![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#142 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat doe je daar dan aan? Citaat:
Hier werk ik 38uren per week gemiddeld. Ik doe er geregeld wel eens een uurtje of twee-drie bij omdat er voldoende werk is om langer te blijven. Dit is echter bezoldigd en niet verplicht. Maw, ik verdien hier meer per uur dan dat ze daar bij jou zouden verdienen, zo blijkt ![]() Ohja, en hier zijn ook meer dan voldoende doorgroeimogelijkheden, zonder dat ge u kapot moet werken of van u moet laten profiteren.
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 9 januari 2012 om 15:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die regels worden bepaald door de overheid of door een cao,of vind u het normaal dat bij bepaalde ondernemers aan competetieve discriminatie word gedaan,niet alleen tov de werknemer maar ook tov de concurentie. Klagen over werklozen,maar anderzijds mensen met gewone lonen langer laten werken zonder overuren te betalen,terwijl die perfect zouden kunnen worden ingevuld door bv. een halftijdse werkkracht meer aan te nemen zijn spijtig genoeg dikwijls aan de orde!
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Als je als een kip zonder kop begint te reageren, dan kom je inderdaad tot die conclusie. Lollig, heus! Maar verder weinig relevant. De restant van je post is dan ook niet echt to the point en vereist geen verdere reactie.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Als het je happy maakt te denken dat je meer verdient dan hen, feel free. Een kinderhand is snel gevuld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Daar draait een job ook om. Men werkt om te kunnen leven, en niet andersom ! Wat jij non-argumenten heeft, is het gene waar het in het leven ECHT om draait.
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
![]() je zou beter eens op die argumenten inhoudelijk reageren ipv wat offtopic gezwam aan te brengen
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]()
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat je gewoon te geconstipeerd in je denken zit rond te hossen, om ook maar enige argumenten te zien, laat staan er op te reageren. Face it, zelfs al doe ik hier tot in de kleinste details uit de doeken wat er concreet gaande is, dan nog ga je daar vanuit je standaard "jij uitbuiter"-visie op reageren. Mij goed als je zo'n pingpong wil spelen, maar zoek daar maar iemand anders voor. Jij houdt er een zuivere 9 to 5 visie op na, ik niet en mijn teams ook niet. Jij mag hen gerust slaven en arme stakkers noemen die enkel dienen ter meerder eer en glorie van de uitbuitende managers, zij zullen er hoogstens eens goed mee lachen en uiteindelijk gewoon verder werken zoals zij werken. Jouw feedback en realitycheck beperken zich tot wat je hier op dit forum in elkaar kan flansen, die van mij komen rechtstreeks van die teams + syndicaten. Raad zelf maar welke ik hoger inschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Jij gaat er van uit dat je me toch niet kan overtuigen..Niet echt een goede eigenschap van een teamleader he? Of ben je gewoon dat jouw team alles van u klakkeloos overneemt? enfin, ik heb enkele concrete vragen gesteld, waarom kan je hier niet op antwoorden? (zal ze nog even herhalen) - Waarom zou iemand die 7-8 uur extra per dag werken er niet naar betaald mogen worden, ipv hem een paar dagen later hem een paar uurtje vroeger naar huis te laten gaan? -Wat is denk je voor de gemiddelde mens het belangrijkste in zijn leven? het werk of gezin/prive ? - Wat is er mis met iemand die gewoon zijn 8uren per dag goed presteert zonder meer?
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn standpunt wat betreft overuren en de compensatie ervan is vrij simpel: de overuren die men presteert hebben impact op je privé-leven en daarmee ook op de naaste(n) in dat privé-leven (partner, kinderen, vrienden, etc). Die kunnen - en zullen - er wel begrip opbrengen, maar toch. De compensatie (via extra verlof of verloning) zie ik dan eerder als een soort "schadevergoeding" aan die naasten. Enkele jaren geleden (pakweg 20 jaar geleden) heb ik - samen met de rest van het team - bijna 19 dagen full-time aan het afwerken van een project. Drie werkweken met de twee tussenliggende weekends erbij. Naar 't werk vertrekken voor de rest van het gezin opstond, thuiskomen toen die al lagen te slapen. Dit konden we dus niet volhouden. Het derde weekend hebben we besloten om toch maar thuis te blijven, op adem te komen. En toen hadden we geen laptops om mee naar huis te nemen en konden we ook niet via VPN verder werken. Het was dus echt van "de knop omdraaien". En het heeft ons niet echt veel opgebracht, noch aan compensatie, noch aan promotie. Maar dat kan ook aan onze bescheidenheid hebben gelegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En omdat mensen liever in een sfeer van "vrijheid" werken ipv in een sfeer waar er military style op de prikklok gekeken wordt. Wij werken zelfs niet eens met een prikklok, om onder andere die reden. Mijn mensen weten stuk voor stuk dat ze niet scheef bekeken zullen worden wanneer ze eens een dag wat vroeger naar huis moeten, of van thuis uit moeten werken wanneer ze problemen hebben met de opvang (voorbeeld vanmorgen nog gehad). Zolang het werk gedaan is en gegarandeerd is, is dat ok. Hun eigen team verzorgt op dat vlak wel de sociale controle aangezien ze met hen eventuele backups moeten afspreken. Iemand die dus structureel er vanonder muist, zal snel aan hen verantwoording moeten afleggen. Mijn mensen weten zelfs dat, zelfs al hebben ze zo geen fameuze overuren staan, en er is op pakweg vrijdagmiddag om 14h niks meer te doen, dat ze ook naar huis kunnen zonder meer. Maar daar staat tegenover dat ze ook de flexibiliteit hebben om zo lang te blijven als moet, wanneer dat nodig is. Verantwoordelijkheidsgevoel, moet je eens proberen. Om, naar jouw oordeel, zo'n slechte teamlead te zijn en zo'n rotzak van een baas, zijn er toch wel verdacht weinig teamleden die ontevreden met me zijn, laat staan dat ze willen gaan lopen. Zelfs vakbonden werken graag voor me/met me samen. Kan jij je daar ook al op beroepen? Citaat:
Citaat:
Mensen die enkel hun vaste takenpakket doen en dat binnen vaste uren, die zijn heel waarschijnlijk bezig met activiteiten die vereenvoudigd kunnen worden, geautomatiseerd kunnen worden en/of uitbesteed kunnen worden. Ik heb geen monkeys nodig die alleen maar hetzelfde kunnen en blijven doen, ik heb mensen nodig met zin voor verantwoordelijkheid, die kunnen nadenken en zelfstandig problemen kunnen oplossen. Laatst gewijzigd door Sfax : 10 januari 2012 om 10:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn werkgever eist enkel resultaten op regelmatige intervallen. |
|
![]() |
![]() |