Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2012, 15:38   #141
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Bullshit
toch is het vaak zo..
Oud 9 januari 2012, 15:51   #142
Duvelke

Standaard

Citaat:
Dat zal puur afhangen van de situatie en van waarom het werk niet af geraakt. Easy as that.
Geef dan eens een paar situaties waar het gerechtvaardigd is, en waar niet?
Citaat:
Tot 21h, tot 23h, tot 1h... Whatever you like. En de meesten starten tussen 7h en 8h 's morgens.
Is dat vaak nodig? Nee, hoegenaamd niet. Maar wanneer het nodig is, dan is het wel de bedoeling dat ze er staan, en dat doen ze ook.
Wat als mensen geen tijd hebben om tot 22-23u op het werk te blijven? Mensen hebben naast het werk nog een ander leven en andere afspraken ook he. Ik denk aan kinderen/privé-afspraken/verenigingen/familie-issues...
Wat doe je daar dan aan?
Citaat:
Veel compensatie moet daar niet tegenover staan. De dagen nadien een halve dag nemen volstaat meestal wel. Die mensen zijn dan ook gemotiveerd en willen hun werk goed doen. Met een 9 to 5 mentaliteit kom je er niet.
waar kom je dan niet? Aan een depressie? inderdaad.
Hier werk ik 38uren per week gemiddeld. Ik doe er geregeld wel eens een uurtje of twee-drie bij omdat er voldoende werk is om langer te blijven. Dit is echter bezoldigd en niet verplicht. Maw, ik verdien hier meer per uur dan dat ze daar bij jou zouden verdienen, zo blijkt
Ohja, en hier zijn ook meer dan voldoende doorgroeimogelijkheden, zonder dat ge u kapot moet werken of van u moet laten profiteren.

Laatst gewijzigd door Duvelke : 9 januari 2012 om 15:51.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 20:17   #143
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In normale omstandigheden is het zo dat ge met eigen inzicht weet hoe ge dit moet oplossen. Blijf je de ene dag als het druk is tot 21h, kan je de andere dag als het rustig is, eerder naar huis.

Is perfect normaal voor hogere bediendes en kader trouwens.
Perfect normaal is dat de werkintentie van de baas en de werknemer verloopt volgens de geldende regels.
Die regels worden bepaald door de overheid of door een cao,of vind u het normaal dat bij bepaalde ondernemers aan competetieve discriminatie word gedaan,niet alleen tov de werknemer maar ook tov de concurentie.
Klagen over werklozen,maar anderzijds mensen met gewone lonen langer laten werken zonder overuren te betalen,terwijl die perfect zouden kunnen worden ingevuld door bv. een halftijdse werkkracht meer aan te nemen zijn spijtig genoeg dikwijls aan de orde!
Oud 9 januari 2012, 20:29   #144
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
maw, je profiteert van deze mensen.
Als je als een kip zonder kop begint te reageren, dan kom je inderdaad tot die conclusie. Lollig, heus! Maar verder weinig relevant. De restant van je post is dan ook niet echt to the point en vereist geen verdere reactie.

Citaat:
Als ze beginnen om 8u smorgens en ze werken tot middernacht, zijn ze 16u bezig geweest ! Dat is het dubbel van wat ze normaal moeten werken ! en dan zegt u, bwaja, pakt maar is een half dagske en de kous is af
dat is uitbuiten van mensen.
Als men hier 16u moet werken, krijgt men alles boven de 8u aan 150% uitbetaald + mag men die uren (exacte uren) dus geen half dagske of paar uurkes, terugnemen als congé.
Dat is het eerlijkste voor iedereen. Men werkt om te kunnen leven, niet omgekeerd.
als er te veel werk is, of zaken moeten echt af, betaal je je werkmensen hiervoor, of je neemt meer volk in dienst !
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 20:30   #145
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
toch is het vaak zo..
Toch niet...
Wat wel vaak zo is, is dat dat als excuus wordt gebruikt door zij die weinig zin hebben om hun beste beentje voor te zetten, maar die toch verwachten daar gepromoveerd voor te worden.
Oud 9 januari 2012, 20:35   #146
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef dan eens een paar situaties waar het gerechtvaardigd is, en waar niet?
Wilde stakingen op productie-eenheden bijvoorbeeld, waardoor je proactief gaat handelen om de impact naar je klanten te minimaliseren. Als je een hele transportafdeling onder je hebt staan, dan wil dat inderdaad zeggen dat je de planning voor de komende uren helemaal opnieuw gaat bekijken en alle registers gaat open trekken om dat te realiseren. 't Zijn die klanten die hen allemaal betalen op het einde van de rit.

Citaat:
Wat als mensen geen tijd hebben om tot 22-23u op het werk te blijven? Mensen hebben naast het werk nog een ander leven en andere afspraken ook he. Ik denk aan kinderen/privé-afspraken/verenigingen/familie-issues...
Wat doe je daar dan aan?

waar kom je dan niet? Aan een depressie? inderdaad.
Hier werk ik 38uren per week gemiddeld. Ik doe er geregeld wel eens een uurtje of twee-drie bij omdat er voldoende werk is om langer te blijven. Dit is echter bezoldigd en niet verplicht. Maw, ik verdien hier meer per uur dan dat ze daar bij jou zouden verdienen, zo blijkt
Ohja, en hier zijn ook meer dan voldoende doorgroeimogelijkheden, zonder dat ge u kapot moet werken of van u moet laten profiteren.
En de rest valt onder dezelfde categorie als je vorige post: oogkleppengedrag en posten als een kip zonder kop. Daar is geen reactie op nodig .

Als het je happy maakt te denken dat je meer verdient dan hen, feel free. Een kinderhand is snel gevuld.
Oud 9 januari 2012, 22:26   #147
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilde stakingen op productie-eenheden bijvoorbeeld, waardoor je proactief gaat handelen om de impact naar je klanten te minimaliseren. Als je een hele transportafdeling onder je hebt staan, dan wil dat inderdaad zeggen dat je de planning voor de komende uren helemaal opnieuw gaat bekijken en alle registers gaat open trekken om dat te realiseren. 't Zijn die klanten die hen allemaal betalen op het einde van de rit.

En de rest valt onder dezelfde categorie als je vorige post: oogkleppengedrag en posten als een kip zonder kop. Daar is geen reactie op nodig .

Als het je happy maakt te denken dat je meer verdient dan hen, feel free. Een kinderhand is snel gevuld.
The color of money en fairtrade the ultimate future,go fot it!
Oud 9 januari 2012, 22:31   #148
Duvelke

Standaard

Citaat:

je wilt er geen reactie op geven, omdat je er geen op kunt geven?
Oud 9 januari 2012, 22:37   #149
Duvelke

Standaard

Citaat:

Uiteraard. Als ik mag kiezen voor hetzelfde bedrag kan verdienen voor 38u per week te werken, of ik moet er 50 voor doen, dan ben ik idd blij.

Daar draait een job ook om. Men werkt om te kunnen leven, en niet andersom !

Wat jij non-argumenten heeft, is het gene waar het in het leven ECHT om draait.
Oud 9 januari 2012, 22:40   #150
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
je wilt er geen reactie op geven, omdat je er geen op kunt geven?
Als je daar beter door slaapt, why not

Mijn fout niet dat je per se het tegenovergestelde wil gaan interpreteren van wat er staat.
Oud 9 januari 2012, 22:42   #151
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Als ik mag kiezen voor hetzelfde bedrag kan verdienen voor 38u per week te werken, of ik moet er 50 voor doen, dan ben ik idd blij.

Daar draait een job ook om. Men werkt om te kunnen leven, en niet andersom !

