Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2011, 19:33   #141
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zielig en gelukkig hier verboden.
jij vind het 'zielig' en daarom mogen deze vrouwen onderdrukt worden?
Dat komt al wat dichter bij de realiteit.
Dat heeft Qadaffi en Ben Ali ook als hun zijn recht gevonden.

Waar het om gaat in die video is dat het niet om dwang gaat, het gaat om hun eigen keuze en vrijheid. Sommige vrouwen voelen zich daar nu eenmaal beter bij.
Ik vind dat vrouwen de keuze zelf moeten kunnen maken, ik geloof niet in dwang. Maar u geeft een sterk democratisch argument, het is zielig en gelukkig hier verboden, want hier zijn ze vrij...
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 19:40   #142
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die vrouwen dat wel hun borsten laten vergroten; waarom zouden die dat doen?

Heb je onlangs nog eens naar MTV of zoiets gekeken? Vrouwen worden daarin opgevoerd als en gereduceerd tot lustobjecten.

Er is inderdaad een trend naar "mannen zelf verantwoordelijk stelt voor ongewenst gedrag", maar de slettenmars toont aan dat we er nog niet helemaal zijn.
Het is een niet haalbaar ideaal, natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zichzelf maar daar gaat het niet over, maar leg dat maar uit aan die vrouwen in het artikel van het openingstopic. Of was deze man niet lang genoeg naar school gegaan.
http://www.nieuwsblad.be/Video/Video...MF20111102_114
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 19:53   #143
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
..zo blijven we bezig eh...en in naam van democratie en vrijheid werden 1,5 miljoen burgers in irak vermoord.
bron?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 15:11   #144
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
..zo blijven we bezig eh...en in naam van democratie en vrijheid werden 1,5 miljoen burgers in irak vermoord.
Die zelfmoordmongolen die onschuldige medemoslims opbliezen meegerekend?
Oud 2 januari 2012, 12:31   #145
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij vind het 'zielig' en daarom mogen deze vrouwen onderdrukt worden?
Dat komt al wat dichter bij de realiteit.
Dat heeft Qadaffi en Ben Ali ook als hun zijn recht gevonden.

Waar het om gaat in die video is dat het niet om dwang gaat, het gaat om hun eigen keuze en vrijheid. Sommige vrouwen voelen zich daar nu eenmaal beter bij.
Ik vind dat vrouwen de keuze zelf moeten kunnen maken, ik geloof niet in dwang. Maar u geeft een sterk democratisch argument, het is zielig en gelukkig hier verboden, want hier zijn ze vrij...
Wie onderdrukt vrouwen?
Is dat een leer die vrouwen verbiedt om deel uit te maken van de samenleving
en hen daarom verplicht als schimmen( burka en nihaab) openbare ruimtes te betreden of minstens verplicht de verantwoordelijkheid te nemen voor het gedrag van mannen( hoofddoeken)

Of een samenleving die veel individuele vrijheid geeft, geen kledingvoorschriften oplegt, vrije toegang biedt voor mannen en vrouwen tot publieke ruimtes, tot de arbeidsmarkt, ook vrouwen verplicht tot scholing en opleiding, vrije partnerkeuze geeft en zelfbeschikkingsrecht, ook om je borsten te laten vergroten wanneer je dit wilt?

Zeuren over " vrouwen laten hun borsten vergroten" alsof dit iets te maken heeft met het gebrek aan zelfbeschikking die onder de islam als leer aan vrouwen wordt opgelegd, is slechts een drogreden om niet te hoeven nadenken over het lot van teveel vrouwen wereldwijd.

De dag dat de media bericht over vrouwen en meisjes die door hun familie verstoten of gedood worden omdat ze geen implantaten hadden die hun waarde voor een huwelijk had veilig gesteld en de eer van mannen had gered mag u komen zeuren, maar geen dag eerder!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:35   #146
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een niet haalbaar ideaal, natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zichzelf maar daar gaat het niet over, maar leg dat maar uit aan die vrouwen in het artikel van het openingstopic. Of was deze man niet lang genoeg naar school gegaan.
http://www.nieuwsblad.be/Video/Video...MF20111102_114
Nee, de man is een sadist die terecht bestraft wordt en gelukkig brengt de media dit nieuws, al ergens gelezen dat hij zichzelf op de bijbel beroept en zijn familie of sociale omgeving hem gelijk geeft?
Oud 2 januari 2012, 16:31   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie onderdrukt vrouwen?
Is dat een leer die vrouwen verbiedt om deel uit te maken van de samenleving
en hen daarom verplicht als schimmen( burka en nihaab) openbare ruimtes te betreden of minstens verplicht de verantwoordelijkheid te nemen voor het gedrag van mannen( hoofddoeken)

Of een samenleving die veel individuele vrijheid geeft, geen kledingvoorschriften oplegt, vrije toegang biedt voor mannen en vrouwen tot publieke ruimtes, tot de arbeidsmarkt, ook vrouwen verplicht tot scholing en opleiding, vrije partnerkeuze geeft en zelfbeschikkingsrecht, ook om je borsten te laten vergroten wanneer je dit wilt?

