Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2012, 17:59   #141
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb die draad niet gestart.
Het gaat dan ook niet om de OP en zijn post, daar is op zich niet veel mis mee. Wat u (en enkele anderen) er van maakt is dan weer wel compleet van de pot gerukt.

Citaat:
Een volkvertegenwoordiger moet ver van die dingen blijven.
Een volksvertegenwoordiger moet ver van huwelijken wegblijven?

Citaat:
Hij moet elke schijn van corruptie en geldelijk gewin vermijden.
Een huwelijk bijwonen is een teken van corruptie?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:01   #142
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet om de OP en zijn post, daar is op zich niet veel mis mee. Wat u (en enkele anderen) er van maakt is dan weer wel compleet van de pot gerukt.

Een volksvertegenwoordiger moet ver van huwelijken wegblijven?

Een huwelijk bijwonen is een teken van corruptie?
Pff... geen degelijke argumenten meer?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:03   #143
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Pff... geen degelijke argumenten meer?
Uw eerste degelijke argument moet nog komen. Hebt u al iets gevonden waaruit blijkt dat Jambon corrupt is? Ik wacht nog steeds in spanning.
Oud 12 januari 2012, 18:05   #144
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet Diamant Jan zelf doen. Vraag is natuurlijk of we Diamant Jan nog kunnen geloven.
Stelling = "Het Oosten" is een dief.
Aan u om te bewijzen dat dit niet zo is.

Dit is nl. wat U doet. Jambon moet maar bewijzen dat hij de reis zelf betaalde.

U treedt hier ongeneerd één van de basisbeginselen van de rechtspraak met de voeten, nl onschuldig tot het tegendeel bewezen.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:06   #145
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u vindt het normaal dat een volksvertegenwoordiger en Kamerftactieleider van de NVA,toevallig voorzitter van de Antwerpse Diamantclub ingaat op de uitnodiging van een steenrijke Indiase diamanthandelaar om daar in, India, een bruiloft bij te wonen bij deze diamanthandelaar.
Goed van Jan dat hij zorgt voor de Antwerpse economie en werkgelegenheid.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:09   #146
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus u vindt het normaal dat een volksvertegenwoordiger en Kamerftactieleider van de NVA,toevallig voorzitter van de Antwerpse Diamantclub ingaat op de uitnodiging van een steenrijke Indiase diamanthandelaar om daar in, India, een bruiloft bij te wonen bij deze diamanthandelaar.

Vraag is natuurlijk wie die vliegtuigreis heeft betaald, welke geschenkjes daar zo al bij komen kijken, welke 'wederdienst' er (al den niet stilzwijgend)verwacht wordt van Diamant-Jan, zijn zijn vrouw en kinderen mede uitgenodigd?; blijven zij lang te gast bij die Indiase diamantair, op wiens kosten wordt het verblijf daar geregeld, enz, enz.

1. Waarom werd die diamantclub opgericht
2. Wat vind je persoonlijk van de N-VA, los van diamant Jan
3. Heb je enig bewijs, buiten je enorme fanatasie

Conclusie: zelfs Humo kan nog een puntje aan u zuigen
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:10   #147
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Goed van Jan dat hij zorgt voor de Antwerpse economie en werkgelegenheid.
Raar, in het Kempische achterland verdwijnen alle diamantateliers...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:13   #148
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vlaamse Simon Wiesenthal Bekijk bericht
Ik heb die draad niet gestart. Maar inderdaad, een volkvertegenwoordiger moet ver van die dingen blijven. Hij moet elke schijn van corruptie en geldelijk gewin vermijden. Maar Diamant-Jan ziet het blijkbaar zo niet. En u maar evenmin!
Luister eens Simon. België overleeft door corruptie en maffia-praktijken. Jambon heeft correct gehandeld. Volgens jouw ziekelijke redenering zouden alle handelsmissies moeten geweerd worden. Laat je verzorgen, je hebt alle voeling met de realiteit verloren.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:14   #149
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik denk dat er een probleem is als politici zich gaan toeleggen op het morrelen aan "fundamentele rechtsbeginselen van het strafprocesrecht" (dixit de Raad van State) ten gunste van de sector waarvoor ze lobbyen.
Dus in het geval van Jan Jambon is er geen probleem.
Kan er een slotje op deze draad.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:14   #150
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Stelling = "Het Oosten" is een dief.
Aan u om te bewijzen dat dit niet zo is.

Dit is nl. wat U doet. Jambon moet maar bewijzen dat hij de reis zelf betaalde.

U treedt hier ongeneerd één van de basisbeginselen van de rechtspraak met de voeten, nl onschuldig tot het tegendeel bewezen.
U moet goed leren lezen. Wat Jan Jambon Diamant doet is niet gezond voor de geloofwaardigheid van politici. Het werpt mogelijke verdenkingen op van onfrisse praktijken. Zeker omdat Jan Jambon Diamant tevens voorzitter is van de Antwerpse Diamantclub. Belangenverstrengeling is dus niet uitgesloten, ook al was dit misschien in het begin niet het opzet. Het zou de eerste politicus niet zijn die betrapt wordt met de handen in de koekendoos. Politici moeten ver weg blijven van zulke feestjes. Dat is de teneur van de draad. En het is een terechte teneur.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 januari 2012 om 18:17.
Oud 12 januari 2012, 18:19   #151
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
U moet goed leren lezen. Wat Jan Jambon Diamant doet is niet gezond voor de geloofwaardigheid van politici. Het werpt mogelijke verdenkingen op van onfrisse praktijken. Zeker omdat Jan Jambon Diamant tevens voorzitter is van de Antwerpse Diamantclub. Belangenverstrenhgeling is dus niet uitgesloten, ook al was dit misschien in het begin niet het opzet. Het zou de eerste politicus niet zijn die betrapt wordt met de handen in de koekendoos. Politici moeten ver weg blijven van zulke feestjes. Dat is de teneur van de draad.
Ik las het volgende :

Dat moet Diamant Jan zelf doen. Vraag is natuurlijk of we Diamant Jan nog kunnen geloven
.