Wat jij non-argumenten heeft, is het gene waar het in het leven ECHT om draait.
Ja hoor
Oud 9 januari 2012, 23:43   #152
Duvelke

Standaard

Citaat:
Als je daar beter door slaapt, why not

Mijn fout niet dat je per se het tegenovergestelde wil gaan interpreteren van wat er staat.
mijn fout niet dat jij zaken niet goed kan uitleggen dan
je zou beter eens op die argumenten inhoudelijk reageren ipv wat offtopic gezwam aan te brengen
Oud 9 januari 2012, 23:44   #153
Duvelke

Standaard

Citaat:
Ja hoor
goed dat je het weet
Oud 10 januari 2012, 09:20   #154
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn fout niet dat jij zaken niet goed kan uitleggen dan
je zou beter eens op die argumenten inhoudelijk reageren ipv wat offtopic gezwam aan te brengen
Ach wat inhoudelijk.

De realiteit is dat je gewoon te geconstipeerd in je denken zit rond te hossen, om ook maar enige argumenten te zien, laat staan er op te reageren.
Face it, zelfs al doe ik hier tot in de kleinste details uit de doeken wat er concreet gaande is, dan nog ga je daar vanuit je standaard "jij uitbuiter"-visie op reageren. Mij goed als je zo'n pingpong wil spelen, maar zoek daar maar iemand anders voor.

Jij houdt er een zuivere 9 to 5 visie op na, ik niet en mijn teams ook niet. Jij mag hen gerust slaven en arme stakkers noemen die enkel dienen ter meerder eer en glorie van de uitbuitende managers, zij zullen er hoogstens eens goed mee lachen en uiteindelijk gewoon verder werken zoals zij werken.

Jouw feedback en realitycheck beperken zich tot wat je hier op dit forum in elkaar kan flansen, die van mij komen rechtstreeks van die teams + syndicaten. Raad zelf maar welke ik hoger inschat.
Oud 10 januari 2012, 10:08   #155
Duvelke

Standaard

Citaat:
Ach wat inhoudelijk.

De realiteit is dat je gewoon te geconstipeerd in je denken zit rond te hossen, om ook maar enige argumenten te zien, laat staan er op te reageren.
Face it, zelfs al doe ik hier tot in de kleinste details uit de doeken wat er concreet gaande is, dan nog ga je daar vanuit je standaard "jij uitbuiter"-visie op reageren. Mij goed als je zo'n pingpong wil spelen, maar zoek daar maar iemand anders voor.

Jij houdt er een zuivere 9 to 5 visie op na, ik niet en mijn teams ook niet. Jij mag hen gerust slaven en arme stakkers noemen die enkel dienen ter meerder eer en glorie van de uitbuitende managers, zij zullen er hoogstens eens goed mee lachen en uiteindelijk gewoon verder werken zoals zij werken.

Jouw feedback en realitycheck beperken zich tot wat je hier op dit forum in elkaar kan flansen, die van mij komen rechtstreeks van die teams + syndicaten. Raad zelf maar welke ik hoger inschat.
Je probeert het zelfs niet. Waarom ga je dan de discussie aan?
Jij gaat er van uit dat je me toch niet kan overtuigen..Niet echt een goede eigenschap van een teamleader he? Of ben je gewoon dat jouw team alles van u klakkeloos overneemt?

enfin, ik heb enkele concrete vragen gesteld, waarom kan je hier niet op antwoorden? (zal ze nog even herhalen)
- Waarom zou iemand die 7-8 uur extra per dag werken er niet naar betaald mogen worden, ipv hem een paar dagen later hem een paar uurtje vroeger naar huis te laten gaan?
-Wat is denk je voor de gemiddelde mens het belangrijkste in zijn leven? het werk of gezin/prive ?
- Wat is er mis met iemand die gewoon zijn 8uren per dag goed presteert zonder meer?
Oud 10 januari 2012, 10:17   #156
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach wat inhoudelijk.

Waarschijnlijk beschouwen we de situatie die jij beschrijft als "algemeen", terwijl het in de realiteit wel niet zo extreem zal zijn.

Mijn standpunt wat betreft overuren en de compensatie ervan is vrij simpel: de overuren die men presteert hebben impact op je privé-leven en daarmee ook op de naaste(n) in dat privé-leven (partner, kinderen, vrienden, etc).
Die kunnen - en zullen - er wel begrip opbrengen, maar toch.
De compensatie (via extra verlof of verloning) zie ik dan eerder als een soort "schadevergoeding" aan die naasten.

Enkele jaren geleden (pakweg 20 jaar geleden) heb ik - samen met de rest van het team - bijna 19 dagen full-time aan het afwerken van een project. Drie werkweken met de twee tussenliggende weekends erbij.
Naar 't werk vertrekken voor de rest van het gezin opstond, thuiskomen toen die al lagen te slapen. Dit konden we dus niet volhouden.
Het derde weekend hebben we besloten om toch maar thuis te blijven, op adem te komen.
En toen hadden we geen laptops om mee naar huis te nemen en konden we ook niet via VPN verder werken. Het was dus echt van "de knop omdraaien".
En het heeft ons niet echt veel opgebracht, noch aan compensatie, noch aan promotie. Maar dat kan ook aan onze bescheidenheid hebben gelegen.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 10:33   #157
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je probeert het zelfs niet. Waarom ga je dan de discussie aan?
Jij gaat er van uit dat je me toch niet kan overtuigen..Niet echt een goede eigenschap van een teamleader he? Of ben je gewoon dat jouw team alles van u klakkeloos overneemt?
In mijn teams zitten geen mensen die met alle geweld andere dingen willen lezen dan diegene die er geschreven staan. Als ik aangeef dat zo'n overwerk kan gebeuren, en jij wil daar per direct van maken dat mensen dan uitgebuit worden omdat ik hen zo laat werken, dan geef je direct aan hoe jij in deze non-discussie staat.

Citaat:
enfin, ik heb enkele concrete vragen gesteld, waarom kan je hier niet op antwoorden? (zal ze nog even herhalen)
- Waarom zou iemand die 7-8 uur extra per dag werken er niet naar betaald mogen worden, ipv hem een paar dagen later hem een paar uurtje vroeger naar huis te laten gaan?
Omdat de meesten meer interesse hebben in wat vrije tijd ipv extra geld (niet alleen in een land als BE waar een extra uit overuren sowieso kapot belast wordt, ook in andere landen zie je dat).
En omdat mensen liever in een sfeer van "vrijheid" werken ipv in een sfeer waar er military style op de prikklok gekeken wordt. Wij werken zelfs niet eens met een prikklok, om onder andere die reden.

Mijn mensen weten stuk voor stuk dat ze niet scheef bekeken zullen worden wanneer ze eens een dag wat vroeger naar huis moeten, of van thuis uit moeten werken wanneer ze problemen hebben met de opvang (voorbeeld vanmorgen nog gehad). Zolang het werk gedaan is en gegarandeerd is, is dat ok. Hun eigen team verzorgt op dat vlak wel de sociale controle aangezien ze met hen eventuele backups moeten afspreken. Iemand die dus structureel er vanonder muist, zal snel aan hen verantwoording moeten afleggen. Mijn mensen weten zelfs dat, zelfs al hebben ze zo geen fameuze overuren staan, en er is op pakweg vrijdagmiddag om 14h niks meer te doen, dat ze ook naar huis kunnen zonder meer. Maar daar staat tegenover dat ze ook de flexibiliteit hebben om zo lang te blijven als moet, wanneer dat nodig is.

Verantwoordelijkheidsgevoel, moet je eens proberen.

Om, naar jouw oordeel, zo'n slechte teamlead te zijn en zo'n rotzak van een baas, zijn er toch wel verdacht weinig teamleden die ontevreden met me zijn, laat staan dat ze willen gaan lopen. Zelfs vakbonden werken graag voor me/met me samen. Kan jij je daar ook al op beroepen?

