![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bewaar dat 'dommeke' maar weer eens voor u. En hang het boven uw bed. Want u hebt weer ergens een klok horen luiden, waar u weet -zoals vaak- niet waar nu juist de klepel hangt. En dus: Onder kennen: door gewoonte, ondericht of oefening bekend, vertrouwd zijn met: (...) zijn les kennen, rol -; een taal kennen; iets van buiten kennen, uit het hoofd kennen. Onder kunnen: de kennis of de geestelijke geschiktheid hebben om iets te doen: niet kunnen lezen of schrijven; geen Engels kunnen spreken (of kunnen schrijven); ergens niets van kunnen Bijgevolg: 'Hij kan niet zo goed Frans' , is dus maar even goed als 'hij kent niet zo goed Frans'. U maakt zich weer eens grandioos belachelijk schoolmeesterke. Laatst gewijzigd door system : 25 oktober 2011 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() jaja,ik ken Frans maar kent Frans mij.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Gucht had in een intervieuw een min of meer ''aangebrande'' uitspraak over Balkenende gedaan en er dreigde een diplomatic conflict.
De Gucht ontkende in alle toonaarden dat hij die uitspraak gedaan had zodat de job van die journalist in gevaar kwam. Gelukkig voor de journalist had hij heel het gesprek op band opgenomen en daaruit bleek dat alles wat die journalist in zijn krant publiceerde over dat gesprek volledig de waarheid was. Om dmv van leugens een poging doen je eigen vel te redden op kap van een ander moet je echt wel van het allerlaagste allooi zijn dat hier rond loopt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet is 'kunnen' een 'modaal' hulpwerkwoord, en dient het dus altijd in combinatie met een hoofdwerkwoord (in de infinitief of onbepaalde wijs) te worden gebruikt. Ik KEN leuke meisjes, en ik KAN er véél - én láng - over VERTELLEN. KAN ik leuke meisjes? Ik denk het niet, neen. Wij KENNEN ook het begrip 'off topic', maar wij KUNNEN niettemin 'on topic' BLIJVEN. Wij KENNEN walgelijke stukken politiek onbenul, en wij KUNNEN er eventueel over SPREKEN of SCHRIJVEN, tenminste toch als wij WILLEN (dat eventueel ook als 'modaal' hulpwerkwoord kan worden gebruikt).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo komt het over in de media zodat de Vlamingen wat inschikkelijker zouden zijn bij de rest.
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is pas kleinkleuterkesmentaliteit.
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever niets doen dan hetgeen er nu gedaan is.
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw voorbeeld is zeer slecht gekozen. Wanneer ik zeg: ‘hij kon geen woord Frans’, dan is dat perfect correct. Wanneer ik zeg : ‘tot mijn verbazing, kon hij geen Engels’, dan is dat eveneens perfect correct. Het is evident dat bij die twee voorbeelden de infinitief (spreken) wordt verondersteld. Dat zou u toch moeten weten. Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2011 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 26 oktober 2011 om 10:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om nu terug te komen op 'kennen' en 'kunnen'. Wat ik schreef is dus volkomen correct. En dat weet u maar al te goed. Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2011 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terloops: ik ben hier niet de enige die regelmatig wijst op fouten.
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
duidelijke uitleg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw bemerking, enkele uren geleden: Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2011 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
typo's zijn niet geschikt om veel uitleg over te geven, dialect evenmin. Blijkbaar kent U het verschil niet tussen grammatica en schrijffouten. blijkbaar begrijp je zelfs niet waar de grammatica over ging? in dezelfde klas gezeten als Arti of zo? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 26 oktober 2011 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens aan! Schoolmeester system is met het vingertje aan het zwaaien.
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN