Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 oktober 2011, 17:09   #141
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Bij velen anderen wel.
Troost je maar wat met die idee als je daar beter van slaapt. Het ontwaken zal des te pijnlijker worden.
fonne is offline  
Oud 17 oktober 2011, 17:13   #142
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik neem aan dat je dit doet om wat reactie los te weken ? Die man heeft even veel charisma als servais verherstraeten bij de tsjeven.
Gaat gij Ben Weyts hier vergelijken met dat stuk puur azijn van de tsjeven? Die Servais is gewoon niet in staat om te lachen, of het moest heel erg groen zijn. Ik wordt al depressief als ik die zijn kop nog maar zie.
fonne is offline  
Oud 17 oktober 2011, 22:30   #143
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als dat zo is waarom is sos Janssen daar dan burgemeester ?
Na 2012 is de kans groot dat Janssen burgemeester-af is.

Boduo is offline  
Oud 17 oktober 2011, 22:39   #144
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Er zijn genoeg mensen in de N-VA om die taak over te nemen.
Misschien dat de N-VA er wat stemmen door zal verliezen, maar ik kan niet geloven dat het enkel om de persoon BDW gaat.
Bij mij alvast niet.
Juist !
Met de regelmaat v.e. klok komen in de media wetsvoorstellen van NVA naar voor. Wie de teksten leest, herkent hierin heel wat verlangens van DE kiezer in het algemeen en niet alleen die van Vlaams-nationalisten !
Een teken aan de wand ?

Boduo is offline  
Oud 17 oktober 2011, 23:49   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Gaat gij Ben Weyts hier vergelijken met dat stuk puur azijn van de tsjeven? Die Servais is gewoon niet in staat om te lachen, of het moest heel erg groen zijn. Ik wordt al depressief als ik die zijn kop nog maar zie.
2!
daiwa is offline  
Oud 18 oktober 2011, 02:59   #146
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Wat me goed gezind stelt is dat in Antwerpen, het grootste kiesdistrict, de vlaams nationalisten een absolute meerderheid vormen.

Dat belooft
Dat wil nog altijd niet zeggen dat hij burgemeester zal worden.
In Antwerpen zal het héél moeilijk zijn om de SPA te kloppen.
Het Vlaams Belang ging dit vorige verkiezingen ook doen en het merendeel van de Antwerpenaars gingen in tegenoffensief.
Dit was wel met het VB omdat Antwerpen veel geld verdiend aan het tourisme en een extreem nationalst kunnen ze daar missen als kiespijn.
Ik denk dat Dewever in het zelfde bootje zal stappen als indertijd FDW.
Ook niet te vergeten, Turteldingens komt eveneens voor VLD op in Antwerpen en zal waarschijnlijk de score van VLD wel wat optrekken.
Zo zal er terug een bestuur kunnen komen van SPA-VLD en eventueel groen.
Ik denk dat den dikke samen met FDW mee aan de kant zal kunnen staan roepen en lucht verkopen, welke hij reeds een geruime tijd aan het doen is.
We zullen zien volgend jaar, ben benieuwd
Een Vlaams Sociaal Democraat
Pin en Puk is offline  
Oud 18 oktober 2011, 03:06   #147
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
BDW zegt niet eeuwig voorzitter te zullen blijven
wat wordt het ?
burgemeester van Antwerpen of
Vlaams binnenminister
Het zal eerder een dikke blaas worden - Hij is goed bezig de kazakkendraaier
Pin en Puk is offline  
Oud 18 oktober 2011, 04:34   #148
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De vergelijking is niet geheel juist. Decroo is alvast een veel betere communicator dan alle kopstukken van nva met als enige uitzondering Bracke. Je gaat toch niet ernstig beweren dat Wetys zijn communicatie goed is ? Nul komma nul charisma en hij praat als een koster in de kerk op de boerebuiten. Jan Jambon is ongetwijfeld een getalenteerde leider, maar communicatief ??? Bourgeois heeft een veel te hoog schoolmeestergehalte en zijn zurige manier van communiceren maakt hem ongeschikt om mensen te enthousiasmeren. Forget them. Kunnen allemaal ongetwijfeld zeer goede resultaten behalen in de job die ze nu hebben, maar voorzitter ? Lijkt me een suicidaire taktiek.
Voor Van Besien, en in het extreme zelfs voor Gennez kan ik je enkel gelijk geven. Gennez was een katastrofe.

off topic : ik denk dat ze zal kunnen fluiten achter haar "tof" ministerpostje.
Uiteraard gaan vergelijkingen niet altijd op. Staatsmanschap en politiek leiding geven aan een partij is niet alleen communicatie maar ook strategisch en tactisch denken en handelen. Organisatorische aanleg is eveneens niet te versmaden. Bij mijn beoordeling van o.a. de kopstukken van de N-VA en de anderen speelde dit mee. Decroo is inderdaad een beter communicator maar liet toch al tactisch een paar serieuze steken vallen.
En natuurlijk is communicatie in het huidige media-tijdperk uiterst belangrijk en is het zaak in deze media intelligent wervend te kunnen optreden. Essentieel is echter de boodschap, die gebracht wordt. De inhoud dient rechtlijnig te zijn en moet duidelijk en verstaanbaar gebracht worden.
fcal is offline  
Oud 18 oktober 2011, 07:47   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Qua concrete en feitelijke politieke resultaten is het maar een schrale bedoening geworden met De Wever. Hij heeft helemaal niets ingelost van wat de kiezers van hem verwachtten. Dat hebben andere partijen in zijn plaats gedaan...
De verkiezingsbelofte van Meneer De Wever was: "liever géén akkoord dan een slecht akkoord", en dat was exact wat de grote meerderheid van zijn kiezers van hem en van zijn partij verwachtten.

