Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2012, 17:04   #141
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is alvast een mooi uitgangspunt.
Nu nog een geschikte locatie vinden.
Afrika? Zuid-Amerika? Azië?
Eigenlijk wil ik best sponsoren om zo een verzamelland voor moslims te installeren in een onontgonnen gebied, waar ze na een tijdje zichzelf kunnen bedruipen en op hun achterlijke wijze volgens hun barbaarse religie de zaakjes onder mekaar regelen.
Ik denk dat zij eerder voor de Europese Unie kiezen .
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 06:16   #142
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Hier zijn staat en religie nu gescheiden.
Klopt niet. De staat heeft simpelweg de bevoegdheden van de kerk overgenomen. De staat is dus de kerk geworden.
Citaat:
Ik ben een atheïst met een snuifje animisme
Klopt niet. De centrale vraag in de godsdienst, is en blijft: wie erken jij als legitieme wetgever? Mijn standpunt is dat de enige en exclusieve legitieme wetgever iemand is die misschien zelfs niet bestaat. Dat komt mij perfect goed uit.

Jouw standpunt is waarschijnlijk dat jij moet gehoorzamen aan alle parlementaire uitvindsels die jouw corrupte politici in het verleden hebben uitgevonden en ook alle andere imbeciliteiten die ze in de toekomst nog zullen uitvinden. Dat vind ik pas echt een debiele godsdienst. De islam is daar toch verschillende grootteordes superieur tegenover? Geef mij maar een onzichtbare, en misschien zelfs onbestaande wetgever!
Citaat:
Die bevolking is grotendeels heel ongeschoold (cultureel bepaald, sociale klasse...) en heel ontworteld. M.a.w. perfect prooi voor een of andere politiek-religieuze doctrine.
Juist niet. In al hun ongeschooldheid, zijn die mensen toch nog verstandig genoeg om te weigeren van "parlementen vol met politiekers als vennoten te associëren aan de enige legitieme wetgever, de (misschien onbestaande) schepper". Jij bent toch diegene die in sprookjes gelooft, namelijk dat je alles moet doen dat die corrupte politiekers aan jou opleggen? Jij bent dan toch een grotere imbeciel dan zij?
Citaat:
Je hebt een geschil met één persoon en voor je het weet heb je problemen met tien of meer personen. De politie heeft hetzelfde probleem in sommige wijken in de grootsteden. het stimuleren van het collectieve gevoel: 'wie aan een van ons raakt, raakt aan ons.'
Daar hebben ze alweer gelijk in. Je kan ze nooit één voor één voor eigenlijk dezelfde reden aanpakken, want dan komen ze met tien of met honderd of zelfs met honderdduizend terug. Voil�*. Zo hoort het. Dat heet: "solidariteit".
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:51   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Klopt niet. De staat heeft simpelweg de bevoegdheden van de kerk overgenomen. De staat is dus de kerk geworden.

Klopt niet. De centrale vraag in de godsdienst, is en blijft: wie erken jij als legitieme wetgever? Mijn standpunt is dat de enige en exclusieve legitieme wetgever iemand is die misschien zelfs niet bestaat. Dat komt mij perfect goed uit.

Jouw standpunt is waarschijnlijk dat jij moet gehoorzamen aan alle parlementaire uitvindsels die jouw corrupte politici in het verleden hebben uitgevonden en ook alle andere imbeciliteiten die ze in de toekomst nog zullen uitvinden. Dat vind ik pas echt een debiele godsdienst. De islam is daar toch verschillende grootteordes superieur tegenover? Geef mij maar een onzichtbare, en misschien zelfs onbestaande wetgever!

Juist niet. In al hun ongeschooldheid, zijn die mensen toch nog verstandig genoeg om te weigeren van "parlementen vol met politiekers als vennoten te associëren aan de enige legitieme wetgever, de (misschien onbestaande) schepper". Jij bent toch diegene die in sprookjes gelooft, namelijk dat je alles moet doen dat die corrupte politiekers aan jou opleggen? Jij bent dan toch een grotere imbeciel dan zij?

Daar hebben ze alweer gelijk in. Je kan ze nooit één voor één voor eigenlijk dezelfde reden aanpakken, want dan komen ze met tien of met honderd of zelfs met honderdduizend terug. Voil�*. Zo hoort het. Dat heet: "solidariteit".
U moet toch een wat moeite doen iets van cultuur/geschiedenis op te nemen, sinds de verlichting staat niet langer religie maar de mens en rede centraal, daarom bepaald de staat uw rechten en niet de kerk.
Los daarvan is er hier de vrijheid om te geloven in wat je wilt, een vrijheid die op veel andere plaatsen ter wereld onbestaande is. Dat heeft gene lor te maken met de staat die " kerk " geworden is, waar haalt u dat soort krommeredeneringen toch vandaan?

Wanneer u een hekel heeft aan corrupte politici moet u naar landen zoals Marokko, daar moet je schuiven van politie tot rechter en iedereen vind dat heel gewoon.
Evenmin hebben de ramptoeristjes die opdraven bij iedere straatburgemeester die te maken krijgt met gezag iets te maken met solidariteit, eerder geeft het de "wij" tegen "zij" mentaliteit weer, niet op basis van kennis maar dommigheid, dat u daar fan van bent kan niemand verbieden maar denk niet dat je er een debat mee haalt, daarvoor weegt uw "argumentatie" verderlicht.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:01   #144
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
daarom bepaald de staat uw rechten en niet de kerk.
Jij bedoelt: een bende corrupte politiekers.
Citaat:
Dat heeft gene lor te maken met de staat die " kerk " geworden is, waar haalt u dat soort krommeredeneringen toch vandaan?
De kerk hield zich vroeger bezig met huwelijken en echtscheidingen. Nu doet de staat dat. De staat is dus de kerk geworden. De rest van jouw argumentatie was volgens mij geen leesbaar Nederlands.
Oud 26 februari 2012, 14:11   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
In Belgie is dat iets breder, zo is er ook het establishment bijvoorbeeld, maar in grotendele heb je gelijk.
Oud 26 februari 2012, 18:51   #146
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De kerk hield zich vroeger bezig met huwelijken en echtscheidingen. Nu doet de staat dat. De staat is dus de kerk geworden. De rest van jouw argumentatie was volgens mij geen leesbaar Nederlands.
Wat ik bedoel lijkt me duidelijk, maar blijkbaar weet je niet waar je eigenlijk over praat, niet god maar mensen bepalen wat kan en mag, die verworvenheid maakt ook dat jij hier je mening mag verkondigen.
De kerk houdt zich bezig met de grote momenten in het leven van gelovigen zoals rituele rond huwelijk, geboorte en dood, niets meer of niets minder, ze heeft geen enkele juridische macht. Dat het burgelijk huwelijk bindend is heeft te maken met het redelijk inzicht dat god helemaal niets met die jurisiche verbintenis tussen mensen te maken heeft, maar omdat wij tolerant zijn mag je wanneer je daar zin in het na het burgelijk huwelijk gerust een kermis opzetten in een kerk!
De staat heeft niets met kerken te maken wanneer het over burgelijke zaken gaat die rechten en plichten van burgers vastleggen, blijkbaar is dat een lastig inzicht voor je.
Oud 26 februari 2012, 18:54   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In Belgie is dat iets breder, zo is er ook het establishment bijvoorbeeld, maar in grotendele heb je gelijk.
Bij mijn weten valt dat goed mee wanneer je weet dat je in Marokko moet dokken om strafvermindering te krijgen en iedere agent al zijn hand ophoudt van het moment dat je over de grens komt.
Maar wanneer u het hier zo corrupt vind, zijn er landen waar u liever zou verblijven?
Oud 26 februari 2012, 18:56   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten valt dat goed mee wanneer je weet dat je in Marokko moet dokken om strafvermindering te krijgen en iedere agent al zijn hand ophoudt van het moment dat je over de grens komt.
Maar wanneer u het hier zo corrupt vind, zijn er landen waar u liever zou verblijven?
Ja, in de Vlaamse republiek.
Oud 26 februari 2012, 18:57   #149
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar valt die corruptie dan nog wel mee!
Oud 26 februari 2012, 19:02   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar valt die corruptie dan nog wel mee!
Als Belgie kapot is? Ja, dan zijn we van een groot deel structurele corruptie af. Gelijk komaf maken met de politieke vakbonden ook, die alleen voor zichzelf bestaan en om zoveel mogelijk te graaien.
Oud 26 februari 2012, 19:31   #151
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei. Dat ontaardt dan direct in een nieuw soort van Servië. Hebben we dat nu echt nodig?
Oud 26 februari 2012, 19:56   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei. Dat ontaardt dan direct in een nieuw soort van Servië. Hebben we dat nu echt nodig?
Wat is dat misschien, een nieuw soort Servië?
Oud 26 februari 2012, 20:01   #153
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat misschien, een nieuw soort Servië?
Tja, een land waar een racistische kopgroep het voortouw neemt bij het ruzie zoeken met jan en alleman, totdat ze in oorlog liggen met alle buurlanden, en dat Eisenhower terug uit zijn graf moet komen om daar een eind aan te maken.
Oud 26 februari 2012, 20:08   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, een land waar een racistische kopgroep het voortouw neemt bij het ruzie zoeken met jan en alleman, totdat ze in oorlog liggen met alle buurlanden, en dat Eisenhower terug uit zijn graf moet komen om daar een eind aan te maken.
Ja, zo gaat het gebeuren, in een wip en een gauw zal de Vlaamse republiek in oorlog zijn met Duitsland, Nederland, Wallonie en Frankrijk.

Maar misschien ook niet, de meeste Vlamingen zijn meer dan redelijke mensen.

Je gaat dus met andere zever moeten afkomen.
Oud 26 februari 2012, 20:13   #155
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, zo gaat het gebeuren, in een wip en een gauw zal de Vlaamse republiek in oorlog zijn met Duitsland, Nederland, Wallonie en Frankrijk.
Hopelijk niet, maar het verhaal klinkt nogal hetzelfde als het verhaal van Servië.
Citaat:
Maar misschien ook niet, de meeste Vlamingen zijn meer dan redelijke mensen.
Dat zeiden de Serviërs ook.

Eigenlijk kan het mij niet schelen, want dat onafhankelijk Vlaanderen gaat nog altijd een even vervelende nest van politiekers zijn die voortdurend nieuwe wetten uitvinden en aan iedereen opdringen. Hoeveel nieuwe wetten hebben we eigenlijk nodig, alvorens al onze behoeften voor nieuwe wetten volledig zijn ingevuld?
Oud 26 februari 2012, 20:16   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk niet, maar het verhaal klinkt nogal hetzelfde als het verhaal van Servië.

Dat zeiden de Serviërs ook.

Eigenlijk kan het mij niet schelen, want dat onafhankelijk Vlaanderen gaat nog altijd een even vervelende nest van politiekers zijn die voortdurend nieuwe wetten uitvinden en aan iedereen opdringen. Hoeveel nieuwe wetten hebben we eigenlijk nodig, alvorens al onze behoeften voor nieuwe wetten volledig zijn ingevuld?
Servie wou dus ook een onafhankelijke staat worden? En Kroatie wou dat met geweld tegen houden?
Oud 26 februari 2012, 20:21   #157
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Servie wou dus ook een onafhankelijke staat worden? En Kroatie wou dat met geweld tegen houden?
Ik herinner mij de details van dat verhaal niet, hoor. Ik herinner mij alleen dat die Milosevic haatdragende en racistische taal sprak over al wie er naast zijn deur woonde, maar niet paste in zijn Uberservische plannen. Je zag de problemen van ver aankomen. Een heel pak Vlamingen hebben juist dezelfde mentaliteit.
Oud 26 februari 2012, 20:29   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij de details van dat verhaal niet, hoor.
Ahok, je bent maar wat aan het zeveren zonder enige kennis van zaken. Of is het omdat de realiteit het omgekeerde van uw onnozele verhaaltje is?

Citaat:
Ik herinner mij alleen dat die Milosevic haatdragende en racistische taal sprak over al wie er naast zijn deur woonde, maar niet paste in zijn Uberservische plannen. Je zag de problemen van ver aankomen. Een heel pak Vlamingen hebben juist dezelfde mentaliteit.
Ja, de Belgo-fascisten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 februari 2012 om 20:32.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 20:41   #159
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahok, je bent maar wat aan het zeveren zonder enige kennis van zaken.
Dat heb ik natuurlijk van jou geleerd. Jij bent daar echt mijn leermeester in, en ik leer nog elke dag bij!
Citaat:
Of is het omdat de realiteit het omgekeerde van uw onnozele verhaaltje is?
Ik weet niet wat er met Milosevic verder gebeurd is. Zit hij nog altijd in Den Haag? Of hebben ze hem ondertussen gelost? Misschien mag hij dan terug naar zijn Uberservië. Of neen, hij wordt wel lid van het Vlaams Blok. Dan moet hij minder ver rijden, en kan hij terug juist dezelfde onzin uitkramen.
Oud 26 februari 2012, 21:01   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik natuurlijk van jou geleerd. Jij bent daar echt mijn leermeester in, en ik leer nog elke dag bij!

Ik weet niet wat er met Milosevic verder gebeurd is. Zit hij nog altijd in Den Haag? Of hebben ze hem ondertussen gelost? Misschien mag hij dan terug naar zijn Uberservië. Of neen, hij wordt wel lid van het Vlaams Blok. Dan moet hij minder ver rijden, en kan hij terug juist dezelfde onzin uitkramen.
Ik denk dat zelfs Milosevic nog iets van u had kunnen leren wat betreft onzin uitkramen.

Het niveau van de trollen hier is bedroevend laag geworden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be