U zegt hier duidelijk dat Jambon zelf moet bewijzen dat er niets aan de hand is, ook al is er tot nu toe zelfs geen begin van vermoeden dat hij die reis niet zelf betaalde. En dan voegt U daar aan toe, dat indien hij dit bewijs levert, U hem waarschijnlijk toch niet zal geloven !

Wat hij dus ook doet, hij kan niet winnen.
CATCH 22 !
Oud 12 januari 2012, 18:20   #152
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeker omdat Jan Jambon Diamant tevens voorzitter is van de Antwerpse Diamantclub.
U moet toch eens uitleggen wat er verkeerd is aan het feit dat de voorzitter van een 'Diamantclub' omgaat met diamantairs? Bent u ook gechoqueerd als u verneemt dat het VBO contacten heeft met bedrijven? De vakbonden met werknemers?
Oud 12 januari 2012, 18:25   #153
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik las het volgende :

Dat moet Diamant Jan zelf doen. Vraag is natuurlijk of we Diamant Jan nog kunnen geloven
.

U zegt hier duidelijk dat Jambon zelf moet bewijzen dat er niets aan de hand is, ook al is er tot nu toe zelfs geen begin van vermoeden dat hij die reis niet zelf betaalde. En dan voegt U daar aan toe, dat indien hij dit bewijs levert, U hem waarschijnlijk toch niet zal geloven !

Wat hij dus ook doet, hij kan niet winnen.
CATCH 22 !
Ik ging door op uw suggestie. Maar ik denk inderdaad dat Jan Jambon Diamant indien hij naar dat feest gaat of daar al is geweest, inderdaad 'verbrand' zal zijn of al is, en nog maar moeilijk te geloven is.
Oud 12 januari 2012, 18:29   #154
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ging door op uw suggestie. Maar ik denk inderdaad dat Jan Jambon Diamant indien hij naar dat feest gaat of daar al is geweest, inderdaad 'verbrand' zal zijn of al is, en nog maar moeilijk te geloven is.
U ging helemaal niet door op mijn suggestie, want U bericht waarin U Jambon schuldig acht tot het tegendeel bewezen is, verscheen op dit forum voor mijn bericht.
Oud 12 januari 2012, 18:32   #155
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van een N-VAer vinden "ze" hier alles normaal. "Ze" zouden het enkel problematisch vinden indien het iemand uit een andere partij betrof.
Weet je nu nog niet dat voor de meesten hier de N-VA gewoon onaantastbaar is.
De mentaliteit van een sekte waardig.

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 januari 2012 om 18:33.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:32   #156
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
U moet toch eens uitleggen wat er verkeerd is aan het feit dat de voorzitter van een 'Diamantclub' omgaat met diamantairs? Bent u ook gechoqueerd als u verneemt dat het VBO contacten heeft met bedrijven? De vakbonden met werknemers?
Vraag dat maar aan Gantman. Maar afgezien daarvan. Ik ben het dan ook niet eens, zoals ik zei, dat een politieker voorzitter is van een 'diamantclub'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 januari 2012 om 18:35.
Oud 12 januari 2012, 18:34   #157
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet goed leren lezen. Wat Jan Jambon Diamant doet is niet gezond voor de geloofwaardigheid van politici. Het werpt mogelijke verdenkingen op van onfrisse praktijken. Zeker omdat Jan Jambon Diamant tevens voorzitter is van de Antwerpse Diamantclub. Belangenverstrengeling is dus niet uitgesloten, ook al was dit misschien in het begin niet het opzet. Het zou de eerste politicus niet zijn die betrapt wordt met de handen in de koekendoos. Politici moeten ver weg blijven van zulke feestjes. Dat is de teneur van de draad. En het is een terechte teneur.
De geloofwaardigheid van Jan zal jou worst wezen. Daar is iedereen van overtuigd hier. Je intenties hier zijn van een andere orde!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:36   #158
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De geloofwaardigheid van Jan zal jou worst wezen. Daar is iedereen van overtuigd hier. Je intenties hier zijn van een andere orde!
Nogmaals, ik heb de draad niet gestart. De starter had evewel ook deze bedenkingen.
Oud 12 januari 2012, 18:38   #159
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vraag dat maar aan Gantman.
Wat heeft die er nu weer mee te maken?
Oud 12 januari 2012, 18:38   #160
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Van een N-VAer vinden "ze" hier alles normaal. "Ze" zouden het enkel problematisch vinden indien het iemand uit een andere partij betrof.
Weet je nu nog niet dat voor de meesten hier de N-VA gewoon onaantastbaar is.
De mentaliteit van een sekte waardig.
Wij wachten nog steeds op uw bron :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In Terzake werd Jan Jambon aan de tand gevoeld over een vakantie in India. Jambon is voorzitter van de zogenaamde Diamantclub, een lobbyfractie in de Kamer die de belangen van de Antwerpse diamantsector ter harte neemt.

Jambon beweerde dat hij in India was voor het huwelijk van een bevriende diamantair. De N-VA'er voegde eraan toe dat hij de reis zelf heeft bekostigd.

Ik weet niet hoe het met u zit, maar als een steenrijke Indiër mij voor zijn huwelijk in India uitnodigt, ga ik niet zelf betalen voor de reis naar ginder...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Stel u gerust, Jambon ook niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be