nederlander mij natuurlijk niet komen vertellen hoe mijn land België er moet uitzien en hoe ik mijn moedertaal moet spreken. Dat is nogal de evidentie zelf, maar dat zult u ook wel begrijpen. Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://www.diebergkomter.nl/ Zodra die berg er staat spreken wij verder ![]() En PS ik heb nooit iets gezegd over het vlaams en persoonlijk vind ik het prachtig zangerig klinken dus niet allemaal plat haarlems gaan praten graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=system;5697350]
Citaat:
Voor de rest mag jij nog met zoveel historische zever komen aandraven als je wil, dat verandert niks aan de machtsverhoudingen vandaag: het is kiezen tussen Parijs of Den Haag. Ik weet dat jij net als alle andere Belgicisten in de eerste plaats voor La Grande Patrie kiest, waar Belgique vanaf dag 1 slechts een buitenpost van was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() [quote=Pelgrim;5697401]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg nog steeds dat die fout zat. Ik kan me wel voorstellen dat die in de chaos en de paniek de zaken erger zag dan ze feitelijk waren.
En weet je system, het merendeel van de mensen zal mij eerder geloven dan uw belgicistisch revisionisme. Want het merendeel van de mensen begint na 181 jaar door te hebben dat de Belgicistische propaganda en geschiedenisvervalsing prietpraat is, ongeloofwaardig en fanatiek, de geschiedenis miskennend alleen maar om het politiek doel van de Brusselse bourgeoisie te dienen. Laatst gewijzigd door Pelgrim : 17 september 2011 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |