![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Banneling
|
![]() Klopt niet. De staat heeft simpelweg de bevoegdheden van de kerk overgenomen. De staat is dus de kerk geworden.
Klopt niet. De centrale vraag in de godsdienst, is en blijft: wie erken jij als legitieme wetgever? Mijn standpunt is dat de enige en exclusieve legitieme wetgever iemand is die misschien zelfs niet bestaat. Dat komt mij perfect goed uit. Jouw standpunt is waarschijnlijk dat jij moet gehoorzamen aan alle parlementaire uitvindsels die jouw corrupte politici in het verleden hebben uitgevonden en ook alle andere imbeciliteiten die ze in de toekomst nog zullen uitvinden. Dat vind ik pas echt een debiele godsdienst. De islam is daar toch verschillende grootteordes superieur tegenover? Geef mij maar een onzichtbare, en misschien zelfs onbestaande wetgever! Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan is er hier de vrijheid om te geloven in wat je wilt, een vrijheid die op veel andere plaatsen ter wereld onbestaande is. Dat heeft gene lor te maken met de staat die " kerk " geworden is, waar haalt u dat soort krommeredeneringen toch vandaan? Wanneer u een hekel heeft aan corrupte politici moet u naar landen zoals Marokko, daar moet je schuiven van politie tot rechter en iedereen vind dat heel gewoon. Evenmin hebben de ramptoeristjes die opdraven bij iedere straatburgemeester die te maken krijgt met gezag iets te maken met solidariteit, eerder geeft het de "wij" tegen "zij" mentaliteit weer, niet op basis van kennis maar dommigheid, dat u daar fan van bent kan niemand verbieden maar denk niet dat je er een debat mee haalt, daarvoor weegt uw "argumentatie" verderlicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Jij bedoelt: een bende corrupte politiekers.
De kerk hield zich vroeger bezig met huwelijken en echtscheidingen. Nu doet de staat dat. De staat is dus de kerk geworden. De rest van jouw argumentatie was volgens mij geen leesbaar Nederlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Belgie is dat iets breder, zo is er ook het establishment bijvoorbeeld, maar in grotendele heb je gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerk houdt zich bezig met de grote momenten in het leven van gelovigen zoals rituele rond huwelijk, geboorte en dood, niets meer of niets minder, ze heeft geen enkele juridische macht. Dat het burgelijk huwelijk bindend is heeft te maken met het redelijk inzicht dat god helemaal niets met die jurisiche verbintenis tussen mensen te maken heeft, maar omdat wij tolerant zijn mag je wanneer je daar zin in het na het burgelijk huwelijk gerust een kermis opzetten in een kerk! De staat heeft niets met kerken te maken wanneer het over burgelijke zaken gaat die rechten en plichten van burgers vastleggen, blijkbaar is dat een lastig inzicht voor je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer u het hier zo corrupt vind, zijn er landen waar u liever zou verblijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Belgie kapot is? Ja, dan zijn we van een groot deel structurele corruptie af. Gelijk komaf maken met de politieke vakbonden ook, die alleen voor zichzelf bestaan en om zoveel mogelijk te graaien.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat misschien, een nieuw soort Servië?
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Tja, een land waar een racistische kopgroep het voortouw neemt bij het ruzie zoeken met jan en alleman, totdat ze in oorlog liggen met alle buurlanden, en dat Eisenhower terug uit zijn graf moet komen om daar een eind aan te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien ook niet, de meeste Vlamingen zijn meer dan redelijke mensen. Je gaat dus met andere zever moeten afkomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eigenlijk kan het mij niet schelen, want dat onafhankelijk Vlaanderen gaat nog altijd een even vervelende nest van politiekers zijn die voortdurend nieuwe wetten uitvinden en aan iedereen opdringen. Hoeveel nieuwe wetten hebben we eigenlijk nodig, alvorens al onze behoeften voor nieuwe wetten volledig zijn ingevuld? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Ik herinner mij de details van dat verhaal niet, hoor. Ik herinner mij alleen dat die Milosevic haatdragende en racistische taal sprak over al wie er naast zijn deur woonde, maar niet paste in zijn Uberservische plannen. Je zag de problemen van ver aankomen. Een heel pak Vlamingen hebben juist dezelfde mentaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 februari 2012 om 20:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat er met Milosevic verder gebeurd is. Zit hij nog altijd in Den Haag? Of hebben ze hem ondertussen gelost? Misschien mag hij dan terug naar zijn Uberservië. Of neen, hij wordt wel lid van het Vlaams Blok. Dan moet hij minder ver rijden, en kan hij terug juist dezelfde onzin uitkramen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het niveau van de trollen hier is bedroevend laag geworden.
![]() |
![]() |