Dat andere partijen in zijn plaats liever een slecht akkoord dan géén akkoord sluiten, kunt u Meneer De Wever niet aanwrijven.

Er is m.i. voldoende 'stof tot nadenken' voorhanden waarmee u het de aanhangers van Meneer De Wever behoorlijk lastig kunt maken, maar uitgerekend 'schrale bedoening' is er géén van. Bien au contraire!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 18 oktober 2011, 07:49   #150
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals. Sinds wanneer is Di Rupo een voorbeeld voor N-VA?
sinds hij blijkbaar de 2e populairste politicus is in Vlaanderen?
Oud 18 oktober 2011, 08:10   #151
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Troost je maar wat met die idee als je daar beter van slaapt. Het ontwaken zal des te pijnlijker worden.
Jaja, die 51 % is nochtans heel ver weg.
Oud 18 oktober 2011, 08:28   #152
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, die 51 % is nochtans heel ver weg.
n-va hoeft helemaal geen 51% te halen. Dat jij de verschillende scenario's die zich kunnen ontvouwen niet ziet, zegt veel over uw politiek inzicht.
vrijevlaming is offline  
Oud 18 oktober 2011, 08:30   #153
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

De verkiezingen van volgend jaar kan niemand voorspellen dus je moet het vel van beer nog niet verkopen voordat hij geschoten is.

Wel hoop ik dat NVA over heel vlaanderen weer vooruit zal gaan want na een dik jaar proberen te doen alsof ze standvastig kunnen en willen zijn hebben de andere partijen alsnog weer maar eens voor de macht gekozen in plaats van hun eigen idealogie en alweer maar eens hun (rechtse) achterban te zeik gezet. Daarvoor word je afgestraft.

probleem in Belgiën en zowat de meeste zogezegde democratische landen is dat je wel kunt stemmen maar als je enkel en alleen kunt stemmen tussen een beperkt aantal partijen en die altijd dezelfde partijen blijven(buiten een naamsverandering) vind ik dit helemaal geen democratie meer.
slegie is offline  
Oud 18 oktober 2011, 08:40   #154
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat gij Ben Weyts hier vergelijken met dat stuk puur azijn van de tsjeven? Die Servais is gewoon niet in staat om te lachen, of het moest heel erg groen zijn. Ik word al depressief als ik die zijn kop nog maar zie.
Dankzij Verheirstraeten Servais kan ik mij nu - eindelijk, na al die jaren! - héél levendig voorstellen hoe een druiloor er uitziet.

Op de vraag of Verheirstraeten Servais nog andere verdiensten heeft moet ik voorlopig het antwoord schuldig blijven.

djimi is offline  
Oud 18 oktober 2011, 08:49   #155
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dankzij Verheirstraeten Servais kan ik mij nu - eindelijk, na al die jaren! - héél levendig voorstellen hoe een druiloor er uitziet.

Op de vraag of Verheirstraeten Servais nog andere verdiensten heeft moet ik voorlopig het antwoord schuldig blijven.
Petit Servais maakt vooral duidelijk dat men helemaal niet groot - in cm - hoeft te zijn om op een hoogdravende manier, gebruikmakend van een plechtstatig vocabularium, van uw oortjes te maken. Zowat VDBrande-stijl: uit mijne weg of ik doe een ongeluk(ske). Typisch voorbeeld van de betere tsjeven-stijl uit de ouwe doos dus. Succes verzekerd!

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 18 oktober 2011 om 08:50.
den ambetantsten is offline  
Oud 18 oktober 2011, 08:52   #156
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
n-va hoeft helemaal geen 51% te halen. Dat jij de verschillende scenario's die zich kunnen ontvouwen niet ziet, zegt veel over uw politiek inzicht.
En dat jij hoopt op die scenario's zegt veel over jouw inzichten...
Oud 18 oktober 2011, 08:53   #157
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Servais kijkt altijd zo met zijn hoofd een beetje achterover gebogen en een wrange glimlach om zijn lippen alsof hij net een doos citroenen heeft opgegeten. Ik heb die hier dus werkelijk nog nooit zien lachen hé. De meeste andere mensen wel
vrijevlaming is offline  
Oud 18 oktober 2011, 08:55   #158
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Servais kijkt altijd zo met zijn hoofd een beetje achterover gebogen en een wrange glimlach om zijn lippen alsof hij net een doos citroenen heeft opgegeten. Ik heb die hier dus werkelijk nog nooit zien lachen hé. De meeste andere mensen wel
Nee? Nog nooit zien lachen? Allez gij, ge hebt dus nog nooit zijn schattige, kleine bieterkes gezien? Precies melktandjes. Lief nochtans!
den ambetantsten is offline  
Oud 18 oktober 2011, 08:55   #159
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat jij hoopt op die scenario's zegt veel over jouw inzichten...
Wat is 'lijden'?

djimi is offline  
Oud 18 oktober 2011, 08:56   #160
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
?? vertel
jogo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be