Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2011, 00:26   #141
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Oh ja? Heeft iemand dat beweerd of is dat jouw interpretatie?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar
Niks mis mee. Ze verdedigt zichzelf en haar land. De Israëli's doen net hetzelfde.
Of denk je dat die mensen dat niet zien als 'de goede zaak'? Elk vanuit hun perspectief. Ken je eigenlijk veel Palestijnen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 00:26   #142
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niets in Gaza te zoeken. En overigens, gaat de draad niet over mij.
Evenmin over Ronald Jansens.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 00:28   #143
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik denk ook dat er ergens een addertje onder het gras steekt...Ze hebben die hoop moordenaars niet voor niets laten lopen...
de israelische soldaten zullen nood hebben aan nieuw trainingsmateriaal.
Oud 19 oktober 2011, 00:28   #144
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Iemand hier zei ''Niks mis mee''.
Je land, gezin, je bezittingen en jezelf verdedigen. Inderdaad, niks mis mee. De zionisten doen net hetzelfde. Begrijp je dat niet of wil je het niet begrijpen? Overigens, heb ik hier al verschillende keren getypt dat ik het vermoorden van kinderen niet goedkeur. Soit, met jou discussieer ik liever niet over zionisten. Hopeloos gewoon.
Oud 19 oktober 2011, 00:29   #145
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
de israelische soldaten zullen nood hebben aan nieuw trainingsmateriaal.
Tja, zo gek is dat niet wat je zegt : nu die gasten terug vrij zijn mogen ze er op schieten als ze ze tegenkomen met een geweer in hun handen. Zolang ze in het gevang zaten mochten ze er niet aankomen....
Oud 19 oktober 2011, 00:30   #146
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Of denk je dat die mensen dat niet zien als 'de goede zaak'? Elk vanuit hun perspectief. Ken je eigenlijk veel Palestijnen?
Als die mensen dat zien als een goede zaak dan is dat hun probleem. En ik ga mezelf geen 30 keer herhalen. Maw het ging om een interpretatie, jouw interpretatie om precies te zijn.
Oud 19 oktober 2011, 00:31   #147
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je land, gezin, je bezittingen en jezelf verdedigen. Inderdaad, niks mis mee. De zionisten doen net hetzelfde. Begrijp je dat niet of wil je het niet begrijpen? Overigens, heb ik hier al verschillende keren getypt dat ik het vermoorden van kinderen niet goedkeur. Soit, met jou discussieer ik liever niet over zionisten. Hopeloos gewoon.
het is toch echt wel schrijnend dat je de moord op die kinderen goedkeurt maar het gewoon niet ZIET dat je het goedkeurt.
wat je derna er ook rond wil brouwen is gewoon van geen tel meer hoor.
dat is van dezelfde orde als een janssen die eerst verklaart dat hij annick ontvoerd heeft en derna gaat verzinnen dat ze vrijwillig is meegegaan.
Oud 19 oktober 2011, 00:31   #148
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks mis mee. Ze verdedigt zichzelf en haar land. De Israëli's doen net hetzelfde.
welke zelfontploffende terreuraanslagen specifiek gericht op kinderen hebben de israeliers ooit uitgevoerd?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 00:31   #149
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Evenmin over Ronald Jansens.
Zeg dat tegen filosoof en val mij niet lastig.
Oud 19 oktober 2011, 00:32   #150
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vrouw ''verdedigde'' niks, noppes. Ze blies 15 burgers op en verwondde er nog veel meer. Burgers, waaronder onschuldige kinderen, die een pizzaatje gingen eten.
Dat is onmenselijke haat, geen zelfverdediging.

Ik heb het niet over zionisten, palestijnen of wat dan ook. Dit is gewoon fout, om welke reden dan ook.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 00:32   #151
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, zo gek is dat niet wat je zegt : nu die gasten terug vrij zijn mogen ze er op schieten als ze ze tegenkomen met een geweer in hun handen. Zolang ze in het gevang zaten mochten ze er niet aankomen....
die vrijgelatenen gaan ook ergens naartoe.
naar... andere mensen.
Oud 19 oktober 2011, 00:32   #152
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus er is niks mis mee als de zionisten Palestijnen ( en hun kinderen ) doden ? Palestijnen doen immers net hetzelfde ?
Op die manier komt er NOOIT vrede natuurlijk. Maar wellicht wil jij dat ook niet ?
Oud 19 oktober 2011, 00:32   #153
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg dat tegen filosoof en val mij niet lastig.
Zeg hem dat zelf. Het is jouw vriendje.
Oud 19 oktober 2011, 00:33   #154
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Deze vrijheidsstrijdster verdiend een standbeeld. Nuja, die kinderen die sneuvelden vallen te betreuren. Maar zo gaat dat tijdens oorlog zeker.

