Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2011, 11:39   #141
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ah ging jij me niet negeren?

Bon, ontopic: Over mijn dode lijk dat een niet-moslim voor mijn kind zorgt. Nou ja, er zijn gradaties*. Mijn kind zou een islamitische opvoeding krijgen en islamitische normen en waarden. En die krijg je niet mee met een niet-moslim. Enkele dagen geleden nog een mail ontvangen van een groep moslims die binnen de gemeenschap naar pleegouders zoeken voor andere moslims. Ik kan dit initiatief alleen maar toejuichen.

*Aan een artisjok of alboreto zou je je kind gerust kunnen toevertrouwen. Dat soort deftige mensen houden rekening met een ander (althans dat is de indruk die ik ven hen heb). Maar helaas zijn die mensen zeldzaam.
En jij gaat dan de Vlaming eventjes lessen spellen over hun xenofobe aard.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 11:43   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 11:46   #143
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
dat niet alleen, maar deze persoon is ONDERWIJZERES aan ONZE kinderen!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 12:02   #144
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hoe denk je dat te doen? Dat g�*�*t gewoon niet. Kinderen hebben nu eenmaal een levensbeschouwing. Je kan een kind z'n levensbeschouwing er niet buiten houden in een situatie die nu net massa's levensbeschouwelijke vragen oproept. Levensbeschouwing is geen detail dat je kan negeren, het is iets dat overal, in elk aspect van een mensenleven, aanwezig is. Een atheïst kan overigens ook niet eventjes negeren dat hij niet in een god gelooft.

Een levensbeschouwing uitdagen is fijn, maar niet op zo'n moment. Da's gewoon nog meer grond onder iemand vandaan trekken.

Overigens, als je in de literatuur duikt, zal je zien dat religie vaak net een beschermende factor is bij het doormaken van grote existentiële crisissen, ook bij kinderen. Het laatste wat je wil doen is beschermende factoren wegnemen.
Hier kan ik totaal niet mee akkoord gaan. Kinderen hebben helemaal geen levensbeschouwing. Die wordt ingeprent door de volwassen personen in hun omgeving.
Alhoewel mijn kinderen naar het katholieke dorpsschooltje gingen werd er thuis totaal niet over levensbeschouwing gepraat. Ze hadden de volledige vrijheid om zelf te kiezen : de oudste is overtuigd atheist, de jongste heeft een tijdje gemeend dat ze gelovig was en is het ondertussen ook afgeleerd.

Ik vind dus totaal niet dat indien je kinderen ADOPTEERT (waarbij de biologische ouders dus nergens meer van tel zijn) er totaal geen eis tot levensbeschouwelijke richting kan en mag zijn (uiteraard enkel geldig voor westerse landen, islamitische pretparadijzen leggen dan wel hun eisen op).
Of vind je dat pasgeboren kinderen die worden geadopteerd omdat vb. de islamitische ongehuwde moeder het kind liefst in alle geheim afstaat omdat ze anders vermoord wordt wegens eerwraak, persé in een muzelmaans gezin moeten worden ondergebracht? (hetzelfde geldt trouwens voor de o zo katholieke adoptieouders die buitenechtelijke kinderen wèl willen adopteren, maar de moeder tevens verplichtten om het kind af te staan).

Ik begrijp echter wel dat bij pleegouderschap, waar kinderen TIJDELIJK bij pleegouders worden ondergebracht, er ofwel gezocht moet worden naar totaal neutrale pleegouders, ofwel mag aansluiting gezocht worden bij de levensbeschouwing van de ouders vermits die kinderen nog terug moeten.

Blijft de vraag of het wel noodzakelijk is dat die kinderen vlees van onverdoofd geslachte dieren moeten krijgen, vijfmaal per dag moeten aarsluchten en vrijdags naar de moskee moeten gaan, zoals onze xenofobe muzelmaanse onderwijzeres hier durft neer te schrijven.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 oktober 2011 om 12:03.
Oud 24 oktober 2011, 12:15   #145
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Cynara, mag ik er U op wijzen dat aarsluchten nogal verwarrend is. Ik dacht eerst dat U bedoelde dat muzelmannen 5 keer per dag een goeie knallende scheet moesten laten.

Na een biertje besefte ik wel dat U tapijtsnuffelen bedoeld.
Oud 24 oktober 2011, 12:30   #146
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Cynara, mag ik er U op wijzen dat aarsluchten nogal verwarrend is. Ik dacht eerst dat U bedoelde dat muzelmannen 5 keer per dag een goeie knallende scheet moesten laten.