Zeuren over " vrouwen laten hun borsten vergroten" alsof dit iets te maken heeft met het gebrek aan zelfbeschikking die onder de islam als leer aan vrouwen wordt opgelegd, is slechts een drogreden om niet te hoeven nadenken over het lot van teveel vrouwen wereldwijd.

De dag dat de media bericht over vrouwen en meisjes die door hun familie verstoten of gedood worden omdat ze geen implantaten hadden die hun waarde voor een huwelijk had veilig gesteld en de eer van mannen had gered mag u komen zeuren, maar geen dag eerder!
Wanneer ik lees dat een meisje voor haar 16de verjaardag borstimplantaten krijgt, wanneer ik hoor dat 16-jarigen opgenomen worden in het ziekenhuis met anorexia; dan mogen we op zijn minst eens zeuren.

Wie onderdrukt vrouwen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 16:44   #148
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie onderdrukt vrouwen?
Jouw poulains:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/buitenla...nfamilie.dhtml
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 16:49   #149
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wanneer ik lees dat een meisje voor haar 16de verjaardag borstimplantaten krijgt
Ik denk dat die uitzondering de regel bevestigd.
Wel vrij debiele ouders, een meisje van 16 is nog niet "uitgegroeid". En de chirurg die daar mee instemt, die zouden ze gewoon zijn diploma moeten laten opeten.
Citaat:
Wanneer ik hoor dat 16-jarigen opgenomen worden in het ziekenhuis met anorexia; dan mogen we op zijn minst eens zeuren.
Anorexia is een stoornis, een erkend psychologisch mankement.
Alle vrouwen die verplicht worden door hun familie of een onzichtbaar vriendje om zich als wandelende tent aan te kleden danken u voor die vergelijking.
Oud 2 januari 2012, 17:08   #150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wel vrij debiele ouders, een meisje van 16 is nog niet "uitgegroeid". En de chirurg die daar mee instemt, die zouden ze gewoon zijn diploma moeten laten opeten.

Alle vrouwen die verplicht worden door hun familie of een onzichtbaar vriendje om zich als wandelende tent aan te kleden danken u voor die vergelijking.
Vind je dat dit van belang is, of er al dan niet een "onzichtbaar vriendje" wordt bijgehaald; bij de indoctrinatie.
Oud 2 januari 2012, 17:26   #151
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind je dat dit van belang is, of er al dan niet een "onzichtbaar vriendje" wordt bijgehaald; bij de indoctrinatie.
Dat onzichtbaar vriendje eist wel een grondige hersenspoeling. Indoctrinatie avant la lettre.

5 keer per dag reet in de lucht, tapijtsnuffelen en blijf maar herhalen, Allah is de enige, de almachtige de barmhartige, en Mohammed is zijn profeet. Aangevuld met nog wat wensen, en vergiffenis vragen voor zondes...

Het moment ik een vrouw 5 keer per dag consistent haar siliconentieten zie toespreken, dan zou ik toch voorstellen dat ze eens een rondje psychiatrie ondergaat, want da's ferm uit de hand gelopen dan.
Oud 2 januari 2012, 19:57   #152
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat onzichtbaar vriendje eist wel een grondige hersenspoeling. Indoctrinatie avant la lettre.
Wat ik aanhaalde is toch evengoed een hersenspoeling.
Zo'n ideeën krijg je toch niet spontaan uit het niets.

Citaat:
5 keer per dag reet in de lucht, tapijtsnuffelen en blijf maar herhalen, Allah is de enige, de almachtige de barmhartige, en Mohammed is zijn profeet. Aangevuld met nog wat wensen, en vergiffenis vragen voor zondes...

Het moment ik een vrouw 5 keer per dag consistent haar siliconentieten zie toespreken, dan zou ik toch voorstellen dat ze eens een rondje psychiatrie ondergaat, want da's ferm uit de hand gelopen dan.
Je hebt net verteld dat anorexia een stoornis is, "een erkend psychologisch mankement".
Vrouwen die "vrijwillig" een chirurgische ingreep ondergaan, zonder medische reden, die begrijp ik nog minder dan mensen die op gezette tijdstippen bidden.
Oud 2 januari 2012, 20:15   #153
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ze offeren zelfs hun kinderen daarvoor op: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...g-plegen.dhtml
Oud 2 januari 2012, 21:30   #154
Henkerd
Banneling

Standaard

Dit is gewoon een topic die vraagt om te trollen.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 21:34   #155
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik aanhaalde is toch evengoed een hersenspoeling.
Zo'n ideeën krijg je toch niet spontaan uit het niets.
Toen wulse Gurma in de gaten kreeg dat streepjes beter bij haar paste, begon ze tegen Ugh te zagen dat ie eens een tijger moest vangen in plaats van een luipaard.