Echter, heb ik van Israel ook geen excuses gehoort voor het uiteenrijten van 400 Palestijnse kinderen en baby's tijdens cast lead met oa witte fosfor. Waar vele joden blij mee waren.

Degene die nu zo overdreven moreel verontwaardigd doen, bespaar me uw krokodillentranen, toen zweeg je.
zich verstoppen achter kinderen is natuurlijk héél hoogstaand. Zo kennen we ze, de lafaards.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 oktober 2011 om 00:33.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 00:33   #155
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ja, zo'n beetje zoals de Serviërs ook vonden dat er niets mis mee was hun land, hun gezin, hun bezittingen en zichzelf te verdedigen. En de Bosniërs. En de Kroaten. En de Kosovaren. Het doel heiligt - in tegenstelling tot wat het spreekwoord zegt - de middelen niet altijd. Als jij vindt dat jezelf (of in dit geval iemand anders) opblazen in een restaurant om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken een legitieme manier is om jezelf te verdedigen, dan valt er eerlijk gezegd weinig te discussiëren. Net zomin als het bombarderen van burgerwitten aanvaardbaar is.
Oud 19 oktober 2011, 00:34   #156
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
die vrijgelatenen gaan ook ergens naartoe.
naar... andere mensen.
Die vrijgelatenen gaan morgen terug Israël aanvallen. Of ze worden voor onderlinge palestijnse geschillen door hun broeders koud gemaakt.
Oud 19 oktober 2011, 00:35   #157
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus er is niks mis mee als de zionisten Palestijnen ( en hun kinderen ) doden ? Palestijnen doen immers net hetzelfde ?
Op die manier komt er NOOIT vrede natuurlijk. Maar wellicht wil jij dat ook niet ?
kleuterklasmentaliteit.

het ergste is dat die redenering ook gemaakt wordt door mensen die niks met het conflict te maken hebben. het lijkt een soort van ingebakken basisredenering: wat een ander misdoet, mag je zelf ook doen.
Oud 19 oktober 2011, 00:35   #158
Steve_M

Standaard

Citaat:
Als die mensen dat zien als een goede zaak dan is dat hun probleem. En ik ga mezelf geen 30 keer herhalen. Maw het ging om een interpretatie, jouw interpretatie om precies te zijn.
Ja, suqar, het is allemaal mijn schuld. Jij hebt natuurlijk niet geschreven dat er niks mis is met iemand die een pizzarestaurant vol burgers opblaast en dat ze daarvoor een legitieme reden had. Of wacht, dat is precies wat je geschreven hebt. Wat valt daar nu aan te interpreteren? Het is geen puzzel of zo.
Oud 19 oktober 2011, 00:37   #159
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als jij vindt dat jezelf (of in dit geval iemand anders) opblazen in een restaurant om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken een legitieme manier is om jezelf te verdedigen, dan valt er eerlijk gezegd weinig te discussiëren.
Wees gerust. Ik ben tegen bomaanslagen, hier en elders. Ik meen me te herinneren dat ik hierboven al schreef dat ik zoiets verwerp en in mijn ogen is zoiets een daad van ongeloof. Niet dat het jou als ongelovige wat kan schelen uiteraard.
Oud 19 oktober 2011, 00:37   #160
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn zogezegde pro-palestijnen die juichen als er palestijnen aangevallen worden. dan is er een goeie reden om joodse kinderen te doden.
De onderliggende gedachte is dan "ja maar zij doen het ook".
Zijn het dan joden in vermomming? Antisemitische zionisten? Het hoort zeker tot de mogelijkheden. Enkele quotes van enkele prominente van dat tuig:

Citaat:
“It is essential that the sufferings of Jews. . . become worse. . . this will assist in realization of our plans. . .I have an excellent idea. . . I shall induce anti-semites to liquidate Jewish wealth. . . The anti-semites will assist us thereby in that they will strengthen the persecution and oppression of Jews. The anti-semites shall be our best friends”.
Citaat:
"I am convinced people must be forced to go to Palestine...For them, an American dollar appears as the highest of goals. By the word "force", I am suggesting a programme. It served for the evacuation of the Jews in Poland, and in the history of the 'Exodus'... To apply this programme we must, instead of providing 'displaced persons' with comfort, create the greatest possible discomfort for them...At a second stage, a procedure calling upon the Haganah to harass the Jews."
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be