Na een biertje besefte ik wel dat U tapijtsnuffelen bedoeld.
nu ja, het ene sluit het andere daarom niet uit.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 oktober 2011 om 12:31.
Oud 24 oktober 2011, 12:32   #147
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hier kan ik totaal niet mee akkoord gaan. Kinderen hebben helemaal geen levensbeschouwing. Die wordt ingeprent door de volwassen personen in hun omgeving.
Alhoewel mijn kinderen naar het katholieke dorpsschooltje gingen werd er thuis totaal niet over levensbeschouwing gepraat. Ze hadden de volledige vrijheid om zelf te kiezen : de oudste is overtuigd atheist, de jongste heeft een tijdje gemeend dat ze gelovig was en is het ondertussen ook afgeleerd.
Zoek me 1 ontwikkelingspsycholoog die serieus genomen wordt die je hierin gelijk geeft.
Oud 24 oktober 2011, 12:34   #148
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek me 1 ontwikkelingspsycholoog die serieus genomen wordt die je hierin gelijk geeft.
ik zoek helemaal niks. ben jij er ook van overtuigd dat iedereen als moslim geboren wordt of zo?
Oud 24 oktober 2011, 12:37   #149
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zoek helemaal niks. ben jij er ook van overtuigd dat iedereen als moslim geboren wordt of zo?
Natuurlijk niet.
Denk je dat levensbeschouwelijke ontwikkeling gelijk staat met 'als iets geboren worden'? Daar gaat het immers net NIET om. Anders hadden kinderen immers hun pleegouders niet nodig om door die periode heen te komen.

Als je onnozele opmerkingen maakt als "kinderen hebben geen levensbeschouwing" mag je dat overigens wel een klein beetje onderbouwen.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 oktober 2011 om 12:37.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 12:38   #150
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
.

Als je onnozele opmerkingen maakt als "kinderen hebben geen levensbeschouwing" mag je dat overigens wel een klein beetje onderbouwen.
welke levensbeschouwing hebben pasgeboren kinderen dan volgens jou?
Oud 24 oktober 2011, 12:52   #151
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
welke levensbeschouwing hebben pasgeboren kinderen dan volgens jou?
Geen enkele. In de fase die vlak daarop volgt is hechting wel cruciaal voor de verdere toekomst.
Oud 24 oktober 2011, 16:23   #152
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkele. In de fase die vlak daarop volgt is hechting wel cruciaal voor de verdere toekomst.
Dat klopt wat u zegt over hechting maar wanneer kinderen geplaatst worden is dat niet omdat thuis alles zo vrolijk en fijn is.
Cynara heeft zeker een punt, baby's peuters, kleuters en kinderen tot de leeftijd van pakweg 12 hebben enkel wat ouders hun opleggen als levensbeschouwing.
Pas na de leeftijd van 12 jaar kun je abstracte begrippen zoals een God vatten, zoek maar even op , daar zijn heel wat pedagogen het mee eens.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 18:05   #153
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is daar xenofoob aan?

Vertel, mensen met welke levensovertuiging(en) mogen voor jouw kind(eren) zorgen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 oktober 2011 om 18:05.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 18:39   #154
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
+
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=13
+
evenals wat pauszegt , geen tegenvragne stellen ofinvraag stellen !! Als denepaus znne urbi & orbiop tv was ,MOESTYEN we kijken , awael , k moest danet naar t wc !! Ook 's avonds opnieuws samenvating u & O , moesyten wijkijken , ikke naar wc (tja) !!!!

Uiteindelijk ben blij ,nu weeet waarom ik nikls van religie//geloofsgeloof moethebben !!!!

Citaat:
Ik vind dus totaal niet dat indien je kinderen ADOPTEERT (waarbij de biologische ouders dus nergens meer van tel zijn) er totaal geen eis tot levensbeschouwelijke richting kan en mag zijn (uiteraard enkel geldig voor westerse landen, islamitische pretparadijzen leggen dan wel hun eisen op).
ik volg u !!
Maaar wat als da kind zichafzet vande opvoedng(srichtign) van z'npleegouder ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 24 oktober 2011 om 19:00.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:27   #155
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vertel, mensen met welke levensovertuiging(en) mogen voor jouw kind(eren) zorgen?
Al ooit eens gehoord van het concept "peter en meter"?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be