Citaat:
Je hebt net verteld dat anorexia een stoornis is, "een erkend psychologisch mankement".
Ik vertel dat niet, dat is een vastgestelde medische uitspraak.

Citaat:
Vrouwen die "vrijwillig" een chirurgische ingreep ondergaan, zonder medische reden, die begrijp ik nog minder dan mensen die op gezette tijdstippen bidden.
Ik begrijp die chirurgen niet die zulke ingrepen uitvoeren. Maar da's een andere zaak.
Dat in tegenstelling tot pastoors, imans en dergelijke, die hebben nog een excuus, een onzichtbaar vriendje dat anders boos op hen wordt als ze hun volgelingetjes niet verplichten mee te doen.
Oud 2 januari 2012, 21:38   #156
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, ik doe zelfs de moeite niet om op de commentaar van mevrouw A in te gaan, over de talloze maagdenvliesherstellingen, abortussen onder allochtone vrouwen, of evengoed anorexia onder moslima's, daar heeft ze nog nooit gehoord.
Oud 2 januari 2012, 21:47   #157
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik doe zelfs de moeite niet om op de commentaar van mevrouw A in te gaan, over de talloze maagdenvliesherstellingen, abortussen onder allochtone vrouwen, of evengoed anorexia onder moslima's, daar heeft ze nog nooit gehoord.
Jij hebt wel een originele manier van "niet op de commentaar van mevrouw A in te gaan".
Oud 2 januari 2012, 22:07   #158
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dan zal mevrouw A het nu wel lezen, maar of ze het zal onthouden is weer een ander verhaal, ntl…

Het aantal eetstoornissen en de ontevredenheid met het lichaam is hoog bij Islamitische tieners. Dit was de conclusie van een onderzoek aan de Universiteit van Granada. Eetstoornissen bleken 2,3 maal meer voor te komen bij Islamitische jongeren als bij hun christelijke klasgenoten. Ook de ontevredenheid met het lichaam was 1,8 maal hoger bij de groep Islamitische jongeren.”http://www.proud2bme.nl/Artikelen_ov...ische_jongeren

En verder...

“Steeds meer Britse vrouwen willen verbergen dat ze al seks hadden voor hun huwelijksnacht. Artsen spreken van een verdrievoudiging van deze ingreep de laatste jaren. Vooral moslima's doen dit uit angst uit hun familie verstoten te worden.”
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...rstellen.dhtml

Blijkbaar is er bij een bepaalde soort van huwelijken een tendens, om het bebloede laken als een teken van eer te zien...

Enfin, de mythe als zouden alleen westerse vrouwen hun uiterlijk willen upgraden, is hiermee van de baan.
Capiche, mevrouw A ?
Oud 2 januari 2012, 22:28   #159
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dan zal mevrouw A het nu wel lezen, maar of ze het zal onthouden is weer een ander verhaal, ntl…

Het aantal eetstoornissen en de ontevredenheid met het lichaam is hoog bij Islamitische tieners. Dit was de conclusie van een onderzoek aan de Universiteit van Granada. Eetstoornissen bleken 2,3 maal meer voor te komen bij Islamitische jongeren als bij hun christelijke klasgenoten. Ook de ontevredenheid met het lichaam was 1,8 maal hoger bij de groep Islamitische jongeren.”http://www.proud2bme.nl/Artikelen_ov...ische_jongeren

En verder...

“Steeds meer Britse vrouwen willen verbergen dat ze al seks hadden voor hun huwelijksnacht. Artsen spreken van een verdrievoudiging van deze ingreep de laatste jaren. Vooral moslima's doen dit uit angst uit hun familie verstoten te worden.”
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...rstellen.dhtml

Blijkbaar is er bij een bepaalde soort van huwelijken een tendens, om het bebloede laken als een teken van eer te zien...

Enfin, de mythe als zouden alleen westerse vrouwen hun uiterlijk willen upgraden, is hiermee van de baan.
Capiche, mevrouw A ?
Ik vrees dat inhoudelijk geen reactie te verwachten valt of het is gezeur over de mogelijkheid je borsten te vergroten...
Oud 2 januari 2012, 22:32   #160
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat inhoudelijk geen reactie te verwachten valt of het is gezeur over de mogelijkheid je borsten te vergroten...
Ik heb nooit de eer gehad, om een inhoudelijke reactie van mevrouw A. mogen lezen.
Wie wel trouwens ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be