![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is trouwens speciaal omwille van Suske en Wiske dat wij thuis, na lang gezaag van mijn pak-'m-beet zevenjarige zelve, begonnen zijn dagelijks een Nederlandstalige krant te kopen. Daarvoor lazen we enkel de Soir van de dag voordien, die eerst door m'n grootvader vakkundig een tabakgeur werd gegeven. Daarin had je toen enkel zo'n korte gagstrip, Max l'Explorateur. Op zich best leuk, maar wat weinig. Uiteraard ben ik min of meer verplicht dit hier aan te prijzen: ![]() Maar m'n echte favorieten blijven natuurlijk alles wat Franquin heeft aangeraakt, en Asterix en Iznogoud. De Familie Snoeck vond en vind ik ook leuk.
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Nog drie reeksen hier niet genoemd die ik graag las : Rode Ridder, Robert en Bertrand, Baekelandt (maar zoals bij Suske en Wiske moest men op de lange duur te ver gaan zoeken om nog iets op papier te krijgen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bakelandt was jaren mijn held en ik vind die strips van toen nog altijd zeer goed. Goed getekend ook. Maar sinds die struikrover ging collaboreren met de Fransen, is het gedaan voor mij...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik groeide op met strips.. allemaal de originele versies, gekocht toen ze verschenen.
Had ik ze maar gehouden, ze zijn een fortuin waard nu. -Suske en Wiske -Nero -Jommeke -Lucky Luke -Kuifje -Blake en Mortimer -Robbedoes en Kwabbernoot -Piet Pienter en Bert Bibber -Guust Flater -Asterix Gelukkig is er de 'Klassiek' reeks van Standaard geweest: allemaal herdrukken van de originele Suske en Wiskes. http://suskeenwiske.ophetwww.net/alb...siek/index.php Oorspronkelijk noemde Sidonia "Sidonie" en Schanulleke inderdaad "Schalulleke". Jerom was een halve aap en deed zijn intrede in "De Dolle Musketiers". De blauwe reeks werd gemaakt voor het weekblad Kuifje en volgens mij probeerde Vandersteen hier Hergé mee te evenaren. Prachtige verhalen trouwens, die blauwe reeks. En volledig in kleur in tegenstelling tot de toenmalige gewone reeks. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 12 oktober 2011 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Asterix heeft me nooit iets gezegd. De protagonisten zijn veel te arrogant en er zit gewoonweg geen spanning in het verhaal. Het is ook helemaal niet hun persoonlijke verdienste dat ze zich kunnen verzetten tegen de Romeinen; hun druïde heeft gewoon toevallig een drankje uitgevonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zij (het is een vrouwtje zou Filip zeggen ![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vooral Baekelandt dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn pa heeft ook een Groenedaeler gehad, voordat ik er was, dus nooit gekend. Werd helemaal gek van het geluid van de eerste VW-kever en is afgemaakt. Vind ze van de Belgische herders het fraaist, maar er zitten angsthazen tussen. Jammer dat mijn vrouw geen Hollandse herder in huis wilde. Moet het doen met een boerenfox, waar ik overgens zeer happy mee ben, hoewel de poes haar de baas is. Dog attacks: http://www.youtube.com/watch?v=cQyWbjPRsDg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Staatssecretaris
|
![]() Neen, die onrust is typisch Groenendaeler.
Deze is geweldig aktief, dat wel. Citaat:
Maar mijn huidige hond heeft dus nergens schrik van. Het is dan ook geen zuivere Belgische herder hé. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwitserse herders zijn anders ook geen helden, ...
allee den onzen toch niet, harde geluiden en obscure figuren in het donker, ... Niet gaan lopen he, nee grollen en blaffen. Wel heel slimme beesten, hij zal u wel komen zeggen wat hij wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ontmoeting met een Turkese Kangal op de heide staat me nog goed bij. Dacht eerst dat we te maken hadden met een losgebroken pony. Gelukkig geen kwaadaardige hond (Bijtkracht 950 pond, meer dan een leeuw). Maar toch de eveneens Tukse baas erop gewezen op het los laten lopen van zo'n monster. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Zelfzeker ja. Arrogant in geen geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Suske en Wiske:
-Saaie verhalen -Saaie tekenstijl -Saaie personages -Vreselijk politiek correct Geef mij maar Piet Pienter en Bert Bibber.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Piet Pelle op zijn Gazelle
![]() Flipje uit de Betuwe: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |