Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 14 juni 2004, 16:53   #141
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik raad iedereen aan om de komende dagen eens een buitenlandse krant te kopen: The Guardian, Le Monde,...

Vlaanderen zal weer -en blijkbaar terecht- afgeschilderd worden als een bende racistische kwezels.

[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]

Blijkbaar vinden dus 1.000.000 mensen dat racisme 'moet kunnen'.

En kom nu niet af met die ZEVER van "vrije meningsuiting'. Die rechter heeft niet de vrije meningsuiting beknot, maar het aanzetten tot haat (het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen) veroordeeld.

De komende dagen zal Vlaanderen dus weer afgeschilderd worden als onverdraagzame regio, en dit zal niet bepaald een positieve invloed hebben op buitenlandse investeerders. En zoals prof. Vermeersch al zei: "we zouden ons moeten schamen Vlaming te zijn!"
Door wie is het Vlaams blok "veroordeeld".......juist u raad het al door niemand anders dan de traditionele partijen .Wie maakt hier de wetten? Wie heeft de wet op het "rasisme" tot 5x toe moeten UITREKKEN!!!! om het blok te KUNNEN pakken !! Wie heeft er op zoek moeten gaan naar een "rechter" van Franstalige komaf ,die het blok maar al te graag de das wou omdoen . Zijn jullie blind of DOM!!
De 2 Brusselese rechters kennen hun werk dus niet ?
En dan komen walgelijke gedrochten zoals ne bert anciaux en nen dirk sterkx met de glimlach zeggen u moet de rechtsgang respecteren ,er is scheiding der machten,denken die nu echt dat wij onozel zijn?
Hoe er mensen zijn die dat nog steeds niet doorhebben ,en nog steeds de postjesjagers steunen ,kan ik al lang niet meer aan uit!
benji is offline  
Oud 14 juni 2004, 16:53   #142
BartP
Burgemeester

Standaard

Beste Darwin,

ik vrees dat u de intellectuele bagage en capaciteiten mist om op een constructieve manier te discussieren over uw xenofobe racistische en overdraagzame partij.

Durft u nu zelfs te beweren dat het Blok een ontwikkelingsamenwerkings beleid op het programma heeft staan?

Man toch, denk toch, of probeer toch, EEN keertje na.
BartP is offline  
Oud 14 juni 2004, 16:53   #143
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wat voor een perverse logica is me dat toch die de linkse Kerk altijd weer hanteert?
Uw logica is: Ik heb een probleem, dus gij moet verhuizen.

Als ge morgen uw vrouw betrapt met de slager, slaat ge dan ook de postbode bijeen?
Oud 14 juni 2004, 16:55   #144
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Lang leve België...
... in de geschiedenisboekjes!
Guderian is offline  
Oud 14 juni 2004, 16:56   #145
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Beste Darwin,

ik vrees dat u de intellectuele bagage en capaciteiten mist om op een constructieve manier te discussieren over uw xenofobe racistische en overdraagzame partij.

Durft u nu zelfs te beweren dat het Blok een ontwikkelingsamenwerkings beleid op het programma heeft staan?

Man toch, denk toch, of probeer toch, EEN keertje na.
Ik zie dat jij duidelijk het 70 puntenprogramma niet gelezen hebt.

Waarschijnlijk ken je ook niks af van Koran of Hadith.

Tegen onwetenden kan je niks zinnigs zeggen.
Darwin is offline  
Oud 14 juni 2004, 16:57   #146
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icerulez
Ik bekritiseer het communisme niet omdat er geen 30% van de vlamingen zo dom is om erop te stemmen. Trouwens, communisme is wezen is zo slecht niet (hoewel het gedoemd is te mislukken), want in principe heeft het niks met dicatuur te maken, in tegenstelling tot facisme. (in de geschiedenis is het jammergenoeg altijd wel zo gelopen). Maar goed, ik ben tegen uitersten, extreem rechts, maar ook extreem links. Extreem rechts is nog niet iets slechter omdat het bovendien nog eens afgaat op rassen. Als je dan merkt dat 1/4 van de bevolking stemt op een partij die staat voor het meest verwerpelijke gedachtengoed dan ga ik dat inderdaad bekritiseren, en het wordt tijd dat er eindelijk eens op gereageerd wordt, want tot nu toe heeft men VB altijd laten begaan, en dit is het resultaat.
U bent een van de beste stemmentrekkers van het VB zou ik zo denken. U kent ten eerste het VB, anders zou u zo'n extreem scheve beschrijving nietgeven. Dat u tegen de partij zijt, ok, maar u moet oook geen leugens verkondigen.
Communisme kan bijna niet zonder dictatuur omdat de leiding niet gelijk kan staan met de rest die allemaal evenwaardig moetzijn. het fascisme kan evengoed zonder dictatuur. Dat wilt niet zegegn dat het dan minder erg is . Tijdens het communisme waren andersdenkende en intelectuelen het slachtoffer. EVEN ERG dus, want die werden ook vermoord. Tis niet dat het een vreemdeling is dtahet 100 keer zo erg wordt.
U ziet alles gewoon zwart/wit en trekt coclusies uit niets.
lustige lezer is offline  
Oud 14 juni 2004, 16:58   #147
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie dat jij duidelijk het 70 puntenprogramma niet gelezen hebt.

Waarschijnlijk ken je ook niks af van Koran of Hadith.

Tegen onwetenden kan je niks zinnigs zeggen.
Precies
lustige lezer is offline  
Oud 14 juni 2004, 17:00   #148
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Wat voor een perverse logica is me dat toch die de linkse Kerk altijd weer hanteert?

Als ge morgen uw vrouw betrapt met de slager, slaat ge dan ook de postbode bijeen?
We moeten realist zijn. We moeten kiezen voor een vreedzame of voor een gewelddadige oplossing van de samenlevingsproblemen.

Het Vlaams Blok is in België momenteel de ENIGE partij die een vreedzame oplossing van de samenlevingsproblemen voorstelt.

De meeste mensen in Vlaanderen zijn voor een vreedzame oplossing. Daarom kiezen de mensen in Vlaanderen massaal voor het Vlaams Blok.
Darwin is offline  
Oud 14 juni 2004, 17:02   #149
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Lang leve België...
... in de geschiedenisboekjes!
Oud 14 juni 2004, 17:02   #150
Wolfken
Vreemdeling

Wolfken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lang leve België...
even ter zijde aan Foundation: Ik betreur echter dat uw partij es niet meer in de media komt, ik vind dat jullie goede punten voorop brengen...maar zovelen zulle verblind zijn door communitaire kwesties dat ze niet even zullen willen luisteren
Wolfken is offline  
Oud 14 juni 2004, 17:04   #151
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Pardon? Alleen een dwaas kan zulk een onzin uitkramen.
Hans1 is offline  
Oud 14 juni 2004, 17:09   #152
mooie dag
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Pardon? Alleen een dwaas kan zulk een onzin uitkramen.
Wat uw eigen volk denkt is belangrijk.
mooie dag is offline  
Oud 14 juni 2004, 17:16   #153
Phalanstere
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

We moeten realist zijn. We moeten kiezen voor een vreedzame of voor een gewelddadige oplossing van de samenlevingsproblemen.

Het Vlaams Blok is in België momenteel de ENIGE partij die een vreedzame oplossing van de samenlevingsproblemen voorstelt.

De meeste mensen in Vlaanderen zijn voor een vreedzame oplossing. Daarom kiezen de mensen in Vlaanderen massaal voor het Vlaams Blok.
sarcasme
Juist, dit in tegenstelling tot de NV-A die vind dat geweld tegen vrouwen met postnatale depressies geoorloofd is, de CD&V die vinden dat de leden drugs kunnen dealen midden de mensen, of de SP.a waarbij schietpartijen schering en inslag zijn.
/sarcasme

Het Vlaams Blok als partij zit vol met gewelddadig tuig die bij de meeste problemen één oplossing voorstaan: erop kloppen. Getuige de talloze ijzerbedevaarten, de VMOuitstapjes, de (tegen)betogingen.
Het is niet omdat het al jaren geleden is dat een van de kopstukken nog eens zijn vuisten voor de camera heeft laten wapperen dat geweld niet een van de kernwaarden is van het Vlaams Blok.

Nog een ding: de meeste Belgen, de meeste Vlamingen zijn tegen een splisting van België, dus kom maar op met een referendum.
Phalanstere is offline  
Oud 14 juni 2004, 17:36   #154
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dat Vlaams Blok racistisch zou zijn laat ik in het midden, maar een rechtbank heeft zich nu eenmaal niet met politiek te bemoeien.

Voor de rest grotendeels akkoord.
Toevallig zijn diegenen die de vlamingen zo tegen elkaar en tegen de vreemdelingen opzetten en dus racistisch (lees het arrest maar eens als je nog niet overtuigd bent) een politieke partij. De 3 vzw's zijn veroordeeld, toevallig zijn zij een politieke partij.
Draai jouw stelling eens om... Moet de rechter dit toelaten en géén oordeel vellen (ondanks de onweerlegbare bewijzen) omd�*t het ook om een politieke partij gaat?

Ik mag hopen van niet, dat zou willen zeggen dat alle politieke partijen en hun mandatarissen onschendbaar zijn, en niet enkel ivm racistische strekkingen.
wat denk je ?
Inderdaad, velen dus niet enkel Vlaanderen Boven achten politieke partijen onschendbaar. Althans het Vlaams Blok toch. Voor SP-a zijn ze niet zo tolerant met de Agusta zaak en een schepen van Groen mag zelfs niet in een sociale woning wonen.
Maarja, das nu eenmaal de rechtlijnigheid van het Blok hé. Ge kunt er beter al aan beginnen wennen.

Lamzakl
George is offline  
Oud 14 juni 2004, 18:02   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al 11 paginas om Vlaanderen, nog maar eens, een schuldgevoel aan te praten.

Is er iemand die de negatieve berichtgeving uit de buitenlandse kranten wil brengen de eerstvolgende dagen?
Oud 14 juni 2004, 18:08   #156
muishond
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb vandaag door YAHOO en ALTAVISTA proberen vaststellen wie
deze "investeerders" wel zijn.

Ik heb geen van de drie gevonden tenzij MCM MM de organisators zijn
van conferenties. Maar die zijn niet "Asian-American" maar Joods.

Van potentiele investeerders zou men toch verwachten dat ze een website
hebben. Misschien kan BartP mij op het spoor brengen van die geheimzinnige investeerders zodat ik de eenzijdige informatie die ze gekregen hebben eventjes kan bijwerken.

Ik heb altijd de indruk gehad dat investeerders eerder keken naar loonkosten, infrastructuur. ligging en dies meer.

Wat de loonkosten in Vlaanderen betreft kan ik enkel vaststellen dat die van de duurste in de ontwikkelde wereld is. Het Vlaams Blok wil deze
verminderen maar het Waalse NJET verhindert dit. Moesten de transferten
wegvallen zouden wij de loonlasten drastisch kunnen verminderen.

Ik heb vandaag ook naar die verdoemende artikels gezocht in de geliefde
New York Times, en ook in Le Monde, Die Welt, The Guardian, FT en andere. Niks gevonden!

Waar krijgen ze trouwens hun inlichting vandaan moesten ze verdoemende artikels schrijven? Van Vlaamse en Waalse joernalisten
natuurlijk. De buitenlandse joernalisten kennen over het algemeen geen
Nederlands en krijgen hun inlichtingen bij onze geliefde Waalse broers.

Trouwens wat Taiwan betreft kan ik u verzekeren dat deze lustig investeerden in Zuid-Afrika in de jaren 80 en beginjaren 90. En dit terwijl
de UNO opgeroepen had tot een handelsboycot van het verderfelijke en
racistische regime in dit land.
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 14 juni 2004, 18:15   #157
icerulez
Vreemdeling

icerulez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Citaat:
oh, ik ben niet gefrustreerd hoor, in tegenstelling tot jullie, die weer niet in de regering raken, en zelfs al een knieval doen voor de christen democraten. Oogkleppen is hoe je het bekijkt hé, volgens mijn waarden en normen is racisme slecht, is intollerantie slecht. Als jij natuurlijke het blanke ras als hoogste ideaal stelt, dan kun je inderdaad stellen dat ik oogkleppen heb, ik hoop alleen voor jou dat dat niet zo is, want dan ga je nog een lang en gefrustreerd leven tegemoet.
Heb je nog meer van die onzin? Het vloeit rijkelijk vandaag. U stelt weeral dat VB-kiezers rascisten en fascisten zijn, dat neem ik niet. Het VB heeft meerdere partijpunten. Het VB heeft een paar rascistische uitspraken gedaan, maar die zitten niet in het partijprogramma. U bent gefrustreerd ja, hoe kun je ander die onzin verklaren. En ik ben blij dat ze in de oppositie zitten. Ze kunnen daar ook invloed uit oefenen. Ze zijn de grootste partij en daar vreet u zich op kapot, als u niet zo kortzichtig zou zijn dan zou je misshcien "rustiger slapen".

oh, het VB heeft nog andere punten naast racisme, dat wist ik niet, had je me dat gisteren maar verteld, nu heb ik verkeerd gestemd, verdomme toch....
icerulez is offline  
Oud 14 juni 2004, 18:17   #158
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Citaat:

Het Vlaams Blok profileert zich toch als rechtlijnig en compromisloze partij. Hoe ga je tot vreedzame oplossingen komen met tegenstander indien je geen duimbreed toe wil geven? Deze profilering van de partij vormt voor mij nog een probleem. Het Vlaams Blok schreeuwd moord en brand dat het niet rechtvaardig en/of democratisch is dat 1/4 van de vlamingen uitgesloten worden, overigens terecht maar wat is het alternatief? Het vlaams blok mee laten regeren? Geen enkel compromis mogelijk, geen enkele toegeving. Zou dat een goed bestuur mogelijk maken? Hoedanook, ze verwijten de andere partijen geen rekening te houden met 1/4 terwijl ze zelf aangeven geen rekening te houden met 3/4 van de vlamingen.
Is dat dan democratischer??

Lamzakl
George is offline  
Oud 14 juni 2004, 18:18   #159
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Of de NEW YORK TIMES de beste krant is?

Wie zegt zo en ik betwijfel dat uw standpunt in joernalistieke kringen
bevestigd wordt?

In verband met de 2 Amerikaanse en 1 Taiwanees bedrijf zeg ik alleen:

NAMEN NOEMEN MIJNHEER!!!!!!!

Wat is er daar bij FORD gebeurd na de uitspraken van VERHOFSTADT?

Investeringsbesluiten worden niet genomen als gevolg van een democratische verkiezingsuitslag.

Als ge geen namen noemt dan zeg ik dat u evenveel liegt als Guynochio!
Amerikaans
ACM MM
Far Eastern Collagen

Taiwanees
A-Long Lubricants

Investeringskeuzes worden gemaakt na een screening van een regio.
Men kijkt naar opleidingsniveau, infrastructuur, corruptie, bureaucratie,
afzetmogelijkheden, wetgeving, en ook naar verdraagzaamheid, tolerantie en openheid.

Aangezien die 3 bedrijven ofwel gerund worden door Asian-Americans ofwel een groot aandeel niet-blanken (lees amerikanen zonder west-europese roots) tellen, zijn die bedrijven niet snel geneigd om in een regio te investeren die gekend staat als een onverdraagzame regio met een gevaarlijke extreem rechtse dreiging.
Na Duitsland en Oostenrijk heeft Vlaanderen dezelfde weerklank in het buitenland.
Ik vind dat een zeer gevaarlijke evolutie, het Blok en het succes van het blok marginaliseert Vlaanderen.

U brult wel erg luid over leugenaars en dergelijken, maar dat bewijst enkel maar dat u uw gelijk kunt halen uit holle slogans die u zo luid mogelijk roept. (Ik dacht dat de Oerang Utangs ook zo hun gelijk trachten te behalen)
De impact van een politieke overwinning van het Blok is, op misschien een paar enkelingen na die je voor alle politieke keuzes wel kan vinden, danig klein. Ik kan op dezelfde manier beweren dat de sossen aan de macht menig Amerikaans bedrijf afstoot.

In een stabiele regio zoals Europe wegen infrastructuur, kost van arbeid e.d. veel zwaarder op dat soort beslissingen door dan het politieke klimaat.
Oud 14 juni 2004, 18:20   #160
icerulez
Vreemdeling

icerulez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Citaat:
Ik bekritiseer het communisme niet omdat er geen 30% van de vlamingen zo dom is om erop te stemmen. Trouwens, communisme is wezen is zo slecht niet (hoewel het gedoemd is te mislukken), want in principe heeft het niks met dicatuur te maken, in tegenstelling tot facisme. (in de geschiedenis is het jammergenoeg altijd wel zo gelopen). Maar goed, ik ben tegen uitersten, extreem rechts, maar ook extreem links. Extreem rechts is nog niet iets slechter omdat het bovendien nog eens afgaat op rassen. Als je dan merkt dat 1/4 van de bevolking stemt op een partij die staat voor het meest verwerpelijke gedachtengoed dan ga ik dat inderdaad bekritiseren, en het wordt tijd dat er eindelijk eens op gereageerd wordt, want tot nu toe heeft men VB altijd laten begaan, en dit is het resultaat.
U bent een van de beste stemmentrekkers van het VB zou ik zo denken. U kent ten eerste het VB, anders zou u zo'n extreem scheve beschrijving nietgeven. Dat u tegen de partij zijt, ok, maar u moet oook geen leugens verkondigen.
Communisme kan bijna niet zonder dictatuur omdat de leiding niet gelijk kan staan met de rest die allemaal evenwaardig moetzijn. het fascisme kan evengoed zonder dictatuur. Dat wilt niet zegegn dat het dan minder erg is . Tijdens het communisme waren andersdenkende en intelectuelen het slachtoffer. EVEN ERG dus, want die werden ook vermoord. Tis niet dat het een vreemdeling is dtahet 100 keer zo erg wordt.
U ziet alles gewoon zwart/wit en trekt coclusies uit niets.

met alle respect, maar deze discussie gaat niet over communisme, ik heb je al gezegd hoe ik denk over communisme, ik ben tegen extremen, ik ben tegen dicatoriale besturingsvormen, het enige wat ik zei is dat het theoretische communisme niks met dicatuur te maken heeft. In de geschiedenis is het jammergenoeg anders gelopen.
icerulez is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be