Citaat:
-Wat is denk je voor de gemiddelde mens het belangrijkste in zijn leven? het werk of gezin/prive ?
Wat maakt dat uit? Iedereen maakt voor zichzelf uit waar die balans zit, maar als je één van beiden altijd en overal de absolute voorrang geeft, dan zoek je je eigen problemen.

Citaat:
- Wat is er mis met iemand die gewoon zijn 8uren per dag goed presteert zonder meer?
Als die er niet staat wanneer het echt nodig is, omdat de klok op dat moment 17h aanwijst? Alles...

Mensen die enkel hun vaste takenpakket doen en dat binnen vaste uren, die zijn heel waarschijnlijk bezig met activiteiten die vereenvoudigd kunnen worden, geautomatiseerd kunnen worden en/of uitbesteed kunnen worden. Ik heb geen monkeys nodig die alleen maar hetzelfde kunnen en blijven doen, ik heb mensen nodig met zin voor verantwoordelijkheid, die kunnen nadenken en zelfstandig problemen kunnen oplossen.

Laatst gewijzigd door Sfax : 10 januari 2012 om 10:34.
Oud 10 januari 2012, 11:24   #158
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Perfect normaal is dat de werkintentie van de baas en de werknemer verloopt volgens de geldende regels.
Die regels worden bepaald door de overheid of door een cao,of vind u het normaal dat bij bepaalde ondernemers aan competetieve discriminatie word gedaan,niet alleen tov de werknemer maar ook tov de concurentie.
Klagen over werklozen,maar anderzijds mensen met gewone lonen langer laten werken zonder overuren te betalen,terwijl die perfect zouden kunnen worden ingevuld door bv. een halftijdse werkkracht meer aan te nemen zijn spijtig genoeg dikwijls aan de orde!
Door mijn kwalificaties bepaal ik zelf hoe en wanneer ik werk.

Mijn werkgever eist enkel resultaten op regelmatige intervallen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 14:16   #159
Duvelke

Standaard

Nu zie ik u klappen se.
Citaat:
In mijn teams zitten geen mensen die met alle geweld andere dingen willen lezen dan diegene die er geschreven staan. Als ik aangeef dat zo'n overwerk kan gebeuren, en jij wil daar per direct van maken dat mensen dan uitgebuit worden omdat ik hen zo laat werken, dan geef je direct aan hoe jij in deze non-discussie staat.
Ik beweer ook niet dat er geen overwerk kan gebeuren. Ik beweer enkel dat je hen hiernaar mag belonen. Als je hen voor 8 overuren, slecht 3-4 uurtjes de dag later naar huis laat gaan, is dat niet fair.

Citaat:
Omdat de meesten meer interesse hebben in wat vrije tijd ipv extra geld (niet alleen in een land als BE waar een extra uit overuren sowieso kapot belast wordt, ook in andere landen zie je dat).
hola, wat ik zei was de overuren aan 150% uitbetalen + ze nog kunnen opnemen als conge ook.
Citaat:
En omdat mensen liever in een sfeer van "vrijheid" werken ipv in een sfeer waar er military style op de prikklok gekeken wordt. Wij werken zelfs niet eens met een prikklok, om onder andere die reden.
In veel bedrijven worden prikklokken gebruikt. Dit is enkel om geen misbruik van de werkuren te maken, langs beide kanten.
Citaat:
Mijn mensen weten stuk voor stuk dat ze niet scheef bekeken zullen worden wanneer ze eens een dag wat vroeger naar huis moeten, of van thuis uit moeten werken wanneer ze problemen hebben met de opvang (voorbeeld vanmorgen nog gehad). Zolang het werk gedaan is en gegarandeerd is, is dat ok. Hun eigen team verzorgt op dat vlak wel de sociale controle aangezien ze met hen eventuele backups moeten afspreken. Iemand die dus structureel er vanonder muist, zal snel aan hen verantwoording moeten afleggen. Mijn mensen weten zelfs dat, zelfs al hebben ze zo geen fameuze overuren staan, en er is op pakweg vrijdagmiddag om 14h niks meer te doen, dat ze ook naar huis kunnen zonder meer. Maar daar staat tegenover dat ze ook de flexibiliteit hebben om zo lang te blijven als moet, wanneer dat nodig is.
Dat is bij ons niet anders. Wij kijken gewoon in onze teller op intranet hoeveel uren we nog hebben staan, en nemen die op. Zo is het op de minuut eerlijk verdeeld, en wordt er geen misbruik van gemaakt. Iedereen kan vroeger stoppen, iedereen kan langer blijven als dit nodig is.
Citaat:
Om, naar jouw oordeel, zo'n slechte teamlead te zijn en zo'n rotzak van een baas, zijn er toch wel verdacht weinig teamleden die ontevreden met me zijn, laat staan dat ze willen gaan lopen. Zelfs vakbonden werken graag voor me/met me samen. Kan jij je daar ook al op beroepen?
Ik vind u geen rotzak, noch een slechte teamleader. Daarvoor ken ik u niet goed genoeg.

