![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Grondstoffen (en zilver dus ook) zijn speculatie.
Goud is rijkdomconsolidator en disciplinator, al eeuwenlang. Het laatste niet meer tussen 1971 en 1999, met huidige strontboel tot gevolg. Maar dat verandert : de transitie is bezig voor onze neus : Het €-systeem staat klaar om de $ te vervangen en goud herneemt stillekes zijn plaats als monetaire boei. Is al 12 jaar op rij aan het stijgen in € Netjes gemiddeld 17 %. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarlangs is goud ook een povere belegging. Goud shorten lijkt mij veiliger (en dat dan indekken door een ATM call optie te kopen. Met die float van geld kunnen er dan weer aandelen ingekocht worden. Als goud éénmaal onder die supportzone rond de 1480$ doorbreekt kan terug naar de reële waarde (rond de 100$/ounce). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat de dollar zijn status als wereldreservemunt a/h verliezen is lijkt me een evidentie. Maar de EUR zal die echt niet gaan vervangen. We hebben (buiten Duitsland dan nog een beetje) geen industrie, geen grondstoffen, geen interne consistentie en geen leger om de EUR door de strot van de rest vd wereld te rammen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zeg het €-concept ! BRics houden van het € concept, dat als embryo dient voor een nieuw monetair systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als iedereen internetaandelen koopt, moet ge internetaandelen kopen. Als iedereen een lening neemt voor zijn huis, moet ge lenen. Als de wereld niks doet dan papier bijmaken, moet ge in papier zitten. G' hebt mensen die het nooit leren. Wie zegt dat goud 100$ waard is ? Uw bankier ? Toch niet die van Dexia zeker.... Uit het faillissement van de LBMA eind de jaren 90 blijkt dat de olieboeren zich deels met goud laten betalen voor hun olie. Moest goud 100$ staan, dan betaalt de wereld 10€ per liter ipv 1.5. Zie ik niet zo snel gebeuren. Laatst gewijzigd door Gambassi : 7 juli 2012 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er IS maar 1 oplossing : devaluatie Devaluatie tov suikerklontjes ? Om de economie weer op gang te krijgen worden crisissen dikwijls/meestal opgelost door oorlog. Jij denkt dat die er komt. Ik hoop van niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Thuis bewaren lijkt mij idd idioot maar er zijn veel andere opties. En het draait bij fysieke aankoop van edelmetalen om 2 zaken: 1. hedge tegen politieke en bancaire idiotie 2. géén counterparty risk. Dat je er het monetaire diefstalsysteem aka fractioneel bankieren / money=debt er nog eens mee treft vind ik mooi meegenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die prijsstijging is er gekomen door een hoge vraag naar goud de afgelopen jaren en jij schijnt nog te denken dat je de enige bent die naar goud loopt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) De goudmarkt is liquide genoeg daarvoor, ik zie niet in met welke counterparty je daar geconfronteerd kan worden de komende jaren. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Savatage;6208296]De spot price van goud lijkt mij meer op die van een internetaandeel eind jaren 90 waar iedereen in wou zitten:
Dow Jones x 15 sinds 1970 Goud x 50 sinds 1970. Goud is geen aandeel, goud is rijkdomconsolidator, al eeuwenlang. Die prijsstijging is er gekomen door een hoge vraag naar goud de afgelopen jaren en jij schijnt nog te denken dat je de enige bent die naar goud loopt. Vraag en aanbod spelen sinds 1999 geen enkele rol meer. Dit is een transitie. Een geleidelijke -, want anders komt Uncle Sam op bezoek. 4 op 1000 Belgen heeft fysiek goud. Duidelijk de bubblefase. Ik zou shorten als ik U was. ![]() Die boeren zullen dan ook wel doorhebben dat goud minder waard is in dat geval. Ik ga mij ook niet laten uitbetalen in aandelen van MSFT of INTC gewaardeerd tegen hun topkoers van jaren terug. Ge verstaat er de ballen van. Spijtig. misschien eens 'The Goldtrail lezen van Another & Friend of another uit 1999. Ne mensch is nooit te oud om te leren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2) Leverage van de banken eens bekeken? Hoeveel papieren goud is effectief leverbaar en hoeveel is niet werkelijk bestaand in realiteit? Citaat:
Ik zet 1000 eur op een bankrekening => de bank kan onmiddelijk voor 900 eur leningen aan anderen geven. (en dat is nog maar het begin van de cyclus) Ik steek 1000 eur aan goud in een kluis => de bank kan nul nieuw geld creëren... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als goud zijn functie als collateraal voor de wereldschuld zal opnemen, worden alle mijnen genationaliseerd. Je laat de drukpers van de wereld niet in privé-handen. Kijk wat er gebeurt in Venezuela en Z-Afrika : is al bezig. |
|
![]() |
![]() |