Citaat:
Wat maakt dat uit? Iedereen maakt voor zichzelf uit waar die balans zit, maar als je één van beiden altijd en overal de absolute voorrang geeft, dan zoek je je eigen problemen.

Als die er niet staat wanneer het echt nodig is, omdat de klok op dat moment 17h aanwijst? Alles...

Mensen die enkel hun vaste takenpakket doen en dat binnen vaste uren, die zijn heel waarschijnlijk bezig met activiteiten die vereenvoudigd kunnen worden, geautomatiseerd kunnen worden en/of uitbesteed kunnen worden. Ik heb geen monkeys nodig die alleen maar hetzelfde kunnen en blijven doen, ik heb mensen nodig met zin voor verantwoordelijkheid, die kunnen nadenken en zelfstandig problemen kunnen oplossen.
Geen probleemn. Sommige jobs moet je inderdaad langer werken dan je 8u per dag. Ik vind enkel dat je hen dan hiervoor eerlijk moet vergoeden.
Oud 10 januari 2012, 14:33   #160
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu zie ik u klappen se.
Ik beweer ook niet dat er geen overwerk kan gebeuren. Ik beweer enkel dat je hen hiernaar mag belonen. Als je hen voor 8 overuren, slecht 3-4 uurtjes de dag later naar huis laat gaan, is dat niet fair.

hola, wat ik zei was de overuren aan 150% uitbetalen + ze nog kunnen opnemen als conge ook.
Nope, ik ga geen twee keer dokken voor een en hetzelfde iets. Waarom zou ik ze én geld én verlof geven?

Citaat:
In veel bedrijven worden prikklokken gebruikt. Dit is enkel om geen misbruik van de werkuren te maken, langs beide kanten.

Dat is bij ons niet anders. Wij kijken gewoon in onze teller op intranet hoeveel uren we nog hebben staan, en nemen die op. Zo is het op de minuut eerlijk verdeeld, en wordt er geen misbruik van gemaakt. Iedereen kan vroeger stoppen, iedereen kan langer blijven als dit nodig is.
Da's goed voor kleuterklassen als je het mij vraagt. Als teams niet in staan zijn om voorbij die laatste minuut te kijken, dan zijn ze het ook niet waard om meer vrijheid te krijgen over hun werktijd.

Citaat:
Ik vind u geen rotzak, noch een slechte teamleader. Daarvoor ken ik u niet goed genoeg.

Geen probleemn. Sommige jobs moet je inderdaad langer werken dan je 8u per dag. Ik vind enkel dat je hen dan hiervoor eerlijk moet vergoeden.
Al mijn werknemers zitten binnen hun referentieschalen en binnen hun landen in de top van de verloningen. Eerlijk genoeg lijkt me; anders moeten ze maar iets anders zoeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be